dat zijn toch geen complotten? een complot beperkt zich nooit tot een persoon, een complot is waar heel veel mensen heel veel anderen een loer draaien. In alle andere gevallen is het hoogstens een samenzwering in moord op een persoonquote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou nou marilyn monroe
diana
pim fortuyn
oh die laatste is nog niet helemaal duidelijk....
Men bedenkt er een complot theorie omheen, iets dat nog niet ontdekt is.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:51 schreef solem2 het volgende:
[..]
dat zijn toch geen complotten? een complot beperkt zich nooit tot een persoon, een complot is waar heel veel mensen heel veel anderen een loer draaien. In alle andere gevallen is het hoogstens een samenzwering in moord.
Dan nog is er een slachtoffer waar dat alles omheen verzonnen wordt. Complotten zijn datgeen jij bedoelt, maar dan op wereld wijde schaal. Tis een gevoelskwestie eerder vrees ik.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:52 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Men bedenkt er een complot theorie omheen, iets dat nog niet ontdekt is.
Dus bij Diana waren er meerderen betrokken bij haar dood.
Of bij Pim idem...en bij Marilyn too 2
ja zoiets wel ja..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:55 schreef solem2 het volgende:
[..]
Dan nog is er een slachtoffer waar dat alles omheen verzonnen wordt. Complotten zijn datgeen jij bedoelt, maar dan op wereld wijde schaal. Tis een gevoelskwestie eerder vrees ik.
volgens het woordenboek heb je wel gelijk overigens. Maar dan is joran van der sloot ook onderhevig aan een complot, terwijl ie eigenlijk gewoon vergeten was de politie te bellen. Dan is elke moord die niet opgelost is in principe een complot.
hollandse nuchterheid? hoe kan nuchterheid doorslaan? Als meer mensen die nuchterheid ingeschapen waren dan waren we misschien net zo als holland is in deze wereld. Dan hadden we hoogstens 400 geert wilders rondlopen, maar ook 400 zoveel andere kamerleden. Is het zo erg in nederland? Dat het ergste dat je hebt te vrezen, een marokkaan is die een blikje cola naar je hoofd gooit? en dat zelfs als je PREM heet? ja, theo van gogh daargelaten, maar dat was toch een foute marokkaan, of een goeie, want hij slachtte een varken, maar hij at em niet opquote:Op woensdag 22 oktober 2008 03:33 schreef Man-E-Faces het volgende:
Mischien is het leuk om nu de complot-theorien goed te documenteren. En dan over 50 jaar kijken naar de feiten zoals de wereld er dan uit ziet. En teruglezen wat Complot-theoristen hebben bedacht en die vergelijken met de dan huidige gang van zaken. Dan valt de complot-theorist of krijgt het eindelijk wat erkenning voor zijn inzichten. Iets waar anderen liever overheen kijken omdat het niet 'recht in je gezicht met handtekening eronder harde verklaringen' zijn. Vermoedens hebben geen plaats in de huidige maatschappij lijkt wel. Waar is onze intuitie?
Kijk Zeitgeist eens en wat ze aanhalen over de handel en wandel van Amerika/CIA in het verleden. Kijk naar de huidige situatie bijv. in Venezuela en gebruik je verstand. Gebruik niet die "Hollandse nuchterheid" want die slaat nergens meer op. Die is doorgeslagen, en kan je (vind ik) geen verstand meer noemen.
Altijd weer die extremen opzoeken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je niet netjes blindelings vertrouwd in de overheid ben je geestesziek?
The Corporation was inderdaad een hele goeie docu, goed en zakelijk weergegeven met historische feiten zoals de kankerverwekkende melk die jarenlang geproduceerd werd.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 01:02 schreef -skippybal- het volgende:
Niks mis trouwens met complottheorieën. Het is alleen een beetje jammer dat het tegenwoordig nogal verziekt wordt met troep vergelijkbaar als Loose Change, Zeitgeist en Reptilians. Meestal is het toch allemaal wat ver gezocht.
Doe mij maar dan docu's als The Power of Nightmares, Why We Fight, The Corporation en zo.
Maar dat zijn dan eigenlijk weer geen complottheorieën omdat ze gewoon een helder en veelal waar beeld scheppen.
Hmmm....
1, wat dacht je van tig!.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 02:44 schreef solem2 het volgende:
Nee, noem eens een complot op..dat uitgekomen is?
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:54 schreef Slang_van_God het volgende:
[..]
Paranoia is een extreme vorm van achterdochtig zijn ja dus daar zit wel wat in maar het ontbreekt deze mensen ook vaak aan inzicht om zaken objectief kunnen bekijken.
Om de een of andere reden houden ze heel graag en stellig vast aan bepaalde overtuigingen terwijl er geen enkel bewijs voor is is het voor hun de waarheid.....
Ik meen dat zoiets WEL gebeurt, en dan vooral het laatste, overigens kan ik met die gedachte nog prima functioneren hoor, weet voor mezelf dus niet wat daar " ziek " aan zou zijn. Objectief naar iets kijken kan ik allang niet meer (en ik wil het ook niet). Zij die menen dat ze dat wel kunnen zijn leugenaars.quote:In pathologische vorm uit paranoia zich in het gevoel dat men in de gaten gehouden, achtervolgd of bedreigd wordt, zonder dat zoiets daadwerkelijk gebeurt.
En de rest van de mensen die plausibele dingen hebben belachelijk maken zodat ze niet meer geloofwaardig overkomen 'ach het is toch maar zo'n complothoofdquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:53 schreef zhe-devilll het volgende:
Mensen als Lambiekje weten de knuppel in het hoenderhok te gooien en zulke mensen mag ik wel!
Heerlijk iedereen flink wakker schudden en aan de oren trekken!
Ook erg fijn wat over bepaalde ziekten etc. wordt beweertquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En de rest van de mensen die plausibele dingen hebben belachelijk maken zodat ze niet meer geloofwaardig overkomen 'ach het is toch maar zo'n complothoofd'.
Heerlijk ja.
Je moet het niet zo zwart-wit zien...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:46 schreef Vedanta_veri het volgende:
Dat zal dan komen omdat dat soort mensen niet "normaal" bezig zijn aangezien dat zou zijn elke dag hetzelfde riedeltje te volgen, vooral niet veel erbij na te denken en netjes de staatsbevelen opvolgen.
Lijkt me logisch dat iemand die daar vanaf wijkt direct te boek staat als geestenziek, alles wat anders is is namelijk ontspoort vandaar het woordje "je spoort niet".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |