abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:20:30 #176
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_64784928
Net m'n eerste gedownloade games gespeeld
Had 'm eerst geupdate naar 3.4 maar is uiteindelijk gelukt
  Donald Duck held woensdag 7 januari 2009 @ 21:25:45 #177
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64787635
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:28 schreef Llewella het volgende:
Ik had van de week al dit topic door zitten lezen; maar dacht eigenlijk dat we de nieuwste firmware hadden geupdate dus was het alweer vergeten...
Tot mijn vriend vanmiddag thuis kwam; heej; we moeten even een sd kaartje halen. Ik wist meteen wat ie bedoelde Zelf bij mij op het dames-fitnessclubje bij de fysio werd erover gepraat
Dus eerst maar eens gechecked welke versie firmware we hebben; 3.2. Dus morgen haalt mijn vriend meteen even en sdkaartje vanuit zijn werk
Let op de grootte. Homebrew zelf ondersteunt tegenwoordig SDHC, maar de Wii zelf niet (althans, niet op FW3.2). Het installeren van de hack vergt dus een normale SD-kaart.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_64798991
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:25 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Let op de grootte. Homebrew zelf ondersteunt tegenwoordig SDHC, maar de Wii zelf niet (althans, niet op FW3.2). Het installeren van de hack vergt dus een normale SD-kaart.
yep; gewoon sd; max 2 gb; dat had ik al gelezen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64799032
Werkt HB nu ook nog met 3,4
Narf!
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 11:34:45 #180
46149 __Saviour__
pi_64804382
Ja, dat werkt. Je hebt alleen een aparte versie van de twilight hack nodig, maar dat zie je zelf wel op de downloadpagina.

En is er een update van ScummVM: Nu met SDHC en USB support
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 12:02:34 #181
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_64805303
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 07:37 schreef Llewella het volgende:

[..]

yep; gewoon sd; max 2 gb; dat had ik al gelezen.
Nee hoor, 4GB werkt ook, alleen moet je dan wel een 4GB SD hebben en geen SDHC dus. Ze zijn er wel, ik heb ze ook
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Donald Duck held donderdag 8 januari 2009 @ 12:07:33 #182
46149 __Saviour__
pi_64805453
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:02 schreef djkoelkast het volgende:

Nee hoor, 4GB werkt ook, alleen moet je dan wel een 4GB SD hebben en geen SDHC dus. Ze zijn er wel, ik heb ze ook
Kun je die kaart dan ook normaal gebruiken in het normale wii-menu?
Ik had wel eens gelezen over 4GB kaarten die werken, maar dan alleen als de vrije ruimte minder is dan 2GB, zodat de firmware niet in de war raakt van de hoge getallen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64805696
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja, dat werkt. Je hebt alleen een aparte versie van de twilight hack nodig, maar dat zie je zelf wel op de downloadpagina.

En is er een update van ScummVM: Nu met SDHC en USB support
usb support

tof vandeweek weer eens instaleren
Narf!
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:48:10 #184
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_64831864
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 07:44 schreef Sickert het volgende:
Werkt HB nu ook nog met 3,4
Er is ook een mogelijkheid tot het downgraden van 3.4 naar 3.2
pi_64871382
Is er ook een makkelijk tooltje bekend om je wii kanalen te ordenen?
Begint toch wel een chaos te worden, nu vooral ik enkele spellen niet meer speel (onzin wad spellen)
  Donald Duck held zaterdag 10 januari 2009 @ 00:13:10 #186
46149 __Saviour__
pi_64873438
Dat kan in het Wiimenu zelf. Op het kanaal staan, B ingedrukt en dan A erbij. Dan kun je kanalen verplaatsen. Behalve het disckanaal. Die kun je verplaatsen met de rebooter van Gecko OS
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_64875028
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 00:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat kan in het Wiimenu zelf. Op het kanaal staan, B ingedrukt en dan A erbij. Dan kun je kanalen verplaatsen. Behalve het disckanaal. Die kun je verplaatsen met de rebooter van Gecko OS
En hoelang ik er dan over gedaan heb om de kanalen naar het 2e veld te krijgen
gewoon dus op het +/- gaan staan dus
tnx voor de tip!
pi_64880862
Hier draait de boel inmiddels ook prima. Alleen wat probs gehad met sdkaart te lezen op mijn laptop; van alle computers die we hebben zit alleen op mijn laptop een lezer, en dat werkt dus niet helemaal lekker. Dus vriendlief heeft gister nog even snel een cardreader gehaald, en die is zich inmiddels flink aan het uitleven.

Lijkt me leuk om me eens te verdiepen in het zelf maken van iets; ik heb altijd al iets met spelletjes maken willen doen; dus wie weet vind ik tussen de bedrijven door nog tijd om me er eens in te verdiepen (tis al 7 jaar geleden ofzow dat ik uberhaupt heb geprogrammeerd, en volgens mij is dat heel wat anders dan dit? Ik ken alleen een paar 3gl talen).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64901376
Ik heb even een vraag want ik heb een probleempje met het starten van de geïnstalleerde VC spellen . Ik download de .wad bestanden en installeer ze op mijn wii en dan heb ik nog geen problemen de spellen zijn gewoon zichtbaar in het wii menu maar zodra ik op een spel aan klik en op beginnen druk zegt mijn wii dit 'Dit kanaal kan niet worden gebruikt.' Weet iemand misschien een oplossing hiervoor of doe ik zelf iets fout. Alvast bedankt Groetjes
  Moderator zaterdag 10 januari 2009 @ 23:45:43 #190
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_64902438
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:09 schreef ceceillius het volgende:
Ik heb even een vraag want ik heb een probleempje met het starten van de geïnstalleerde VC spellen . Ik download de .wad bestanden en installeer ze op mijn wii en dan heb ik nog geen problemen de spellen zijn gewoon zichtbaar in het wii menu maar zodra ik op een spel aan klik en op beginnen druk zegt mijn wii dit 'Dit kanaal kan niet worden gebruikt.' Weet iemand misschien een oplossing hiervoor of doe ik zelf iets fout. Alvast bedankt Groetjes
Dat is illegaal en dus niet bespreekbaar hier

Wat ik zelf zo kut vind is dat alles via het interne geheugen moet. Wil je een song voor GHIV downloaden kan dat niet omdat het geheugen vol zit en spelen vanaf SD weigert 'ie.
Ik heb helemaal niet zo super veel, 4 oude VC spellen, 2 nieuwe (Helix en TV Show King) en een zooi saves en het geheugen is constant vol
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_64921547
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 23:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat is illegaal en dus niet bespreekbaar hier

Wat ik zelf zo kut vind is dat alles via het interne geheugen moet. Wil je een song voor GHIV downloaden kan dat niet omdat het geheugen vol zit en spelen vanaf SD weigert 'ie.
Ik heb helemaal niet zo super veel, 4 oude VC spellen, 2 nieuwe (Helix en TV Show King) en een zooi saves en het geheugen is constant vol
Ik had ergens gelezen dat ze bezig zijn met externe geheugen (hdd).
Je kan ook die gamecube kaarten er in stoppen dan krijg je meer kanalen.
pi_65201493
Hmm vanavond eens proberen op mijn wii de homebrew kanaal te installeren, dit omdat ik de NES games met de wireless controller wil spelen.

Dat is toch mogelijk via homebrew? Anders hou ik gewoon de GameCube versie.

Heb wel versie 3.4 helaas
  Donald Duck held maandag 19 januari 2009 @ 12:25:26 #193
46149 __Saviour__
pi_65203437
ja, dat kan. Maar exacte details erover mogen hier uiteraard niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65203490
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef __Saviour__ het volgende:
ja, dat kan. Maar exacte details erover mogen hier uiteraard niet.
Ik weet het, maar ik heb nog een vraag.

In 3.4 wordt na een reboot de twilight hack verwijderd van de wii, maar gebeurt dit met homebrew channel ook?
  Donald Duck held maandag 19 januari 2009 @ 12:31:11 #195
46149 __Saviour__
pi_65203621
Het homebrewkanaal blijft staan. De twilighthack is toch maar éénmalig nodig, dus dat die verwijdert wordt maakt niet uit. Overigens kun je ook, als je een bepaald stappenschema juist volgt, je Wii downgraden naar 3.2, wat algemeen wordt gezien als de ideale firmware voor homebrewdoeleinden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65204128
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Het homebrewkanaal blijft staan. De twilighthack is toch maar éénmalig nodig, dus dat die verwijdert wordt maakt niet uit. Overigens kun je ook, als je een bepaald stappenschema juist volgt, je Wii downgraden naar 3.2, wat algemeen wordt gezien als de ideale firmware voor homebrewdoeleinden.
Zit daar nog enige faalkans in?
  Donald Duck held maandag 19 januari 2009 @ 13:44:47 #197
46149 __Saviour__
pi_65206398
Je gaat dan aan de slag met systeembestanden, daar zit altijd een mogelijk risico aan. Maar als je de stappen goed volgt, moet het wel lukken. Het is overigens niet per se nodig, 3.4 is prima in staat de meeste normale homebrew te draaien
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65206561
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Je gaat dan aan de slag met systeembestanden, daar zit altijd een mogelijk risico aan. Maar als je de stappen goed volgt, moet het wel lukken. Het is overigens niet per se nodig, 3.4 is prima in staat de meeste normale homebrew te draaien
Het gaat mij enkel om de emulator's niet om de VC's
  Donald Duck held maandag 19 januari 2009 @ 13:51:32 #199
46149 __Saviour__
pi_65206663
Dan kun je gewoon op 3.4 blijven, hoef je niet moeilijker te gaan doen dan nodig is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_65313081
Vandeweek mn Wii maar weer eens aansluiten met de Component kabels en weer met HB kutten
Mn DS heb ik vandeweek wel geupdate en voorzien van nieuwe Homebrew en Emulators
Narf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')