abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62588052
Ik ben een beetje dom geweest...
Ik heb een tijdje geleden een pak couscous gekocht bij een Turkse toko, so far so good. Maar die heb ik bij thuiskomst over gedaan in een voorraadpot en ik heb de doos met de gebruiksaanwijzing weggegooid.
Dus nu heb ik een stoofpotje op het vuur staan en ik wil daar straks couscous bij eten maar ik weet niet hoeveel water ik er op moet gieten.
Iemand met een pak couscous bij de hand die mij kan helpen?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_62588152
Niemand?
pi_62588217
MiMu: 100 gram couscous in schaal, 100 ml kokend water erover. Even snel doorroeren, 10 minuutjes laten staan, met schone handen loswrijven.
pi_62588240
aan mij heb je weinig want ik doe het altijd op de gok

platte schaal, couscous er over uit spreiden, kokend water erdoorheen mengen met een vork en dan laten staan een minuut of 6... los woelen met vork, eventueel nog meer water ... olijfolie erbij, klonten wegwrijven en bijoorbeeld opbakken/salade van maken...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62588292
Ik doe altijd dat het gewoon net onder staat.. beetje gokken en liever iets te weinig en er later nog wat bij doen, al kan het niet echt mislukken lijkt me
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_62588343
Als je een niet al te grove zeef hebt kun je de couscous gewoon afgieten na 6 minuten, dan hoef je ook niet op de hoeveelheid water te letten.
Mocht je er per ongeluk te veel water bij hebben gedaan en je zeef is te grof dan doe je een schone theedoek in je zeef en daar de couscous in.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:50:28 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_62588349
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:44 schreef ColdFeet het volgende:
MiMu: 100 gram couscous in schaal, 100 ml kokend water erover. Even snel doorroeren, 10 minuutjes laten staan, met schone handen loswrijven.
dat inderdaad

heel makkelijk met een weegschaal erbij, 100g couscous en 100g water
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_62588375
ik had vorige week biologische couscous van de appie gekocht en, vraag me niet waarom, me aan de aanwijzingen op het pakje gehouden ipv op gevoel... gatver wat een vieze drek werd dat zeg , kon zo huppakee de prullenbak in...

ook de laatste keer dus dat ik t pakje volg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62588493
DE, ik verbaas me altijd over de massa's verschillende aanwijzingen op couscouspakken... Ik heb 't eens gevraagd bij de Turk en die zei 100/100 en dat doe ik sindsdien met alle pakken couscous... Het gaat altijd goed.

Maar ik wil nog weleens zo'n echte couscouspan
pi_62588589
Nee gekookt is vies, vindt ik persoonlijk dan

Maak er Tabouleh salade van \o/

Neem bijv. 500 gram couscous zet deze onder in ong. 600 ml jus d'orange.
Dek het af en zet het in de koeling.
Om de 5 minuten even doorroeren. Ander krijg je zo'n dikke uitgedroogde gele laag boven op.

Na een half uurtje ong. zal alle jus d'orange opgenomen zijn door de couscous.
Door de hoge zuurgraad in de jus gaar je, je couscous dus koud

Voeg er dan wat olijfolie bij om het een beetje smeuïg te maken. Dan weer goed door roeren
met een garde of iets dergelijks zodat je geen grote brokken meer overhoud maar mooie couscous korrels.

Voeg er wat fijn gesneden paprika, komkommer, munt en koriander aan toe.
evt nog wat peper en zout voor de smaak

en smullen maar.
Dit is heerlijk met een salade en bijv. tonijn/coquilles.

suc6.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_62588841
Dankjewel!
100/100 kan ik wel onthouden.

@Stakky: dat klinkt ook erg grappig, ga ik zeker eens proberen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:30:14 #12
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_62589260
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:51 schreef DarkElf het volgende:
ik had vorige week biologische couscous van de appie gekocht en, vraag me niet waarom, me aan de aanwijzingen op het pakje gehouden ipv op gevoel... gatver wat een vieze drek werd dat zeg , kon zo huppakee de prullenbak in...

ook de laatste keer dus dat ik t pakje volg
Dat had ik ook! Ik ben blij dat het niet aan mij lag maar aan de vieze couscous . De mijne is ook 1 op 1 in de prullenbak gegaan...
Nulla verba sed acta
pi_62589279
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:30 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Dat had ik ook! Ik ben blij dat het niet aan mij lag maar aan de vieze couscous . De mijne is ook 1 op 1 in de prullenbak gegaan...
Yeah t ligt niet aan mij, ik was al helemaal in shock
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62589352
Oh.. ik vind die wel oke hoor... Maar ben dan ook niet zo heel veel anders gewend...
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')