abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65007788
Wij gaan gaan in feb voor 4 week naar australie,
we willen de route perth- albany- nullabor- adelaide- melbourne- sydney doen.
Iemand ervaring met deze route en misschien wat tips?

Groetjes Marcel
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:12:26 #52
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_65014014
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 21:56 schreef Mckello het volgende:

Groetjes Marcel
Zeker!

Mooie route, en op zich is 4 weken aan de krappe kant, dus blijf niet al te lang hangen in de steden!

Eerste logische stop lijkt me in de buurt van Margareth River, wijntoer of surfen! Daarna lekker zuidwestkust afrijden, schitterende wouden!
De nullarbor kun je vanaf Norseman wel in 2 dagen naar Elliston rijden, plaatsje met schitterende kust op de Eyre peninsula, is de moeite waard om die kleine omweg te maken. Dan door naar Adelaide, vanaf Whyalla weinig te zien op zich. Adelaide is best een mooie stad met redelijk wat historie en mooie musea voor Australische begrippen. Wat tussen Adelaide en Melbourne must do's zijn, zijn de Grampians en de natuurlijk de Great Ocean Road. Tussen Melbourne en Sydney vond ik Wilsons Promontory, de Australische alpen en de kust ten zuiden van Wollongong erg de moeite waard. Canberra kun je gerust overslaan, saaiste stad op aarde vond ik.

Mocht je details willen, shoot!

Veel plezier in ieder geval!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_65017371
quote:

Groetjes Marcel
Hoe ga je dit doen qua vervoer?
pi_65018627
Wilsons Prom

Albany en Esperance ook erg mooi! De hele route erheen ook... SW van Australie is prachtig!
pi_65221674
@Kopstoot, dank je, hier heb ik wat aan!
Ga zeker ook surfen, heb het vorig jaar in Brazil geleerd!

@anarchitect , we gaan met een kleine camper.

@Smeich, heb het even opgezocht, ziet er idd mooi uit, bedankt voor de tip!

Hoe zit het trouwens met surfboards, zijn die op veel stranden te huren?
pi_65273361
hehehe, mooie plas!
pi_65314807
Ik ben van plan in augustus naar AUS te gaan en daar langs de oostkust te reizen (Sydney-Cairns). Hoe zit het precies qua weersomstandigheden? Is het strandweer en hoe is de watertemperatuur over het algemeen qua gevoel? Volgens mij moet het wel redelijk goed zitten, maar het lijkt me ook wel leuk om nog een paar dagen op het strand te vertoeven. Ervaringsdeskundigen?
pi_65336417
Het zuiden (vanaf Brisbane omlaag) kent seizoenen, en in augustus is het daar winter. Dus dan is het in Sydney geen strandweer (denk aan 13-22 graden). Brisbane is altijd wel redelijk weer en daarboven is het tropisch.

In de tropen heb je alleen regen- en droog seizoen. In augustus is het daar het droge seizoen. Da's een goede situatie en alle nationale parken zijn open.
pi_65355512
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:35 schreef Kontiki het volgende:
Het zuiden (vanaf Brisbane omlaag) kent seizoenen, en in augustus is het daar winter. Dus dan is het in Sydney geen strandweer (denk aan 13-22 graden). Brisbane is altijd wel redelijk weer en daarboven is het tropisch.

In de tropen heb je alleen regen- en droog seizoen. In augustus is het daar het droge seizoen. Da's een goede situatie en alle nationale parken zijn open.
Maar wij gaan in feb, dus dan is het in het zuiden erg warm!

Misschien iets te!
pi_65360714
Ik ben van plan om 28 februari naar Perth te vliegen, daar drie nachten te blijven en dan door te vliegen naar Alice Springs. Daar blijf ik een nachtje in een hotel en pak daarna een camper en rij daarmee via Adelaide en Melbourne naar Sydney, waar ik nog drie nachten in een hotel verblijf.

Nu is het boeken van een vlucht naar Perth en terug vanf Sydney geen probleem. Maar de vlucht van Perth naar Alice Springs... Ik kan een vlucht boeken voor ¤ 125,00 via Qantas, maar ik heb begrepen dat als je een internationale vlucht hebt dat je dan voor ca. ¤ 60,00 een binnenlandse vlucht kan bijboeken. Weet iemand hoe dat werkt?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:41:46 #62
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_65449661
quote:

Groetjes Marcel
Grappig!
Ik ga ook 4 weken -heel februari- naar Australie.
Wat contacten op internet op gedaan.
De eerste week zit ik in Sydney (hotel) en meet ik persoon A in de stad.
De overige 3 weken in Melbourne bij pesoon B en C in een apartement.
Lekker goedkoop en gezellig.
Tevens kan ze mij dan van alles laten zien en heeft mij geholpen met het boeken van wat leuke tours zodat ik ook echt wat ga zien daar in en rondom Melbourne.
En met een beetje geluk gaan we dan met z'n tweeen ook nog de route Melbourne - Adelaide rijden.

Vrijdag ochtend ga ik vliegen.
Beetje lang gewacht met die reisstekker. Darn.
Waar kan ik dat snel scoren?
De meeste webshops lijken niet in 24 uur iets af te gaan leveren als ik het zo merk.
Dus dat word een locale shop.
Maar als iemand wel een webshop weet waar ik het met 24 uur kan laten leveren, graag!
Tot heden vind ik het zoeken naar zo'n stekker lastig.
Bij heel veel webshops staat er niet duidelijk bij of de stekker ook in Australie is te gebruiken.
Al staan er dan bij sommige "voor 150" landen ben ik er dan zo'n eentje die het nog wel ziet geberen dat Australie er niet bij zit.
Dus bestel ik dat niet 1-2-3!
pi_65450757
Bever heeft het zeker. Anders Blokker ofzo?
pi_65451003
Ik vlieg 13 Maart naar Melbourne. Australie is 3 maanden het begin van mijn wereldreis
ARGH?!
pi_65451028
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:26 schreef NEUTE het volgende:
Ik vlieg 19 Maart naar Melbourne. Australie is 3 maanden het begin van mijn wereldreis
ARGH?!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:13:55 #66
34586 kepler
No bounce, no play
pi_65452453
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:17 schreef announcement het volgende:
Bever heeft het zeker. Anders Blokker ofzo?
Anders gewoon het vliegveld of Australie zelf
The line is a dot to you!
pi_65473260
@ Darkwolf : Bij aankomst gewoon in de luchthavenshop in australië kopen
Hoe kom je aan die internet contacten, en hoe weet je dat die betrouwbaar zijn?

Alvast heel veel plezier
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:16:16 #68
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_65480513
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:24 schreef Bluezz het volgende:
@ Darkwolf : Bij aankomst gewoon in de luchthavenshop in australië kopen
Hoe kom je aan die internet contacten, en hoe weet je dat die betrouwbaar zijn?
Omdat ik die ene in Melbourne (waarbij ik daadwerkelijk 3 weken zal verblijven) al maanden en maanden spreek.
We hebben een zeer innige band opgebouwd.
Naast vele foto's (en filmpjes) te hebben gezien van elkaar speken we elkaar regelmatig op MSN, IRC, mail, Skype en via SMS.
Kortom, het enige wat fout kan gaan is dat we elkaar in real life niet kunnen uitstaan of zoiets geks. Maar dan is er uiteraard plan B.
Hoe dan ook zie ik eerder het scenario dat we elkaar in de armen zullen vliegen op het vliegveld.
We kunnen niet wachten om elkaar te ontmoeten.

De contacten heb ik leren kennen via IRC en dat was niet eens een doelbewust Australisch chat kanaal oid.
Dat is misschien nog het meest mooie eraan.
Oorspronkelijk leerde ik in het chat kanaal in kwestie persoon A in Sydney kennen en deze is weer bevriend met persoon B in Melbourne.
Persoon A introduceerde mij met persoon B en van het een kwam het ander.

Speaking of airports...

Kan ik gewoon ter plekke een vlucht nemen daar op Sydney airport of is het verstandig om toch z.s.m in Australie een vlucht te boeken voor naar Melbourne?

[ Bericht 5% gewijzigd door Darkwolf op 28-01-2009 08:21:37 ]
pi_65690104
Vanavond
http://www.tvgids.nl/programma/7718580/Rail_away/

(edit: nou, dat was me een mooi programma zeg )

Melbourne ..love it!
Zo'n stekker kun je gewoon bij de Blokker halen hoor.

[ Bericht 35% gewijzigd door Smeich op 03-02-2009 20:24:48 ]
  donderdag 5 februari 2009 @ 01:25:38 #70
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_65754171
Hallo allemaal!
Groetjes vanuit Sydney!

Het is hier warm maar niet zo warm als in Melbourne, dus heel goed te doen.
Gisteren een skydive gedaan en dit staat allemaal op DVD, dus komt zeker op YouTube om met jullie te delen.
Dan zie je de kust van Australie (bij o.a Sydney) zoals je deze nog nooit hebt gezien.
Een prachtige ervaring in ieder geval.

Het meisje uit Meadow Bank vergezelt mij al de hele week tot nu toe en ook met haar moeder kan ik het prima vinden.
En andersom.
Want moeders heeft een dag vrij genomen om vrijdag mij naar het strand te nemen.
Sydney rules en zelfs het meisje uit Meadow Bank ziet en ervaart Sydney vanuit een vers paar ogen dit keer haha!

Zaterdag zal ik naar Melbourne vliiegen!
Daar is het dus wel idioot heet.
Op de dag dat ik aan kom is het dan 43 graden... Crikey...!
  donderdag 5 februari 2009 @ 04:27:55 #71
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_65755747
Was je nog in je adrenaline rush toen je het schreef?

Melbourne schijnt juist best koel te worden, met uitzondering van zaterdag noon. 's Nachts zelfs tegen de 11 graden aan, dus je zal wel mensen met handschoenen aan zien lopen.
pi_65781782
Ik zit net op de website van Kras te lezen dat je (met creditcard) AUD $ 20 moet betalen voor een visum. Ik heb echter een visum aangevraagd en gekregen zonder te betalen. Is dit visum nu wel geldig of heb ik iets gemist en moet ik nog ergens AUD $ 20 betalen?
pi_65781974
Hoe zit het trouwens met de regen in de buurt van Ayers Rock over een week of drie? Ik zit daar dan en hoop toch wel een beetje lekker weer te hebben. Of is dit te zuidelijk en is hier geen regenseizoen?

Als ik naar de weersverwachting van vakantiereiswijzer.nl kijk zie ik de komende twee weken alleen maar regenwolken...
pi_65782360
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 01:25 schreef Darkwolf het volgende:
Hallo allemaal!
Groetjes vanuit Sydney!

Het is hier warm maar niet zo warm als in Melbourne, dus heel goed te doen.
Gisteren een skydive gedaan en dit staat allemaal op DVD, dus komt zeker op YouTube om met jullie te delen.
Dan zie je de kust van Australie (bij o.a Sydney) zoals je deze nog nooit hebt gezien.
Een prachtige ervaring in ieder geval.

Het meisje uit Meadow Bank vergezelt mij al de hele week tot nu toe en ook met haar moeder kan ik het prima vinden.
En andersom.
Want moeders heeft een dag vrij genomen om vrijdag mij naar het strand te nemen.
Sydney rules en zelfs het meisje uit Meadow Bank ziet en ervaart Sydney vanuit een vers paar ogen dit keer haha!

Zaterdag zal ik naar Melbourne vliiegen!
Daar is het dus wel idioot heet.
Op de dag dat ik aan kom is het dan 43 graden... Crikey...!
Klinkt goed, én heet
pi_65785830
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:36 schreef Doekes2 het volgende:
Ik zit net op de website van Kras te lezen dat je (met creditcard) AUD $ 20 moet betalen voor een visum. Ik heb echter een visum aangevraagd en gekregen zonder te betalen. Is dit visum nu wel geldig of heb ik iets gemist en moet ik nog ergens AUD $ 20 betalen?
Inwoners van Nederland hoeven niet te betalen voor een visum van 30 dagen. Dat kan je electronisch aanvragen via immi.gov.au.

Alice Springs ligt volgens mij net boven de tropische grens. Het kan er 's nachts erg koud zijn, zoals in de meeste woestijnen. In februari zou het overdag lekker warm/heet moeten zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')