quote:is een tamelijk zeldzame (1,4 - 3 nieuwe patiënten per 100.000 mensen per jaar) neurologische ziekte waarbij de motorische zenuwcellen in het ruggenmerg afsterven waardoor progressief krachtsverlies en verlamming ontstaat, die in relatief korte tijd tot de dood van de patiënt door verlamming van de ademhalingsspieren leidt. De aandoening wordt soms nog wel de ziekte van Charcot genoemd naar de eerste beschrijver, en in de VS Lou Gehrig's disease, naar een beroemd honkballer die eraan leed.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:02 schreef tomtomaat het volgende:
ALS?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:59 schreef tomtomaat het volgende:
Dado of zoiets?
PR +1quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:16 schreef PhysicsRules het volgende:
Capoeïra
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:28 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Gold coast geloof ik
quote:De uitvinder vanis Ralph Wedgwood, in 1805.
werd vroeger algemeen gebruikt, omdat er geen kopieerapparaten bestonden. Omdat het zwarte van
op de kopie wordt afgedrukt, is de tekst soms nog van
af te lezen (in spiegelbeeld), vooral als die nog niet gebruikt was.
PhysicsRules +1quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:50 schreef PhysicsRules het volgende:
Carbonpapier
Wie isquote:(Antwerpen, 22 februari 1896 – Miavoye-Anthée, 18 maart 1928) was een Vlaams dichter en prozaschrijver.
De dichter had als bijnaam Meneer 1830, omdat hij als dandy in de mode van die tijd in Antwerpen langs de Meir en de De Keyserlei flaneerde. Zijn modernistische werk getuigt van een eigenzinnig en veelvormig expressionisme, maar het onderging ook invloeden van het dadaïsme en het vroege surrealisme.
was een overtuigd flamingant en raakte betrokken bij het activisme, waardoor hij na de Eerste Wereldoorlog een tijdje naar Berlijn vluchtte. Daar kwam hij in contact met literatoren en kunstenaars van het Berlijnse dadaïsme en expressionisme. Hij verzeilde er in een diepe geestelijke crisis.
Nadat hij teruggekeerd was naar België en in Brussel een kunstgalerie had geopend, begon hij te lijden aan tuberculose. Hij stierf aan de gevolgen hiervan in het sanatorium van Miavoye-Anthée in de Ardennen. Zijn 'zuivere lyriek' werd postuum uitgegeven onder de titel Nagelaten gedichten.
laat het maar aan steekbal over om mijn vragen te beantwoordenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:45 schreef steekbal het volgende:
paul v ostayen ?
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:48 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
laat het maar aan steekbal over om mijn vragen te beantwoordenIk heb eigenlijk geen tijd, maar deze van PR kan ik natuurlijk niet laten lopen.
PR
steekbal +1
Stand deel 1341
tomtomaat 3
Its-Jojo-4you 1
PhysicRules 3
iggy_in_the_house 2
ScottTracy 1
steekbal 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |