abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62570475
quote:
Provincies zitten er warmpjes bij

De 12 Nederlandse provincies zijn steenrijk. In het afgelopen jaar kenden ze een financiėle meevaller van bijna 700 miljoen euro, blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)s_zijn_steenrijk.xml

Een meevaller van 700 miljoen euro en de provincies hebben al miljarden op de bank staan.

Ik zeg 700 miljoen euro terug naar de belastingbetaler. Maar alle politieke partijen zijn verslaafd aan belastingen dus het zal wel weer in een aantal zakken verdwijnen.
lollig
  Donald Duck held dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:59:41 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_62570599
en dan maar zielig doen dat ze wat miljoentjes hebben verloren door die ijslanders
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_62572788
een mens vraagt zich toch wel af of het nodig is dat provincies zoveel geld hebben. Het is immers ons belastinggeld.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 07:32:25 #4
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62572872
Prima, liever dat dan 700 miljoen schuld en daar ook nog eens rente over betalen. Nu wordt er rente gevangen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_62573167
Ja de provincies moeten zich continu blijven bewijzen omdat het een bestuurslaag waarvan het bestaan altijd onder druk staat. Een van de weinige dingen waar ze nog mee kunnen paaien en sturen is het geld dat ze beschikbaar hebben voor bijvoorbeeld de aanleg van wegen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_62573204
Ik pleit voor verlaging van de gemeentebelastingen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:35:24 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_62573301
Provincie. Als je als politicus niet meer serieus wordt genomen kan je altijd nog daar werken.
Dat zijn me een stel snurkers.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_62573435
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:53 schreef ub40_bboy het volgende:

Een meevaller van 700 miljoen euro en de provincies hebben al miljarden op de bank staan.

Ik zeg 700 miljoen euro terug naar de belastingbetaler. Maar alle politieke partijen zijn verslaafd aan belastingen dus het zal wel weer in een aantal zakken verdwijnen.
Ik zeg: provincie, leg er wegen voor aan. Overigens is dan die meevaller snel genoeg verdwenen, want wegen aanleggen is best duur.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:52:48 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62573517
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg: provincie, leg er wegen voor aan. Overigens is dan die meevaller snel genoeg verdwenen, want wegen aanleggen is best duur.
En dat. 700 miljoen vind ik nou ook weer niet zo schrikbarend veel.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:04:15 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62573696
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zeg: provincie, investeer die gelden duurzaam. Dat kunnen wegen zijn, dat kan natuur zijn, dat kan in economische infrastructuur zijn en dat kan onderwijs zijn, maar ga het alsjelblieft niet consumeren.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_62573988
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:04 schreef Xtreem het volgende:

Ik zeg: provincie, investeer die gelden duurzaam. Dat kunnen wegen zijn, dat kan natuur zijn, dat kan in economische infrastructuur zijn en dat kan onderwijs zijn, maar ga het alsjelblieft niet consumeren.
Nou, dat gebeurt dan ook met het overgrote deel van het geld.
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 09:25:13 #12
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62574107
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 07:32 schreef Yildiz het volgende:
Prima, liever dat dan 700 miljoen schuld en daar ook nog eens rente over betalen. Nu wordt er rente gevangen.
Ja, pure winst!

Belastingen verhogen en nog een nulletje erbij en we worden nog rijker.
Carpe Libertatem
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:42:37 #13
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62574529
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, dat gebeurt dan ook met het overgrote deel van het geld.
We hebben het hier over de bak geld waar ze op zitten, en niks mee doen..... Daarnaast wordt er, ook in Brabant, een boel geld in projectjes / gebieden gestoken waar van ik denk: Waarom steekt de provincie daar geld in!?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_62574635
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:42 schreef Xtreem het volgende:

We hebben het hier over de bak geld waar ze op zitten, en niks mee doen.....
Er staan natuurlijk gewoon plannen tegenover die nog gerealiseerd moeten worden. Ik denk dat inmiddels iedereen in NL weet dat een weg aanleggen vele jaren kost.
quote:
Daarnaast wordt er, ook in Brabant, een boel geld in projectjes / gebieden gestoken waar van ik denk: Waarom steekt de provincie daar geld in!?
Dat zul je altijd houden. Maar goed, daar is de volksvertegenwoordiging voor: om aan de gedeputeerden te vragen hoe en waarom.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:01:55 #15
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62576482
De gedachte om de belastingcentjes weer aan de burger terug te geven komt natuurlijk niet eens op in de hoofden van de bestuurders.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheļst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62577446
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:01 schreef Scaurus het volgende:
De gedachte om de belastingcentjes weer aan de burger terug te geven komt natuurlijk niet eens op in de hoofden van de bestuurders.
Nee, maar diezelfde burger klaagt wel dat er meer wegen aangelegd moeten worden om maar eens wat te noemen, dus als men er wegen van aan gaat leggen zie ik zo het probleem niet. Niet in het minst omdat de automobilist de provincie rechtstreeks (via de opcenten bij houderschapsbelasting) voorziet van geld.
pi_62577843
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er staan natuurlijk gewoon plannen tegenover die nog gerealiseerd moeten worden. Ik denk dat inmiddels iedereen in NL weet dat een weg aanleggen vele jaren kost.
[..]

Dat zul je altijd houden. Maar goed, daar is de volksvertegenwoordiging voor: om aan de gedeputeerden te vragen hoe en waarom.
Dit zijn meevallers waar nog geen plannen tegenover staan.
lollig
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:03:49 #18
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_62578283
Laten we naast wegen ook het openbaar vervoer niet vergeten! Of denk je dat al die treintjes in de Randstad, Groningen, Friesland, Twente en de Achterhoek gratis rijden? Daar zit veel provinciaal geld.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_62578291
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:50 schreef ub40_bboy het volgende:

Dit zijn meevallers waar nog geen plannen tegenover staan.
Dat weet je niet. Je kan plannen ook eerder gaan uitvoeren. Wie weet ligt er wel iets klaar waar nog geen budget voor was...

Geld teruggeven klinkt altijd heel nobel en het kan ook een interessante optie zijn. Maar de reflex "meevaller"="terug aan burger" vind ik te ver gaan.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:05:01 #20
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_62578311
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Je kan plannen ook eerder gaan uitvoeren. Wie weet ligt er wel iets klaar waar nog geen budget voor was...

Geld teruggeven klinkt altijd heel nobel en het kan ook een interessante optie zijn. Maar de reflex "meevaller"="terug aan burger" vind ik te ver gaan.
Bovendien gaat het geld dan terug naar het rijk, want daar komt het in eerste instantie toch ook vandaan?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_62579278
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:05 schreef AgLarrr het volgende:

Bovendien gaat het geld dan terug naar het rijk, want daar komt het in eerste instantie toch ook vandaan?
Je kan ook de opcenten verlagen.
pi_62579673
Natuurlijk hebben ze reserves nodig om ruimtelijke projecten uit te voeren, anders worden provincies nog nuttelozer dan ze al zijn. Hoe groot die reserves horen te zijn; geen idee. Zolang het niet zoveel is dat ze met geld gaan spelen.
quote:
De provincie Noord-Holland bijvoorbeeld heeft bijna 100 miljoen euro op buitenlandse spaarrekeningen, waarvan 78 miljoen op rekening van de failliete IJslandse bank Landsbanki.
http://www.elsevier.nl/we(...)s-zijn-steenrijk.htm

Meevaller.

[ Bericht 34% gewijzigd door Picchia op 22-10-2008 13:18:43 ]
pi_62580089
Opzich is een appeltje voor de dorst natuurlijk nooit verkeerd. Besteed die centen dan inderdaad wel aan de goede dingen zoals wegen, natuur, openbaar vervoer e.d. Wees daarnaast ook transparant naar de bevolking toe wat je met die centen doet. Dan kweek je wat meer begrip.
pi_62580693
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

de provincies krijgen volgens RTL Nieuws dit jaar zoveel geld omdat de energiebedrijven waar de provincies aandelen in hebben veel dividend uitkeren omdat ze zoveel winst maken door de hoge energieprijzen, dit hadden de provincies blijkbaar niet verwacht en hun begrotingen er niet op aangepast, ze zien dit als een meevaller
pi_62582765
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

de provincies krijgen volgens RTL Nieuws dit jaar zoveel geld omdat de energiebedrijven waar de provincies aandelen in hebben veel dividend uitkeren omdat ze zoveel winst maken door de hoge energieprijzen, dit hadden de provincies blijkbaar niet verwacht en hun begrotingen er niet op aangepast, ze zien dit als een meevaller
en zo is de cirkel weer rond
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')