abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62868187
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:54 schreef methodmich het volgende:
Hoort ook gewoon in de basis te staan natuurlijk, prima voetballer!
Zeg jij maar voor wie....van Hoof doet het ook gewoon prima.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_62868216
Van Hoof op 10 is men niet zo tevreden over anders... Vooral als vleugelspeler zien ze hem.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_62869604
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:16 schreef methodmich het volgende:
Van Hoof op 10 is men niet zo tevreden over anders... Vooral als vleugelspeler zien ze hem.
Mwa zolang hij er gewoon elke week speelt....maar Meurs mag er zeker in van mij....

Hopen dat de geblesseerden snel terugkomen, 'Supi' is een drama op links....en Axwijk is hoop ik ook snel terug, scheelt weer wat tegen goals.
pi_62874314
Dan zal Wesseling toch keuzes moeten gaan maken en dan zal net als in het afgelopen seizoen zijn ware aard boven komen drijven, want deze trainer kan nog steeds niet met mensen omgaan. De heren Knüppe en Rijsdijk weten hier alles van. Na de wedstrijd Spakenburg-Kozakken Boys vertelde KB-trainer Ad van Seeters mij hoe hij over Wesseling dacht. Die had het namelijk gepresteerd om tijdens de warming-up van Kozakken Boys-IJsselmeervogels aan KB-aanvoerder Michael Samuel te vragen wat zijn plannen waren voor het nieuwe seizoen... Over fatsoensnormen gesproken...
pi_62874920
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:50 schreef Angstgegner het volgende:
Dan zal Wesseling toch keuzes moeten gaan maken en dan zal net als in het afgelopen seizoen zijn ware aard boven komen drijven, want deze trainer kan nog steeds niet met mensen omgaan. De heren Knüppe en Rijsdijk weten hier alles van. Na de wedstrijd Spakenburg-Kozakken Boys vertelde KB-trainer Ad van Seeters mij hoe hij over Wesseling dacht. Die had het namelijk gepresteerd om tijdens de warming-up van Kozakken Boys-IJsselmeervogels aan KB-aanvoerder Michael Samuel te vragen wat zijn plannen waren voor het nieuwe seizoen... Over fatsoensnormen gesproken...
Kan jij alleen maar voor de rooien praten? Vertel eens wat meer over je eigen club, daar valt momenteel genoeg over te vertellen. En wat andere vinden zal mij een zorg zijn zolang ze maar winnen en kampioen worden. En momenteel valt er niet veel te kiezen met de vele blessures.
pi_62875275
Natuurlijk kan ik ook over de Blauwen praten, maar ik ga hierboven even in op een thema dat straks actueel zal worden bij de Rooien. Spakenburg heeft tegen Ajax vooral na rust heel slecht gespeeld, maar op dit moment zijn de punten het belangrijkst, want ook Spakenburg kampt met de nodige blessures.

Het experiment met Duncan van Moll als libero kan zonder meer als geslaagd worden beschouwd. De Amsterdammer leidde zijn defensie op voorbeeldige wijze en zal waarschijnlijk nog wel een paar keer op die plek worden geposteerd. Het doelpunt dat Maurice van der Wilt maakte was erg mooi, een fraaie volley na een prima aanval.

Ajax kreeg in de tweede helft enkele goede kansen op het dramatisch bespeelbare veld, waarop vooral Wilson totaal niet uit de verf kwam. Thijs Houwing werd node gemist, maar hij is er volgende week weer bij.

Eind volgende week hoop ik ook dat er meer duideliijkheid is over de nieuwe trainer en zal tevens duidelijk worden wat de straf van de KNVB zal zijn naar aanleiding van het opstootje bij GVVV. Ik kan me niet voorstellen dat het drie punten in mindering zullen worden.
pi_62881814
En dat je held Mans zou stoppen zat er wel aan te komen natuurlijk, als je zovaak geblesseerd bent heb je er als club ook weinig aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door F1Bas op 02-11-2008 15:48:02 ]
pi_62884550
Speelronde 8

AFC Ajax - Spakenburg 0-1 (0-1)
35. 0-1 Maurice van der Wilt

DOVO - Geinoord 2-3 (0-1)
25. 0-1 Daan van der Valk 48. 1-1 Daniël Kops 50. 1-2 Jeffrey Lammers 80. 1-3 Niels Maat 84. 2-3 Daniël Kops

Jodan Boys - GVVV 2-3 (0-2)
19. 0-1 Kevin Tom 24. 0-2 Dennis van Meegdenburg 57. 1-2 Marijn Verhoef 78. 2-2 Mitchel Heerkens 89. 2-3 Dennis van Meegdenburg
Rood: Vincent van Staveren (Jodan Boys)

Kozakken Boys - Volendam 3-3 (2-3)
17. 0-1 Arjan Koehoorn 22. 0-2 Nick Tol 36. 0-3 Ben Zwarthoed 43. 1-3 Richie Basoski 45. 2-3 Marc Vink 67. 3-3 Andro Franca

Sparta Nijkerk - Bennekom 2-1 (2-1)
7. 1-0 Niels Buijtenhuis 15. 1-1 Clint van der Wal 23. 2-1 Raoul Henar (strafschop)
Rood: Wouter Lamers (Bennekom)

IJsselmeervogels - SDC Putten 2-1 (2-0)
32. 1-0 Bram Meurs 35. 2-0 André Kemper 72. 2-1 Harry Hamstra

Zwaluwen '30 / Henver - Hoek 0-2 (0-2)
29. 0-1 Ferry Alfons 38. 0-2 Ferry Alfons (strafschop)
Rood: Patrick Leeflang (Zwaluwen '30 / Henver)

STAND

1. IJsselmeervogels 8-19
2. GVVV 8-16
3. Spakenburg 8-14 (+4)
4. Hoek 8-14 (+3)
5. Bennekom 8-12
6. Kozakken Boys 8-11 (+1)
7. Sparta Nijkerk 8-11 (-8)
8. Jodan Boys 8-10 (-1)
9. Zwaluwen '30 / Henver 8-10 (-2)
10. DOVO 8-10 (-5)
11. Volendam 8-9
12. SDC Putten 8-8
13. AFC Ajax 8-6 (-6)
14. Geinoord 8-6 (-7)

Topscorers:

1. Kwong-Wah Steinraht (IJsselmeervogels) 9
2. Thijs Houwing (Spakenburg) 7
=. Dennis van Meegdenburg (GVVV) 7
4. André Kemper (IJsselmeervogels) 6
=. Daan van der Valk (Geinoord) 6

"Het Kale Gevaar" is nog niet versleten, zo bewees Dennis van Meegdenburg met twee goals voor zijn nieuwe club GVVV bij Jodan Boys en de gedeelde tweede plek op de topscorerslijst

Uitslagen zaterdaghoofdklasse

Samuel staat trouwens inderdaad op het lijstje bij de Vogels.
www.thuisuiteten.nl
pi_62885224
quote:
Op zondag 2 november 2008 14:16 schreef F1Bas het volgende:
En dat je held Mans zou stoppen zat er wel aan te komen natuurlijk, als je zovaak geblesseerd bent heb je er als club ook weinig aan.
Ik vind dit echt weer een typische opmerking van een rooie, die de klok wel heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt. Ik ben er vanuit gegaan dat Mans fit zou worden, dat dit niet is gelukt, is in- en intriest. Deze speler had zeker tot een meerwaarde kunnen uitgroeien. Waarom je nu weer het woord held moet gebruiken, is mij niet duidelijk. Als hij fit zou zijn geweest zou Spakenburg vorig seizoen reeds in mart kampioen zijn geworden en had de club er nu ook beter voorgestaan. Helaas is hij nu gestop

De overleden oud-Twente-voetballer Epi Drost was in mijn jeugd mijn held, en daarmee was hij de enige tot nu toe. Er is niet voor niets door Bert Nederlof een schitterend boek over deze fantastische libero geschreven.
pi_62938203
Spakenburg krijgt één punt in mindering

Naar aanleiding van de ongeregeldheden (collectief duw- en trekwerk) tijdens de competitiewedstrijd GVVV-Spakenburg van zaterdag 4 oktober, heeft Spakenburg van de tuchtcommissie van de KNVB één punt in mindering gekregen, alsmede een geldboete van 200 euro. Verder werd de club verantwoordelijk gesteld voor het wangedrag van haar toeschouwers/supporters. Hiervoor kreeg Spakenburg een boete van 750 euro opgelegd. Niet bewezen werd geacht het tekortschieten in het handhaven van de openbare orde. Ook tegenstander GVVV kreeg een punt in mindering opgelegd
pi_62939966
Weer hetzelfde verhaal als vorig jaar dus, de KNVB die de stand gezellig gaat beïnvloeden...
www.thuisuiteten.nl
pi_62943295
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:28 schreef methodmich het volgende:
Weer hetzelfde verhaal als vorig jaar dus, de KNVB die de stand gezellig gaat beïnvloeden...
1 punt valt nog best mee.
pi_62965500
Volgens het bestuur van Spakenburg heeft de tuchtcommissie vooral zijn oren naar de waarnemer laten hangen. Een kwalijke ontwikkeling. In het betaalde voetbal zie je wekelijks dergelijke opstootjes, zonder dat er ooit daadwerkelijk tegenop getreden wordt. Meten met twee maten dus.

Hieronder de reactie van het bestuur van Spakenburg op de straf, bron: website Spakenburg.

Reactie van het bestuur van Spakenburg op de uitspraak van de tuchtcommissie

Dat de tuchtcommissie in deze zaak beide verenigingen gestraft heeft met 1 winstpunt in mindering plus een geldboete van ¤ 200,00 lag voor ons in de lijn der verwachting.
Gezien onze eerdere ervaring wisten wij dat door de verklaring van de waarnemer, dat er sprake was van een collectief opstootje, een schuldigverklaring voor de hand zou liggen. Dit ondanks verklaringen van andere betrokkenen, waaronder het arbitraal trio, dat het opstootje zeer beperkt van omvang en kortdurend was. Onze mening is dat het arbitraal trio gepast heeft opgetreden

Wij zijn ook van mening dat deze tuchtzaken een vreemde invloed op de competitie hebben. Het in mindering brengen van winstpunten op grond van dergelijke tuchtzaken is competitie vervalsing. Het is ondoenlijk om zonder televisiebeelden de tuchtcommissie tot een ander inzicht te brengen. Wij zullen dan ook niet in hoger beroep gaan.

Verklaringen van een enkele waarnemer worden boven die van betrokkenen en arbitraal trio gesteld. Op deze wijze worden de punten niet meer op het voetbalveld verdeeld maar door de tuchtcommissie op een doordeweekse avond op basis van een verklaring van een waarnemer, die als onomstotelijk wordt aangemerkt.
Niet de 22 spelers op het veld zijn de hoofdpersonen tijdens een wedstrijd op een zaterdag, maar de waarnemer langs het veld.
En wie beoordeelt het functioneren van de waarnemers en hoe stellen we vast dat alle waarnemers een situatie gelijk beoordelen, waardoor er sprake is van een eerlijk competitieverloop? Een belangrijke vraag nu de waarneming van deze persoon boven die van anderen wordt gesteld en daarmee bepalend kan zijn voor het behalen van bijvoorbeeld een kampioenschap.

S.V.Spakenburg is ook veroordeeld tot een geldboete van ¤ 750,00 voor het gedrag van haar supporters/toeschouwers. Dit is een strafmaatregel die alleen Spakenburg opgelegd heeft gekregen. Wij zijn van mening dat dit een zeer forse strafmaatregel is, omdat alle aanwezigen bij de mondelinge behandeling van de zaak het er over eens waren dat het slechts om een handvol supporters ging die zich misdroegen en waar bovendien tegen opgetreden werd door stewards van S.V. Spakenburg.
Als vereniging gaan wij al zeer ver in organisatorische maatregelen rond de begeleiding van toeschouwers en supporters.
Natuurlijk zullen wij ons beraden hoe we hier in de toekomst nog adequater mee om kunnen gaan, maar dat de Tuchtcommissie meent een gehele vereniging te moeten bestraffen wegens het handelen van enkele individuen betreuren wij.
Helaas zullen wij ook tegen deze veroordeling niet in beroep gaan. Niet dat we in de strafmaatregel berusten, maar meer in de wetenschap dat hiertegen niet te procederen valt. Het is het geschreven rapport van de arbitrage en de waarneming van KNVB mensen die we zouden moeten tegenspreken. En dat is zonder duidelijk beelden een onmogelijke opgave.

Wij willen niet alleen de indruk wekken dat we het met deze gang van zaken binnen de KNVB niet eens zijn. Ook wij vinden bepaald gedrag van supporters/toeschouwers verwerpelijk. Het baart ons beslist zorgen en het is een fenomeen dat wij als vereniging veroordelen. Hoe we hier in de toekomst verder mee om zullen gaan wordt door deskundigen van zowel binnen als buiten de vereniging bestudeerd. Wij hebben hiervoor o.a. de KNVB – de Politie en Brandweer ingeschakeld. Wij hopen hiermee een grote beperking van een dergelijk risico te bereiken.

Het Bestuur
pi_62974372
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:36 schreef F1Bas het volgende:

[..]

1 punt valt nog best mee.
Elk verloren punt buiten het veld vind ik teveel.

KNVB straft Spakenburg en GVVV
www.thuisuiteten.nl
pi_62988332
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:

[..]

Elk verloren punt buiten het veld vind ik teveel.

KNVB straft Spakenburg en GVVV
Mee eens maar met de punt mindering in gedachte van vorig seizoen(voorwaardelijke straf) valt het mee. En Lisse kreeg om iets gelijksoortigs -3.
pi_62989512
Onzin, want dat opstootje tegen Ter Leede duurde enkele minuten, er werd volop geschopt en geslagen en dat was bij GVVV-Spakenburg niet het geval. Verder werd de wedstrijd gestaakt voor een minuut of tien als ik me goed herinner en daar was bij GVVV-Spakenburg geen sprake van. Bovendien heeft de KNVB in de persoon van scheidsrechter Cees Brouwer - iemand die volgens ingewijden al problemen heeft zolang hij op het hoogste amateurniveau fluit - een uiterst incapabele arbiter aangesteld. En dat bleek gedurende negentig minuten ook overduidelijk. Vorig seizoen had dezelfde man oogluikend toegelaten dat er binnen twintig minuten drie spelers van Spakenburg het veld mochten worden uitgeschopt tijdens Spakenburg-Hoek. Tenslotte sloeg de straf van vorig seizoen (Kloetinge-Spakenburg) ook al nergens op, want toen werd er niet geslagen of geschopt. In de Jupiler League zie ik wekelijks dit soort opstootjes en daar wordt nooit tegenop getreden. Met andere woorden, gewoon een belachelijke straf.
pi_63005603
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:39 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Mee eens maar met de punt mindering in gedachte van vorig seizoen(voorwaardelijke straf) valt het mee. En Lisse kreeg om iets gelijksoortigs -3.
Dat vond ik net zo belachelijk. Ik keur die opstootjes niet goed, maar zolang de KNVB bij soortgelijke gevallen in het betaald voetbal niets doet, vind ik dit idiote strafmaatregelen. Een boete of een schorsing voor de betrokken spelers vind ik okee, maar ga niet de hele club straffen met minpunten. Ter Leede ging er vorig seizoen nog bijna door de mist in...
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 8 november 2008 @ 10:27:29 #68
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_63049079
Wie gaan er naar de Veenendaalse derby
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_63049190
deejaylethal en nog een hoop andere supporters van GVVV en DOVO denk ik....
www.thuisuiteten.nl
pi_63050094
Geen Hoek - IJsselmeervogels voor mij vanmiddag helaas, moet werken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_63051900
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Geen Hoek - IJsselmeervogels voor mij vanmiddag helaas, moet werken.
En ik ben ziek
  zaterdag 8 november 2008 @ 16:58:15 #72
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_63055959
GVVV-DOVO was een drama van DOVO-kant. Absoluut vreselijk om te zien hoe Wesley Kints absoluut geen idee heeft hoe te voetballen, en ook andere keuzes van de trainer om ras-DOVO'er Rodny Hofman gewoon op de bank te zetten. Hij maakte nog de 4-1 (laatste goal) nadat GVVV gewoon met DOVO speelde.
De trainer van DOVO liet weer eens zien tactisch zwak te zjin, en kan wat de supporters betreft zn spullen pakken. Moet ook nog gezegd worden dat de arbitrage slecht was, en zeker bij de 3-0 (zoveelste onterechte vrije trap) en de 4-0 (zeker 4 meter buitenspel, iedereen stopte met lopen...). Maar in essentie heeft DOVO bar en bar slecht gevoetbald. Bieckman niet gezien, enkel vd Broek verdiende een voldoende. De keeper pakte een paar ballen goed, maar de penalty die hij veroorzaakte kwam in het rijtje van Henk Timmer-fouten voor.

Hoogtepunt van de wedstrijd was dat er meer DOVO-supporters waren dan GVVV'ers (maar das logisch op zich, daar DOVO meer supporters heeft). De doorflippende security-anabolen-kerel die reageerde op een geinte door iemand vast te pakken, te duwen en te provoceren en de cynische humor toen de 4-1 viel (kampioenen, olé olé).

Mijn dag was in ieder geval koud en naar, al moet wel gezegd worden dat er een geweldige sfeer werd gemaakt door alle supporters. Kerstmutsen op. Ook al verliezen we dan nog vieren we feest.
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 8 november 2008 @ 19:07:09 #73
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_63058435
Waren er nog bijna rellen op het eind? btje provocatie naar elkaar
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_63059310
GVVV rukt wel op, aangezien de Vogels niet kunnen winnen in Hoek.

Morgen weer de update.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:50:46 #75
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_63061263
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:07 schreef paultjuhhh het volgende:
Waren er nog bijna rellen op het eind? btje provocatie naar elkaar
Nee, beetje provoceren, maar verder niks. Is ook niet nodig...
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')