Oh bah! Dat zijn geen leuke berichten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nou, m'n vriend stapte net de bieb binnen met het verhaal dat na weken bij het CWI en het invullen van tientallen formulieren, iemand daar hem doodleuk heeft verteld dat hij geen recht op bijstand heeft omdat we samen een slaapkamer delen. Of ik ons allebei even wil onderhouden van m'n stufi.
Toko, Albert Heijn, etcquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
Mag ik even een vraagje stellen, volgens mij last ik hier gisteren (vorige week?) iets over patak's curry pasta. Waar haal je dat?
Ja, zo werkt het blijkbaar. We staan niet geregistreerd als samenwonend, maar we huren allebei een kamer in een studentenhuis. Van één van die kamers hebben we de woonkamer, en van de andere de slaapkamer gemaakt. En daarom moet ik hem onderhouden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:22 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Oh bah! Dat zijn geen leuke berichten.
Werkt dat echt zo? Is StuFi inkomen? Bespottelijk zeg.
Erm.. en je hebt weleens eerder griesmeelpudding geproefd?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:05 schreef Chicolate het volgende:
<knipje>
Dus die pudding moet wel heel erg lekker zijn om de moeite waard te zijn.
O gadver, dat is echt naar.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het blijkbaar. We staan niet geregistreerd als samenwonend, maar we huren allebei een kamer in een studentenhuis. Van één van die kamers hebben we de woonkamer, en van de andere de slaapkamer gemaakt. En daarom moet ik hem onderhouden.
Ik vind het wel lekkerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:26 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Erm.. en je hebt weleens eerder griesmeelpudding geproefd?
Het is namelijk niet mijn favoriet zeg maar..
En als je dat op papier ongedaan maakt? Krijgt hij het dan wel?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, zo werkt het blijkbaar. We staan niet geregistreerd als samenwonend, maar we huren allebei een kamer in een studentenhuis. Van één van die kamers hebben we de woonkamer, en van de andere de slaapkamer gemaakt. En daarom moet ik hem onderhouden.
Er is niks ongedaan te maken op papier, want er staat nergens op papier dat wij samenwonen. Alleen omdat mijn vriend wél zo eerlijk is om te vertellen dat we in één bed slapen, wordt 'ie nu compleet uitgesloten. En studiefinanciering wordt bij het CWI blijkbaar wel gezien als inkomen. Een andere optie was dat ik zou stoppen met mijn studie en ook in de bijstand ging, dan zou 'ie 't wel krijgen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:29 schreef Anosmie het volgende:
[..]
En als je dat op papier ongedaan maakt? Krijgt hij het dan wel?
Ik begrijp niet hoe ze kunnen verwachten dat jij hem moet onderhouden terwijl jij geen inkomen hebt. Dat klopt toch niet? Officieel huurt hij een kamer, zijn naam staat op het huurcontract dus jullie wonen niet eens officieel samen.
En toch moet jij hem onderhouden?
Dat kan je niet menenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dan moet je vriend maar wat minder eerlijk zijn en niet vertellen dat jullie in 1 bed slapen. Door alle stress hebben jullie dikke ruzie gehad en nu is het uit en slaapt ie in zn eigen gehuurde kamertje. Nieuw formulier graag!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Er is niks ongedaan te maken op papier, want er staat nergens op papier dat wij samenwonen. Alleen omdat mijn vriend wél zo eerlijk is om te vertellen dat we in één bed slapen, wordt 'ie nu compleet uitgesloten. En studiefinanciering wordt bij het CWI blijkbaar wel gezien als inkomen. Een andere optie was dat ik zou stoppen met mijn studie en ook in de bijstand ging, dan zou 'ie 't wel krijgen..
Na de verhuizing had 'ie binnen een week een baan, alleen helaas wel tijdelijk, dus daar moest 'ie na twee maanden weer weg. Nu was het plan eigenlijk om even wat rust in de tent te krijgen en op zoek te gaan naar een váste baan, zonder elke paar maanden weer die stress. Maar dat zit er nu dus niet in.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Lullig voor jullie, DaD. Is het zo lastig voor hem om een baan(tje) te vinden?
Kun jij me het verschil uitleggen? Ik heb er nooit eerder mee te maken gehad en alles is zo ingewikkeld... De situatie is dat hij ontslag heeft genomen in Breda, hier binnen een week een nieuwe, tijdelijke baan had, daar na twee maanden dus weer weg moest omdat het werk op was, en daar zijn we nu.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:48 schreef k_i_m het volgende:
Maar gaat het om bijstand, of een werkeloosheidsuitkering? Dat zijn twee verschillende dingen...
Coldfeet; februari is het einde verhaal.
Hoezo dan? Jullie hebben ruzie, het is uit. Ohnee, beter nog. Hij is single, altijd al geweest.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Toen m'n vriend vol ongeloof vroeg dat 'ie door te liegen wel bijstand zou krijgen, en door eerlijkheid niet, kon de CWI mevrouw niet anders dan dat beamen. Oh, maar ze zouden anders misschien toch wel langsgekomen zijn om te kijken of we wel twee bedden hebben.
Ik snap het. Heel vervelend.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Na de verhuizing had 'ie binnen een week een baan, alleen helaas wel tijdelijk, dus daar moest 'ie na twee maanden weer weg. Nu was het plan eigenlijk om even wat rust in de tent te krijgen en op zoek te gaan naar een váste baan, zonder elke paar maanden weer die stress. Maar dat zit er nu dus niet in.
Tot ze wel komen controleren, erachter komen dat hij gelogen heeft en hem van fraude oid beschuldigen. Dan ben je toch een stuk verder weg van huis. Ik zou er zelf iig niet over kunnen liegenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:53 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Hoezo dan? Jullie hebben ruzie, het is uit. Ohnee, beter nog. Hij is single, altijd al geweest.. Dan komen ze toch niet controleren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |