Ik kan me er wat bij voorstellen. Vind bijv. NYC ook helemaal niks.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je moet inderdaad niet op een zaterdagmiddag in de vakantie in Mong Kok door het centrum gaan lopen, maar verder is het wel te doen met de drukte, doordeweeks enzo. Vooral buiten de vakantieperiode.Komt ook omdat je zo godsgruwelijk veel winkels hebt overal, dus in tegenstelling tot Nederland, verzamelt het zich niet allemaal op een paar centrale plekken...
Volgens Wiki zo'n 7 miljoen. Ik heb ze zelf niet geteld toen ik er was, maar tel er ook nog maar een zootje expats etc bij op.quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:02 schreef static het volgende:
Hoeveel mensen wonen er? Bijna net zoveel als in Nederland?
Voor mij was het prima, want ik rook niet, maar volgens mij is het in vrijwel iedere openbare gelegenheid verboden, dus ook parken enzo...quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:39 schreef static het volgende:
Roken (soms zelfs buiten) is wel een probleem hè.
Valt wel mee, er is zelfs een Ierse pub waar je mag roken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:39 schreef static het volgende:
Roken (soms zelfs buiten) is wel een probleem hè.
Och, gezien de luchtvervuiling.....quote:Op zondag 26 oktober 2008 00:12 schreef Yi-Long het volgende:
Als je ziet hoe prima HK omgaat met zoveel mensen op zo'n relatief klein gebied, dan lach je echt iedereen compleet uit die nog roept dat Nederland 'vol' is.
Valt echt ontzettend mee in HK. Tuurlijk heb je er last van als je in een drukke stad naast een drukke snelweg woont, maar dat heb je in ieder land. HK is voor meer dan 70% groen, dus bomen, bossen, bergen, etc. Daarnaast ligt het aan zee. Je merkt er echt niet veel van. Er is veel meer natuur dan hier in NL.quote:Op zondag 26 oktober 2008 07:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Och, gezien de luchtvervuiling.....
In je basispakket heb je 4 kanalen geloof ik. TVB, en ATV. Beiden hebben 1 cantonees kanaal, en 1 engels kanaal, dat ook soms programma's in andere talen (mandarijns) uitzendt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:41 schreef static het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de televisie; veel apartementen bieden 'Now' aan; is dat wat? Heb geen zin in het dagelijkse nieuws in Chinees gekonkel.
Dat is niet wat HK chinezen mij vertellen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Valt echt ontzettend mee in HK. Tuurlijk heb je er last van als je in een drukke stad naast een drukke snelweg woont, maar dat heb je in ieder land. HK is voor meer dan 70% groen, dus bomen, bossen, bergen, etc. Daarnaast ligt het aan zee. Je merkt er echt niet veel van. Er is veel meer natuur dan hier in NL.
Ik heb een collega die naar HK is verhuist. Kan hem wel vragen wat hij heeft.quote:Op maandag 27 oktober 2008 12:41 schreef static het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de televisie; veel apartementen bieden 'Now' aan; is dat wat? Heb geen zin in het dagelijkse nieuws in Chinees gekonkel.
Ik ben er net 10 weken geweest deze zomer, en heb er dus genoeg HK chinezen gesproken, en heb ook flinke wandelingen in de natuur etc gemaakt. Het valt er erg mee, en heb ook niemand er echt over horen klagen. Tuurlijk is er 'luchtvervuiling', zoals in iedere megapool, en zullen er mensen daar zijn die het een groot probleem vinden... maar het valt echt erg mee.Het zijn echt geen L.A. praktijken, dat je de hele tijd een dikke fog ziet hangen boven de stad ofzo...quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is niet wat HK chinezen mij vertellen.
Dat is dus niet wat HK chinezen mij vertellen, die ik dagelijks spreek. Een en ander is wel afhankelijk van weersomstandigheden maarmet 44K mensen per KM2 is het ook haast niet te voorkomen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben er net 10 weken geweest deze zomer, en heb er dus genoeg HK chinezen gesproken, en heb ook flinke wandelingen in de natuur etc gemaakt. Het valt er erg mee, en heb ook niemand er echt over horen klagen. Tuurlijk is er 'luchtvervuiling', zoals in iedere megapool, en zullen er mensen daar zijn die het een groot probleem vinden... maar het valt echt erg mee.Het zijn echt geen L.A. praktijken, dat je de hele tijd een dikke fog ziet hangen boven de stad ofzo...
Zoals ik al zei, natuurlijk heb je plekken in HK waar de luchtvervuiling heel hoog zal zijn, net als in NL en ieder ander land op een drukke plek. Als jij die poster hier in Amsterdam ophangt in een krap druk straat waar nonstop auto's in de file staan (aan de foto te zien is de foto genomen in Wanchai of daar in de buurt, waar dus nonstop auto's met een slakkegangetje vooruit jakkeren, in een dun straatje), dan zul je hoogstwaarschijnlijk exact hetzelfde resultaat hebben.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat HK chinezen mij vertellen, die ik dagelijks spreek. Een en ander is wel afhankelijk van weersomstandigheden maarmet 44K mensen per KM2 is het ook haast niet te voorkomen.
[ afbeelding ]
Ja, maar daar woont geen hondquote:Op maandag 27 oktober 2008 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, natuurlijk heb je plekken in HK waar de luchtvervuiling heel hoog zal zijn, net als in NL en ieder ander land op een drukke plek. Als jij die poster hier in Amsterdam ophangt in een krap druk straat waar nonstop auto's in de file staan (aan de foto te zien is de foto genomen in Wanchai of daar in de buurt, waar dus nonstop auto's met een slakkegangetje vooruit jakkeren, in een dun straatje), dan zul je hoogstwaarschijnlijk exact hetzelfde resultaat hebben.
Kom je echter iets buiten de allerdrukste gebieden (dus buiten Kowloon en Central), dan valt het gewoon ontzettend mee. Veel bergen, zeer veel groen, veel wind, etc. Hangt er dus echt vanaf waar je in Hong Kong komt.
Tsja, ach, ik rook als een ketter dus zoveel maakt het nou ook weer niet uit.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat HK chinezen mij vertellen, die ik dagelijks spreek. Een en ander is wel afhankelijk van weersomstandigheden maarmet 44K mensen per KM2 is het ook haast niet te voorkomen.
[ afbeelding ]
Dan woon je er geweldig denk ikquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:50 schreef static het volgende:
[..]
Tsja, ach, ik rook als een ketter dus zoveel maakt het nou ook weer niet uit.
Het schijnt indd dat de omgeving van HK enorm mooi is en zeker het bezoeken waard.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:55 schreef Yi-Long het volgende:
Kom je echter iets buiten de allerdrukste gebieden (dus buiten Kowloon en Central), dan valt het gewoon ontzettend mee. Veel bergen, zeer veel groen, veel wind, etc. Hangt er dus echt vanaf waar je in Hong Kong komt.
Ben in juni na 7 maanden teruggekomen uit Haiti, werk nu alweer bijna drie maanden in de UK (verschrikkelijk, zou het zo weer omruilen voor Haiti waar we een hele hechte groep expats waren itt hier).quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 00:42 schreef Mikkie het volgende:
Godverju stat, ik wist niet eens dat je al uit Port-au-Prince weg was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |