abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62613577
BAH! Heb ik echt een hele leuk sjaal gevonden, pluist ie als de ziekte. Echt m'n hele jas zit eronder.

Ik heb her en der verhalen gehoord over dat ding in de vriezer gooien (breken de pluizen dan af of wat?), tot hem in de droger gooien (leuk, kleinere pluisjes?)

Heeft iemand misschien dé oplossing tegen het pluizen (en waarbij ik de sjaal ook daadwerkelijk nog kan gebruiken?).
(:
pi_62613847
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:40 schreef nein het volgende:
BAH! Heb ik echt een hele leuk sjaal gevonden, pluist ie als de ziekte. Echt m'n hele jas zit eronder.

Ik heb her en der verhalen gehoord over dat ding in de vriezer gooien (breken de pluizen dan af of wat?), tot hem in de droger gooien (leuk, kleinere pluisjes?)

Heeft iemand misschien dé oplossing tegen het pluizen (en waarbij ik de sjaal ook daadwerkelijk nog kan gebruiken?).
In de droger met zo'n wonderdoekje, de droger instellen op blazen.
Herhalen tot de sjaal ontpluist is.
pi_62614817
Dus de sjaal moet ik DROOG in de droger gooien met zo'n doekje?
(:
pi_62614868
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:17 schreef nein het volgende:
pi_62614932
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:17 schreef nein het volgende:
En dan op standje 'luchten'.
Vriezer werkt eigenlijk alleen tegen kriebelsjalen en kriebeltruien maar niet tegen pluis.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62614999
Oke..standje luchten. Dus niet op een hoge temperatuur ofzo.

Hij gaat er nu in
(:
pi_62616110
Spannend!
pi_62616180
Straks houd je een pannelapje over.
pi_62616678
wheheheh
Gelukkig is ie keigroot!
Maar ik heb inmiddels al 4 dikke dotten pluis (opgerold een bal van 5cm) uit het filter geplukt, dus hij verliest in elk geval pluis. Alleen lijkt het (nog) niet bepaald minder te worden.
(:
pi_62616836
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:24 schreef nein het volgende:
Oke..standje luchten. Dus niet op een hoge temperatuur ofzo.

Hij gaat er nu in
Je hebt hem toch wel gewoon op koude lucht, alleen blazen gezet hoop ik?
pi_62616842
Na tien keer draaien is het pluis in het filter het enige dat nog over is van je sjaal.
pi_62616898
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:37 schreef MinderMutsig het volgende:
Na tien keer draaien is het pluis in het filter het enige dat nog over is van je sjaal.
En dan terug naar de winkel ermee
  donderdag 23 oktober 2008 @ 17:44:34 #13
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_62616970
Probeer het eens met een scheermesje... Gewoon er even over heen halen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WOS'ser for life.
pi_62617452
Dat werkt eigenlijk alleen met vervilte pluisjes.
pi_62621143
De droger staat op koud ja

Maarr....ik vraag me af of het ooit minder gaat worden zo in die droger.

Bwoh..kan ik m niet gewoon een keertje heet wassen, dat ie krimpt (en de pluisvezels dus ook...), dat het een beetje vervilt zeg maar. Of blijft er dan echt helemaal NIETS van die sjaal over? Dit is echt te annoying voor woorden, maar hij is zó leuk!
(:
pi_62621250
je hebt scheermachines voor pluizige kleding (bij zaken als de action in de rommelbak), maar je kan ook proberen om je sjaal onder handen te nemen met zo'n plakkende kledingroller.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62625413
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:36 schreef Jordy-B het volgende:
je hebt scheermachines voor pluizige kleding (bij zaken als de action in de rommelbak), maar je kan ook proberen om je sjaal onder handen te nemen met zo'n plakkende kledingroller.
Een scheermesje lijkt me toch meer geschikt voor bolletjes-pluisjes dingesen, dit zijn echt bijna langharige angora haren die dit ding loslaat. Daar valt niet tegenaan te scheren. En die plakkende kledingroller gebruik ik nu al standaard op m'n jas, vanwege de haren van mn sjaal
(:
pi_62625569
Gebruik hem op je sjaal...

Cut out the middle man, enzo.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_62625836
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:30 schreef Jordy-B het volgende:
Gebruik hem op je sjaal...

Cut out the middle man, enzo.
Jamaar mn sjaal..heeft hele lange haren die dus pluizen. Die krijgt een plakstriproller er niet af, en een scheermesje kan niet door die lange haren heenkomen. De sjaal heeft namelijk geen rechte onderstof, het is een wijd gebreide sjaal. Als het nou een fleeceding was geweest was ik binnen notime van de pluisjes afgeweest
(:
pi_62628233
Ik ben er he le maal klaar mee. De sjaal heeft net de meest ondenkbaar groffe behandeling voor wol ooit ondergaan.
Ik heb m in heet water met zeep flink zitten heen en weer te schrobben, tot de boel wat ging vervilten (helaas minder heftig dan ik wilde). Vervolgens even in de centrifuge gedaan, en nu zit ie in de HETE droger verder te krimpen (hoop ik).

Want dat ding heeft eerder vandaag nu in totaal meer dan 2 uur in de koude droger zitten ronddraaien en hij gaf nog net zo veel af!

Hopelijk is t straks minder
(:
pi_62628500
Oh my, straks heb je je sjaal geruïneerd.
pi_62628548
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 00:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh my, straks heb je je sjaal geruïneerd.
Dat zou je denken he...maar hij is verdomme nog geen cent gekrompen en niets!! Hooguit dat de pluisjes iets meer in elkaar zitten, maar het zijn nog altijd pluizen
(:
pi_62628692
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:14:14 #24
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62628777
Andere (minder pluizige) sjaal kopen?
pi_62628851
Ik word gek hij laat nog net zo hard af...

Morgen gaat ie in de wasmachine op een 60 graden programma van 1 uur. Kijken hoe ie dan piept.
Zo snel krijg je mij er niet onder
(:
pi_62629230
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 00:17 schreef nein het volgende:
Ik word gek hij laat nog net zo hard af...

Morgen gaat ie in de wasmachine op een 60 graden programma van 1 uur. Kijken hoe ie dan piept.
Zo snel krijg je mij er niet onder
Dat zou ik toch niet doen. Leg hem dan een nacht in de vriezer en dan morgen goed wrijven om de pluisprut te breken. Daarmee doe je minder schade dan met wassen op 60 graden.
Ik snap ook niet helemaal wat je denkt dat die hogere temperatuur voor positief effect zou kunnen hebben op je sjaal.
pi_62629647
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 00:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat zou ik toch niet doen. Leg hem dan een nacht in de vriezer en dan morgen goed wrijven om de pluisprut te breken. Daarmee doe je minder schade dan met wassen op 60 graden.
Ik snap ook niet helemaal wat je denkt dat die hogere temperatuur voor positief effect zou kunnen hebben op je sjaal.
Mn doel: dat die pluizen door het wassen dan EINDELIJK in elkaar gaan haken, zodat ze niet meer los kunnen laten op mn jas, want dit is echt niet normaal meer!
(:
pi_62629683
Tja, angora heeft nu eenmaal de eigenschappen dat het een zachte, harige en pluizige wol is. Dat is de aantrekkingskracht van angora. Als je dat niet prettig vindt had je misschien een sjaal van ander materiaal moeten kiezen.
pi_62633079
Hoe is het met jou en je sjaal?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62633568
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 01:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Tja, angora heeft nu eenmaal de eigenschappen dat het een zachte, harige en pluizige wol is. Dat is de aantrekkingskracht van angora. Als je dat niet prettig vindt had je misschien een sjaal van ander materiaal moeten kiezen.
Mijn irritant pluizige sjaal was geen angora maar één of ander synthetisch materiaal en is zeker een keer of tien in de droger geweest voor dat het verbeterde.
pi_62637760
Nou voor 15 euro koop je volgens mij geen angora sjaal
Maar hij heeft in de vriezer gelegen, en uh ja, dat was dus precies dezelfde sjaal, alleen dan in het koud Daar schoot ik dus weinig mee op qua pluisjes afscheren etc. Hij gaat vanavond dus in de lange was!
(:
pi_62687882
Ik heb PRECIES zo'n sjaal. Wat een drama. Altijd en overal pluizen, net of ik een witharige kat heb thuis.
Ik ben benieuwd of je iets vindt wat werkt want dan ondergaat de mijne dezelfde behandeling!
pi_62687991
een kledingontpluizer:

I HATE MUSIC
pi_62688761
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 97% gewijzigd door Mylene op 26-10-2008 19:53:22 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_62698195
HOPPA!
De sjaal is voor 90% ontpluist. Hij laat het en der nog wat kleine haartjes na, maar niet meer hele vlokken. Dit is tenminste acceptabel.

Uiteindelijke oplossing: Ik heb m op een 100 minuten was programma gezet, op 40 graden. En daarna NIET in de droger, want volgens mij gaat ie daarna juist weer meer pluizen.
(:
pi_62748768
Nog even een korte update: Hij laat helemaal niets meer af nu
(:
pi_62749273
Je hebt niet stiekem een jas gekocht van hetzelfde materiaal als je sjaal, hè?
pi_62749364
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:24 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt niet stiekem een jas gekocht van hetzelfde materiaal als je sjaal, hè?
Nou...de jas is niet van een gladde stof gemaakt...dus dat maakte het pluizen wel extra erg. Gladde jasjes maken zo'n stom zwiep zwiep geluid bij je armen
(:
pi_62749420
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:27 schreef nein het volgende:

[..]

Nou...de jas is niet van een gladde stof gemaakt...dus dat maakte het pluizen wel extra erg. Gladde jasjes maken zo'n stom zwiep zwiep geluid bij je armen
Ik bedoelde het meer met het idee dat de pluisjes van je sjaal niet opvallen als je een jas van hetzelfde materiaal hebt.
pi_62753317
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik bedoelde het meer met het idee dat de pluisjes van je sjaal niet opvallen als je een jas van hetzelfde materiaal hebt.
OWww

Het is trouwens deze sjaal van de HM:

(:
pi_62753449
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:31 schreef nein het volgende:

[..]

OWww

Het is trouwens deze sjaal van de HM:

[ afbeelding ]
Ik heb er dus ook 1 van de H&M een witte, wel zoiets als op de foto.
Ook pluizen als een idioot, kan hem dus nooit aan

Ga m nu ook maar s lekker lang in de wasmachine gooien, wellicht heb ik er dan nog wat aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')