Ik zou haast gaan denken dat jij op vakantie bent daarquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:57 schreef static het volgende:
Héb me toch een leuk apartement gevonden in Kowloon, redelijk klein (heej, dit is HK), maar érg leuk en heel modern. Geweldig panorama uitzicht (270 graden) over Causeway Bay, direct aan het water. Keuken, LCD flatscreen (2, woon- en slaapkamer), DVD speler, keuken(tje) (af)wasmachine, etc. Zelfs een babykamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gi-gan-tisch tropisch zwembad (60 meter), bioscoop, gym, spa, you name it. Restaurant dat je ontbijt komt brengen.
Hoort bij een groot complex, helaas alleen maar expats maar dat mag de pret niet drukken. Denk dat ik er 1 december inga (contracten zijn voor minimaal 6 maanden anyway).
Zal wat foto's maken als ik erin ga (áls ik ze kan posten).
Van het web geplukt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen nog twee andere bekijken.
Harbour Horizon, in Hung Hom!?quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:57 schreef static het volgende:
Héb me toch een leuk apartement gevonden in Kowloon, redelijk klein (heej, dit is HK), maar érg leuk en heel modern. Geweldig panorama uitzicht (270 graden) over Causeway Bay, direct aan het water. Keuken, LCD flatscreen (2, woon- en slaapkamer), DVD speler, keuken(tje) (af)wasmachine, etc. Zelfs een babykamer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gi-gan-tisch tropisch zwembad (60 meter), bioscoop, gym, spa, you name it. Restaurant dat je ontbijt komt brengen.
Hoort bij een groot complex, helaas alleen maar expats maar dat mag de pret niet drukken. Denk dat ik er 1 december inga (contracten zijn voor minimaal 6 maanden anyway).
Zal wat foto's maken als ik erin ga (áls ik ze kan posten).
Van het web geplukt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Morgen nog twee andere bekijken.
Ik woonde afgelopen zomer in Tai Po, naast de Fishmarket. Onderweg van mijn huis naar het station (paar minuutjes lopen) kom je langs een fiets-verhuur winkeltje. Tai Mo Shan is redelijk dichtbij, en ik weet de weg, dus mochten we weer daar naar toe willen, dan haal ik daar wel een fietsje. Alhoewel ik er niet aan moet denken om Tai Mo Shan fietsend te doenquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:33 schreef Superher0 het volgende:
@Yi-Long
Dat stuk heb ik ook gewandeld! Op Lantau heb ik Sunset peak beklommen. Naar het hoogste pun. 800 meter boven NAP (en een beetje). Alleen het weer was slecht, heel heiijg dus erg weinig zicht.
Als je van mountainbiken houdt dan moet je met Steve contact opnemen via www.crosscountryhk.com. Hij doet guided tours. Dan gan je naar Tai Lam, Ta Mo Shan. Heel erg mooi! Ik had zo goed zicht dat we Shenzeng in de verte konden zien liggen. Voor nog geen 900HKD, inclusief fiets. Aardige vent.
Mountainbiken ging echt off-road. Op een gegeven ogenblik gingen we door een rivierbedding naar beneden. Je moet wel een vergunning ervoor hebben wil je daar mogen fietsen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik woonde afgelopen zomer in Tai Po, naast de Fishmarket. Onderweg van mijn huis naar het station (paar minuutjes lopen) kom je langs een fiets-verhuur winkeltje. Tai Mo Shan is redelijk dichtbij, en ik weet de weg, dus mochten we weer daar naar toe willen, dan haal ik daar wel een fietsje. Alhoewel ik er niet aan moet denken om Tai Mo Shan fietsend te doenAfgezien van de gigantische stijle hellingen, heb je er ook niet echt een fietspad naar boven, veel 'blinde' bochten waar zo een auto omheen kan komen, en toen we er de eerste keer heengingen (met de auto) hadden we ook nog lage wolken, dus je zag geen fuck
Wij hebben onze eigen gidsen in Hong Kong
Yep: http://www.horizonhotels.com.hk/en/harbourfront/index.htmlquote:Op vrijdag 21 november 2008 13:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Harbour Horizon, in Hung Hom!?Lekkere plek, man, tussen al die andere zwaar verwende expats
Als Expat heb je het echt heel goed, in Hong Kong
Aw ic ic. Tja, wij hebben er niet gefietst. We waren wel uitgenodigd om op een zondag ofzo te gaan mountain-biken, maar dat ging niet door helaas. Tai Mo Shan hebben we dus 2x beklommen met de auto, wat ook mooi is natuurlijkquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:16 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Mountainbiken ging echt off-road. Op een gegeven ogenblik gingen we door een rivierbedding naar beneden. Je moet wel een vergunning ervoor hebben wil je daar mogen fietsen.
Ik heb met de South Island Riders gereden en de Tour of Pain op Hong Kong Island gefietst op de race fiets.S'ochtends vroeg vertrokken, voor het verkeer uit. maar 80 kilometer, wel 2400 hoogtemeters! Erg mooi en heel erg zwaar. De peak omhoog fietsen... vooral bij het tussenstation, wat niet gebruikt wordt, heb je een hele scherpe bocht waarna je met gemak 20% haalt met klimmen. Weet ook niet wat me bezielde. ;-)
Trouwens in de parken mag je niet fietsen. Je mag alleen tussen het drukke verkeer en op een aantal aangegeven paden.
Ja, weet je, het klinkt allemaal erg romantisch en leuk dat expat gebeuren, maar we zijn hier voornamelijk om te werken. Heel hard te werken. Zestie/zeventien uur per dag is echt geen uitzondering, soms ook 6 of zeven dagen in de week. En dan ga je meestal nog even met zijn allen nog wat happen en dan gaat het alsnog over werk. Daar heb je deze leuke extra's bij, maar zonder dat zouden velen het niet doen. Plus een zak met centen uiteraard.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:34 schreef Yi-Long het volgende:
21.000 dollar. Damn... dat zijn flinke prijzen...
Dat krijg je er van als je echt tussen alle Expats superluxe wilt gaan wonen, vrees ik
Volgens mij kun je een minstens even leuk plekkie vinden in wat andere gebieden, voor de helft van het geld. Alleen dan zit je natuurlijk wel met extra rijstijd waarschijnlijk.
Heb je al gekeken hoe het zit qua aanbod in Tuen Mun? Daar kun je volgens mij ook mooi aan het water wonen (wel een minder mooi uitzicht natuurlijk) en volgens mij hebben ze daar ook expat-woningen enzo.
Volgens mij gaat daar ook een ferry-dienst vandaan (misschien dat ie inmiddels opgeheven is, of alleen opgeheven naar Tung Chun), maar ook bussen natuurlijk.
Waar ga je voornamelijk werken in Hong Kong? Welk bedrijf/plaats?
Als je trouwens een vrije week hebt, kun je heel goedkoop lekker een vakantie boeken naar Thailand, Taiwan, SIngapore, etc. Vanuit HK is dat allemaal echt heel goedkoop.Alleen Japan is nog schandalig duur, maar als je het geld er voor (over) hebt, is dat ook heel mooi natuurlijk
Dat is inderdaad zeer kut, zulke lange werkdagen. Niet iedere baan in HK hanteert zulke tijden natuurlijk, maar het is geen 9 tot 5 mentaliteit daarquote:Op vrijdag 21 november 2008 17:58 schreef static het volgende:
[..]
Ja, weet je, het klinkt allemaal erg romantisch en leuk dat expat gebeuren, maar we zijn hier voornamelijk om te werken. Heel hard te werken. Zestie/zeventien uur per dag is echt geen uitzondering, soms ook 6 of zeven dagen in de week. En dan ga je meestal nog even met zijn allen nog wat happen en dan gaat het alsnog over werk. Daar heb je deze leuke extra's bij, maar zonder dat zouden velen het niet doen. Plus een zak met centen uiteraard.
Het is gewoon belangrijk om een rustpunt te hebben, je eigen hok, waar je kunt doen en laten wat je wilt, een filmpje kunt kijken, bankhangen in een comfortabele omgeving, je werkt er hard genoeg voor per slot van rekening. In Haiti heb ik zeven maanden in een hotel gezeten, is toch een stuk minder.
Anyway, ik werk aan een project voor de roll-out van een nieuw 3G netwerk waarvan Telstra het grootste deel in handen heeft.
Werk op twee locaties: Manhattan Centre en WPC (beide in Kwai Chung).
Dat zul je inderdaad vaak meemaken. Ik ging meestal voorin de bus zitten (bovenin), en als zo'n rit dan een half uur duurde, en ik keek eens om, dan lag 90% van die gasten te pittenquote:Op vrijdag 21 november 2008 18:20 schreef static het volgende:
Och, ik slaap gewoon even bij op weg naar werk.
Ik heb dan weer alle vorige topics over Yi-Long gemist.quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:30 schreef dennisw het volgende:
21k/maand vind ik ook meevallen..
Je weet dat E. er heeft gewoond en neef E. er is geboren?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:19 schreef Ole het volgende:
Dat ik deze heb gemist
Heb ik meestal ook ja, in Dubai waren we ook 45 minuten onderweg met de auto, ik sloot nog lekker even mijn luiken.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:24 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat zul je inderdaad vaak meemaken. Ik ging meestal voorin de bus zitten (bovenin), en als zo'n rit dan een half uur duurde, en ik keek eens om, dan lag 90% van die gasten te pitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |