Alles over klussen en het huishouden in en om het huis: witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends, schoonmaak en de-cluttertips. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je gloednieuwe keuken, pantry of herinrichting.
Ons huis wordt straks opgeleverd, en we willen eigenlijk de betonvloer behandelen. Een vriendin van mij vertelde me vandaag dat je tegenwoordig ook de vloer alleen met lijnolie kunt behandelen.
Nee klopt... ik wil graag de betonlook houden. Ze had het in een of ander woonmagazine gezien. Dus geen epoxy laag maar alleen met lijnolie behandelen. Maar ik vraag me dan af of het dan wel vloeistof afstotend is of niet.
Ik denk dat de standaard afwerking van de betonvloer van een (nieuwbouw)huis niet mooi genoeg is om onbehadeld te laten. Zitten veel luchtbellen en haarscheurtjes in, zal toch eerst nog een cementvloertje opgestort moeten worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
Epoxy vinden wij te glimmend, maar waarschijnlijk kun je dat ook weer laten behandelen. We willen dit het liefste zelf doen, als het mogelijk is. En de olie geeft het een warmer gevoel.
Ik heb al gegoogled en daar wordt gesproken over het onderhoud van de vloer nadat je het al behandeld hebt. Ik heb nog niet echt een nuttige site hierover gevonden.
Ik denk dat als je dit goed wil doen, je een nieuw laag(je) beton zult moeten laten storten, en dat moet laten 'vlinderen' zodat het zonder luchtbellen erg glad wordt.
Dat lijkt me een klus voor een professional, dus een echt goedkope vloer wordt het toch niet.
Verder heb je waarschijnlijk een behoorlijk aantal lagen nodig, en volgens mij is lijnolie niet het snelst drogende afwerksysteem.