Klinkt bemoedigendquote:Op zondag 26 oktober 2008 02:41 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb nu iets van krap 3 jaar m'n rijbewijs, en toen we naar parijs gingen afgelopen september, zou ik het eerste stuk rijden, m'n vriend het 2e, ik vind in het buitenland rijden eng.
ik ben hier ingestapt, en voor het hotel pas weer uitgestapt
ging prima
had ik niet verwacht van jequote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:45 schreef tim2308 het volgende:
Ik woon al twee jaar in de buurt en ben nog nooit de eiffeltoren opgeweest. Steeds als ik die rijen zie, denk ik laat maar....
Tja, het enige is indd dat je de reistijden het beste zo kunt plannen, dat je niet in Parijs rond het spitsuur aankomt, laten we zeggen tussen... 5 en 8. Op vrijdagmiddagen of op de eerste dag van een vakantieperiode moet je dat nog wat ruimer nemen...quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:34 schreef dutch-mamma het volgende:
Weet je... Ik heb geen twijfels, maar ik heb ook niet bepaald ervaring met het rijden naar Parijs, dus vandaar dat ik toch aan de deskundigen vraag of ik in mijn onnozelheid geen addertjes over het hoofd zie. En of die Péripherique echt zo eng is!En of ik de 500 km wel vol zal houden.
![]()
Ik ben geen bangerd in de auto en schiet niet snel in de stress, ik heb geen tomtom maar kan aardig kaartlezen, en er is een garage.
Maar ik heb in mijn vrienden- en kennissenkring al verteld dat ik met de auto naar Parijs wil, iedereen verklaart me voor gek maar niemand kan vertellen waarom.
Kijk, en daar koop ik dus niks voor. Vandaar dat ik mensen met ervaring (jullie dus) om hun mening vraag
Yep, da's onderweg.quote:Mijn plan is ook om onderweg mijn Engelse vriendin op CDG op te pikken. Ik moet daar dan ergens in de 2e helft van de ochtend zijn. CDG ligt toch op de route?
Ik vertrek van huis op een maartse vrijdagquote:Op maandag 27 oktober 2008 02:02 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Tja, het enige is indd dat je de reistijden het beste zo kunt plannen, dat je niet in Parijs rond het spitsuur aankomt, laten we zeggen tussen... 5 en 8. Op vrijdagmiddagen of op de eerste dag van een vakantieperiode moet je dat nog wat ruimer nemen...
Klinkt Randstedelijkquote:Maargoed, dat neemt niet weg dat je nog steeds op willekeurig welk tijdstip vast kunt staan op de "periph".
Merci bien!quote:Gewoon op tijd weg uit NL (ook aan de spitsen denken die je in NL en België eventueel mee krijgt), en onderweg eens een kop koffie drinken en je benen strekken, als je bang bent om wat slaperig te worden.
Het zal best lukken hoor. Je bent 'r zo!
Bedankt! Ik zal dan ietsje minder hard mopperen als er een Peugeotje of Renauldje rechts langsflitst.quote:Oja, en nog een detail over het Franse verkeer, en over dat van de Parijse périphérique in het bijzonder:
je wordt er vaak ook rechts ingehaald, dus daar moet je wel extra op letten!
In een vorig leven (lees: toen ik nog getrouwd was en in gezinsverband reisde: pa reed van huis naar bestemming en ik deed het lokale verkeer) heb ik dat al regelmatig meegemaakt. "Kamikazepiloten" noemde ik die fietsers wel eens...quote:En verder: Franse fietsers (in de binnenstad) kunnen minder goed fietsen dan Nederlanders, dus wees daar alert op.
(ja echt!)
Jaaaa, dit herken ik! Ik ben zelf niet van plan mijn brik zo ver te brengen, maar toen ik er in februari was, heb ik mezelf (en mijn bloedjes) per l'Open Tour heen laten vervoeren, en me vergaapt aan de meest hectische rotonde die ik ooit heb gezien...! Mozeskriebel... Om dat ding als voetganger rond te lopen ben je al een uur onderweg...!quote:Een specifieke Parijse "verkeersregel""(??) geldt trouwens op enorme rotondes, zoals die om de Arc de Triomphe. Normaal gesproken staat er bij Franse rotondes "cedez le passage": dan moet je dus degene op de rotonde voor laten gaan. Maar bij oa de Arc de Triomphe is het een kwestie van: scheuren maar, als je er tussen wilt komen! De auto's op de rotonde houden daar (meestal
) rekening mee.
Eenmaal op de rotonde is het wat aanklooien met voorsorteren en de andere weggebruikers, en moet je tegelijkertijd opletten (en remmen voor) wat er uit alle andere zijstraten de rotonde op komt racen.
Mijn eindbestemming ligt aan de rand van Montmartre, en ik verwacht geen verkeersluwe luxequote:Succes!!
(...)En als je in de 2e helft van de ochtend daar al bent, dan heb je nog voldoende tijd om je weg naar en door de Parijse 'jungle' te vinden.
Ik rijd zelf een krasserig autootje (die krassen drukten de aanschafprijs)...quote:Op maandag 27 oktober 2008 02:23 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh en voor degenen die hun mooie glanzende deukloze autootje in Parijs willen parkeren, houd er rekening mee dat er daar misschien minder netjes met je wagen zal worden omgesprongen.
Het inparkeren gebeurt bijv door de auto's voor en achter op te duwen.
Wat denk je van zoiets?quote:Op maandag 27 oktober 2008 03:08 schreef dutch-mamma het volgende:
Jaaaa, dit herken ik! Ik ben zelf niet van plan mijn brik zo ver te brengen, maar toen ik er in februari was, heb ik mezelf (en mijn bloedjes) per l'Open Tour heen laten vervoeren, en me vergaapt aan de meest hectische rotonde die ik ooit heb gezien...! Mozeskriebel... Om dat ding als voetganger rond te lopen ben je al een uur onderweg...!
quote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 16:07 schreef ILCILA het volgende:![]()
Christmas in Paris
![]()
![]()
[ afbeelding ]
We gaan zondag heen en komen woensdag (kerstnacht) terug...
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 06:38 schreef ILCILA het volgende:
[..]
De zondag voor kerst, tot de woensdag voor kerst
![]()
kijk op booking.com. Genoeg hotels voor 80 euro per nachtquote:Op dinsdag 11 november 2008 16:27 schreef Forza het volgende:
iemand nog tips voor een leuk hotel voor rond de 80 euro per nacht?
alvast bedankt
quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:27 schreef Forza het volgende:
iemand nog tips voor een leuk hotel voor rond de 80 euro per nacht?
alvast bedankt
ooohhquote:Op dinsdag 11 november 2008 20:20 schreef xLittlestarx het volgende:
[..]
In Montmartre ...=> Tim Hotel <=
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |