In de droger met zo'n wonderdoekje, de droger instellen op blazen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:40 schreef nein het volgende:
BAH! Heb ik echt een hele leuk sjaal gevonden, pluist ie als de ziekte. Echt m'n hele jas zit eronder.
Ik heb her en der verhalen gehoord over dat ding in de vriezer gooien (breken de pluizen dan af of wat?), tot hem in de droger gooien (leuk, kleinere pluisjes?)
Heeft iemand misschien dé oplossing tegen het pluizen (en waarbij ik de sjaal ook daadwerkelijk nog kan gebruiken?).
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:17 schreef nein het volgende:
Dus de sjaal moet ik DROOG in de droger gooien met zo'n doekje?
En dan op standje 'luchten'.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:17 schreef nein het volgende:
Dus de sjaal moet ik DROOG in de droger gooien met zo'n doekje?
Je hebt hem toch wel gewoon op koude lucht, alleen blazen gezet hoop ik?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:24 schreef nein het volgende:
Oke..standje luchten. Dus niet op een hoge temperatuur ofzo.
Hij gaat er nu in
En dan terug naar de winkel ermeequote:Op donderdag 23 oktober 2008 17:37 schreef MinderMutsig het volgende:
Na tien keer draaien is het pluis in het filter het enige dat nog over is van je sjaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WOS'ser for life.
Een scheermesje lijkt me toch meer geschikt voor bolletjes-pluisjes dingesen, dit zijn echt bijna langharige angora haren die dit ding loslaat. Daar valt niet tegenaan te scheren. En die plakkende kledingroller gebruik ik nu al standaard op m'n jas, vanwege de haren van mn sjaalquote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:36 schreef Jordy-B het volgende:
je hebt scheermachines voor pluizige kleding (bij zaken als de action in de rommelbak), maar je kan ook proberen om je sjaal onder handen te nemen met zo'n plakkende kledingroller.
Jamaar mn sjaal..heeft hele lange haren die dus pluizen. Die krijgt een plakstriproller er niet af, en een scheermesje kan niet door die lange haren heenkomen. De sjaal heeft namelijk geen rechte onderstof, het is een wijd gebreide sjaal. Als het nou een fleeceding was geweest was ik binnen notime van de pluisjes afgeweestquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:30 schreef Jordy-B het volgende:
Gebruik hem op je sjaal...
Cut out the middle man, enzo.
Dat zou je denken he...maar hij is verdomme nog geen cent gekrompen en niets!! Hooguit dat de pluisjes iets meer in elkaar zitten, maar het zijn nog altijd pluizenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh my, straks heb je je sjaal geruïneerd.
Dat zou ik toch niet doen. Leg hem dan een nacht in de vriezer en dan morgen goed wrijven om de pluisprut te breken. Daarmee doe je minder schade dan met wassen op 60 graden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:17 schreef nein het volgende:
Ik word gekhij laat nog net zo hard af...
Morgen gaat ie in de wasmachine op een 60 graden programma van 1 uur. Kijken hoe ie dan piept.
Zo snel krijg je mij er niet onder
Mn doel: dat die pluizen door het wassen dan EINDELIJK in elkaar gaan haken, zodat ze niet meer los kunnen laten op mn jas, want dit is echt niet normaal meer!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat zou ik toch niet doen. Leg hem dan een nacht in de vriezer en dan morgen goed wrijven om de pluisprut te breken. Daarmee doe je minder schade dan met wassen op 60 graden.
Ik snap ook niet helemaal wat je denkt dat die hogere temperatuur voor positief effect zou kunnen hebben op je sjaal.
Mijn irritant pluizige sjaal was geen angora maar één of ander synthetisch materiaal en is zeker een keer of tien in de droger geweest voor dat het verbeterde.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Tja, angora heeft nu eenmaal de eigenschappen dat het een zachte, harige en pluizige wol is. Dat is de aantrekkingskracht van angora. Als je dat niet prettig vindt had je misschien een sjaal van ander materiaal moeten kiezen.
Nou...de jas is niet van een gladde stof gemaakt...dus dat maakte het pluizen wel extra erg. Gladde jasjes maken zo'n stom zwiep zwiep geluid bij je armenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:24 schreef Jordy-B het volgende:
Je hebt niet stiekem een jas gekocht van hetzelfde materiaal als je sjaal, hè?
Ik bedoelde het meer met het idee dat de pluisjes van je sjaal niet opvallen als je een jas van hetzelfde materiaal hebt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:27 schreef nein het volgende:
[..]
Nou...de jas is niet van een gladde stof gemaakt...dus dat maakte het pluizen wel extra erg. Gladde jasjes maken zo'n stom zwiep zwiep geluid bij je armen
OWwwquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 13:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer met het idee dat de pluisjes van je sjaal niet opvallen als je een jas van hetzelfde materiaal hebt.
Ik heb er dus ook 1 van de H&M een witte, wel zoiets als op de foto.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:31 schreef nein het volgende:
[..]
OWww![]()
Het is trouwens deze sjaal van de HM:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |