abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:37:30 #241
71115 Rnej
I walk the line
pi_62777808
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:18 schreef Komakie het volgende:
Het is stiekem ook wel een stukje marketing.
Als je ziet dat het in 1 handomdraai te doen is maar je voelt hoe de schoen zit ga je als verkoper met een duurder model schermen. In de zin van "deze heeft 2 touwtjes maar daarom een beter pasvorm en wat comfortabeler"
Goedkopere modellen verkopen toch wel. Op die manier kun je toch nog wel wat duurdere modellen verkopen
zo kan je natuurlijk alles marketing noemen.... wat jij zegt is gewoon een verkooptruc

een product moet blijven voortbestaan dus ze moeten ervoor zorgen dat ze zoveel mogelijk verkopen, sure.

maar als het gaat om hoe breed of smal een schoen is, dat heeft niets met marketing te maken in de zin dat je trucs uithaalt.

Als ik meer schoenmaten verkoop van schoen X, gaan meer mensen die schoen passen, en dus kopen.

Als ik een shitty systeem in een schoen stop dat lijkt op dat van die dure, maar lang niet zo duur is, en ik daardoor meer schoenen verkoop --> marketing
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:43:15 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62777977
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:25 schreef Rafiki het volgende:

[..]

Niet alle jassen, maar wel degene die ik wil. Tsja Sessions hebben wel leuke jassen, maar die xxl wordt hier nergens verkocht en ik ben best wel een grote kerel. Dus die vallen automatisch af. Volcom maatje xl kan ik wel hebben, maar ik heb liever een wat wijdere grote jas. Dus blijft eigenlijk alleen foursquare over.
Aha op die fiets.

tja das altijd moeilijk. Er zijn niet zo veel jassen in xxl omdat ze niet zo goed verkopen. zelfs xl is moeilijk kwijt te raken...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_62778101
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

Als ik een shitty systeem in een schoen stop dat lijkt op dat van die dure, maar lang niet zo duur is, en ik daardoor meer schoenen verkoop --> marketing
Ik heb Burton Rulers en afgezien van het feit dat ze echt goed zitten, vind ik het niet zo'n fijn systeem. Inderdaad kun je zowel de bovenkant als de onderkant insnoeren. Maar die onderkant lukt mij zelden. Ook al regelmatig van die laces kaport getrokken. Wel weer vergoed gekregen, maar toch.

Ik hoor altijd wel goede verhalen over Vans en 32, maarja allemaal gebaseerd op meningen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:50:45 #244
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_62778187
Waar hebben ze in Den Haag Billabong winterjassen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:54:48 #245
83592 djv
for me and me mom
pi_62778294
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 08:57 schreef Rnej het volgende:

[..]

heb exact hetzelfde gehad... dat met die föhn moet je niet doen, maar gewoon een stalen voet erin laten stoppen die ze op een maat af kunnen stellen... daar kunnen ze de kleine teen groter van maken zodat je daar meer ruimte krijgt....

oh. en boarders die "ciao" zeggen mogen van mij niet op driver X's staan.. ga jij maar damesboots kopen chef...
Half jaar in gran canaria gewerkt zit erin gebakken dus ciao

over een paar weken is het weer bonjour enz
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:58:49 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62778415
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:47 schreef Rafiki het volgende:

[..]

Ik heb Burton Rulers en afgezien van het feit dat ze echt goed zitten, vind ik het niet zo'n fijn systeem. Inderdaad kun je zowel de bovenkant als de onderkant insnoeren. Maar die onderkant lukt mij zelden. Ook al regelmatig van die laces kaport getrokken. Wel weer vergoed gekregen, maar toch.

Ik hoor altijd wel goede verhalen over Vans en 32, maarja allemaal gebaseerd op meningen.
Vans vind ik niet zo geweldig. Ik heb altijd het idee dat ze wat aan de lompe kant zijn. Een vriend van me heeft ze en die zijn redelijk lomp.

32 maakt goede schoenen, maar de een is er helemaal weg van en de ander vind het helemaal niets. Ik heb ze nog nooit aan gehad. Ik dacht dat ze over het algemeen wel een kleine buitenschoen hebben wat wel weer positief kan zien voor je toedrag.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:59:03 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62778422
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:50 schreef XL het volgende:
Waar hebben ze in Den Haag Billabong winterjassen?
skier
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:00:12 #248
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62778450
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:54 schreef djv het volgende:

[..]

Half jaar in gran canaria gewerkt zit erin gebakken dus ciao

over een paar weken is het weer bonjour enz
Ik heb het ook een tijd gedaan. Totdat de all mighty Rnej me terecht stelde.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:05:09 #249
71115 Rnej
I walk the line
pi_62778590
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb het ook een tijd gedaan. Totdat de all mighty Rnej me terecht stelde.

enne, iedereen die hier roept wat wel of niet goed is, baseert het alsnog vaak op z'n eigen mening...

ik vind nitro planken over t algemeen als dood hout aanvoelen, maar t halve lerarenbestand van snowworld zweert erbij.. is het dan een slechte plank?

burton ruler hoor ik van heeel, heeel, HEEL veel mensen van dat die boot juist heerlijk is... dusja.. ik heb m wel eens aangehad maar vond m te slap.. zat wel onwijs lekker...

dus ach, lees reviews, let goed op argumentatie.. "lekker zitten" is geen argumentatie ... "weinig ruimte bij mijn kleine teen terwijl ik een halve kleine teen heb" is wel een argumentatie waar je wat mee kan

en passen! ... gewoon naar de winkel.. niet achter je computertje blijven zitten!
pi_62779457
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:37 schreef Flaccid het volgende:
Hey daar,

Stel ik zou een nieuw plankje willen, wat ik kan gebruiken ook als ik 190 ben. (lengte, niet leeftijd ) Ik houd ervan om een beetje door de poeier te gaan, maar ik rij veelal op de piste, en spring een beetje. Hoeveel euro ben ik dan kwijt voor een leuk plankje?
Hier nog wat overjarige boards:

http://www.duijvestein-wi(...)port.html?theme_id=2

Hoeveel weeg je en wat is je schoenmaat? Op het eerste gezicht lijkt die Salomon Strobe (270,-) me wel iets voor jou. Ook zijn er Burton Customs te vinden voor 'slechts' zo'n 350,-

[ Bericht 3% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 29-10-2008 12:44:32 ]
pi_62780200
Ik wil deze winter voor het eerst op wintersport! (finally...!!! )
Maar ik kan natuurlijk nog niet snowboarden, nu zijn mijn vragen:

1. Binnen hoeveel lessen kan ik het 'redelijk' (dat ik een beetje normaal naar beneden kan...hoeft niet spectaculair, als ik maar niet val) want ik zie van die cursussen die 6 ochtenden duren en dat vind ik wel vrij lang, zeker omdat de persoon waar ik mee ga het al wel kan.

2. Is het hulpzaam om in Nederland alvast les te nemen op zo'n indoor ski baan? http://www.snowlimits.eu/
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_62780590
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:03 schreef MoltiSanti het volgende:

1. Binnen hoeveel lessen kan ik het 'redelijk' (dat ik een beetje normaal naar beneden kan...hoeft niet spectaculair, als ik maar niet val) want ik zie van die cursussen die 6 ochtenden duren en dat vind ik wel vrij lang, zeker omdat de persoon waar ik mee ga het al wel kan.

2. Is het hulpzaam om in Nederland alvast les te nemen op zo'n indoor ski baan? http://www.snowlimits.eu/
Ik heb 4 x 2,5 uur groepsles gehad (met 8 andere) en daar ruim voldoende aan gehad. In de middag kon je dan perfectioneren wat je die ochtend geleerd hebt. Als je een beetje lef hebt zorg je ook dat je meteen de lift in mag . Ik deed dat in ieder geval wel, ander ben je al veel lesuren kwijt met saai klimmen naar boven toe. Ik heb daarvoor geen les gehad op een indoorbaan. Maar goed, het is voor iedereen verschillend natuurlijk (aanleg enzo).
pi_62780770
Ik heb 3 jaar lang les gehad. De eerste vakantie 5 x 2 uur. Na drie - vier dagen les kon ik de bochtjes redelijk draaien en dus fatsoenlijk een simpele piste af komen. Je zal sowieso nog veel vallen. Het verschilt wel heel erg, heb ook mensen gezien die na een week nog geen enkele bocht kunnen en ook mensen die ik na een paar dagen helemaal aan de andere kant van het gebied tegen kwam.

Een beetje lef hebben scheelt wel veel. Zie regelmatig mensen, meestal meisjes, die het gewoon niet durven, als ze een bocht proberen te draaien zijn te bang en gaan ze naar achteren leunen, maar dan gaat het juist fout. Indoor lessen nemen zal allicht helpen, maar daar heb ik geen ervaringen mee.
pi_62780855
Heb zelf ff een vraag over het waxen.

Een paar weken terug heb ik dus m'n eerste board gekocht, met sintered 4000 belag. Hoe doen jullie het met waxen? Zelf of gewoon laten doen? Het ziet er niet echt moeilijk uit op die instructie video's op youtube. En hoe vaak is het nodig, het meisje van duyvestein raadde me één keer in de 3 dagen aan, dus dat betekent 2x tussendoor op vakantie. Hotwax is natuurlijk het beste, maar is het een beetje te doen op vakantie of kan je beter koude wax doen.
pi_62781109
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:37 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Hier nog wat overjarige boards:

http://www.duijvestein-wi(...)port.html?theme_id=2

Hoeveel weeg je en wat is je schoenmaat? Op het eerste gezicht lijkt die Salomon Strobe (270,-) me wel iets voor jou. Ook zijn er Burton Customs te vinden voor 'slechts' zo'n 350,-
Ik ben 185, maar ik haal de 190 wel. Ik weeg 76 en schoenmaat 45/45
  woensdag 29 oktober 2008 @ 13:50:03 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62781334
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:05 schreef Rnej het volgende:

[..]

enne, iedereen die hier roept wat wel of niet goed is, baseert het alsnog vaak op z'n eigen mening...

ik vind nitro planken over t algemeen als dood hout aanvoelen, maar t halve lerarenbestand van snowworld zweert erbij.. is het dan een slechte plank?
Ik vind Nitro planken ook helemaal kut. Dus hebben wij gelijk en het halve lerarenbestand van Snowworld zijn dus een stelletje sukkels
  woensdag 29 oktober 2008 @ 13:53:44 #257
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62781413
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:30 schreef Schuifpui het volgende:

Een paar weken terug heb ik dus m'n eerste board gekocht, met sintered 4000 belag. Hoe doen jullie het met waxen? Zelf of gewoon laten doen? Het ziet er niet echt moeilijk uit op die instructie video's op youtube. En hoe vaak is het nodig, het meisje van duyvestein raadde me één keer in de 3 dagen aan, dus dat betekent 2x tussendoor op vakantie. Hotwax is natuurlijk het beste, maar is het een beetje te doen op vakantie of kan je beter koude wax doen.
goede vraag!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62781522
quote:

Hier zit ik inderdaad ook wel een beetje mee. Ik denk dat ik het tijdens de vakantie helemaal niet wax (heb ook sintered 4000) en dan elk jaar voor m'n weekje boarden de boel laat slijpen+waxen voor 25,- euro. Je gaat er aan het eind van de wintersportweek iets trager de piste mee af, maar of dat nou zo'n ramp is.
pi_62781557
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:39 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Ik ben 185, maar ik haal de 190 wel. Ik weeg 76 en schoenmaat 45/45
Ik zou zeggen; ga naar de winkel (duijvestein), en laat je informeren (en pas boots als je die nog niet hebt). Of woon je ver van Den Haag/Landgraag/Zoetermeer af?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:04:32 #260
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62781678
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:58 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Hier zit ik inderdaad ook wel een beetje mee. Ik denk dat ik het tijdens de vakantie helemaal niet wax (heb ook sintered 4000) en dan elk jaar voor m'n weekje boarden de boel laat slijpen+waxen voor 25,- euro. Je gaat er aan het eind van de wintersportweek iets trager de piste mee af, maar of dat nou zo'n ramp is.
ik laat van te voren ook waxen en slijpen en thats it
wist niet eens dat je tussendoor ook nog zou moeten waxen!
stay frosty
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:06:33 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62781722
quote:

Is niet te zeggen. Helemaal afhankelijk van je lichaamsbouw, evenwicht gevoel, sportieve aanleg en je durf.
Doe je nog aan andere sporten. Niet aan fitnes want dat helpt geen ruk. (behalve dat je dan wat sterker bent) Puur spieren trainen is iets heel anders dan wat je voornamelijk nodig hebt bij snowboarden.

6 ochtenden is wel veel. Kun je niet 3 hele dagen nemen? Wij doen dat ook altijd bij beginnersgroepen. 3 volledige dagen les geven. Dan kunnen de meesten wel fatsoenlijk een blauwe piste af. Je hebt er altijd bij die het na een dag kunnen of die het na 3 dagen nog niet kunnen.
De rest van de week kun je dan lekker zelf aanklooien. Mocht iets niet lukken kun je altijd nog extra les geven.
quote:
ja. Maar dan moet je niet 1 of 2 lesjes nemen want dat leer je niet veel van. Op zo'n rolband is het heel moeilijk om snel iets te leren. Ik heb er zelf een keer opgestaan en het is net alsof je opnieuw moet beginnen. De kantenwissel is totaal anders dan in de sneeuw. Het heeft echt 20min geduurd voordat ik fatsoenlijke backside bocht kon draaien en frontside is me binnen een half uur niet gelukt.
Het was op zich wel lachen want die vent bij die baan wist niet wie ik ben en dat ik me landes heb. Dus hij stond echt stom te kijken dat ik zo snel al een bocht voor elkaar kreeg enzo Maar als je het daarop geleerd hebt kun je zeker even vooruit en is les nemen zeker een stuk makkelijk. Dan hoef je ook niet gelijk helemaal onderaan te beginnen. Les nemen is dan nog steeds verstandig omdat je nog nooit in de sneeuw bent geweest (met een snowboard) dus niet precies weet hoe het werkt. Maar het gaat zeker een stuk sneller
pi_62781865
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Is niet te zeggen. Helemaal afhankelijk van je lichaamsbouw, evenwicht gevoel, sportieve aanleg en je durf.
Doe je nog aan andere sporten. Niet aan fitnes want dat helpt geen ruk. (behalve dat je dan wat sterker bent) Puur spieren trainen is iets heel anders dan wat je voornamelijk nodig hebt bij snowboarden.

6 ochtenden is wel veel. Kun je niet 3 hele dagen nemen? Wij doen dat ook altijd bij beginnersgroepen. 3 volledige dagen les geven. Dan kunnen de meesten wel fatsoenlijk een blauwe piste af. Je hebt er altijd bij die het na een dag kunnen of die het na 3 dagen nog niet kunnen.
De rest van de week kun je dan lekker zelf aanklooien. Mocht iets niet lukken kun je altijd nog extra les geven.
[..]

ja. Maar dan moet je niet 1 of 2 lesjes nemen want dat leer je niet veel van. Op zo'n rolband is het heel moeilijk om snel iets te leren. Ik heb er zelf een keer opgestaan en het is net alsof je opnieuw moet beginnen. De kantenwissel is totaal anders dan in de sneeuw. Het heeft echt 20min geduurd voordat ik fatsoenlijke backside bocht kon draaien en frontside is me binnen een half uur niet gelukt.
Het was op zich wel lachen want die vent bij die baan wist niet wie ik ben en dat ik me landes heb. Dus hij stond echt stom te kijken dat ik zo snel al een bocht voor elkaar kreeg enzo Maar als je het daarop geleerd hebt kun je zeker even vooruit en is les nemen zeker een stuk makkelijk. Dan hoef je ook niet gelijk helemaal onderaan te beginnen. Les nemen is dan nog steeds verstandig omdat je nog nooit in de sneeuw bent geweest (met een snowboard) dus niet precies weet hoe het werkt. Maar het gaat zeker een stuk sneller
Ben jij beroemd dan? Landes?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:20:51 #263
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62782075
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:13 schreef Flaccid het volgende:

[..]

stay frosty
pi_62782171
TvP

Door verzoek van Barra
Don't think, be sure!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:29:31 #265
71115 Rnej
I walk the line
pi_62782305
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:13 schreef Flaccid het volgende:

[..]

landes = niveau snowboardleraar

vrij vertaald rijdt hij t hele topic hier op basistechniek helemaal zoek
pi_62782334
Wat voor handschoenen hebben jullie? Ik ben nog op zoek naar een nieuw paar namelijk...
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:30:39 #267
71115 Rnej
I walk the line
pi_62782336
quote:

neem les @ snowworld, of doe 6 ochtenden... geloof me dat t nodig is om een beetje normaal te kunnen boarden... heb je daarna veel meer lol met snowboarden
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:30:41 #268
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62782339
quote:

Waxen is niet zo moeilijk. Je moet het alleen wel goed doen anders heb je kans dat je je board kapot maakt. Ik heb wel eens iemand gezien die zijn strijkijzer op het board had laten staan. Dat vind je board niet zo leuk
Het is een truukje waarmee je wat geld kan uitsparen en altijd handig voor het geval er geen winkel in de buurt is.
Bedenk wel dat je ook een strijkijzer nodig hebt, wax en een schraper. Niet dat ze zo duur zijn maar je moet er wel even in investeren. Niet het strijkijzer van je moeder gebruiken want het moet er 1 zonder gaatjes zijn.

1 keer in de 3 dagen is bullshit. Dat hoor ik mensen wel vaker zeggen en ik weet niet waar ze het vandaan halen maar het is echt totale onzin. Dan is je board gewoon slecht gewaxt of doe je het zelf niet goed.
Je kunt altijd natuurlijk gewoon een blokje wax meenemen. Die goed over je board uitsmeren en in laten trekken. Werkt ook een tijdje. Zeker als het ff niet zo lekker gaat is het wel handig om bij je te hebben.

Sintered of Extruded belag maakt voor het waxen zelf niet zo heel veel uit. Behalve dat Sintered de wax betert op neemt, maar je moet het toch wel vaker waxen. maar 1 keer in 3 dagen? Dat is echt zo'n onzin.

Ik rij makkelijk 2 weken met een board zonder het te waxen en ik rij ook met een sintered base. Ik wax voornamelijk als je een groot verschil hebt in temperatuur (als het erg warm wordt heb je ook andere wax nodig) of als ik het gevoel heb dat hij echt niet meer glijdt.

uit luiigheid laat ik het meestal doen. Daarnaast kost het voor mij bijna niets (waxen en slijpen is iets van 5 euro) dus waarom er tijd in steken. Ik kan het wel.

Wat wel altijd slim is, is om het na de vakantie te laten doen. Zo voorkom je dat je base uitdroogt, want uitdrogen is kut
pi_62782382
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:30 schreef Fiama het volgende:
Wat voor handschoenen hebben jullie? Ik ben nog op zoek naar een nieuw paar namelijk...
Ik heb zelf burton handschoenen..
Niet echt met een reden ofzo maar mijne gingen stuk en had dus nieuwe nodig..

Best wel prijzig maar uiteindelijk was ik er wel blij mee..
Want er zit zon wisser op voor je goggels/zonnebril en ze zijn lekker warm
Don't think, be sure!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:37:22 #270
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62782519
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Waxen is niet zo moeilijk. Je moet het alleen wel goed doen anders heb je kans dat je je board kapot maakt. Ik heb wel eens iemand gezien die zijn strijkijzer op het board had laten staan. Dat vind je board niet zo leuk
Het is een truukje waarmee je wat geld kan uitsparen en altijd handig voor het geval er geen winkel in de buurt is.
Bedenk wel dat je ook een strijkijzer nodig hebt, wax en een schraper. Niet dat ze zo duur zijn maar je moet er wel even in investeren. Niet het strijkijzer van je moeder gebruiken want het moet er 1 zonder gaatjes zijn.

1 keer in de 3 dagen is bullshit. Dat hoor ik mensen wel vaker zeggen en ik weet niet waar ze het vandaan halen maar het is echt totale onzin. Dan is je board gewoon slecht gewaxt of doe je het zelf niet goed.
Je kunt altijd natuurlijk gewoon een blokje wax meenemen. Die goed over je board uitsmeren en in laten trekken. Werkt ook een tijdje. Zeker als het ff niet zo lekker gaat is het wel handig om bij je te hebben.

Sintered of Extruded belag maakt voor het waxen zelf niet zo heel veel uit. Behalve dat Sintered de wax betert op neemt, maar je moet het toch wel vaker waxen. maar 1 keer in 3 dagen? Dat is echt zo'n onzin.

Ik rij makkelijk 2 weken met een board zonder het te waxen en ik rij ook met een sintered base. Ik wax voornamelijk als je een groot verschil hebt in temperatuur (als het erg warm wordt heb je ook andere wax nodig) of als ik het gevoel heb dat hij echt niet meer glijdt.

uit luiigheid laat ik het meestal doen. Daarnaast kost het voor mij bijna niets (waxen en slijpen is iets van 5 euro) dus waarom er tijd in steken. Ik kan het wel.

Wat wel altijd slim is, is om het na de vakantie te laten doen. Zo voorkom je dat je base uitdroogt, want uitdrogen is kut
oke duidelijk... hoe moet je je board eigenlijk het beste behandelen als je terug komt van wintersport.. ik vet de ijzers meestal in en druk hem in de garage en laat hem in nov waxen
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')