abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:19:27 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62583847
Mag ik even een vraagje stellen, volgens mij last ik hier gisteren (vorige week?) iets over patak's curry pasta. Waar haal je dat?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:22:02 #227
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62583897
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nou, m'n vriend stapte net de bieb binnen met het verhaal dat na weken bij het CWI en het invullen van tientallen formulieren, iemand daar hem doodleuk heeft verteld dat hij geen recht op bijstand heeft omdat we samen een slaapkamer delen. Of ik ons allebei even wil onderhouden van m'n stufi.
Oh bah! Dat zijn geen leuke berichten.
Werkt dat echt zo? Is StuFi inkomen? Bespottelijk zeg.
Fok!bejaarde
pi_62583899
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:19 schreef Brighteyes het volgende:
Mag ik even een vraagje stellen, volgens mij last ik hier gisteren (vorige week?) iets over patak's curry pasta. Waar haal je dat?
Toko, Albert Heijn, etc
Ja doei.
pi_62583905
In mijn supermarkt is een redelijk uitgebreid assortiment producten van Patak's, al weet ik niet of de curry pasta er ook bij staat.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_62584006
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:22 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Oh bah! Dat zijn geen leuke berichten.
Werkt dat echt zo? Is StuFi inkomen? Bespottelijk zeg.
Ja, zo werkt het blijkbaar. We staan niet geregistreerd als samenwonend, maar we huren allebei een kamer in een studentenhuis. Van één van die kamers hebben we de woonkamer, en van de andere de slaapkamer gemaakt. En daarom moet ik hem onderhouden.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:26:01 #231
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62584014
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:05 schreef Chicolate het volgende:
<knipje>
Dus die pudding moet wel heel erg lekker zijn om de moeite waard te zijn .
Erm.. en je hebt weleens eerder griesmeelpudding geproefd?

Het is namelijk niet mijn favoriet zeg maar. .
Fok!bejaarde
pi_62584074
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:25 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, zo werkt het blijkbaar. We staan niet geregistreerd als samenwonend, maar we huren allebei een kamer in een studentenhuis. Van één van die kamers hebben we de woonkamer, en van de andere de slaapkamer gemaakt. En daarom moet ik hem onderhouden.
O gadver, dat is echt naar.

Ik heb wel ooit hetzelfde gehad; ik had alleen mijn stufi + lening als inkomen, of ik even 400 euro gemeentebelasting mag betalen Dat die stufi niet eens een gift meer is maakt niet uit.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:28:31 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_62584079
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:26 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Erm.. en je hebt weleens eerder griesmeelpudding geproefd?

Het is namelijk niet mijn favoriet zeg maar. .
Ik vind het wel lekker
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:29:47 #234
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62584117
quote:

En als je dat op papier ongedaan maakt? Krijgt hij het dan wel?
Ik begrijp niet hoe ze kunnen verwachten dat jij hem moet onderhouden terwijl jij geen inkomen hebt. Dat klopt toch niet? Officieel huurt hij een kamer, zijn naam staat op het huurcontract dus jullie wonen niet eens officieel samen.
En toch moet jij hem onderhouden?
Fok!bejaarde
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:30:51 #235
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62584150
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik vind het wel lekker
Ik grieszel ervan.
Fok!bejaarde
pi_62584227
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:29 schreef Anosmie het volgende:

[..]

En als je dat op papier ongedaan maakt? Krijgt hij het dan wel?
Ik begrijp niet hoe ze kunnen verwachten dat jij hem moet onderhouden terwijl jij geen inkomen hebt. Dat klopt toch niet? Officieel huurt hij een kamer, zijn naam staat op het huurcontract dus jullie wonen niet eens officieel samen.
En toch moet jij hem onderhouden?
Er is niks ongedaan te maken op papier, want er staat nergens op papier dat wij samenwonen. Alleen omdat mijn vriend wél zo eerlijk is om te vertellen dat we in één bed slapen, wordt 'ie nu compleet uitgesloten. En studiefinanciering wordt bij het CWI blijkbaar wel gezien als inkomen. Een andere optie was dat ik zou stoppen met mijn studie en ook in de bijstand ging, dan zou 'ie 't wel krijgen. .
pi_62584359
quote:

[..]

Dat kan je niet menen . Hoor je niet sowieso bijstand te krijgen als het inkomen onder een bepaald bedrag ligt? Eerlijkheid (vertellen dat je samen slaapt) wordt weer beloond hoor .

@Anos: ja wel eens gegeten, en met bessensap vind ik het echt heerlijk . Ik ben sowieso niet zo van de sterke smaakjes, bijna alle dingen die ik eet zijn flauw dus dan is dit een welkome afwisseling.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62584442
Ik voel me wel echt verdomde schuldig zeg. Hij is voor mij hier in Groningen komen wonen (vanuit Breda), wat al een hele stap is, en dan dit ook nog allemaal. .
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:41:35 #239
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62584486
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:33 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Er is niks ongedaan te maken op papier, want er staat nergens op papier dat wij samenwonen. Alleen omdat mijn vriend wél zo eerlijk is om te vertellen dat we in één bed slapen, wordt 'ie nu compleet uitgesloten. En studiefinanciering wordt bij het CWI blijkbaar wel gezien als inkomen. Een andere optie was dat ik zou stoppen met mijn studie en ook in de bijstand ging, dan zou 'ie 't wel krijgen. .
Dan moet je vriend maar wat minder eerlijk zijn en niet vertellen dat jullie in 1 bed slapen. Door alle stress hebben jullie dikke ruzie gehad en nu is het uit en slaapt ie in zn eigen gehuurde kamertje. Nieuw formulier graag!
Belachelijk toch, jullie wonen niet samen op papier. Jullie hebben allebei een eigen kamer. Jij moet hem onderhouden van een stufi.. tsssk.
Fok!bejaarde
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:43:12 #240
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_62584544
Als het niet op papier staat kunnen ze er toch niet vanuit gaan dat jullie samenwonen? Wat vaag joh!
Wat Anosmie zegt: nieuw formulier
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:44:46 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62584585
Lullig voor jullie, DaD. Is het zo lastig voor hem om een baan(tje) te vinden?
The love you take is equal to the love you make.
pi_62584628
Toen m'n vriend vol ongeloof vroeg dat 'ie door te liegen wel bijstand zou krijgen, en door eerlijkheid niet, kon de CWI mevrouw niet anders dan dat beamen. Oh, maar ze zouden anders misschien toch wel langsgekomen zijn om te kijken of we wel twee bedden hebben.
pi_62584662
Is het niet zo dat jouw stufi en inkomen van zijn bijstand wordt afgetrokken en hij de rest als aanvullende bijstand krijgt?

http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=22817
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:48:08 #244
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_62584695
Maar gaat het om bijstand, of een werkeloosheidsuitkering? Dat zijn twee verschillende dingen...

Coldfeet; februari is het einde verhaal .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:48:49 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62584716
Bedankt dames, de Plus had het hier niet, maar ik zal eens bij de AH gaan neuzen dan.

Oh, en wat een rotsituatie D&D...
pi_62584815
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:44 schreef Lienekien het volgende:
Lullig voor jullie, DaD. Is het zo lastig voor hem om een baan(tje) te vinden?
Na de verhuizing had 'ie binnen een week een baan, alleen helaas wel tijdelijk, dus daar moest 'ie na twee maanden weer weg. Nu was het plan eigenlijk om even wat rust in de tent te krijgen en op zoek te gaan naar een váste baan, zonder elke paar maanden weer die stress. Maar dat zit er nu dus niet in.
pi_62584862
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:48 schreef k_i_m het volgende:
Maar gaat het om bijstand, of een werkeloosheidsuitkering? Dat zijn twee verschillende dingen...

Coldfeet; februari is het einde verhaal .
Kun jij me het verschil uitleggen? Ik heb er nooit eerder mee te maken gehad en alles is zo ingewikkeld... De situatie is dat hij ontslag heeft genomen in Breda, hier binnen een week een nieuwe, tijdelijke baan had, daar na twee maanden dus weer weg moest omdat het werk op was, en daar zijn we nu.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:53:54 #248
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_62584884
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Toen m'n vriend vol ongeloof vroeg dat 'ie door te liegen wel bijstand zou krijgen, en door eerlijkheid niet, kon de CWI mevrouw niet anders dan dat beamen. Oh, maar ze zouden anders misschien toch wel langsgekomen zijn om te kijken of we wel twee bedden hebben.
Hoezo dan? Jullie hebben ruzie, het is uit. Ohnee, beter nog. Hij is single, altijd al geweest. . Dan komen ze toch niet controleren?
Fok!bejaarde
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:55:20 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62584919
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Na de verhuizing had 'ie binnen een week een baan, alleen helaas wel tijdelijk, dus daar moest 'ie na twee maanden weer weg. Nu was het plan eigenlijk om even wat rust in de tent te krijgen en op zoek te gaan naar een váste baan, zonder elke paar maanden weer die stress. Maar dat zit er nu dus niet in.
Ik snap het. Heel vervelend.

Het voordeel van dan toch ook weer naar tijdelijk werk moeten kijken, is dat 'ie het CWI niet meer in zijn nek heeft hijgen i.v.m. zijn uitkering.
The love you take is equal to the love you make.
pi_62584981
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:53 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Hoezo dan? Jullie hebben ruzie, het is uit. Ohnee, beter nog. Hij is single, altijd al geweest. . Dan komen ze toch niet controleren?
Tot ze wel komen controleren, erachter komen dat hij gelogen heeft en hem van fraude oid beschuldigen. Dan ben je toch een stuk verder weg van huis. Ik zou er zelf iig niet over kunnen liegen .

DaD, wat gebeurt er als jij je stufi opzegt? Heeft hij er dan opeens wel recht op? Ik vind dit zo gek, jij krijgt nauwelijks genoeg om jezelf te onderhouden en jullie staan niet geregistreerd als een huishouden ... hier zal vast wel een regel voor zijn (anders dan, je hebt er geen recht op)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')