Steenbeitel neem ik dan aan. En dat was mijn eerste ingeving. Maar na 2000 jaar stuccen moet er toch wel iets gemakkelijkers zijn?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:47 schreef Biogarde het volgende:
Hamer en een beitel?
Nadeel is dat je heel makkelijk een muur aan stront stoot/boort.quote:
True, met zandsteen natuurlijk wel...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:53 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nadeel is dat je heel makkelijk een muur aan stront stoot/boort.
Brand, scheuren, er moet nieuw op.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:37 schreef bbtb77 het volgende:
Waarom moet het er af?
Yep, kende hem alleen als renovatiefrees, maar that'll do the trick.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:12 schreef weerdo het volgende:
TS zoekt een gevelfrees, geschikt om pleisterwerk van binnen/buitenmuren af te halen.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb nog nooit gehoord van een gevelfrees, hoe gaat zo'n ding dan in zijn werk zodat hij wel de stuclaag eraf haalt maar niet de muur aan gort helpt ?
Een draagmuur er even uittikken? I think not.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:46 schreef Spooky4u het volgende:
Is het niet makkelijker om je muurtje er helemaal uit te tikken en opnieuw op te bouwen?
Hoef je ook niet opnieuw te stucen
ja, ik schat in dat 75% van alle draagmuren van woningen (en kleinschalige appartementen) uitgevoerd zijn in kalkzandsteen hier in nederland, dus waarom kijk je verbaasd?quote:
in 1930 ook al hoorquote:
Kan best, als je goed stempeltquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Een draagmuur er even uittikken? I think not.
Als je op dezelfde plek eenzelfde muur terugzet is dat nergens voor nodigquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:36 schreef Schenning het volgende:
En van te voren even een lichte bouwvergunning aanvraagt
Niet altijd. Wel als het ook een buitenmuur zou zijn bv.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:42 schreef Gurb het volgende:
[..]
Als je op dezelfde plek eenzelfde muur terugzet is dat nergens voor nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |