abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 november 2008 @ 15:05:55 #126
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63244461
Het word ook eens tijd dat de "nieuwelingen" leren dat ze niet op mijn plek moeten gaan zitten/staan als ik er nog niet ben!

Hup NAC!
pi_63244602
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:05 schreef fransbreda het volgende:
Het word ook eens tijd dat de "nieuwelingen" leren dat ze niet op mijn plek moeten gaan zitten/staan als ik er nog niet ben!

Hup NAC!
Nieuwelingen . Jongens als jij en ik, dát zijn de mannen waar het om draait! Wij weten wat NAC is, wij weten waar de club ooit stond en waar het nu staat. Wij zijn nederlagen gewend en kutwedstrijden zijn van alle tijden. Wij degradeerden, wij raakten bijna failliet, wij herrezen weer, wij gingen naar Auxerre, naar Newcastle, wij scholden Oltmans verrot, wij waren fan van Mukanya omdat ie zwart was, wij haatten Jalink, van Galen, Bosz en al die andere lamzakken. Wij zagen Staurvik in de vrieskou scoren in de oude Goffert, wij verbaasden ons nog over Abdellaoui en vonden 'm een toffe Marokkaan, totdat ie het tegendeel bewees. Oh, wat zijn wij goed. En die nieuwelingen? Die denken dat we even kampioen worden, dat Heracles een eitje is en die schelden Pieckenhagen uit voor [ernstige ziekte]-mof. Nieuwelingen .
pi_63244706
Het winnen begint te wennen. En dat is niet leuk, ik wil weer een keer met 0-5 verliezen.
pi_63244879
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:14 schreef Stofje het volgende:

[..]

Nieuwelingen . Jongens als jij en ik, dát zijn de mannen waar het om draait! Wij weten wat NAC is, wij weten waar de club ooit stond en waar het nu staat. Wij zijn nederlagen gewend en kutwedstrijden zijn van alle tijden. Wij degradeerden, wij raakten bijna failliet, wij herrezen weer, wij gingen naar Auxerre, naar Newcastle, wij scholden Oltmans verrot, wij waren fan van Mukanya omdat ie zwart was, wij haatten Jalink, van Galen, Bosz en al die andere lamzakken. Wij zagen Staurvik in de vrieskou scoren in de oude Goffert, wij verbaasden ons nog over Abdellaoui en vonden 'm een toffe Marokkaan, totdat ie het tegendeel bewees. Oh, wat zijn wij goed. En die nieuwelingen? Die denken dat we even kampioen worden, dat Heracles een eitje is en die schelden Pieckenhagen uit voor [ernstige ziekte]-mof. Nieuwelingen .
Ik heb een dubbel gevoel bij zo'n opmerking. (of mis ik hier ook het sarcasme ). Ok, wij gaan al lang naar NAC en kenden diepe dalen en mooie hoogtepunten. Momenteel gaat het beter en dat trekt nieuwe mensen aan, dat is logisch. Maar waarom hen verguizen dat zij nieuw zijn ? Het is toch prachtig dat mensen onze club een warm hart gaan toedragen. Oké, misschien zijn het gloryhunters, maar lang niet allemaal. De gloryhunters zullen weer afvallen als NAC weer speelt zoals het altijd heeft egdaan (leuke middenmoter tot subtopper) en andere blijven hangen aangestoken door de sfeer die er heerst.
pi_63246149
wat ik trouwens maar een wazige bedoeling vind is de haat-liefde verhouding tussen vak G en de B-side, het lijkt wel of zij elkaar de grond in willen trappen
we zijn hier voor 1 ding toch? voor NAC en nu wordt de sfeer daardoor deels verpest vind ik.
en dat vind ik toch erg jammer, want als het kolkend is langs alle kanten dan staat de tegenstander eerder te bibberen dan dat ik sssssssssstttttttttt wordt geroepen op een tribune

jammer!
what you see, is what you get!
pi_63250397
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 15:14 schreef Stofje het volgende:

[..]

Wat een namen komen daar even voorbij zeg... Staurvik en Mukanya.... Dan heb je Yung-Joon Noh ook nog wel meegemaakt zeker? En Fritz von Seydlitz-Kurzbach!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_63250716
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:01 schreef methodmich het volgende:

[..]

Wat een namen komen daar even voorbij zeg... Staurvik en Mukanya.... Dan heb je Yung-Joon Noh ook nog wel meegemaakt zeker? En Fritz von Seydlitz-Kurzbach!
Die laatste niet, die was echt in de jaren '80 toch? Ik ben "begonnen" in '92, dus vanaf toen alles. Ik heb even gezocht op Fritz op NAC fanzine De Rat, leuk interviewtje met 'm.. En @ DutchieBre: Maak je geen zorgen, het was toch echt sarcastisch .
pi_63265989
quote:
En @ DutchieBre: Maak je geen zorgen, het was toch echt sarcastisch .
Kijk, dat is goed nieuws. Mijn sarcasme meter is duidelijk broken lately.

I think it's broken, I think it's really broken, I think it's really really broken
pi_63412201
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_63412649
Kwakman, held!
- NAC Breda -
  zaterdag 22 november 2008 @ 11:18:48 #136
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63424984
Ik had nog een vraag voor hem.
Of tie met de bekerfinale de bal erin wil kwakke.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 november 2008 @ 18:51:56 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63456367
Avondje NAC net bij studio sport .
Wel grappig stukje.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_63456481
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:51 schreef borisz het volgende:
Avondje NAC net bij studio sport .
Wel grappig stukje.
Net gemist, even studiosport.nl in de gaten houden.
pi_63456830
zou er nog iets van komen bij deze studio sport dan?
what you see, is what you get!
pi_63457312
Nee, was een filmpje over het "avondje NAC"....

Vond de beelden van vroeger leuk maar de rest over gisteravond? tja....
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_63473173
Stukje in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/(...)neuzen_zichzelf_zijn

Bij NAC kunnen ook ‘kneuzen’ zichzelf zijn

REPORTAGE, Van onze verslaggever Poul Annema
gepubliceerd op 24 november 2008 03:20, bijgewerkt op 24 november 2008 10:42

BREDA - NAC is nog altijd koploper. Het wonder van een club met spelers die het hoogtepunt in hun carrière al voorbij moeten zijn.

De vreugde van een avondje voetbal uit zich in Breda al ver voordat de wedstrijd tegen NEC begint. Voor dichte stadiondeuren zetten honderden fans de polonaise in. Het geel en zwart van NAC danst en zingt, het bier stroomt en in het programmablad van de club zegt directeur Theo Mommers tegen de supporters: ‘Vraag me niet hoe het kan, maar geniet ervan.’

Genieten doen ze uiteindelijk weer in het Rat Verlegh Stadion, ondanks het puntenverlies tegen het lang beter spelende NEC: 1-1. Beide elftallen leverden in de uitputtingsslag onvoorwaardelijke strijd en passie in een zinderende ambiance, die Mommers omschrijft als ‘het sprookje van de club’. Het kostte scheidsrechter Blom moeite de baas te blijven en verdeelde acht gele kaarten gelijk over beide ploegen.

‘Voor ons moet de les van deze avond zijn dat we als koploper nog scherper moeten beginnen’, zei NAC’s doelpuntenmaker Edwin de Graaf naderhand. ‘NEC is één van onze directe concurrenten, die mag je niet de ruimte geven om te voetballen.’

‘Dit was onze slechtste wedstrijd van deze competitie’, mopperde ook Tommie van der Leegte. ‘Ik had het gevoel dat NEC in de eerste helft minder last had van de sneeuw dan wij. Als je koploper bent, moet je je daar op eigen veld ook naar gedragen.’

Met een even merkwaardige als opzienbarende mengeling van spelers met een mislukt verleden aan de top is NAC deze competitie uitgegroeid tot één van de smaakmakers van de eredivisie. Er staat een elftal met potentie.

‘Dat is minder vreemd dan je misschien denkt’, zegt technisch directeur Earnest Stewart. ‘Wij kijken naar kwaliteit, maar ook naar mentaliteit. We moeten zeker weten dat ze wat karakter betreft mee kunnen in het specifieke NAC-gevoel.’

‘Dit is natuurlijk geen elftal van kneusjes, dit is wel een elftal met spelers die het vaak bij de bekendere topclubs niet hebben gered omdat de druk te groot was. Hier treffen ze een veilige omgeving en spreekt vooral de sfeer ze aan. We hebben spelers die een financieel beter aanbod hebben laten liggen om in deze ambiance te kunnen voetballen.’

Teamgeest en saamhorigheid heet daarom het succes van NAC. ‘We gaan voor elkaar door het vuur en iedereen kan zichzelf zijn’, zegt Anthony Lurling, die eerder voor Feyenoord, Heerenveen en FC Köln speelde.

‘Er staat een ploeg die keihard wil werken; niet om het ongenoegen van een elders mislukte carrière weg te poetsen, maar vanuit de ambitie om samen met dit fantastische publiek de glorie van een nieuwe toekomst gestalte te geven’, meent trainer Maaskant.

Hij kwam deze zomer naar Breda om een cultuuromslag te bewerkstelligen. Het onder zijn voorganger Ernie Brandts al stuntende NAC – derde op de ranglijst – moest het avontuur gaan zoeken met aanvallend voetbal. Zaterdag bleek, na rust, wat er gaat gebeuren als het gaat stormen in Breda.

Maaskant: ‘We zijn in de kleedkamer bij elkaar gaan zitten en hebben gezegd: nu komt het op karakter aan. Alles uit de kast, voetballen in een hoger tempo en vleugelverdedigers die blijven opkomen.’

Dat hield het risico van gevaarlijke tegenstoten in en NAC ontsnapte inderdaad bij een levensgrote kans voor Tim Janssen, maar tegelijkertijd creëerde de thuisclub ook het machtige decor van een even uitzinnige als swingende aanhang.

Lasse Schöne zette NEC in de 27ste minuut op een 1-0 voorsprong, Edwin de Graaf miste- alleen voor doelman Babos – de beste kans op een treffer voor de thuisploeg en Lurling raakte de paal. Twaalf minuten na rust kopte De Graaf het toen ontketende NAC uit een voorzet van Elshot alsnog naar 1-1.

De voetbaltempel beefde, het vuur van opluchting brandde en het publiek zong het alom bekende repertoire van groot voetbalgeluk. ‘Dit maak je nergens mee’, aldus De Graaf (28), die er eerder bij Feyenoord niet in slaagde definitief door te breken.

‘Dat fanatisme van publiek en ploeg maakt ons sterk’, zegt Maaskant. ‘Onze toeschouwers willen het vuil van het veld op de broeken zien, een winnend team. En de ploeg haakt daarop in. Dat is geen druk, dat is gewoon het gevoel dat bij NAC hoort.’

Dat zijn ploeg in de eerste helft zijn draai niet vond schreef Maaskant toe aan een haperende voorbereiding. ‘We hebben door interlandverplichtingen van Mtiligia en Amoah, blessures van Reuser, Cairo en Kwakman en de competitiedubbel van het tweede elftal niet één keer als team kunnen trainen. Hoe ervaren deze spelers ook zijn, een aantal automatismen komt er dan in de wedstrijd gewoon niet uit.’

In zijn opportunisme zocht NAC in de tweede helft de grens van het toelaatbare en NEC ging mee in dat klaterende gevecht, waarin de gasten via invaller Tshibamba zelfs nog heel dicht bij de zege waren. Het applaus was uiteindelijk voor de onvermoeibare aanvoerder Rob Penders, die vlak voor tijd met een spierblessure het veld verliet. Buiten het stadion werd opnieuw de polonaise ingezet en de bierpomp geopend.
pi_63473231
Hoe zien jullie zelf dit seizoen eindigen? Wat verwacht je?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_63473274
Tussen de 6e en 9e plaats lijkt me, maar zolang je bovenin blijft meedoen gewoon bovenin mee blijven doen, vind ik. Ik vind het wel geinig dat iedereen Ajax en AZ de titelpredententen noemt en dat NAC gewoon even hoog staat.
pi_63473339
Ja precies. Voor je het weet krijg je dat 'waar 2 honden vechten om een been'-verhaal. NAC pakt gewoon lekker punten en is voor iedereen lastig te verslaan.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  FOK!fotograaf maandag 24 november 2008 @ 15:55:27 #145
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_63480363
Dat is zeker zo Suijk, maar toch zie ik NAC geen kampioen worden, en blijf ik gewoon bij een plek onderin het linker rijtje tussen de 5e en de 9e plek.

Dat het nu super gaat is heel fijn en mooi meegenomen, maar niet meer dan dat.

Ik zie NAC eerder de beker winnen.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_63480468
NAC? De beker? Ammenevernooitniet. NAC kan die druk niet aan. Ik hoop het absoluut hoor, daar niet van, maar NAC zal nooit in de kuip van feyenoord winnen en nooit de beker pakken. Dat zijn gewoon de twee absolute zekerheidjes die je als NAC-supporter hebt.
pi_63482268
Het is nu een kwestie van genieten. Ik kan me niet voorstellen dat we over pakweg een maand of 4 op dezelfde plek staan. Uiteindelijk zullen we wel ergens rond plek 6 t/m 9 eindigen inderdaad.

En die beker, ik hoop er ieder jaar weer op, tegen beter weten in eigenlijk.
pi_63482668
Ach, zo blijft NAC, NAC.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_63488203
Hoezo, de beker ? gaan er toch gewoon weer in de halve finale uit ? Das toch logisch
pi_63536182
quote:
NAC-fan pleziert Van Beukering met spandoek
Geschreven op woensdag, 26 november om 13:45

Na afloop van de ontmoeting tussen NAC Breda en NEC (1-1) kon Jhon van Beukering er wel om lachen. In het Rat Verlegh Stadion hing afgelopen zaterdag een spandoek het logo van Burger King, met in plaats van die naam Beukering. "Mooi spandoek", gaf de eerder zwaarlijvige spits na afloop aan. "Had ik wel willen hebben." De wens van de Gelderlander is inmiddels uitgekomen. De maker van het spandoek bood het doek woensdagmorgen in Nijmegen aan. Van Beukering vond het mooi dat de maker het kwam geven. "Ze durven in ieder geval te komen", maakte de hoofdrolspeler aan Omroep Gelderland duidelijk.

De maker vond het prachtig hoe Van Beukering reageerde. "We hebben hem ook een boek van Sonja Bakker gegeven, om op gewicht te blijven." Van Beukering werd onlangs uit de selectie gezet omdat hij zeven kilo te zwaar was. Hij kreeg een maand om de overtollige kilo´s kwijt te raken. Daar slaagde hij echter al na een week in.
Feyenoord!
"Feyenoord zit in mijn hart. Maar Feyenoord, dat zijn de mensen, dat zijn de supporters. Door hen ontstaat het Feyenoord-gevoel." Henk Fräser
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')