quote:
Op woensdag 10 december 2008 18:41 schreef JeroenV het volgende:[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik laatste tijd ook veel minder concerten bezoek dan eerst. En dan had ik al een veel lager gemiddelde dan de meesten hier 
Ik weet niet wat het is. Ik vind het de moeite allemaal niet meer. Elke keer dat gekut met openbaar vervoer, 2 uur wachten op de allerlaatste trein die mij tot 10 km van mijn huis brengt. Elke keer meer en meer ergeren aan het Nederlandse publiek. Concerten worden nu echt véél te duur, had nu 17 Bob Dylan-kaartjes kunnen kopen van hetzelfde geld wat ik dit jaar aan de TicketService heb geschonken

. (Niet dat ik er spijt van heb, of dat ik mij dat niet besefte, etc.) Garderobe er bij, drankjes er bij, lidmaatschap er bij, reiskosten er bij, eten er bij... Begrijp me niet verkeerd, heb dit jaar aan de lopende band prachtige dingen gezien. Dat is het allemaal niet...
Het publiek van tegenwoordig he... Afgelopen maandag ook weer bij The Roots. Groepjes studenten die met hun rug naar de band toe staan, gekke foto's van zichzelf maken, die foto's uitgebreid gaan keuren en versturen, lullen over hun baan/werk/huisdieren. WTF doe je bij een concert? Bands worden voor sommige mensen gezien als muzikaal behang voor een avondje uit. Hetzelfde geldt voor de mensen die met hun tas om en jas aan na 3 nummers besluiten toch maar weer de kroeg in te duiken. En dat gebeurd niet alleen bij het lokale bandje voor 3 euro entree, maar ook bij bijvoorbeeld Doe Maar.
Fucking Doe Maar. Je betaald 40 euro. Maar dan zie je ze wel 2 en een half uur (!) een geweldige try-out in een zaal met 300 man weggeven. Deze helden op één meter afstand. Sommige mensen besluiten dan om te gaan genieten van het speciale moment en van de liedjes. Andere mensen bespreken hun favoriete televisie-serie, joelen luid door rustige nummers heen, staan de helft van de show bij de bar, SMS-en continu. Ik hoef jullie mijn ergernissen vast niet uit te leggen. Argh.
Ik snap het niet. Einde rant!