quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:12 schreef Superher0 het volgende:[..]
Lan Kwai Fong ligt net boven Central, onder Soho en the Mid levels. Wanchai is meer richting oosten. Ook in Wanchai kun je uitgaan. Ooit per ongeluk in een filipijnse nachtclub binnengelopen. Wist niet wat me overkwam. Wanchai is ook bekend vanwege een computermall. Tig verdiepingen met allemaal kleine winkeltjes die allemaal hetzelfde verkopen.
Ik heb Serious Hiking in Hong Kong gekocht (als je van wandelen houdt een aanrader!) en heb best wel veel gewandeld. Vanaf mijn apartement kon ik zo Quarry Bay in wandelen waar het Hong Kong trail begon. Deze trail gaat dwars over het eiland, als je rechts afslaat bij de Tai Tam Tuk dam ben je zo in Stanley. Anders steek je de dam over (ik heb deze met de fiets gedaan, fantastich!) en ga je daarna rechts. Dan komje op een pad welke helemaal naar Big Wave Bay gaat en Shek O. Praat je wel over een kilometerje of 25. Mooiste tocht die ik heb gedaan is Lions Rock, vanaf Sha Tin Pass. Uitzicht is mooi. Kon zelfs Hong Kong Island zien.
Mooie herinneringen aan HK. Werkte op de 43ste in Exchange Square 2. Uitzicht over de haven en de peak. Zonsondergang op de peak. Dat was mooi! Helaas geen foto's van gemaakt.
Volgens mij hebben wij ook die HK trail gelopen, alleen niet naar Big Wave Bay en Shek Oh, maar naar die dam waar je het over hebt. Ik zal zo even kijken of ik wat foto's kan vinden en uploaden.
Was inderdaad een schitterende wandeling, alleen in het begin ging het echt aan 1 stuk door stijl omhoog

Ik had er zelf niet zoveel moeite mee, maar zoiets werkte nogal demotiverend voor mijn vriendin

Dat Wanchai en Central en Causeway Bay etc, dat haal ik altijd nogal door elkaar

Komt ook omdat we vaak gewoon ergens uitstapten met de ferry en dan dat hele pokkeeind lekker gingen lopen
Ik weet in ieder geval dat we 1-2x in LKF zijn geweest, 1x in 2005 en 1x in 2008. Persoonlijk boeit uitgaan me totaal niet, en vond er ook geen reet aan, maar als blanke word je er wel aangesproken om even naar binnen te komen enzo (wanneer ik iets te ver vooruit was gelopen)

Schitterend park trouwens bij Causeway Bay, met echt gigantische voetbalvelden, een zootje basketbalvelden, massagepaden, joggingpaden, speeltuintjes, een zwembad, en volgens mij hadden ze zelfs 'bowling' (jeu de boules)
Lion's Rock heb ik geloof ik nooit gedaan. We waren wel op Tai Mo Saan geweest, wat de hoogste berg van Hong Kong is. Daar stonden we letterlijk in de wolken

Echt heel mooi.

Damnnnn ik mis die stad echt

Zo fantastisch.

En nog zoveel te ontdekken. Ik ben er nu al een paar keer geweest, maar telkens zijn er nog plekken waar ik heen wil

Volgende keer dat ik er ben ga ik op een doordeweekse dag naar Big Wave Bay, huur ik een surfplank daar voor een tientje ofzo (100 Hk dollar ofzo), en ga ik mezelf leren surfen

edit: Even wat foto's van die wandelroute
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Yi-Long op 21-11-2008 00:25:06 ]