Ik snap ook niet waarom mensen daar gaan wonenquote:Op zondag 23 november 2008 04:59 schreef static het volgende:
Heb er zin in. Ben blij dat ik er ben, heel wat beter dan dat kuteiland vlakbij Nederland, ga ik NOOIT meer naar toe, geen London geen Reading. Wat was ik ongelukkig daar zeg.
vond ik wel meevallen, zelfde als de andere waar ik geweest benquote:Op zondag 23 november 2008 03:05 schreef Yi-Long het volgende:
(De Mac in Tsim Sha Tsui onder de KFC was echter zwaar KUT)
quote:Op zondag 23 november 2008 10:06 schreef static het volgende:
[..]
Ik snij nog liever mijn linkerbal eraf denk ik.
ok, even een andere tip voor static dan:quote:Op zondag 23 november 2008 11:51 schreef SeLang het volgende:
Static is verhuisd naar de culinaire hoofdstad van de wereld en ik zie hier alleen maar mensen posten over de mcDonalds en KFC in Hong Kong
Haha, good point =]quote:Op zondag 23 november 2008 11:51 schreef SeLang het volgende:
Static is verhuisd naar de culinaire hoofdstad van de wereld en ik zie hier alleen maar mensen posten over de mcDonalds en KFC in Hong Kong
Of Singapore. Meteen meer kans op engels-sprekend personeelquote:Op zondag 23 november 2008 08:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sowieso is het chinese begrip van 'kwaliteit' anders dan wat wij voor ogen hebben, maar ik zou eerder in Taiwan gaan recruiten dan in Mainland China
de vierde man?quote:Op zondag 23 november 2008 17:25 schreef static het volgende:
Dit is wel een heel vreemde gewaarwording, op een Koreaans kanaal (volgens mij) is een Nederlandse oorlogsfilm aan de gang, in het Nederlands met ondertitels.
Geen idee welke, eentje met Derek Lint, Thom Hoffman en Jeroen Krabbe.
Ja, je krijgt dan een 3 dagen visum voor 150 HKD (te koop op de grens zelf), alleen geldig in Shenzhen, wat ik zelf altijd deed was een groepsvisum aanvragen (met 3 paspoort nummers, voor 30 HKD) en dan bij de grens aangeven dat de anderen niet zijn gekomen, kost je wel wat meer tijd om te wachten tot ze het in orde maken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 05:14 schreef static het volgende:
Volgende week naar Shenzhen; schijnt dat ik daar een apart visum voor nodig heb?
Euh, ik betaal voor een single-entry visum 830 dollar; net aangevraagd. Niet eens een business.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:52 schreef syf het volgende:
[..]
Ja, je krijgt dan een 3 dagen visum voor 150 HKD (te koop op de grens zelf), alleen geldig in Shenzhen, wat ik zelf altijd deed was een groepsvisum aanvragen (met 3 paspoort nummers, voor 30 HKD) en dan bij de grens aangeven dat de anderen niet zijn gekomen, kost je wel wat meer tijd om te wachten tot ze het in orde maken.
Ik vind het zelf wel een leuke stad (maar goed, zo denk ik ook over zhuhai en guangzhou), ben er vaak heen gegaan.
Je kan er in elk geval heerlijk etenen een stuk goedkoper als in HK, het is trouwens wel een grote stad in vergelijking met HK, ik was een keer naar het strand gegaan daar dameisha beach, wat overigens niets voorstelt, en ik was vanuit Lo Wu iets van een uur onderweg in de bus en moesten langs 3 toll hutten in totaal. Verder hebben ze daar jaarlijks een bierfestival, wat ook top is.
Shoppen in Dong Men is in elk geval een must. Als je meer de expat kant op wil dan moet je naar Shekou gaan.
Dat is over de hele wereld zo.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:37 schreef Yi-Long het volgende:
en die zagen een blanke en dachten waarschijnlijk dat ik veel geld had,
Dat zal bestquote:
Het is in ieder geval 1 groot R&D centrumquote:Op dinsdag 25 november 2008 07:11 schreef static het volgende:
Het is dan ook maar een bezoekje aan één van de R&D faciliteiten. Het is iig een miljoenenstad.
Wow, 830 hkd? is dat voor een 3 of 5 dagen visum? wel een raar bedrag, ik heb dat echt nooit betaald.. laatste keer dat ik daar was was in 2007, lijkt me niet dat de prijzen verandert zijn. Maar ja.. als je het net hebt geregeld dan zal het wel kloppen. Misschien is het verschil omdat ik op een portugees paspoort reis en niet NL, en ik regelde het altijd op de Lo Wu grens (tenzij ik op groepsvisum ging).quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:26 schreef static het volgende:
[..]
Euh, ik betaal voor een single-entry visum 830 dollar; net aangevraagd. Niet eens een business.
We vertrekken hier om 08:00 en proberen zo rond 19:00 weer in HK te zijn. Business before pleasure.
Ja, dat van die kinderen vond ik ook heel zielig, die gingen altijd achter ons aan rennen en acrobatische truukjes doen, ook veel zwervers (met aapjes soms!) die je echt van je hotel naar een winkel 15 minuten achtervolgen steeds vragen om geld ook al heb je ze al 10x in het cantonees verteld dat je niets hebt (het is niet dat ik niets wil geven maar ik wil nooit mijn portomonee uit mijn zak halen in bepaalde buurten zeker als het nacht is), maar ja, al zou je wel iets geven... je kan toch nooit iedereen helpen, en als je aan 1 geeft dan komen er nog 30 op je af.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:37 schreef Yi-Long het volgende:
Helaas ook jonge zwervertjes gezien (echt in zo'n klein dorpje), en die zagen een blanke en dachten waarschijnlijk dat ik veel geld had, dus dat was wel triest. Vooral omdat ik dat toen niet had en ze dus niets kon geven of helpen. Ben bij de volgende halte in dat dorp ook maar gewoon in de bus blijven zitten
830 dollar is inderdaad nogal prijzig voor een (tijdelijk) visum. Ik ben alleen in 2001 geweest, en toen was het echt veel cheaper (weet niet meer precies hoe cheap), maar ze vertelden me deze zomer ook dat het bijna niets kost om even een visum te regelen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:07 schreef syf het volgende:
[..]
Wow, 830 hkd? is dat voor een 3 of 5 dagen visum? wel een raar bedrag, ik heb dat echt nooit betaald.. laatste keer dat ik daar was was in 2007, lijkt me niet dat de prijzen verandert zijn. Maar ja.. als je het net hebt geregeld dan zal het wel kloppen. Misschien is het verschil omdat ik op een portugees paspoort reis en niet NL, en ik regelde het altijd op de Lo Wu grens (tenzij ik op groepsvisum ging).
Heb je wel de juiste visum aangevraagd, dus *alleen* voor shenzhen?
Nja.. misschien zijn de prijzen verandert na de olympische spelen. Veel plezier in elk geval in shenzhen =] (ook al ga je voor de business)
[..]
Ja, dat van die kinderen vond ik ook heel zielig, die gingen altijd achter ons aan rennen en acrobatische truukjes doen, ook veel zwervers (met aapjes soms!) die je echt van je hotel naar een winkel 15 minuten achtervolgen steeds vragen om geld ook al heb je ze al 10x in het cantonees verteld dat je niets hebt (het is niet dat ik niets wil geven maar ik wil nooit mijn portomonee uit mijn zak halen in bepaalde buurten zeker als het nacht is), maar ja, al zou je wel iets geven... je kan toch nooit iedereen helpen, en als je aan 1 geeft dan komen er nog 30 op je af.
Guangzhou zit ik nu, alleen vanmiddag in een leuke wijk geweestquote:Op dinsdag 25 november 2008 08:52 schreef syf het volgende:
Ik vind het zelf wel een leuke stad (maar goed, zo denk ik ook over zhuhai en guangzhou), ben er vaak heen gegaan.
mijn slippers en ik zijn ook al een paar dagen het staren waard jaquote:Op dinsdag 25 november 2008 10:37 schreef Yi-Long het volgende:
In een soort pretpark werd ik ook de hele tijd aangestaard (enige blanke in het hele park), bij een soort hotsprings bungalowpark was ik ook de enige blanke, etc etc. In 3 dagen China destijds geen blanke gezien
Och ja, het factuur zal vast 830 dollar aangeven, daar twijfel ik niet aan. Maar bij welke organisatie/bedrijf/whatever heb je dat visum aangevraagd? Een of ander westers bedrijf?quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:18 schreef static het volgende:
Visum is voor één dag. Het is toch echt 830 dollar, heb het factuur voor me liggen. 'China Visa single'. Wel vervelend dat ik mijn paspoort moest inleveren.
In HK heb je dat gestaar ook, tenminste wanneer je net als ik meer in de buitenwijken verblijft, maar ik kijk gewoon terug en meestal groet ik gewoon. Sommigen zeggen dan niets terug en dat is dan wel weer arrogant (ho chuun), dus nogal irritant. En mijn vriendin snapt ook niet dat ik dan 'hello' of 'hi' tegen mensen zeg, maar ja, als ze je al 30 seconden aanstaren(!)quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:30 schreef ruud_fr het volgende:
mijn slippers en ik zijn ook al een paar dagen het staren waard ja
leuk als je dan terug blijft kijken, kijken ze gauw de andere kant op
Mjah, klinkt alsof zij gewoon voor jouw even naar buiten gaan en dat voor 20 euro ofzo gaan regelen, en dikke winst erop maken. Sowieso weet ik niet of het verstandig is om je paspoort voor zo'n lange tijd weg te geven, terwijl ze ook een kopietje hadden kunnen maken, en je in HK ook zit met een ID plicht wanneer men je daar om vraagt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:29 schreef static het volgende:
Hier in het hotel zit een 'China Desk' die visa regelen voor dagjesmensen. Dat zal de prijs wel verantwoorden denk ik. Paspoort moest ik inleveren en krijg ik vrijdag - ik hoop met visum - terug.
Dat is ons dus afgeraden omdat ze je tegenwoordig als je haar niet goed zit al weigeren als ze daar zin in hebben.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:11 schreef syf het volgende:
zeker als je het op de grens zelf doet, vul je wat formulieren in, afgeven inclusief paspoort, betalen, en dan blijf je wachten in de wachtkamer afhankelijk van de drukte roepen ze je binnen 30 mins en dan hebben ze een mooie visum in je paspoort geplakt.
Vind het wel apart dat collegas van static hem
Klopt, het was even wat minder streng vanwege de OS maar dat is alleaam weer teruggedraait.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit jaar was het inderdaad allemaal een stuk moeilijker en duurder ivm de Olympics.
in Hong Kong vond ik het nog wel meevallen, maar ik was dan ook vooral in de gebieden waar meer blanken komenquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:25 schreef Yi-Long het volgende:
In HK heb je dat gestaar ook, tenminste wanneer je net als ik meer in de buitenwijken verblijft
mja, om nou elke dag 30.000 mensen te begroeten...quote:maar ik kijk gewoon terug en meestal groet ik gewoon.
Waarom nietquote:Op woensdag 26 november 2008 05:58 schreef jpjedi het volgende:
No way dat ik naar China ga als Expat dus heb mooi declined.
Kom er regelmatig en ik voel me daar net op een andere planeet. Geen hond die engels spreekt, vreselijk eten, alle zakendeals onder het genot van meerdere maaltijden met een hoop drank en liefst nog een massage bezoekje. Daarbij erger ik me dood aan de onsmakelijke gebruiken.quote:
Volgens mij kan je dan beter geen expat worden, sowieso hangt dat allemaal wel heel erg af waar je in CN zit en hangt natuurlijk ook van je eigen houding af.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:32 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Kom er regelmatig en ik voel me daar net op een andere planeet. Geen hond die engels spreekt, vreselijk eten, alle zakendeals onder het genot van meerdere maaltijden met een hoop drank en liefst nog een massage bezoekje. Daarbij erger ik me dood aan de onsmakelijke gebruiken.
Mijn vrouw die geen kant uit kan.. Hier hebben we een flinke sociale kring en bewust niet onder andere expats.
Voel me prima als Expat en kan me uitstekend redden. Ik heb al heel wat gezien van de wereld en voel me als een vis in het water.quote:Op woensdag 26 november 2008 11:54 schreef syf het volgende:
[..]
Volgens mij kan je dan beter geen expat worden, sowieso hangt dat allemaal wel heel erg af waar je in CN zit en hangt natuurlijk ook van je eigen houding af.
Ik ben het natuurlijk wel met je eens dat er idd weinig engels gesproken word, maar ja, hoe realistisch is het dat je verwacht dat mensen engels spreken?
Als je er tijdelijk zit (een jaar of minder) dan lijkt mij dat weinig uitmaken, en als je er toch voor een aantal jaar zit, misschien de moeite waard om de taal te leren?
Het scheelt ook inderdaad waar je bent, en langzamerhand zie je nu ook wel steeds meer blanken in die buitenwijken in Hong Kong.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:23 schreef wanted1985 het volgende:
n Hong Kong vond ik het nog wel meevallen, maar ik was dan ook vooral in de gebieden waar meer blanken komen ...
kben 3 maanden in Panama geweest en daar de tijd van me leven gehad. supergoeie tijd gehad! en kweet dat je dat eigenluk niet mag zegguh, maar ik voelde me daar ook stukken veilliger in de buurt van blanken, jullie toch ook? ofnie?
I am wanted
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |