abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 02:51:30 #21
225916 solem2
joods bruidje
pi_62572417
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:48 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou nou marilyn monroe
diana
pim fortuyn

oh die laatste is nog niet helemaal duidelijk....
dat zijn toch geen complotten? een complot beperkt zich nooit tot een persoon, een complot is waar heel veel mensen heel veel anderen een loer draaien. In alle andere gevallen is het hoogstens een samenzwering in moord op een persoon

Daarom is de moord of kennedy ook geen complot, maar een onopgeloste moordzaak, zelfs in de statuten van de fbi is het aldus opgenomen.
met een grote waffel
pi_62572420
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:51 schreef solem2 het volgende:

[..]

dat zijn toch geen complotten? een complot beperkt zich nooit tot een persoon, een complot is waar heel veel mensen heel veel anderen een loer draaien. In alle andere gevallen is het hoogstens een samenzwering in moord.
Men bedenkt er een complot theorie omheen, iets dat nog niet ontdekt is.
Dus bij Diana waren er meerderen betrokken bij haar dood.
Of bij Pim idem...en bij Marilyn too 2
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 02:55:23 #23
225916 solem2
joods bruidje
pi_62572430
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Men bedenkt er een complot theorie omheen, iets dat nog niet ontdekt is.
Dus bij Diana waren er meerderen betrokken bij haar dood.
Of bij Pim idem...en bij Marilyn too 2
Dan nog is er een slachtoffer waar dat alles omheen verzonnen wordt. Complotten zijn datgeen jij bedoelt, maar dan op wereld wijde schaal. Tis een gevoelskwestie eerder vrees ik.

volgens het woordenboek heb je wel gelijk overigens. Maar dan is joran van der sloot ook onderhevig aan een complot, terwijl ie eigenlijk gewoon vergeten was de politie te bellen. Dan is elke moord die niet opgelost is in principe een complot.
met een grote waffel
pi_62572445
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:55 schreef solem2 het volgende:

[..]

Dan nog is er een slachtoffer waar dat alles omheen verzonnen wordt. Complotten zijn datgeen jij bedoelt, maar dan op wereld wijde schaal. Tis een gevoelskwestie eerder vrees ik.

volgens het woordenboek heb je wel gelijk overigens. Maar dan is joran van der sloot ook onderhevig aan een complot, terwijl ie eigenlijk gewoon vergeten was de politie te bellen. Dan is elke moord die niet opgelost is in principe een complot.
ja zoiets wel ja..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_62572542
Mischien is het leuk om nu de complot-theorien goed te documenteren. En dan over 50 jaar kijken naar de feiten zoals de wereld er dan uit ziet. En teruglezen wat Complot-theoristen hebben bedacht en die vergelijken met de dan huidige gang van zaken. Dan valt de complot-theorist of krijgt het eindelijk wat erkenning voor zijn inzichten. Iets waar anderen liever overheen kijken omdat het niet 'recht in je gezicht met handtekening eronder harde verklaringen' zijn. Vermoedens hebben geen plaats in de huidige maatschappij lijkt wel. Waar is onze intuitie?

Kijk Zeitgeist eens en wat ze aanhalen over de handel en wandel van Amerika/CIA in het verleden. Kijk naar de huidige situatie bijv. in Venezuela en gebruik je verstand. Gebruik niet die "Hollandse nuchterheid" want die slaat nergens meer op. Die is doorgeslagen, en kan je (vind ik) geen verstand meer noemen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Man-E-Faces op 22-10-2008 03:55:33 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  woensdag 22 oktober 2008 @ 04:34:39 #26
225916 solem2
joods bruidje
pi_62572630
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 03:33 schreef Man-E-Faces het volgende:
Mischien is het leuk om nu de complot-theorien goed te documenteren. En dan over 50 jaar kijken naar de feiten zoals de wereld er dan uit ziet. En teruglezen wat Complot-theoristen hebben bedacht en die vergelijken met de dan huidige gang van zaken. Dan valt de complot-theorist of krijgt het eindelijk wat erkenning voor zijn inzichten. Iets waar anderen liever overheen kijken omdat het niet 'recht in je gezicht met handtekening eronder harde verklaringen' zijn. Vermoedens hebben geen plaats in de huidige maatschappij lijkt wel. Waar is onze intuitie?

Kijk Zeitgeist eens en wat ze aanhalen over de handel en wandel van Amerika/CIA in het verleden. Kijk naar de huidige situatie bijv. in Venezuela en gebruik je verstand. Gebruik niet die "Hollandse nuchterheid" want die slaat nergens meer op. Die is doorgeslagen, en kan je (vind ik) geen verstand meer noemen.
hollandse nuchterheid? hoe kan nuchterheid doorslaan? Als meer mensen die nuchterheid ingeschapen waren dan waren we misschien net zo als holland is in deze wereld. Dan hadden we hoogstens 400 geert wilders rondlopen, maar ook 400 zoveel andere kamerleden. Is het zo erg in nederland? Dat het ergste dat je hebt te vrezen, een marokkaan is die een blikje cola naar je hoofd gooit? en dat zelfs als je PREM heet? ja, theo van gogh daargelaten, maar dat was toch een foute marokkaan, of een goeie, want hij slachtte een varken, maar hij at em niet op
met een grote waffel
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:48:02 #27
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62573436
Vlgs mij beter tot zn recht in BNW
The truth was in here.
pi_62576268
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je niet netjes blindelings vertrouwd in de overheid ben je geestesziek?
Altijd weer die extremen opzoeken.
Tussen blindelings de overheid vertrouwen en overtuigd zijn van complotten zit nog een groot gat hoor.
Je kunt prima (zeer) kritisch naar de overheid kijken zonder dat ik zal zeggen dat je in een complot gelooft.

En ook al zou je duidelijk in een complot geloven, dan zal ik nog niet snel zeggen dat je paranoia of geestesziek bent. Maar sommige mensen hier op het forum maken het wel heel erg bont. Mensen die niet in een complot geloven uitschelden, duidelijke bewijzen dat hun verhalen niet kloppen negeren, geloven in een onnatuurlijke en ga zo maar door. Dan begin ik wel te twijfelen aan iemand zijn geestesgesteldheid.
pi_62576537
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 01:02 schreef -skippybal- het volgende:
Niks mis trouwens met complottheorieën. Het is alleen een beetje jammer dat het tegenwoordig nogal verziekt wordt met troep vergelijkbaar als Loose Change, Zeitgeist en Reptilians. Meestal is het toch allemaal wat ver gezocht.

Doe mij maar dan docu's als The Power of Nightmares, Why We Fight, The Corporation en zo.
Maar dat zijn dan eigenlijk weer geen complottheorieën omdat ze gewoon een helder en veelal waar beeld scheppen.
Hmmm....
The Corporation was inderdaad een hele goeie docu, goed en zakelijk weergegeven met historische feiten zoals de kankerverwekkende melk die jarenlang geproduceerd werd.

En ik was geschokt door wat er allemaal verteld werd, echt te ranzig voor woorden wat bedrijven allemaal doen met het oog op geld/winst < dergerlijke feiten zijn al erg genoeg en zou allang de ogen geopend moeten hebben van de samenleving.........

.....maar helaas wordt het alleen maar erger
pi_62576625
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 02:44 schreef solem2 het volgende:

Nee, noem eens een complot op..dat uitgekomen is?

1, wat dacht je van tig!.

Bewezen Conspiracies?

Mockingbird, Couveuse schandaal, Mongoose, Gladio, Agent Orange (nu verarmd uranium) MKultra, Bouwfraude, Guatemalan coup d'état, FDR coup, etc.

Meer recent de WMD's in Iraq, of is dat geen complot geweest ?

[ Bericht 9% gewijzigd door Resonancer op 22-10-2008 13:07:29 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_62583577
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:54 schreef Slang_van_God het volgende:

[..]

Paranoia is een extreme vorm van achterdochtig zijn ja dus daar zit wel wat in maar het ontbreekt deze mensen ook vaak aan inzicht om zaken objectief kunnen bekijken.
Om de een of andere reden houden ze heel graag en stellig vast aan bepaalde overtuigingen terwijl er geen enkel bewijs voor is is het voor hun de waarheid.....
quote:
In pathologische vorm uit paranoia zich in het gevoel dat men in de gaten gehouden, achtervolgd of bedreigd wordt, zonder dat zoiets daadwerkelijk gebeurt.
Ik meen dat zoiets WEL gebeurt, en dan vooral het laatste, overigens kan ik met die gedachte nog prima functioneren hoor, weet voor mezelf dus niet wat daar " ziek " aan zou zijn. Objectief naar iets kijken kan ik allang niet meer (en ik wil het ook niet). Zij die menen dat ze dat wel kunnen zijn leugenaars.

Maar als de vraag uit de TT met n ja beantwoord wordt, wat dan ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_62583930
Waarom ben je een leugenaar als je zegt dat je objectief naar de zaken krijgt?

Ik durf wel te zeggen dat ik objectief naar de situaties kijkt. Ik luister naar zowel de complot verhalen als wat de overheid zegt, om 2 willekeurige uitersten te noemen. En daaruit bepaal ik wat ik voor mezelf de waarheid vind. Het is niet zo dat ik iemand wantrouw omdat ik die persoon niet geloof. Als Lambiekje eens een keer met duidelijke en logische onderbouwing zou komen, dan wil ik hem best wel geloven.
pi_62584887
Mensen als Lambiekje weten de knuppel in het hoenderhok te gooien en zulke mensen mag ik wel!
Heerlijk iedereen flink wakker schudden en aan de oren trekken!
pi_62584888
Mensen als Lambiekje weten de knuppel in het hoenderhok te gooien en zulke mensen mag ik wel!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:05:42 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62585255
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:53 schreef zhe-devilll het volgende:
En de rest van de mensen die plausibele dingen hebben belachelijk maken zodat ze niet meer geloofwaardig overkomen 'ach het is toch maar zo'n complothoofd '.
Heerlijk ja.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:36:35 #36
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_62586246
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:05 schreef Erasmo het volgende:

[..]

En de rest van de mensen die plausibele dingen hebben belachelijk maken zodat ze niet meer geloofwaardig overkomen 'ach het is toch maar zo'n complothoofd '.
Heerlijk ja.
Ook erg fijn wat over bepaalde ziekten etc. wordt beweert
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_62589382
Toch zijn er vaak mensen die zeer twijfelachtige complottheorieën aanhangen vaak cliënt bij het GGZ of dergelijke instellingen.
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
pi_62589653
Dat zal dan komen omdat dat soort mensen niet "normaal" bezig zijn aangezien dat zou zijn elke dag hetzelfde riedeltje te volgen, vooral niet veel erbij na te denken en netjes de staatsbevelen opvolgen.
Lijkt me logisch dat iemand die daar vanaf wijkt direct te boek staat als geestenziek, alles wat anders is is namelijk ontspoort vandaar het woordje "je spoort niet".
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:52:18 #39
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_62589767
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:46 schreef Vedanta_veri het volgende:
Dat zal dan komen omdat dat soort mensen niet "normaal" bezig zijn aangezien dat zou zijn elke dag hetzelfde riedeltje te volgen, vooral niet veel erbij na te denken en netjes de staatsbevelen opvolgen.
Lijkt me logisch dat iemand die daar vanaf wijkt direct te boek staat als geestenziek, alles wat anders is is namelijk ontspoort vandaar het woordje "je spoort niet".
Je moet het niet zo zwart-wit zien...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_62589958
Toch zijn er vaak geen bewijzen of zijn de bewijzen zo gering dat het logischer is om de meest verklaarbare visie te volgen en dan niet zo zeer naar de dubieuse complottheorieën te grijpen, het lijkt soms wel of er een bepaalde groep mensne is die per definitie de voorkeur geeft aan de complottheorie in plaats van andere theorieën, sommige mensen sluiten zich daarvoor helemaal af voor andere visies op de zaak en focussen zich nog alleen op het complot, of ik dit ruimdenkend moet vinden is dan voor mij weer te kort door de bocht, ik vind het pas ruimdenkend wanneer je open blijft staan en je nooit afsluit voor een bepaalde theorie, dus je alleen focussen op de theorie waarin alles erop wijst dat het een complot zou moeten zijn lijkt me te beperkt.

De meningen van autoriteiten per definitie van tafel willen schuiven lijkt mij ook niet ruimdenkend.
Kent u iemand in uw omgeving die zichzelf de wijste vindt? Weet dat er dan nog meer hoop is voor een dwaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')