abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 16:14:19 #176
135486 Manu82
How you doin'?
pi_63348519
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:09 schreef static het volgende:
08:00 morgenochtend. HK tijd dan he.
Fucking hell, je hebt daar amper rust
Had je niet liever eerst een paar dagen willen acclimatiseren?
Some memories are best forgotten
Room 23
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 november 2008 @ 16:22:39 #177
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63348737
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:02 schreef static het volgende:
Het is hier elf uur 's-avonds, ik neem altijd een slaappil om meteen redelijk in het ritme te komen, anders houd je er erg lang last van. Nu ook wel, maar minder.
Ik heb gelukkig die kant op eigenlijk nooit last van jetlag.
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:10 schreef static het volgende:
Ohw, Swets, business class in die bult is hetzelfde als beneden. Iets ruimer zelfs denk ik.
Bij cathey dus niet
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 19 november 2008 @ 16:33:57 #178
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63349037
En trouwens, naar bed??? HK moet je by night zien is me altijd verteld
pi_63349060
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Hebben ze in HK eigenlijk ook allemaal van die daktuintjes zoals in Taipei?
ik heb een paar dakterrasjes gezien ja
  woensdag 19 november 2008 @ 16:51:35 #180
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_63349603
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
En trouwens, naar bed??? HK moet je by night zien is me altijd verteld
Heb nog 6 maanden Swets. En het is bijna weekend.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 19 november 2008 @ 19:02:53 #181
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63352789
Welkom in Hong Kong

Wel leuk dat je in The New Territories zit, ipv in het duurdere westerse gedeelte, met alle verwendde expats

Ben een aantal keer in Tsuen Wan geweest, want daar wonen een oom en tante van mijn vriendin. Nog best een 'oud' gebied, dus het ziet er een beetje 'vuil' uit, maar daar zijn ze mee bezig om het allemaal mooier te krijgen.
Je kunt op een vrije dag even een kijkje gaan nemen bij het waterresservoir in Tsuen Wan. Kom je allemaal aapjes tegen

De nicht van mijn vriendin woonde ook in Tsuen Wan, maar dan in zo'n heel duur en luxe groot gebouw, met beneden allemaal luxe zooi, zoals sauna's, sportfaciliteiten, zwembaden, snookertafels, etc etc. Zag er echt heel strak uit
Qua malls vond ik Tsuen Wan niet echt boeiend. We zijn er naar een aantal geweest, maar niet echt een tegengekomen in die buurt die me echt is bijgebleven.

Veel plezier man. Binnenkort lekker aan de Koo li Yuk en Char Sui Faan enzo!? Damnnnn ik mis Hong Kong...

Je hebt nog dikke massel ook, dat je nu lekker in november heen bent. Ik was er echt van mei tot half juli, en dan zit je dus in de heetste periode van het jaar, en met veel regen...

Heb je wel meteen een Octopus-card geregeld? Dat is echt een absolute MUST. Net als even snel een telefoonkaart regelen bij Peoples. (Heel cheap allebij)
pi_63356655
Leuk
  donderdag 20 november 2008 @ 01:00:17 #183
15080 static
pi_63363471
Die Peoples kaart heb ik inderdaad gisteren gekocht.

Zit nu even in het hotel hier om te acclimateriseren, dit weekend of ergens volgende week ga ik wat 'expat' apartementjes bekijken. Ondanks de riante accomodatie-vergoeding die ik krijg is het allemaal toch wat klein. Maar dat mag de pret niet drukken, het is per slot van rekening HK.

Toch ergens een beetje last van een jet-lag, ontbijt was prima, goede koffie, lekker omeletje met wat croissantjes. Dat Chinese spul heb ik maar even laten staan, komt later wel.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 20 november 2008 @ 02:58:47 #185
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_63364442
Hey Static..nu zit je wel in HK en over 6 maanden mischien weer ergens anders...maar ben je ooit nog eens van plan om je definitief in het buitenland te gaan vestigen of ga je dan terug naar sweet ol' Holland?
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 november 2008 @ 09:05:14 #186
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63366152
Je eerste werkdag zit er al weer bijna op
pi_63366518
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:02 schreef Yi-Long het volgende:
Heb je wel meteen een Octopus-card geregeld?
fantastisch systeem
  donderdag 20 november 2008 @ 11:08:55 #188
15080 static
pi_63368910
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Je eerste werkdag zit er al weer bijna op
Yep.

Blijf me verbazen over het 'lift' gedrag; men gaat bij een Efteling-attractie in een soort slang-rij staan om te wachten (niet afgezet door linten ofzo). En als je niet achteraansluit blijven de mensen achter je ook gewoon staan.

M.b.t. het roken valt het me op dat inderdaad iedereen netjes zijn peuk in de speciale top van de vuilnisbakken werpt; ze staan er ook met groepjes tegelijk te roken.
pi_63369126
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:08 schreef static het volgende:

[..]

Yep.

Blijf me verbazen over het 'lift' gedrag; men gaat bij een Efteling-attractie in een soort slang-rij staan om te wachten (niet afgezet door linten ofzo). En als je niet achteraansluit blijven de mensen achter je ook gewoon staan.
Begrijp ik het goed dat als je wil voordringen er niks van gezegd wordt? Da's raar om dat in andere culturen te zien hè .
quote:
M.b.t. het roken valt het me op dat inderdaad iedereen netjes zijn peuk in de speciale top van de vuilnisbakken werpt; ze staan er ook met groepjes tegelijk te roken.
Zijn er veel mensen die roken daar? En tabaksprijzen, zijn die net zo belachelijk hoog als hier?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_63369684
tvp
  donderdag 20 november 2008 @ 13:19:26 #191
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63372056
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:17 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat als je wil voordringen er niks van gezegd wordt? Da's raar om dat in andere culturen te zien hè .
[..]

Zijn er veel mensen die roken daar? En tabaksprijzen, zijn die net zo belachelijk hoog als hier?
Er zijn best veel mensen die roken daar, maar in veel openbare plekken, dus ook in parkjes, is het verboden
En voordringen gebeurt BIJNA niet. Soms wel, en omdat je het dan niet gewend bent, kun je je er dan kapot aan ergeren.
Mensen die te vroeg de trein in komen snellen terwijl ik er nog uit moet, die komen meestal niet om me heen
  donderdag 20 november 2008 @ 19:49:37 #192
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_63382839
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:10 schreef static het volgende:
[ link | afbeelding ]
Een veolia vrachtwagen
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
  donderdag 20 november 2008 @ 20:04:43 #193
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_63383266
Owwww Hong Kong! Super. Wat een stad. Ik ben er maar 2 maanden geweest maar ben nu gewoon verwend. Zelfs New York maakt minder indruk. Ik heb een weblog bijgehouden toen ik er was: http://weblog.superhero.n(...)chives/2008/03.html.
Ik vond het enorm westers, absoluut niet Chinees. Taal is geen probleem, want bijna iedereen spreekt Engels. Wat ik je aan kan raden is om een paar woordjes Cantonees te leren, doet het altijd goed. Ik kon op een gegeven ogenblik zeggen dat ik klaar was met werken en lang Kwai Fong ging om een paar biertjes te drinken. ZIn om mee te gaan ;-) Fong Kong, ho Hoii Lan Kwai Fong, jam paytsau. Lei mmm Lei? Of zoiets

Als je van wandelen houdt ga dan naar Lion Rock en klim dan helemaal naar boven. Je moet dan wel even van het makkelijke pad afgaan en flink wat trappen lopen maar als het weer goed is, is het uitzicht fenominabel!
Superhero to the rescue!
  donderdag 20 november 2008 @ 20:20:09 #194
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63383731
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:04 schreef Superher0 het volgende:
Owwww Hong Kong! Super. Wat een stad. Ik ben er maar 2 maanden geweest maar ben nu gewoon verwend. Zelfs New York maakt minder indruk. Ik heb een weblog bijgehouden toen ik er was: http://weblog.superhero.n(...)chives/2008/03.html.
Ik vond het enorm westers, absoluut niet Chinees. Taal is geen probleem, want bijna iedereen spreekt Engels. Wat ik je aan kan raden is om een paar woordjes Cantonees te leren, doet het altijd goed. Ik kon op een gegeven ogenblik zeggen dat ik klaar was met werken en lang Kwai Fong ging om een paar biertjes te drinken. ZIn om mee te gaan ;-) Fong Kong, ho Hoii Lan Kwai Fong, jam paytsau. Lei mmm Lei? Of zoiets

Als je van wandelen houdt ga dan naar Lion Rock en klim dan helemaal naar boven. Je moet dan wel even van het makkelijke pad afgaan en flink wat trappen lopen maar als het weer goed is, is het uitzicht fenominabel!
Ow man, je hebt zoveel schiterende wandelroutes op Hong Kong Heerlijk over bergen met zeer veel bomen etc
Lan Kwai Fong is bij Wanchai toch? Ik ben niet echt iemand die van uitgaan houdt, dus ben er deze zomer maar 1x doorheen gelopen na een hele dag wandelen Een van de oudjes wou daar eens een kijkje nemen
  donderdag 20 november 2008 @ 22:12:50 #195
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_63387957
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ow man, je hebt zoveel schiterende wandelroutes op Hong Kong Heerlijk over bergen met zeer veel bomen etc
Lan Kwai Fong is bij Wanchai toch? Ik ben niet echt iemand die van uitgaan houdt, dus ben er deze zomer maar 1x doorheen gelopen na een hele dag wandelen Een van de oudjes wou daar eens een kijkje nemen
Lan Kwai Fong ligt net boven Central, onder Soho en the Mid levels. Wanchai is meer richting oosten. Ook in Wanchai kun je uitgaan. Ooit per ongeluk in een filipijnse nachtclub binnengelopen. Wist niet wat me overkwam. Wanchai is ook bekend vanwege een computermall. Tig verdiepingen met allemaal kleine winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen.

Ik heb Serious Hiking in Hong Kong gekocht (als je van wandelen houdt een aanrader!) en heb best wel veel gewandeld. Vanaf mijn apartement kon ik zo Quarry Bay in wandelen waar het Hong Kong trail begon. Deze trail gaat dwars over het eiland, als je rechts afslaat bij de Tai Tam Tuk dam ben je zo in Stanley. Anders steek je de dam over (ik heb deze met de fiets gedaan, fantastich!) en ga je daarna rechts. Dan komje op een pad welke helemaal naar Big Wave Bay gaat en Shek O. Praat je wel over een kilometerje of 25. Mooiste tocht die ik heb gedaan is Lions Rock, vanaf Sha Tin Pass. Uitzicht is mooi. Kon zelfs Hong Kong Island zien.

Mooie herinneringen aan HK. Werkte op de 43ste in Exchange Square 2. Uitzicht over de haven en de peak. Zonsondergang op de peak. Dat was mooi! Helaas geen foto's van gemaakt.
Superhero to the rescue!
  donderdag 20 november 2008 @ 23:58:23 #196
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63391722
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:12 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Lan Kwai Fong ligt net boven Central, onder Soho en the Mid levels. Wanchai is meer richting oosten. Ook in Wanchai kun je uitgaan. Ooit per ongeluk in een filipijnse nachtclub binnengelopen. Wist niet wat me overkwam. Wanchai is ook bekend vanwege een computermall. Tig verdiepingen met allemaal kleine winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen.

Ik heb Serious Hiking in Hong Kong gekocht (als je van wandelen houdt een aanrader!) en heb best wel veel gewandeld. Vanaf mijn apartement kon ik zo Quarry Bay in wandelen waar het Hong Kong trail begon. Deze trail gaat dwars over het eiland, als je rechts afslaat bij de Tai Tam Tuk dam ben je zo in Stanley. Anders steek je de dam over (ik heb deze met de fiets gedaan, fantastich!) en ga je daarna rechts. Dan komje op een pad welke helemaal naar Big Wave Bay gaat en Shek O. Praat je wel over een kilometerje of 25. Mooiste tocht die ik heb gedaan is Lions Rock, vanaf Sha Tin Pass. Uitzicht is mooi. Kon zelfs Hong Kong Island zien.

Mooie herinneringen aan HK. Werkte op de 43ste in Exchange Square 2. Uitzicht over de haven en de peak. Zonsondergang op de peak. Dat was mooi! Helaas geen foto's van gemaakt.
Volgens mij hebben wij ook die HK trail gelopen, alleen niet naar Big Wave Bay en Shek Oh, maar naar die dam waar je het over hebt. Ik zal zo even kijken of ik wat foto's kan vinden en uploaden.
Was inderdaad een schitterende wandeling, alleen in het begin ging het echt aan 1 stuk door stijl omhoog Ik had er zelf niet zoveel moeite mee, maar zoiets werkte nogal demotiverend voor mijn vriendin

Dat Wanchai en Central en Causeway Bay etc, dat haal ik altijd nogal door elkaar Komt ook omdat we vaak gewoon ergens uitstapten met de ferry en dan dat hele pokkeeind lekker gingen lopen
Ik weet in ieder geval dat we 1-2x in LKF zijn geweest, 1x in 2005 en 1x in 2008. Persoonlijk boeit uitgaan me totaal niet, en vond er ook geen reet aan, maar als blanke word je er wel aangesproken om even naar binnen te komen enzo (wanneer ik iets te ver vooruit was gelopen)

Schitterend park trouwens bij Causeway Bay, met echt gigantische voetbalvelden, een zootje basketbalvelden, massagepaden, joggingpaden, speeltuintjes, een zwembad, en volgens mij hadden ze zelfs 'bowling' (jeu de boules)

Lion's Rock heb ik geloof ik nooit gedaan. We waren wel op Tai Mo Saan geweest, wat de hoogste berg van Hong Kong is. Daar stonden we letterlijk in de wolken Echt heel mooi.

Damnnnn ik mis die stad echt Zo fantastisch. En nog zoveel te ontdekken. Ik ben er nu al een paar keer geweest, maar telkens zijn er nog plekken waar ik heen wil Volgende keer dat ik er ben ga ik op een doordeweekse dag naar Big Wave Bay, huur ik een surfplank daar voor een tientje ofzo (100 Hk dollar ofzo), en ga ik mezelf leren surfen

edit: Even wat foto's van die wandelroute

[ Bericht 3% gewijzigd door Yi-Long op 21-11-2008 00:25:06 ]
pi_63392642
Mooie foto's!
Aparte kleur water ook.
 FR
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:08:24 #198
15080 static
pi_63397266
Ga zo apartmentjes kijken. Degene die ik op het oog had is helaas erg ver weg.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:15:33 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63397460
@Yi-Long
Nu heb ik echt spijt dat ik daar nooit wandeltochten heb gedaan
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:33:58 #200
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_63398016
@Yi-Long
Dat stuk heb ik ook gewandeld! Op Lantau heb ik Sunset peak beklommen. Naar het hoogste pun. 800 meter boven NAP (en een beetje). Alleen het weer was slecht, heel heiijg dus erg weinig zicht.

Als je van mountainbiken houdt dan moet je met Steve contact opnemen via www.crosscountryhk.com. Hij doet guided tours. Dan gan je naar Tai Lam, Ta Mo Shan. Heel erg mooi! Ik had zo goed zicht dat we Shenzeng in de verte konden zien liggen. Voor nog geen 900HKD, inclusief fiets. Aardige vent.

@Static
Zorg ervoor dat je nooit meer dan 1 overstap hoeft te maken. Overstappen met de MTR is geniaal geregeld. Je hebt 2 stations waar de treinen elkaar kruizen. 1 voor de mensen van trein a naar trein b en de andere vice versa. Dit zorgt ervoor dat je alleen maar het perron hoeft over te steken en je binnen 2 minuten de andere trein in kunt stappen.

Ik had een apartament in Tai Koo Sing, Kornhill. 15 minuten met de MTR naar Central. Maar de MTR ging elke minuut.

Ik heb foto's op http://pictures.superhero.nl staan. Onder andere van een Lion dance op kantoor om alle boze geesten weg te jagen.
Superhero to the rescue!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')