abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3586630
quote:
Rotterdam dé smeltkroes van Nederland

ROTTERDAM - Over vier, hoogstens vijf jaar vestigt Rotterdam een absoluut historisch record in Nederland. Het allochtone deel van de bevolking krijgt dan de meerderheid over de van oorsprong Nederlandse inwoners. De Maasstad wordt de eerste van onze grote steden, die deze grens doorbreekt. Een opzienbarende maatschappelijke ontwikkeling en ongetwijfeld belangrijkste oorzaak van de politieke aardverschuiving, die Pim Fortuyn met Leefbaar Rotterdam in de Maasstad teweegbracht. Deze reportage geeft een impressie van multicultureel Nederland in het algemeen en veelkleurig Rotterdam, de grootste havenstad ter wereld, in het bijzonder.

'Fatma en Mehmet nemen ons mee naar het balkon dat uitzicht geeft op het binnenterrein. Wij zien de kinderen spelen, een loslopende hond doet enthousiast mee aan een partijtje voetbal. Mehmet: "Zie je dat jochie daar, met dat petje? Hij is het enige Nederlandse kind dat daar aan het spelen is. Zien jullie dat dan niet?"'

Citaat uit het boek 'De tafel van Spruit, een multiculturele safari in Rotterdam', waarin het Turkse echtpaar Fatma en Mehmet Ulusoy een treffend en actueel beeld schetst van het leven in de Afrikaanderwijk in Rotterdam. Het is een van die wijken in onze grote steden en die nu gedomineerd wordt door grote groepen migranten, met name Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen. Met dit verschil, dat de Afrikaanderwijk in de hete zomer van 1972 nationaal in het nieuws kwam met de eerste en gelukkig laatste rassenrellen, die Nederland heeft gekend.

Een groepje potige buurtbewoners kwam in opstand tegen de eerste Turkse gastarbeiders, alleenstaande mannen, die op elkaar gepropt in pensions leefden en naar de mening van de Rotterdamse arbeiders teveel floten naar hun in minirokjes geklede vrouwen en dochters. De rellen duurden drie dagen. Er werd vooral gegooid, geschopt en gescholden en de ME moest eraan te pas komen. Toen keerde de rust terug. De bekende televisiepresentator Jaap van Meekren besloot de reportage over de onlusten op 14 augustus 1972 met de woorden: ,,De Turk die uw huisvuil ophaalt, heeft wel een heel andere indruk gekregen van wat wij zo graag zijn gastland noemen. Nederlands' naam in het buitenland heeft schade opgelopen. Menig Rotterdammer zou eens voor de spiegel moeten gaan staan en zich afvragen, wat hij daar eigenlijk in ziet."

Tijdelijk
Maar iedereen in Nederland ging er in die tijd nog vanuit dat het verblijf van de buitenlanders van tijdelijke aard was. Het omgekeerde gebeurde: ze bleven en er kwamen er steeds meer. Aangetrokken door de toenemende welvaart en de fraaie sociale voorzieningen. En sinds de jaren tachtig werd de toestroom nog vergroot door de komst van honderdduizenden asielzoekers.

,,Over vier, misschien vijf jaar al is Rotterdam de eerste grote stad van Nederland waarin de allochtonen meer dan de helft van de bevolking uitmaken. Tot voor kort hielden we ongeveer gelijke tred met Amsterdam, waar net als bij ons zo'n 45% mensen van buitenlandse komaf wonen, maar in Rotterdam groeit dat deel van de inwoners aanmerkelijk sneller", meldde deze week een woordvoerder van het gemeentelijk bureau Centraal Onderzoek en Statistiek (COS) in de Maasstad. ,,Bovendien staat vast, dat de jongeren van buitenlandse herkomst in de leeftijdscategorie tot twintig jaar in Rotterdam met zestig procent al een ruime meerderheid hebben over hun Nederlandse leeftijdsgenoten."

De verpletterende verkiezingsoverwinning van Pim Fortuyn's Leefbaar Rotterdam maakt pijnlijk duidelijk dat een groot deel van de geboren en getogen Nederlanders in de stad zich nogal ongemakkelijk voelt onder deze ontwikkelingen. Meer dan ooit trekken de vraagstukken rond het vreemdelingenbeleid de aandacht in ons land. Hier een reeks feiten, cijfers en actuele berichten:

Met 50.000 mensen vormen de Surinamers de grootste migrantengroepering in Rotterdam, gevolgd door circa 40.000 Turken en 30.000 Marokkanen.

Bijna de helft van de ongeveer 600.000-koppige bevolking van de Maasstad is van buitenlandse herkomst. Deze groep allochtonen beschikt over, u leest het goed, meer dan TWEEHONDERD nationaliteiten. Daartoe behoren ook enkele honderden Belgen en één persoon van de Bahama-eilanden.

In Nederland wonen thans anderhalf miljoen migranten: bijna een miljoen van hen is van Turkse, Marokkaanse en Surinaamse herkomst.

Minister Klaas de Vries (Binnenlandse Zaken) wil een wetswijziging doorvoeren, opdat ambtenaren en volksvertegenwoordigers bij hun beëdiging de eed ook kunnen afleggen op Allah.

Met naar schatting 30.000 mensen vormen de Somaliërs de snelst groeiende groep vluchtelingen in Nederland. Minister Van Boxtel wil voorkomen dat Somalische 'rotjochies' over vijf jaar de plaats innemen van Marokkaanse 'rotjochies', jeugdbendes die veel overlast veroorzaken.

De Marokkaanse meisjes doen wel goed hun best op school en zien in een serieuze opleiding een weg naar emancipatie, waarmee ze aan uithuwelijking kunnen ontsnappen.

Van alle Antilliaanse mannen van 15 tot 29 jaar die in de periode 1996-1999 overleden, is één op de drie door een misdrijf om het leven gebracht.

Driekwart van de Turkse en Marokkaanse mannen in Nederland halen hun bruiden uit het land van herkomst.

Op 8 maart werd professor doctor Han Entzinger benoemd tot hoogleraar migratie- en integratiestudies aan de Erasmus universiteit. Terwijl talloze Nederlanders vrees koesteren voor de toenemende invloed van de migranten en zich onveilig voelen door die gelederen, schetst deze vooraanstaande wetenschapper een veel positiever beeld. Hij doceert: "Natuurlijk kunnen we onze ogen niet sluiten voor spanningen in de multiculturele samenleving en hoeven we de hoge misdaadcijfers niet te bagatelliseren, maar het gaat ook te ver om alleen maar accenten te leggen op de negatieve kanten van de migratie. Aan de hand van wetenschappelijk onderzoek zien we dat de tweede generatie Turken en Marokkanen hier al veel betere prestaties levert op school dan hun ouders. Hun successen worden in de statistieken echter versluierd door het feit dat er jaarlijks nog steeds enkele duizenden nieuwe Turken en Marokkanen ons land binnenkomen die opnieuw een moeizaam in- en aanpassingsproces moeten doormaken."

Professor Entzinger voorspelt dat de tegenstellingen tussen de vele culturen langzaam zullen verwateren. "Ik verwacht dat die ontwikkeling zich met name bij de derde generatie sterk zal doorzetten. Opvallend is dat twee van de drie samenwonende of getrouwde Surinamers van de tweede generatie een Nederlandse partner hebben. Bij de Antillianen en Arubanen ligt dat percentage zelfs op tachtig. En wat ook op een toenemende integratie wijst: drie op de vier allochtone jongeren hebben een etnisch gemengde vriendenkring."

In de 'Tafel van Spruit', het boek over 'een multiculturele safari in Rotterdam', laat Brahim Bourzik daaromtrent een interessant geluid horen. Hij is voorzitter van de Migranten Omroep Rotterdam (MOR), een uiterst populaire zender onder de allochtone jongeren. Nu die jongeren al een meerderheid hebben in de stad, vindt hij dat zijn zender minstens evenveel rechten verdient als die van de typisch Nederlandse omroepen Radio Rijnmond en Stadsradio Rotterdam. Hij zegt: "Ik wil op mijn zender elk uur een raï-plaat horen, Turkpop, een Caribische plaat en een Nederlandstalige. Want de schoolkinderen voor wie wij de programma's maken zijn allang niet meer wit of zwart, het is allemaal gemengd. Marokkaanse meisjes komen bij Hollandse jongens over de vloer, daar luisteren ze ook naar Marco Borsato. Hollandse meisjes luisteren op bezoek bij Turkse meisjes met een pizza in de hand naar Tarkan. Onderling zijn die kinderen al zover."

De integratie onder jongeren gaat zelfs ver over de grenzen heen. Bourzik: "Ik ken Marokkaanse meisjes die hun Nederlandse vriendinnen meenemen op vakantie naar Marokko. Je moet daar voor de grap in de zomer heengaan. Je ziet daar heel veel negers rondlopen. Dat zijn Rotterdammers die met hun Marokkaanse vrienden op stap gaan in Casablanca. Er zijn Marokkaanse jongens die met Turkse vrienden naar Turkije gaan. Maar dat hebben die gasten van Radio Rijnmond niet door."

Slangenkuil
Rotterdam, de machtige stad aan de Maas met zijn imposante Manhattan-achtige gebouwen. De welvaart druipt er vanaf. In de kantoorkolossen verdienen goed opgeleide Nederlanders hun ruim belegde boterham. Bij het Centraal Station zorgen groepen donkergekleurde mannen, die daar altijd rondhangen, voor een schril contrast. We gaan onder de Maastunnel door naar Zuid, naar de wijk Charlois. Naar de Millinxbuurt, die in de jaren negentig in een slangenkuil veranderde. Drugsdealers hadden er volledig de macht. Bijna niemand kon er meer de straat op zonder beroofd te worden. Dominic Schrijer, PvdA-bestuurder van de deelgemeente Rotterdam-Charlois: "Er vestigden zich Antillianen en Dominicanen, die nergens anders meer terecht konden. Het werd een broedplaats van criminelen en illegalen. Die werden bovendien uitgebuit door louche verhuurders. We hebben vooral die dubieuze woningspeculanten aangepakt en de macht in de wijk teruggewonnen. De Millinxbuurt is weer een hele leuke wijk geworden en dit beleid zetten we met kracht ook in andere buurten voort."

In de aangrenzende Tarwewijk worden per week in gezamenlijke operaties van politie en andere gemeentelijke diensten tien invallen gedaan om kwade elementen te verjagen. Trudy de Bruin, die de communicatie in de wijk verzorgt, zegt: "Het wordt hier steeds gezelliger. Zo'n pand wordt dichtgetimmerd, maar als het is opgeknapt worden de nieuwe bewoners met een bloemetje ontvangen. Met alle culturen vieren we zoveel mogelijk feestjes, bijvoorbeeld bij de aanleg van een nieuw park. Om zo heel positief af te rekenen met al dat negatieve geweld."

Wat verderop in Charlois zetelt in een oud schoolgebouw aan de Grondherenstraat Peter Berben, adjunct-directeur van het Opleidings Centrum Rijnmond Zuid. Met een enthousiast team is hij bezig om nieuwe migranten hun verplichte inburgerings- en taalcursussen te geven. Net als in de rest van Nederland blijkt ook hier een deel van de cursisten te spijbelen. Maar Berben is niet pessimistisch. "De inburgeringswet bestaat nog maar kort. Het heeft tijd nodig. Maar ik merk dat de cursisten heel erg gemotiveerd zijn. Dat is goed. Want vergeet niet hoe gigantisch moeilijk het voor hen is. Dertig procent is analfabeet. Er zijn mensen bij die niet eens weten wat een letter is. Ja, je hoort het goed: een letter! Er is hier een Marokkaan geweest, die was ook analfabeet. Die is nu voorman in de glastuinbouw in het Westland. Daar moeten we ook trots op zijn."

De komende zomer is het weer feest langs de boorden van de Maas. Traditioneel wordt dan het Zomercarnaval gevierd, waarbij een bonte mengeling van allerlei bevolkingsgroepen in een stoet van exotische praalwagens swingend door de stad trekt. Het is het grootste multiculturele evenement van ons land en het trekt 800.000 bezoekers. Alsof Feyenoord kampioen is geworden.

De veelkleurige stad geeft dan z'n mooiste visitekaartje af. Schone schijn of een bemoedigend toekomstbeeld?

Mondialisering
Professor dr. Han Entzinger analyseert: "De migratie moet worden gezien in het licht van de steeds grotere toegankelijkheid van de wereld door de optimale communicatiemogelijkheden. Mondialisering noemen we dat. Daar waar geldstromen, goederen en informatie over de wereld uitwaaieren, kunnen mensen niet achterblijven. Degenen die denken dat Nederland, Europa of Amerika zich voor migratie kunnen afsluiten hebben een wereldbeeld dat niet van deze tijd is, misschien wel van geen enkele tijd. Daarbij komt, en dat wordt nog wel eens vergeten, dat we deze mensen in ons land hard nodig hebben. Nederland is in hoog tempo aan het vergrijzen en op de allochtonen zal steeds vaker een beroep moeten worden gedaan op de arbeidsmarkt en in de zorg. Dat is gewoon de realiteit. Maar afgezien daarvan: een allochtoon blijft geen allochtoon. Hij zal zijn eigen godsdienst wel behouden, maar per generatie zal hij of zij zich meer en meer aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Dat is onvermijdelijk."

Bron: www.telegraaf.nl

En ze vinden het dan gek dat Fortuyn een meerderheid haalt?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 23 maart 2002 @ 10:17:12 #2
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3586643
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:14 schreef Strolie75 het volgende:
Jamaar dat kan daar binnenkort dus nietmeer he.
pi_3586716
De ontwikkelingen in Rotterdam zijn zorgwekkend.

Verder vind ik de man wel wat te positief over de
integratie tussen verschillende bevolkingsgroepen. Ik geloof er niks van. Ik las laatst dat de discriminatie tussen rassen nog groter is bij allochtonen (artikel ging over de Bijlmer) dan tussen Nederlanders en Allochtonen en andersom.

Verder vind ik het gelul wat die vent schrijft over mondialisering. De onderkant van de NL samenleving wordt toch ook geen economisch vluchteling. Zou een mooie boel worden als iedereen het geld maar achterna zou reizen.

En met die vergrijzing is ook niks mis. Kunnen we op den duur al die flats tegen de vlakte gooien. Erm oh nee daar zetten we varkens in. Enne voor de Nederlanders (blank en zwart) maken we een mooie vrijstaande woning met een eigen stukje grond en een perenboom. Hiervoor confisceren we de grond van Boeren die onze flats overnemen.

zaterdag 23 maart 2002 @ 10:36:23 #4
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3586737
Fijn.... een fantastische stad wordt naar de kloten geholpen.....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zaterdag 23 maart 2002 @ 10:42:13 #5
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3586766
quote:
vindt hij dat zijn zender minstens evenveel rechten verdient als die van de typisch Nederlandse omroepen Radio Rijnmond en Stadsradio Rotterdam. Hij zegt: "Ik wil op mijn zender elk uur een raï-plaat horen, Turkpop, een Caribische plaat en een Nederlandstalige
Welk een verrijking! Binnenkort het AD niet meer in het Nederlands!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 23 maart 2002 @ 11:08:41 #6
25410 YAZZz
"Off the Wall"
pi_3586904
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Hmm..dan zeg je ´m vast op of beter nog klaag ze aan en eis een "inburgeringscursus" in een ander land zodat je hem weer kan lezen!

btw. het gequote artikel uit de telegraaf getuigd ook wel van vreselijke sensatie-zucht, oftewel " we gooien nog wat hout op het vuur, want stel je voor dat de discussie dreigt stil te vallen dan hebben we helemaal niets meer om ons krantje mee te vullen"
De komkommertijd komt er tenslotte bijna aan !:)

[Dit bericht is gewijzigd door YAZZz op 23-03-2002 11:24]

I am, and therefor I do exist !
  zaterdag 23 maart 2002 @ 11:11:30 #7
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3586921
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:42 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet zo.

We zijn het er allemaal wel over eens dat wie in Nederland komt wonen allereerst de taal moet leren. Maar daarom hoeven ze toch niet verplicht naar Andre Hazes te luisteren?

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  zaterdag 23 maart 2002 @ 11:50:35 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3587168
Slechte zaak

Ik wil helemaal geen smeltkroes ( Klotewoord )land hebben ...

The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 11:52:38 #9
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3587181
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 11:50 schreef Bastard het volgende:
Slechte zaak

Ik wil helemaal geen smeltkroes ( Klotewoord )land hebben ...

Een fijn land van melk en honing met uitsluitend blanke, blonde mensen lijkt je prettiger?
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_3587200
quote:

[..]

Ja best wel, want je zou toch verwachten dat allochtonen niet op Fortuyn stemmen, en zij zijn in de meerderheid.
Ik ben niet erg slim maar ik vind zelf van wel.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 11:55:24 #11
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3587201
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 11:52 schreef Kwark het volgende:

[..]

Een fijn land van melk en honing met uitsluitend blanke, blonde mensen lijkt je prettiger?

Mag ik kiezen??
Ze hadden het 40 jaar geleden al een halt kunnen toeroepen. Of op zn minst de mening vragen van het volk.
The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 12:01:14 #12
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3587246
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 11:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Mag ik kiezen??
Ze hadden het 40 jaar geleden al een halt kunnen toeroepen. Of op zn minst de mening vragen van het volk.

Ik behoor tot hetzelfde volk als jij, maar met jouw gedachtegoed heb ik niets te maken. Spreek dus voor jezelf en niet namens "het volk".

Maar goed..."het volk" was 40 jaar geleden maar wát blij met de komst van ome Ali en z'n vriendjes. Als zij niet waren gekomen was het hier namelijk nog steeds een puinhoop geweest.

pi_3587298
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:17 schreef Vork het volgende:

[..]

<<Off- topic>> Ben je soms geen mod meer Vork? Je titelbalk is niet meer blauw

<<On- topic>> Als deze tendens zich doorzet, zal Fortuyn waarschijnlijk niet langer dan 4 jaar in de Rotterdamse gemeenteraad zitten.

zaterdag 23 maart 2002 @ 12:11:21 #14
25410 YAZZz
"Off the Wall"
pi_3587310
quote:
Maar goed..."het volk" was 40 jaar geleden maar wát blij met de komst van ome Ali en z'n vriendjes. Als zij niet waren gekomen was het hier namelijk nog steeds een puinhoop geweest.
Sterker nog, we hebben ze zelf gevraagd hierheen te komen omdat wij "rijke nederlanders" in die tijd onszelf ineens "te goed" voelde voor een heleboel baantjes.(denk aan laag betaalde)
Dan moet je dus nu ook niet gaan zeiken dat anderen die mogelijkheid hebben aangepakt om voor zichzelf en hun gezinnen een betere toekomst te bewerkstelligen.

Waar ik het overigens wel mee eens ben is dat de inburgering met het verstrijken van de generaties iets is wat automatisch zal verlopen, maw een derde generatie "vreemdeling" (voor zover je daar nog van kunt spreken), zal al zover "vernederlandst" zijn dat hij/zij eerder les moet krijgen over hun afkomst dan over nederland!

I am, and therefor I do exist !
  zaterdag 23 maart 2002 @ 12:15:13 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3587330
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 12:01 schreef Kwark het volgende:

[..]

En daarvoor trekken we nog steeds ons boetekleed aan!!
Dus kom ff niet aanzetten met oude koeien, we hebben het over de problemathiek van nu... en ze hadden wat mij betreft eerder moeten voorzien dat het zo uit de klauwen ging lopen!
Niks, " jaaa maaaar, ze hebben ons zo geholpen " want daar gaat het gewoon niet om..
Er word veel te veel getolereerd hier~!
The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 12:17:12 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_3587343
quote:

De enige die blij waren, waren de industriëlen, het groot-kapitaal dus. Want door de buitenlanders konden ze de lonen drukken.

Bovendien was het 40 jaar geleden geen puinhoop.

Overigens heetten die mensen in die tijd GASTarbeiders, omdat men ervan uitging dat ze weer terug zouden gaan naar het land waaruit ze vandaan kwamen.

De grootste fout die de politiek heeft gemaakt, is dat men aan gezinshereniging mocht doen.

Er is niets mis met immigratie, daaruit heeft Nederland altijd bestaan. Alleen ging dat altijd geleidelijk. Nu is er een enorme toestroom geweest die bovendien bestond uit ''domme'' agrarische allochtonen uit achtergebleven gebieden. En helaas is 90% ook nog een fanatiek moslim.

Nederland is in één klap weer een stuk geloviger geworden, met alle problemen van dien.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 12:27:17 #17
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3587414
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 12:15 schreef Bastard het volgende:
Dus kom ff niet aanzetten met oude koeien
JIJ begon over veerig jaar geleden, niet ik!
quote:
Niks, " jaaa maaaar, ze hebben ons zo geholpen " want daar gaat het gewoon niet om..
Nou ja! Dus we mogen niet de positieve kanten belichten maar alleen de negatieve?
quote:
Er word veel te veel getolereerd hier~!
Daar kan ik het misschien wel mee eens zijn, maar wordt eens wat preciezer in plaats van alleen maar dit soort holle kreten uit te slaan.
pi_3587424
'wij hebben ze zelf hierheen gehaald'.

Mijn mening is dat we niet moeten generaliseren maar gewoon eerlijk zijn. Ik onderken in grote lijnen 3 ernstige problemen.

1. Ons land wordt overspoeld door economische vluchtelingen.
Dit moet stoppen. We moeten alleen mensen helpen die echt hulp nodig hebben. De rest moet terug. Het is niet onze schuld dat onze economie het beter doet dan de hunne.
2. De vluchtelingen die worden afgewezen blijven in Nederland! jawel de regering zet ze op straat! Ze worden niet teruggestuurd. Nou hoe moeten die mensen hier overleven? Vul maar in...
3. We zitten met een 3e generatie Marokaan/Antiliaan jongeren probleem. Als hier niets aan gedaan wordt. Hetzij door hun ouders/islam/moskee/politie/regering of wie dan ook dan groeien deze 'rot' jongens op tot volleerde criminelen die niet voor een moordje meer of minder zullen terug deinzen. Deze jongens zijn niet in het belang van welke Nederlander dan ook. (Blank/Zwart/Pimpelpaars en geel)

Het is ONS probleem. Van ons allemaal. Dus ook het probleem van hun grootouders en ouders die door ons hierheen zijn gehaald. Het zijn hun kinderen die de rotzooi maken en ze moeten zich doodschamen en als de wiedeweerga zorgen dat ze hun kinderen opvoeden voor de politiek het straks voor ze moet gaan regelen.

Ow enne Nederland moet ook kappen met 0.8 procent nationaal inkomen weg te geven aan ontwikkelingshulp als onze europese partners zeggen wij geven maar wat minder ontwikkelingshulp want nederland geeft al zoveel. WTF! Geef die 0,4 procent die we teveel geven aan de arme mensen in Nederland zelf. Links tuig!

[Dit bericht is gewijzigd door Smasr op 23-03-2002 12:31]

zaterdag 23 maart 2002 @ 12:31:00 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3587433
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 12:17 schreef R@b het volgende:

[..]

Er is niets mis met immigratie, daaruit heeft Nederland altijd bestaan. Alleen ging dat altijd geleidelijk. Nu is er een enorme toestroom geweest die bovendien bestond uit ''domme'' agrarische allochtonen uit achtergebleven gebieden. En helaas is 90% ook nog een fanatiek moslim.

Nederland is in één klap weer een stuk geloviger geworden, met alle problemen van dien.

Alle problemen, dat klinkt zo ontzettend stoer. Ik zie hier in Rotterdam maar een paar problemen. Een aantal wijken is aan het verpauperen en dat heeft niets met geloof te maken. Kijk naar wat vroeger de armste wijk van Rotterdam was.. Crooswijk, dat is nu geheel gerenoveerd en het is er een stuk beter op geworden. Het heeft weing met geloof te maken, maar het is wel makkelijk om alles op de Islam af te wentelen is het niet?

Wat is er daadwerkelijk mis met het feit dat in de grote steden er meer allochtonen leven. Er zijn kleine groepen sub-allochtonen in een leeftijd subklasse die moeten worden aangepakt. Dat het de "echte" Rotterdammer benauwt dat hij in de "minderheid" wordt gedrukt is een xenofobisch nonsense argument

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 23 maart 2002 @ 12:36:33 #20
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3587470
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 12:17 schreef R@b het volgende:

[..]

De enige die blij waren, waren de industriëlen, het groot-kapitaal dus. Want door de buitenlanders konden ze de lonen drukken.

De gastarbeiders kwamen het vuile werk opknappen waar de Nederlanders geen zin an hadden.
quote:
De grootste fout die de politiek heeft gemaakt, is dat men aan gezinshereniging mocht doen.
Waarom? Gastvrijheid is een groot goed.

Je zegt zelf dat er niets tegen immigratie is. Dat er problemen zijn ontstaan met bepaalde groepen immigranten is te wijten aan het Nederlands beleid, niet aan "de volksaard" of de godsdienst.

De grootste fout die de politiek heeft gemaakt is de mensen aan hun lot over laten toen ze hier eenmaal waren.

zaterdag 23 maart 2002 @ 12:43:00 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_3587512
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 12:36 schreef Kwark het volgende:

[..]

De gastarbeiders kwamen het vuile werk opknappen waar de Nederlanders geen zin an hadden.

Geen zin an hadden omdat het te SLECHT betaalde.
quote:
[..]

Waarom? Gastvrijheid is een groot goed.

Zal best, maar daarom hoef je nog niet iedereen toe te laten
quote:
Je zegt zelf dat er niets tegen immigratie is. Dat er problemen zijn ontstaan met bepaalde groepen immigranten is te wijten aan het Nederlands beleid, niet aan "de volksaard" of de godsdienst.
De godsdienst, de cultuur, heeft er wel degelijk mee te maken.

Nu ontken je de opvoedingsproblemen die allochtonen met hun kinderen hebben. De strenge islam komt niet overeen met de vrije opvattingen van Nederland.

Maar het ligt niet alleen aan de godsdienst, er spelen veel maar zaken natuurlijk.

quote:
De grootste fout die de politiek heeft gemaakt is de mensen aan hun lot over laten toen ze hier eenmaal waren.
De grootste fout die de politiek heeft gemaakt is door de problemen te verzwijgen, en iedereen die er wel wat van zei als racist te bestempelen.

Het softe multikul beleid dus.....

pi_3587571
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:36 schreef X-Ray het volgende:
Fijn.... een fantastische stad wordt naar de kloten geholpen.....
Ga dan terug naar Portugal! Ik zal je niet missen en Rotterdam zeker niet!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:07:35 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_3587625
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 12:55 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Dat mag je wel zeggen?

En als iemand zegt dat die buitenlanders terug naar hun land moeten wordt er moord en brand geschreeuwd.

Jij bent net zo erg dus.

zaterdag 23 maart 2002 @ 13:10:43 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3587641
quote:

[..]

Das binnenland, Portugal hoort bij de EU.

En ga jij maar eerst naar Mekka.

Hoe vaak moet ik je nog vertellen dat mijn Duitse bloedlijn veel dichterbij ligt dan de Portugese? Eerder terug naar Duitsland dus...

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:11:50 #25
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3587648
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 12:31 schreef Re het volgende:

Dat het de "echte" Rotterdammer benauwt dat hij in de "minderheid" wordt gedrukt is een xenofobisch nonsense argument

Idd, je zou je maar een beetje thuis voelen in je eigen stad.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:13:28 #26
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3587652
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 12:09 schreef Leatherface het volgende:
<<Off- topic>> Ben je soms geen mod meer Vork? Je titelbalk is niet meer blauw
Als je goed had opgelet had je geweten da'k daar kortgeleden mee gekapt ben jah.
quote:
<<On- topic>> Als deze tendens zich doorzet, zal Fortuyn waarschijnlijk niet langer dan 4 jaar in de Rotterdamse gemeenteraad zitten.
Dat zei ik.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:16:49 #27
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3587668
Nee hoor, bij deze verkiezingen had 1 derde van de Rotterdammers op Fortuyn gestemd.

Dus das genoeg... voor het 2/3 buitenlands is duurt hopelijk nog wel even.

Goh.... misschien kunnen we ooit de verrijking nog wel meemaken dat bijna 100% van Rotterdam uit allochtonen bestaat. Wat een fijne stad zal dat dan zijn. Fantastisch multi-crimineelcultureel.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:18:08 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3587671
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:11 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Idd, je zou je maar een beetje thuis voelen in je eigen stad.

Ik voel me prima thuis in Rotterdam
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:20:44 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3587686
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:16 schreef X-Ray het volgende:
Nee hoor, bij deze verkiezingen had 1 derde van de Rotterdammers op Fortuyn gestemd.

Goh.... misschien kunnen we ooit de verrijking nog wel meemaken dat bijna 100% van Rotterdam uit allochtonen bestaat. Wat een fijne stad zal dat dan zijn. Fantastisch multi-crimineelcultureel.

he ja, alle allochtonen zijn crimineel, simpele retoriek staat je inderdaad goed
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:22:04 #30
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3587694
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:20 schreef Re het volgende:

[..]

he ja, alle allochtonen zijn crimineel, simpele retoriek staat je inderdaad goed

Nee bij lange na niet alle.

Wel veel meer dan autochtonen trouwens.

En wie veroorzaakte de straatroof ook al weer in Rotterdam voor 99(!)% ?

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:23:01 #31
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3587701
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:18 schreef Re het volgende:

[..]

1/3e van de Rotterdammers blijkbaar niet...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:24:14 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_3587710
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:18 schreef Re het volgende:

[..]

Dan ben jij kennelijk een uitzondering.
pi_3587724
quote:
We zijn het er allemaal wel over eens dat wie in Nederland komt wonen allereerst de taal moet leren. Maar daarom hoeven ze toch niet verplicht naar Andre Hazes te luisteren?
Iemand moet toch naar Andre Hazes luisteren?

Behalve dat Rotterdam ontspoort door de nogal bizarre hoeveelheid niet sporenden, is het de afgelopen 20 jaar ook wel een heel stuk dynamischer geworden. Vroeger een hele kille werkstad, hebben we nu bijvoorbeeld het zomercarnaval en duizenden toko's waar je bij wijze van spreken dubbelgebakken pinguin in annanassaus kan eten, en wat al niet meer. Bovendien is met al die exotische mensen het straatbeeld ook niet echt lelijker geworden.

Er zijn een hoop problemen, ja, en die te bagatelliseren is fucking gevaarlijk. Er is verpaupering, criminaliteit, van alles wat mensen (vaak zonder zich van enig kwaad bewust te zijn) hebben meegenomen uit niet-functionerende dog-eats-dog ontwikkelingslanden waar de maatschappelijke verhoudingen geen genade kennen. En dat werkt dus niet in een op Modernisme gestoelde micro-wereld als Rotterdam en, op grotere schaal in de toekomst, Nederland.

Dat is al een tijdje bekend onder de Rotterdammers die van alles om zich heen afgebroken zien worden en in elkaar zien zakken, maar om het probleem te begrijpen schijn je er te moeten wonen en -belangrijk- geen uitzicht te hebben op verbetering. En daarmee valt 99% van al die fantasieloze en bovenal naïeve zelfbedienings-politici buiten de boot, en de resterende 1% die beter zou kunnen weten heeft net als de rest zijn eigen agenda. Oftewel, het Rotterdamse probleem is nooit onderkend in de politiek en kon daarmee gestaag steeds verder uit de hand lopen.

Is er zicht op verbetering? Wel, Pim Fortuyn is door de radeloze, steeds weer politiek gecorrigeerde en gemarginaliseerde Rotterdammers gekozen om 'hun' zaak aan het licht te brengen, daarmee politieke vertegenwoordiging eisend en een oplossing voor onopgeloste problemen. Pim Fortuyn als een spreekbuis en een politiek kanon-der-verlichting, niet de demonische would-be messias die pers en politiek zo graag afschilderen, daarmee consequent de belofte bevestigend dat de ene inschattingsfout plaats zal maken voor de volgende.
Of er zicht is op verbetering valt dus te betwijfelen. De politiek blijft narcistisch in de spiegel van haar eigen ignorantie turen, terwijl zij met verwrongen gelaat grote populistische woorden uitprobeert, alleen vastbesloten tot zelfbevestiging. En Pim Fortuyn? Hij heeft eerlijk gezegd zijn primaire taak met beperkt succes volbracht, alles hierna is bonus of campagne-kosten per nacalculatie.

En de Rotterdammer, hij ploegde voort. Af en toe dansend op de muziek van het Zomercarnaval, nu klaarblijkelijk geclaimed door ijsjesfabrikant xyz. Maar daarna weer snel de mouwen opgestroopt om de volgende moskee te bouwen voor Allah en Vaderland.

zaterdag 23 maart 2002 @ 13:28:56 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3587736
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

voornamelijk door een klein groepje jeugdigen Marokkaanse jongentjes, en daar mag best wat aan gedaan worden ja, en als je dat erkent valt het dus voor de overgote meerderheid van allochtoonse criminaliteit dus heel erg mee. Maar het bekt wel lekker om te zeggen dat "de allochtoon" crimineel is
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 13:31:34 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3587749
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:17 schreef Vork het volgende:

[..]

Jawel, want Pim wil deze tendens doorbreken.
Dus met een beetje geluk is alles over 4 jaar weer in perspectief, want hou wel in gedachte: Van de totale Nederlandse bevolking is 10% in allochtoon. In de grote steden is dit 45%. Beetje buiten proportie dus, en geloof me....ALS allochtonen de meerderheid gaan vormen, breekt de pleuris echt uit, een beetje zoals Duitsland in de jaren 80.

Dus eerlijk gezegd zijn de ideeen van LR nu de humaanste oplossing.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 13:34:55 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3587764
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:26 schreef Ghola het volgende:

Treffend stuk tekst

[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 23-03-2002 13:35]

zaterdag 23 maart 2002 @ 13:35:22 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3587768
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel, want Pim wil deze tendens doorbreken.
Dus met een beetje geluk is alles over 4 jaar weer in perspectief, want hou wel in gedachte: Van de totale Nederlandse bevolking is 10% in allochtoon. In de grote steden is dit 45%. Beetje buiten proportie dus, en geloof me....ALS allochtonen de meerderheid gaan vormen, breekt de pleuris echt uit, een beetje zoals Duitsland in de jaren 80.

Dus eerlijk gezegd zijn de ideeen van LR nu de humaanste oplossing.

Waar baseer jij "dat er de pleuris uitbreekt" op? En wat zijn de oplossingen die Pim aandraagt hier in Rotterdam? Allochtonen de stad uitvoeren?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 13:36:59 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3587778
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:35 schreef Re het volgende:

[..]

Waar baseer jij "dat er de pleuris uitbreekt" op? En wat zijn de oplossingen die Pim aandraagt hier in Rotterdam? Allochtonen de stad uitvoeren?

Ik verwacht eigenlijk de laatste 10 jaar al rassenrellen.
En dat merk ik aan de onvrede van de autochtonen om me heen.

Ik hoop dat LR een beetje orde op zaken zal stellen in de 'achterbuurten' van Rotterdam

zaterdag 23 maart 2002 @ 13:39:49 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3587785
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik hoop dat LR een beetje orde op zaken zal stellen in de 'achterbuurten' van Rotterdam

en dat zorgt ervoor dat het aantal allochtonen weer in de minderheid komt?
pi_3587794
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:10 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Das binnenland, Portugal hoort bij de EU.

En ga jij maar eerst naar Mekka.

Hoe vaak moet ik je nog vertellen dat mijn Duitse bloedlijn veel dichterbij ligt dan de Portugese? Eerder terug naar Duitsland dus...

EU wil nog niet zeggen één land! Jij bent voor mij net zo buitenlands als een Marokkaan! Verschil tussen een Portugees en Marokkaan zie ik eerlijk gezegd niet. Dus als jij vind dat je recht hebt om hier te wonen moet je je mond houden en andere buitenlanders met rust laten. Die hebben net zoveel recht om hier te zijn. Meeste van hen zijn hier geboren en zijn dus Nederlander! En eerlijk gezegd zie ik niet in waarom ik naar Mekka moet gaan. Blijf liever in mijn eigen land wonen!

[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 23-03-2002 13:44]

Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 13:43:53 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3587796
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:39 schreef Re het volgende:

[..]

en dat zorgt ervoor dat het aantal allochtonen weer in de minderheid komt?

Dat heeft geen moer met 'allochtonen in de minderheid' te maken, maar dat heeft te maken met de verhouding...10% in Nederland, 50% Rotterdam.

Dat lijkt me toch een duidelijk verschil

pi_3587808
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Portugezen?
pi_3587822
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:07 schreef R@b het volgende:
Dat mag je wel zeggen?
Tuurlijk, als Nederland hem niet bevalt? Hij is toch vrij om te gaan en staan waar hij wil! Dus waarom blijf je dan hier?
quote:
En als iemand zegt dat die buitenlanders terug naar hun land moeten wordt er moord en brand geschreeuwd.
Ligt eraan in welle context? Bij mij was het sarcastisch bedoelt! Als jij dat niet inzag ben je wel erg d..!
quote:
Jij bent net zo erg dus.
Moet je horen wie het zegt! De grootste rasict op aarde. Maar wel ééntje die er in tegenstelling tot zijn idool niet voor durft uit te komen.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 13:54:51 #44
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_3587860
We moeten joop den Uyl bedanken voor de multiculturele samenleving waar niemand om gevraagd heeft. Daarna heeft links de allochtonen doodgeknuffeld en hebben de aandienende problemen niet aangepakt .Daarom zijn we straks de Indianen van Europa en worden we ons eigen land uitgedonderd.Er moet een stop komen op de instroom .Genoeg is genoeg.
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
pi_3587889
quote:
ROTTERDAM - Over vier, hoogstens vijf jaar vestigt Rotterdam een absoluut historisch record in Nederland. Het allochtone deel van de bevolking krijgt dan de meerderheid over de van oorsprong Nederlandse inwoners. De Maasstad wordt de eerste van onze grote steden, die deze grens doorbreekt.
quote:
Ja je leest het goed, so fucking what?
Je doet het voorkomen alsof dat een ramp is! Ik geef je gratis een gegeven : het zijn mensen, geen Dino's die de stad '' overnemen ''.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3587906
Je vraagt niet om een multiculturele samenleving .. die krijg je erbij en als je dat niet gewild had hadden je ouders in de jaren 60-90 zelf het zware en vuile werk moeten opknappen en voor een baby boom moeten zorgen. En dan kan je heel hard gaan schreeuwen dat je er geen buitenlanders meer bij wil maar als je niet gauw gaat paren en fokken dan moeten we hier nog meer mensen naar toe halen want we hebben ze simpel weg nodig.

En dat er een rapport komt van 99% is heel mooi maar zeggen ze er niet bij hoe groot de groep is die die 99% veroorzaakt.

pi_3587925
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:01 schreef Chadi het volgende:
Je vraagt niet om een multiculturele samenleving .. die krijg je erbij en als je dat niet gewild had hadden je ouders in de jaren 60-90 zelf het zware en vuile werk moeten opknappen en voor een baby boom moeten zorgen. En dan kan je heel hard gaan schreeuwen dat je er geen buitenlanders meer bij wil maar als je niet gauw gaat paren en fokken dan moeten we hier nog meer mensen naar toe halen want we hebben ze simpel weg nodig.

En dat er een rapport komt van 99% is heel mooi maar zeggen ze er niet bij hoe groot de groep is die die 99% veroorzaakt.

Mooi gesproken!!
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:06:42 #48
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3587941
quote:

[..]

Zie je dat krijg je nou ...

Het moet niet gekker worden want die buitenlanders zetten ons, uit ons eigen land!

The truth was in here.
pi_3587943
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:01 schreef Chadi het volgende:
Inderdaad Chadi, wij Nederlanders denken altijd dat we gelijk hebben. Maar wij hebben ze zelf hier heen gehaald en nu zijn ze onze medelanders en geen buitenlanders.
[/quote]
quote:
Ja, inderdaad! Dat zeggen ze er nooit bij. En over de succesvolle buitenlanders hoor je ze ook niets zeggen. Kijk maar naar onze FOK Marokkaantje Hichiam en Youssef! Allbei VWO studenten en binnenkort als Allah dat wil Professoren!

[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 23-03-2002 14:08]

zaterdag 23 maart 2002 @ 14:07:54 #50
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3587948
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:54 schreef hounddog het volgende:
We moeten joop den Uyl bedanken voor de multiculturele samenleving waar niemand om gevraagd heeft. Daarna heeft links de allochtonen doodgeknuffeld en hebben de aandienende problemen niet aangepakt .Daarom zijn we straks de Indianen van Europa en worden we ons eigen land uitgedonderd.Er moet een stop komen op de instroom .Genoeg is genoeg.
Juist!
The truth was in here.
pi_3587952
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:07 schreef Bastard het volgende:

[..]

Juist!

Dan moeten wij ook maar eens stoppen met het overnemen van andere landen! Wij Nederlanders zijn ook over de gehele wereld gevestigd! En we hebben ons nergens aangepast! Heel hypocriet zijn we
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:10:26 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3587960
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:07 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Inderdaad Chadi, wij Nederlanders denken altijd dat we gelijk hebben. Maar wij hebben ze zelf hier heen gehaald en nu zijn ze onze medelanders en geen buitenlanders.

[..]

Ja, inderdaad! Dat zeggen ze er nooit bij. En over de succesvolle buitenlanders hoor je ze ook niets zeggen. Kijk maar naar onze FOK Marokkaantje Hichiam en Youssef! Allbei VWO studenten en binnenkort als Allah dat wil Professoren!
[/quote]

Het gaat toch ook niet om de hele club buitenlanders ..
Wie scheert nou alles over 1 kam ??
Zijn er 2 die je noemt die het wel serieus nemen in de maatschappij. Hoeveel van hun afkomst doen dat niet?
99% van de kleine criminaliteit word gepleegd door allochtonen in Rdam.
Niets anders dan hulde en een veer voor degene die er wel werk van maken maar de rest

The truth was in here.
pi_3587966
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:07 schreef Bastard het volgende:

[..]

Juist!

indianen.... je bent blijven hangen in Kuifje..

zaterdag 23 maart 2002 @ 14:11:59 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3587970
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:09 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Dan moeten wij ook maar eens stoppen met het overnemen van andere landen! Wij Nederlanders zijn ook over de gehele wereld gevestigd! En we hebben ons nergens aangepast! Heel hypocriet zijn we

Kan me niet voorstellen dat wij Nederlanders ergens een land overnemen en terroriseren.
Niet hede ten dage..
Het gedoe met die probleemvolken heeft te maken met achterstand.
Laten ze lekker naar hun eigen land gaan en terug vallen op normen als iemand steningen.
The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:12:44 #55
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3587975
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:11 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

indianen.... je bent blijven hangen in Kuifje..

Leonard Peltier

Misschien een naam die je met je blinde kop eens wil opzoeken?
Kuifje MY ASS

The truth was in here.
pi_3587977
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:10 schreef Bastard het volgende:

bron?
quote:
Niets anders dan hulde en een veer voor degene die er wel werk van maken maar de rest
Werk van maken? Vooralsnog is er niet eens sprake van een bestuur in Rotterdam. Niet op de zaken vooruit lopen.

GLG

pi_3587981
De wereld is van iedereen
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:13:21 #58
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3587983
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:43 schreef onschuldig het volgende:

[..]

EU wil nog niet zeggen één land! Jij bent voor mij net zo buitenlands als een Marokkaan! Verschil tussen een Portugees en Marokkaan zie ik eerlijk gezegd niet.

Portugezen zijn geen moslims.

Ik ben trouwens (voor de hondermiljardste keer) meer Duits dan Portugees.

En jij moet gewoon in Mekka gaan wonen. Fijn met allemaal goede moslims de hele dag bidden om Jihads en zo.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3587984
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:12 schreef Bastard het volgende:

Kuifje MY ASS

We hebben een goede debator te pakken!!

GLG

pi_3587987
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:09 schreef onschuldig het volgende:

[..]

De straten van Canada, Australie, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten zijn inderdaad vergeven van Nederlandse crimineeltjes...
Houd, naast het doen van loze uitspraken, ook eens op met het voortdurende gebruik van uitroeptekens, alsjeblieft.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_3588002
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:10 schreef Bastard het volgende:
Het gaat toch ook niet om de hele club buitenlanders ..
Wie scheert nou alles over 1 kam ??
R@B, X-RAY en nog vele anderen!
quote:
Zijn er 2 die je noemt die het wel serieus nemen in de maatschappij. Hoeveel van hun afkomst doen dat niet?
Die twee vormen wel 90% vabn de Marokkaanse jonhens op FOK. Hoge percentage he!

Die 99% vormt maar enkele procenten van de allochtonen. Net zolas enkele procenten van de Nederlandse mannen pedofiel en verkrachter is en kinderporno verkoopt.

quote:
Ik neem aan dat je dat in het algemeen bedoelt. Dus ook op die Nederlanders die de boel verkloten! Kijk maar weer naar die FC Utrecht supporters die de boel weer verkloten in Utrecht voor de NS
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:16:10 #62
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588004
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:13 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

We hebben een goede debator te pakken!!

GLG

Kom hier niet om te debatteren maar gewoon mn mening te verkondigen.
En als je dat niet aan staat ga jij lekker naar Mekka met je vriendjes ok?
The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:16:16 #63
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588005
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:12 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

bron?
[..]

ROTTERDAM - Maar 1 procent van de vorig jaar gepakte straatrovers in het centrum van Rotterdam is van Nederlandse afkomst.

Uit dinsdag gepresenteerde cijfers van de gemeente Rotterdam en de politie blijkt dat 99 procent van de vorig jaar gearresteerde straatrovers van origine buitenlands is.

Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45 procent van de verdachten, blijkt uit de politiecijfers, is van Antilliaanse afkomst, 38 procent komt uit Marokko. Een 16 procent heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1 procent is van Nederlandse origine.

De politie zegt moeilijk greep te kunnen krijgen op de straatrovers. Een doelstelling om het aantal berovingen met 25 procent te laten afnemen is onlangs bijgesteld. De praktijk gaf volgens de politie, ondanks de vele inspanningen, een forse toename van straatroven te zien.

Gemeente en politie hebben besloten het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving onderzoek te laten doen naar de Rotterdamse straatroven. Het centrum gaat onderzoek doen naar de karakteristiek van de de daders, de plaatsen en de slachtoffers. Hierbij wordt ook de sociale achtergrond van de daders in beeld gebracht.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3588027
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

ROTTERDAM - Maar 1 procent van de vorig jaar gepakte straatrovers in het centrum van Rotterdam is van Nederlandse afkomst.

Uit dinsdag gepresenteerde cijfers van de gemeente Rotterdam en de politie blijkt dat 99 procent van de vorig jaar gearresteerde straatrovers van origine buitenlands is.

Maar wel met een Nederlands paspoort, je haalt je eigen redenatie onderuit

GLG

pi_3588028
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:13 schreef X-Ray het volgende:

Zijn vast wel een aantal Portugezen Moslim! In elke bevolkingsgroep heb je Moslims

quote:
Boeiend, dus geen Nederlander!
quote:
En jij moet gewoon in Mekka gaan wonen. Fijn met allemaal goede moslims de hele dag bidden om Jihads en zo.
Nope, ben het niet eens met de manier waarop de Arabieren in Mekka en omstreken met de Islam omgaan. Zeer hypocryte mensen Als ik al in een andere land ga wonen wordt het de VS. Heb daar nogal veel rijke famillieleden waar ik zo terecht kan
pi_3588030
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:19 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

GLG

zaterdag 23 maart 2002 @ 14:20:37 #67
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588033
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:16 schreef onschuldig het volgende:

[..]

R@B, X-RAY en nog vele anderen!
[..]

Onzin

Die twee vormen wel 90% vabn de Marokkaanse jonhens op FOK. Hoge percentage he!

Tja, ik kan het ook niet helpen dat ze ook op het Internet elkaar gaan opzoeken.
Kan me nog zo bv herrineren dat je bij chat.ilse een kamer had waar ze lekker met zn allen zaten.
Dat je zo ook maroc.pagina.nl heb waar ze samenscholen.

Die 99% vormt maar enkele procenten van de allochtonen. Net zolas enkele procenten van de Nederlandse mannen pedofiel en verkrachter is en kinderporno verkoopt.
[..]

Ik neem aan dat je dat in het algemeen bedoelt. Dus ook op die Nederlanders die de boel verkloten! Kijk maar weer naar die FC Utrecht supporters die de boel weer verkloten in Utrecht voor de NS

Ik heb ook geen goed woord over die actie waar jij naar wijst, en ja ik kots net zo goed op Nederlanders die de fout in gaan.
Maar ik kijk naar de cijfers over allochtonen in Rdam, daar gaat het tenslotte over.

The truth was in here.
pi_3588034
quote:
Nope, ben het niet eens met de manier waarop de Arabieren in Mekka en omstreken met de Islam omgaan. Zeer hypocryte mensen Als ik al in een andere land ga wonen wordt het de VS. Heb daar nogal veel rijke famillieleden waar ik zo terecht kan
Mag ik mee ?
pi_3588039
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:13 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

De straten van Canada, Australie, Nieuw-Zeeland en de Verenigde Staten zijn inderdaad vergeven van Nederlandse crimineeltjes...
Houd, naast het doen van loze uitspraken, ook eens op met het voortdurende gebruik van uitroeptekens, alsjeblieft.

Onschuldig, in plaats van te kotsen op alles wat los en vast zit, kun je misschien eens ingaan op mijn weerlegging van jouw bewering dat 'wij ons nergens aan zouden passen'.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:22:51 #70
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588041
quote:

[..]

GLG

Wil dus aangeven dat na zon tijd in Nederland te wonen ze zich nog niet goed kunnen/willen aanpassen.
Zat van die gasten zijn hier geboren en lopen op straat mafia praktijken uit te halen.
Ja net zoals dat ging in Amerika toen die Italianen binnen kwamen om te werken.
The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:24:06 #71
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588055
quote:

[..]

GLG

Niks mee te maken. Zijn gewoon allochtonen, zoals de politie, justitie etc ze bestempelen.

In dit topic gaat het ook om mensen met Nederlandse paspoorten.

Beetje zwak van je om een bron proberen te ontkrachten als hij je niet aanstaat.

Het staat hier toch duidelijk

quote:
Morgen wordt de uitgelekte notitie behandeld in de gemeenteraadscommissie Algemene Bestuurlijke Zaken.

Bij de meeste straatroven werd gebruik gemaakt van scooters, ofwel voor de beroving zelf, ofwel voor de vlucht. Doorgaans weten de slachtoffers het merk van het voertuig te noemen. De buit is doorgaans voorspelbaar: de daders hebben uitsluitend belangstelling voor geld, pinpassen, sieraden, waardepapieren en gsm's. Angstaanjagend in het rapport is ook de vaststelling, dat na de arrestatie van een groep straatrovers er even snel weer een nieuwe groep komt. "Er is voortdurend nieuwe aanwas!", stelt het gemeente- en politieteam letterlijk vast.

Burgemeester mr. I. Opstelten van Rotterdam liet gisteravond in een eerste reactie weten, zeer geschokt te zijn over de uitkomsten van de analyse. "We weten nu dat de daders zeer jong zijn en dat ze voor het overgrote deel van Antilliaanse en Marokkaanse afkomst zijn. Deze jongeren hebben kennelijk een monopoliepositie op straat. Die gegevens waren voor mij niet helemaal nieuw, maar ik ben wel hevig geschrokken van de harde wijze, waarop deze jeugdige straatrovers opereren."

Het straatroofteam van Rotterdam-Centrum werd eind 1999 ingesteld. De bedoeling was, het aantal straatroven met 25% omlaag te brengen. Dat voornemen moest men al vrij snel laten varen, omdat het aantal aangiften niet daalde, maar explosief steeg, ondanks alle politie-inzet. In het jaar 2000 werden 743 aangiften van straatberovingen gedaan. In 2001 schoot dat omhoog naar 1274. Het oplossingspercentage in die jaren was 9% respectievelijk 16%.

In 2000 werden 102 verdachten opgepakt, vorig jaar dus maar liefst 253. Van de minderjarige arrestanten was volgens het politieteam 85% afkomstig uit gebroken gezinnen.

Toen in oktober 2001 het aantal aangiften plotseling de spuigaten begon uit te lopen (162 per maand tegen gemiddeld 100), werd een extra peloton rechercheurs ingezet. Dat had direct resultaat. Er werden onevenredig veel verdachten opgepakt en het aantal aangiften daalde direct naar 88 in december. Voor januari 2002 wordt een verdere daling verwacht, waarschijnlijk naar ruim 50.

Burgemeester Opstelten: "Die lijn moet worden doorgezet. Het aantal straatroven moet absoluut verder naar beneden. Eerder ben ik niet tevreden. En als dat niet lukt, komen er nog méér agenten bij. Want laat één ding duidelijk zijn: straatroven zijn absoluut onaanvaardbaar."

"Er gaan voorlopig twee dingen gebeuren. Enerzijds gaan we door met het repressieve politieoptreden op straat, anderzijds gaan we via wetenschappelijk onderzoek meer kennis opdoen over de achtergronden van de daders. De dader moeten onvoorwaardelijk worden aangepakt, zonder dat we overigens de illusie hebben, dat straatroven helemaal kunnen worden uitgebannen. Maar we gaan door. De stad Rotterdam moet en zal de komende jaren veiliger worden."

Andere aanbevelingen uit het rapport zijn uitbreiding van het cameratoezicht en het toepassen van een zogenoemd gsm-bombardement. Dat laatste idee is afgekeken van het korps Amsterdam-Amstelland

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3588067
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:13 schreef X-Ray het volgende:

[..]

[offtopic]Portugees ?? Misschien heb je nog joods famillie in Marokko .. gevlucht uit Granada voor vervolging naar (Moslim) Marokko waar ze wel gewoon joods konden zijn. Fucking moslims ook barbaren [offtopic]

Maar ik vind dat als je met cijfers komt zoals 99% er ook cijfers moeten komen

A) hoeveel personen zijn verantwoordelijk voor die 99%

B) hoeveel procent is dat van het aantal allochtonen in Rotterdam.

C) welke leeftijdsgroep ( dus een mooi grafiekje van van leeftijdsgroep tegen aandeel)

D) wat wordt er gerekend tot de kleine criminaliteit (dus een duidelijk omschreven en gebakende term)

E) evetueel herkomst van die mensen in Nederland. Dus komen ze uit Rotterdam alleen of ook uit andere steden naar Rotterdam toe. En deze weer in een plaatje uit werken naar leeftijdsgroep en aandeel.

Zo ziet een beetje onderzoek eruit. Tenminste dit zou mij meer interesseren en een beter beeld geven van de hele problematiek. En ook leiden tot een betere aanpak van het probleem.

[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 23-03-2002 14:26]

pi_3588070
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:16 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Bij de politie Rotterdam kwamen vanuit het centrumgebied vorig jaar 1166 aangiften van straatroof binnen. De politie hield 223 verdachten aan. Ongeveer 45 procent van de verdachten, blijkt uit de politiecijfers, is van Antilliaanse afkomst, 38 procent komt uit Marokko. Een 16 procent heeft zijn wortels in Turkije dan wel Oost-Europese landen, 1 procent is van Nederlandse origine.

De politie zegt moeilijk greep te kunnen krijgen op de straatrovers. Een doelstelling om het aantal berovingen met 25 procent te laten afnemen is onlangs bijgesteld. De praktijk gaf volgens de politie, ondanks de vele inspanningen, een forse toename van straatroven te zien.

Gemeente en politie hebben besloten het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving onderzoek te laten doen naar de Rotterdamse straatroven. Het centrum gaat onderzoek doen naar de karakteristiek van de de daders, de plaatsen en de slachtoffers. Hierbij wordt ook de sociale achtergrond van de daders in beeld gebracht.

Dus er zijn 1100 overvallen gepleegd In de praktijk zal blijken dat de hoeveelheid daders veel lager is aangezien het steeds weer dezelfde daders zijn! Dus laten we aannemen dat er dus 232 (verdachten) buitenlandse jochies overvallen plegen. Dit is nog altijd minder als 1 procent van de buitenlandse jongeren! Onder de meisjes is dit percentage zelfs 0% Bedankt dat je hiermee aantoont dat de problemen daar zwaar overdreven zijn door Pim en consorten!

[Dit bericht is gewijzigd door onschuldig op 23-03-2002 14:27]

zaterdag 23 maart 2002 @ 14:27:34 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3588086
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:24 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Het staat hier toch duidelijk
[..]

85% uit gebroken familie

Verder blijkt dus dat nu het politie recherche straatroof team dus wel degelijk werkt en dus dat er al wat wordt gedaan aan de criminaliteit. mensen die nu dus roepen dat er helemaal niets gedaan wordt zijn dus bij deze van hun argumentatie ontdaan

[Dit bericht is gewijzigd door Re op 23-03-2002 14:29]

zaterdag 23 maart 2002 @ 14:27:42 #75
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588087
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:19 schreef onschuldig het volgende:

Als ik al in een andere land ga wonen wordt het de VS. Heb daar nogal veel rijke famillieleden waar ik zo terecht kan

Hebben die zich niet in september in het WTC geboord?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3588088
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:22 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wil dus aangeven dat na zon tijd in Nederland te wonen ze zich nog niet goed kunnen/willen aanpassen.
Zat van die gasten zijn hier geboren en lopen op straat mafia praktijken uit te halen.
Ja net zoals dat ging in Amerika toen die Italianen binnen kwamen om te werken.

Nee, ze mochten willen dat ze net zo behandeld werden als de Sicilianen destijds, dan hadden ze nog enigzins een reden om zich zo te gedragen.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:28:04 #77
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588091
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:25 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Bedankt dat je hiermee aantoont dat de problemen daar zwaar overdreven zijn door Pim en consorten!

Tis maar net onder welke hoek je wil kijken .

Als er geen problemen waren met die bevolkingsgroepen had een Pim nooit zoveel zetels kunnen krijgen.
Dus het wil aantonen dat er wel degelijk HEEL VEEL problemen zijn.

The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:28:40 #78
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588096
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:27 schreef Re het volgende:

[..]

85% uit gebroken familie

Verder blijkt dus dat nu het politie recherche straatroof team dus wel degelijk werkt en dus dat er al wat wordt gedaan aan de criinaliteit. mesnen die nu dus roepen dat er helemaal niets gedaan wordt zijn dus bij deze van hun argumentatie ontdaan

FEIT is dat 99% van de straatroven in Rotterdam door mensen van niet-Nederlandse afkomst wordt gepleegd.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3588101
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Grappig zeg Dit is echt een zeer lage opmerking!
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:29:11 #80
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588102
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:27 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Nee, ze mochten willen dat ze net zo behandeld werden als de Sicilianen destijds, dan hadden ze nog enigzins een reden om zich zo te gedragen.

Maar die hebben ze dus niet... het is een achterstand in normen en waarden van hun kant.
The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:30:07 #81
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588106
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:27 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat waren geen Marokkanen...
Was het maar zo
The truth was in here.
pi_3588108
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:29 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar die hebben ze dus niet... het is een achterstand in normen en waarden van hun kant.

Deze opmerking zal dit onderwerp nog lang in leven houden, of juist niet...maar ik ben het er volkomen mee eens.
pi_3588111
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:28 schreef X-Ray het volgende:

[..]

FEIT is dat 99% van de straatroven in Rotterdam door mensen van niet-Nederlandse afkomst wordt gepleegd.

Feit is ook dat deze 99% minder dan 1% van de buitenlandse jonger zijn! Feit is ook dat 100% van de moorden in Veghel door Nederlanders worden gepleegd!
pi_3588114
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:16 schreef Bastard het volgende:

[..]

Kom hier niet om te debatteren maar gewoon mn mening te verkondigen.
En als je dat niet aan staat ga jij lekker naar Mekka met je vriendjes ok?

Dit is nog altijd een discussieforum. Dat je je mening verkondigt is daar een onderdeel van, maar niet zaligmakend. Hier zien we graag argumenten.

En ik zou ook heel graag zien dat het voor nu weer is afgelopen met op de persoon spelen. Geef inhoudelijk commentaar, of post gewoon niet.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_3588115
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:30 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat waren geen Marokkanen...
Was het maar zo

Mijn famillie is Nederlands. Zo blond als maar mogelijk is.
pi_3588116
Maar ik vind dat als je met cijfers komt zoals 99% er ook cijfers moeten komen

A) hoeveel personen zijn verantwoordelijk voor die 99%

B) hoeveel procent is dat van het aantal allochtonen in Rotterdam.

C) welke leeftijdsgroep ( dus een mooi grafiekje van van leeftijdsgroep tegen aandeel)

D) wat wordt er gerekend tot de kleine criminaliteit (dus een duidelijk omschreven en gebakende term)

E) evetueel herkomst van die mensen in Nederland. Dus komen ze uit Rotterdam alleen of ook uit andere steden naar Rotterdam toe. En deze weer in een plaatje uit werken naar leeftijdsgroep en aandeel.

Zo ziet een beetje onderzoek eruit. Tenminste dit zou mij meer interesseren en een beter beeld geven van de hele problematiek. En ook leiden tot een betere aanpak van het probleem.

zaterdag 23 maart 2002 @ 14:32:06 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3588117
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:28 schreef X-Ray het volgende:

[..]

FEIT is dat dit door een zeer kleine groep Marokkaanse/Antilliaanse jongeren wordt gepleegd.
FEIT is dat het aantal aangiften het laatste maanden flink is gedaald
FEIT is dus dat er een goed beleid op gang is gezet om deze relatief kleine groep criminelen aan te pakken
pi_3588121
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:30 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Feit is ook dat deze 99% minder dan 1% van de buitenlandse jonger zijn! Feit is ook dat 100% van de moorden in Veghel door Nederlanders worden gepleegd!

hahaha Tja je hebt wel gelijk, statistieken kun je gebruiken zoals je dat wenst

Good point

GLG

pi_3588123
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:32 schreef Re het volgende:

[..]

FEIT is dat dit door een zeer kleine groep Marokkaanse/Antilliaanse jongeren wordt gepleegd.
FEIT is dus dat er een goed beleid op gang is gezet om deze relatief kleine groep criminelen aan te pakken

FEIT!
pi_3588125
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:32 schreef Re het volgende:

[..]

Goed gesproken. Mensen zoals X-Ray kijken alleen naar cijfers als 99% en rukken zich dan af
pi_3588127
quote:

[..]

EEN BERICHT ZONDER !

Was Veghel niet het toneel van eerwraak die zelfs door CNN werd opgemerkt?

pi_3588129
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:33 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Goed gesproken. Mensen zoals X-Ray kijken alleen naar cijfers als 99% en rukken zich dan af

mee eens!
pi_3588139
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:33 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

EEN BERICHT ZONDER !

Was Veghel niet het toneel van eerwraak die zelfs door CNN werd opgemerkt?

Oeps, zal mijn percentage ff omlaag bijstellen naar 99%. Dus geen 100%
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:36:25 #94
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588142
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:31 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Mijn famillie is Nederlands. Zo blond als maar mogelijk is.

Nou en ?
The truth was in here.
pi_3588149
maar om serieus te zijn. Denk je dat alleen Nederlanders last hebben van die groep? en dat het hun uitmaakt wiens tasje ze pakken of wiens auto ze roven? Als er maar buit is en die persoon ze niet kent of kan herkennen pakken ze alles!
pi_3588151
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou en ?

Jij meende dat het Marokkanen waren. Maar maakt verder niets uit. Ben wel met een Marokkaanse getrouwd
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:38:26 #97
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588155
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:37 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Jij meende dat het Marokkanen waren. Maar maakt verder niets uit. Ben wel met een Marokkaanse getrouwd

Uitgehuwelijkt

[Dit bericht is gewijzigd door Bastard op 23-03-2002 14:38]

The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:38:42 #98
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588156
quote:

[..]

We hebben het hier over Rotterdam... niet over Veghel of de rest van Nederland.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 14:39:24 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3588162
Overigens zie ik niemand meer inhoudelijk reageren op mijn opmerking dat de allochtonen bevolking in Rotterdam een beetje uit verhouding is tov. de rest van Nederland.
pi_3588163
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:38 schreef Bastard het volgende:

[..]

Uitgehuwelijkt

Nope, multiculturele huwelijk
pi_3588164
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens zie ik niemand meer inhoudelijk reageren op mijn opmerking dat de allochtonen bevolking in Rotterdam een beetje uit verhouding is tov. de rest van Nederland.
Okee, je hebt gelijk! Nou blij
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:40:06 #102
8372 Bastard
Persona non grata
pi_3588168
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:39 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Nope, multiculturele huwelijk

Als je maar gelukkig bent
The truth was in here.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:40:44 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3588173
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:39 schreef Swetsenegger het volgende:
dus wil je om dat weer in proporties te brengen de allochtonen en masse deporteren naar het achterland?
pi_3588174
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:38 schreef X-Ray het volgende:

[..]

We hebben het hier over Rotterdam... niet over Veghel of de rest van Nederland.

Maar Rotterdam is niet representatief voor heel Nederland m.b.t. tot allochtonen. Hoe graag jij dat ook zelf wilt!
pi_3588190
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:40 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je maar gelukkig bent

Ben ik zeker
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 14:43:25 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3588195
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:39 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Okee, je hebt gelijk! Nou blij

Aha, eindelijk dringt er wat door.
Weet je nu dus waarom LR zoveel stemmen heeft gekregen
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:45:13 #107
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588206
-edit-
offtopic. het wel weer genoeg geweest.
-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 23-03-2002 15:35]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 14:45:21 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3588210
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:40 schreef Re het volgende:

[..]

dus wil je om dat weer in proporties te brengen de allochtonen en masse deporteren naar het achterland?

Het gaat er niet om wat IK wil.
Ik zeg alleen wanneer dat NIET in verhouding gebracht wordt breekt de pleuris uit.
Lees mijn eerdere posts.

Als het aan mij ligt deporteren we ze inderdaad naar st. Willebrord ofzo

pi_3588211
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:40 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Maar Rotterdam is niet representatief voor heel Nederland m.b.t. tot allochtonen. Hoe graag jij dat ook zelf wilt!

Dat 'wil' niemand hier...ik weet ook werkelijk niet waar je dat uit opmaakt.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:46:34 #110
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588216
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:40 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet.

Maar in DIT topic gaat het over Rotterdam. Dus beperk je daartoe.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3588217
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Aha, eindelijk dringt er wat door.
Weet je nu dus waarom LR zoveel stemmen heeft gekregen

Uit onvrede. Niet omdat ze het met alle standpunten van LR eens zijn. Laatst nog een vrouw gesproken die op Pim gaat stemmen. Ze ontvangt huursubsidie en zit in de WAO. Vond het wel vreemd. Mensen stemmen op Pim zonder dat ze weten waar hij voor staat. Het enigste wat ze horen en onthouden van Pim is : Buitenlanders, Islam en Asielzoekers! Vandaar dat zoveel mensen op hem stemmen. Inhoudelijk is het zoals Paul Rosenmöller al zei, een grote clown die theater speelt!
pi_3588229
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:46 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Nee gelukkig niet.

Maar in DIT topic gaat het over Rotterdam. Dus beperk je daartoe.

Waarom haalde je dan Mekka aan? Ligt toch ook niet in Rotterdam?
pi_3588234
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:45 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Dat 'wil' niemand hier...ik weet ook werkelijk niet waar je dat uit opmaakt.

Lees de posts van X-Ray zorgvuldig door
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:50:02 #114
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588246
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:46 schreef onschuldig het volgende:

Inhoudelijk is het zoals Paul Rosenmöller al zei, een grote clown die theater speelt!

Dat Paul dat zegt, met ze Singh Varma.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:50:52 #115
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588252
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:48 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Lees de posts van X-Ray zorgvuldig door

Graag.
Laat eens zien waar ik dat zeg.

PS. Ik haalde Mekka aan, omdat jij weer over Portugal begon te zeuren.

[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 23-03-2002 14:52]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:51:58 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3588260
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:50 schreef X-Ray het volgende:

[..]

pi_3588263
quote:

[..]

off topic even on topic reageren.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:53:36 #118
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588271
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:52 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

off topic even on topic reageren.

Off topic
Kap eens met dit off topic gaan
Daar hebben we mods voor
Nu weer on topic

Period

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3588273
quote:

[..]

Paul vond haar ook een clown. Heeft ie bijna letterlijk gezegd op de televisie.
pi_3588279
quote:

[..]

Graag.
Laat eens zien waar ik dat zeg.

PS. Ik haalde Mekka aan, omdat jij weer over Portugal begon te zeuren.

Maar wat heb ik met Mekka te maken? Wil je soms alle Nederlanders naar Mekka sturen?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 14:55:03 #121
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3588284
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:46 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Uit onvrede. Niet omdat ze het met alle standpunten van LR eens zijn. Laatst nog een vrouw gesproken die op Pim gaat stemmen. Ze ontvangt huursubsidie en zit in de WAO. Vond het wel vreemd. Mensen stemmen op Pim zonder dat ze weten waar hij voor staat. Het enigste wat ze horen en onthouden van Pim is : Buitenlanders, Islam en Asielzoekers! Vandaar dat zoveel mensen op hem stemmen. Inhoudelijk is het zoals Paul Rosenmöller al zei, een grote clown die theater speelt!

En jij blaat ook maar wat in het rond.

LR is GEEN LPF
Het programma van LR wijkt af van LPF
het BOEK van PF is NIET het programma van LPF.

Die indoctrinatie zoals jij hier etaleert is de grondslag voor de problemen zoals in Rotterdam.
Het is al jaren duidelijk dat dit tot excessen zal leiden, maar er mag niet over gesproken worden.
Zodra dat wel gebeurt wordt je eerst voor dom uitgemaakt en daarna komen er allemaal drogredenaties aan bod zoals het feit dat ik dan OOK mijn broodje shoarma moet laten staan, en DAARNA word er geblaat over partijprogramma's van verschillende politieke partijen, waarbij vervolgens politieke partij en mening en programma compleet door elkaar gehaald worden.

Dat is ook ongeveer de tactiek van de gevestigde politiek, welke al JAREN theater maken met allerlei vage beloftes rond verkiezeingstijd.

Nu ook, in bovenstaand stukje wordt gerept over de WAO en huursubsidie
Ik weet niet of je het weet, maar beide sociale voorzieningen zijn al jaren aan inflatie en uitholling onderhevig, voornamelijk de laatste 8 jaar. Ja inderdaad tijdens het bewind van een centrum linkse regering. Ik geloof niet dat een centrum RECHTSE regering meer schade aan het sociale stelsel toebrengt dan de voorgaande volksvertegenwoordiging.

[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 23-03-2002 14:56]

pi_3588297
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En jij blaat ook maar wat in het rond.

LR is GEEN LPF
Het programma van LR wijkt af van LPF
het BOEK van PF is NIET het programma van LPF.

Die indoctrinatie zoals jij hier etaleert is de grondslag voor de problemen zoals in Rotterdam.
Het is al jaren duidelijk dat dit tot excessen zal leiden, maar er mag niet over gesproken worden.
Zodra dat wel gebeurt wordt je eerst voor dom uitgemaakt en daarna komen er allemaal drogredenaties aan bod zoals het feit dat ik dan OOK mijn broodje shoarma moet laten staan, en DAARNA word er geblaat over partijprogramma's van verschillende diverse politieke partijen, waarbij vervolgens politieke partij en mening en programma compleet door elkaar gehaald worden.

Dat is ook ongeveer de tactiek van de gevestigde politiek, welke al JAREN theater maken met allerlei vage beloftes rond verkiezeingstijd.

Nu ook in bovenstaand stukje wordt gerept over de WAO en huursubsidie
Ik weet niet of je het weet, maar beide sociale voorzieningen zijn al jaren aan inflatie en uitholling onderhevig, voornamelijk de laatste 8 jaar. Ja inderdaad tijdens het bewind van een centrum linkse regering. Ik geloof niet dat een centrum RECHTSE regering meer schade aan het sociale stelsel toebrengt dan de voorgaande volksvertegenwoordiging.

zaterdag 23 maart 2002 @ 14:57:07 #123
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588303
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:

Nu ook in bovenstaand stukje wordt gerept over de WAO en huursubsidie

Klopt.

Frappant detail is dat iedereen elkaar nablaat over dat Fortuyn zogenaamd de WAO wil afschaffen, maar de plannen van de SER daar hoor je niemand over.
Terwijl die toch echt verder gaan en een stuk meer invloed hebben.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 14:57:26 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3588304
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:56 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Oe! wat een inhoudelijke reactie.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 14:57:50 #125
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588309
quote:

[..]

Goede weerlegging van zijn verhaal.

Kan je misschien met argumenten aankomen?

Dank je.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3588321
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:57 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Goede weerlegging van zijn verhaal.

Kan je misschien met argumenten aankomen?

Dank je.

Mijn mening hierover weet je al Maarre mensen, veel plezier nog op Fok! Ik ga lekker de stad in.

groetjes

Onschuldig

pi_3588331
quote:

[..]

Je bent echt voorspelbaar.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_3588335
quote:

[..]

Ik besef dat ik me niet zo druk moet maken over het Internet, maar dit is wel zo gruwelijk irritant...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 maart 2002 @ 15:01:41 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_3588345
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:59 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Mijn mening hierover weet je al Maarre mensen, veel plezier nog op Fok! Ik ga lekker de stad in.

groetjes

Onschuldig

En dat is inderdaad de volgende stap als alle andere tactieken falen.
Snel weggaan en kop in het zand
pi_3588346
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 14:59 schreef onschuldig het volgende:

[..]

groetjes

Onschuldig

Kijk uit voor mensen met een Nederlands paspoort
  zaterdag 23 maart 2002 @ 15:03:06 #131
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588359
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 15:01 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

LOL

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3588363
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En dat is inderdaad de volgende stap als alle andere tactieken falen.
Snel weggaan en kop in het zand

Nee, ik beloof je dat ik vanavond inhoudelijk op je stukje inga.

groetjes

pi_3588369
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 15:01 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Zijn mijn vrienden
  zaterdag 23 maart 2002 @ 15:11:55 #134
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3588421
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 15:04 schreef onschuldig het volgende:

[..]

Zijn mijn vrienden

Collegas bedoel je?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3589806
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:13 schreef Vork het volgende:

[..]

Als je goed had opgelet had je geweten da'k daar kortgeleden mee gekapt ben jah.

Dan heb ik dus niet goed opgelet Ik heb de laatste tijd ook niet erg veel in het muziekforum rondgehangen.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 18:44:29 #136
22931 Rifle
9MM slugs hurt like hell
pi_3590369
Kan alleen maar hopen dat als de duitsertjes ons land weer eens in willen pikken ze weer een keer Rotterdam platbombarderen.
pissing me off will be your last mistake !!
  zaterdag 23 maart 2002 @ 18:53:14 #137
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3590488
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 18:44 schreef Rifle het volgende:
Kan alleen maar hopen dat als de duitsertjes ons land weer eens in willen pikken ze weer een keer Rotterdam platbombarderen.
ha ha
pi_3621323
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:28 schreef Re het volgende:

[En wie veroorzaakte de straatroof ook al weer in Rotterdam voor 99(!)% ?]

voornamelijk door een klein groepje jeugdigen Marokkaanse jongentjes, en daar mag best wat aan gedaan worden ja, en als je dat erkent valt het dus voor de overgote meerderheid van allochtoonse criminaliteit dus heel erg mee. Maar het bekt wel lekker om te zeggen dat "de allochtoon" crimineel is

Dat veel mensen denken dat (alle) allochtonen niet op Fortuyn zouden stemmen komt doordat de gedachte leeft dat Fortuyn tegen buitenlanders zou zijn.

99% van de criminelen in Rotterdam is allochtoon, maar:
Van de allochtonen is een veel kleiner deel crimineel.
Dat (goede) deel van de allochtonen baalt hier ook van, ook daar zij er op aangekeken worden.
In deze groep allochtonen stemmen ook veel mensen op Fortuyn.
Dit verklaart imho het succes van LR/PF "ondanks" de eerder genoemde grote hoeveelheid allochtonen in Rotterdam.

't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_3631106
moet deze btw niet naar SC&H ?
't gaat om hoe je ermee omgaat
  woensdag 27 maart 2002 @ 09:31:53 #140
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3632034
Daar gaan mn plannen om een apartementje te kopen op de Kop van Zuid...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 27 maart 2002 @ 11:27:36 #141
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3632844
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 09:31 schreef X-Ray het volgende:
Daar gaan mn plannen om een apartementje te kopen op de Kop van Zuid...
Dan blijf je toch gezellig in Den Haag wonen!

Laakkwartier is nog best aangenaam.

pi_3634724
quote:
Van alle Antilliaanse mannen van 15 tot 29 jaar die in de periode 1996-1999 overleden, is één op de drie door een misdrijf om het leven gebracht.
Jezus!! Tuig van de eerste orde? Als je onschuldig bent, wordt je ook niet overhoop geknalt.. over het algemeen.

Ik schrik hier wel van.. meer dan 50% allochtoon..

Waar gaat het heen? Strax worden we nog echt de indianen van Europa, zoals iemand al zei..

woensdag 27 maart 2002 @ 14:14:58 #143
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3634761
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 11:27 schreef Kwark het volgende:

[..]

Dan blijf je toch gezellig in Den Haag wonen!

Laakkwartier is nog best aangenaam.

Laakkwartier is net op het randje.... is ook ernstig aan het verloederen... al heb ik wel wat leuke appartmenten gezien daar voor een nette prijs.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 27 maart 2002 @ 14:56:03 #144
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_3635164
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 14:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Laakkwartier is net op het randje.... is ook ernstig aan het verloederen... al heb ik wel wat leuke appartmenten gezien daar voor een nette prijs.

Tell me about it

Waar ik woon (tegen Rijswijk aan) is het trouwens een prima buurt.

offtopic: ben je op zoek?

woensdag 27 maart 2002 @ 15:11:13 #145
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3635383
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 14:56 schreef Kwark het volgende:

offtopic: ben je op zoek?

Yep.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  woensdag 27 maart 2002 @ 15:21:24 #146
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3635505
Kan het woonruimtegedoe verder onderling worden afgehandeld via Mail/ICQ/MSM ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 27 maart 2002 @ 22:18:56 #147
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_3640779
uhm ja ben ik nou nie echt heel blij mee eigenlijk...
Dus daar moet eens hevig gefokked worden, want het is nog altijd nederland en niet iets anders.
Rotterdam is eigenlijk dus geen smeltkroes, maar toont gewoon absoluut aan dat de integratie tussen blanke/donkere mensen er ver weg aangezien ze allemaal bij elkaar klitten. Geldt voor de blanken en voor de donkere medemens... gek he??? of niet....
  donderdag 28 maart 2002 @ 09:53:53 #148
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3644089
quote:
Op woensdag 27 maart 2002 22:18 schreef Fliepke het volgende:
Geldt voor de blanken en voor de donkere medemens... gek he??? of niet....
Nee hoor, autochtoon en allochtoon leeft geheel apart. Zie het in mijn leefomgeving, blank gaat met blank om, turk met turk, marokkaan met marokkaan.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_3646129
Hmz, maar hoelang zou het nog gaan duren voordat we ECHT onze grenzen dicht gooien, ter zelf bescherming? Die tijd gaat er gewoon aankomen, in de toekomst..

En dan is het gewoon een questie van een aantal generaties voordat het echt een smeltkroes is..

pi_3646525
quote:
Hmz, maar hoelang zou het nog gaan duren voordat we ECHT onze grenzen dicht gooien, ter zelf bescherming? Die tijd gaat er gewoon aankomen, in de toekomst..
Tja dat is de vraag - waar ligt de grens? Als ik zo kijk naar de problemen met infrastruktuur (files/ov), wachtlijsten, noodzaak tot herziening sociale verzekeringen, en meer van dat soort problemen, dan lijkt Nederland al meer op haar schouders te nemen dan goed voor haar burgers is.

We zijn helaas niet de omnipotente staat der verlossing die we zo graag zouden willen zijn. De vraag blijft onbeantwoord, denk ik. Wellicht totdat het hele zaakje niets meer waard is.

pi_12160108
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31186

In 2017 zal het aantal inwoners van niet-Nederlandse afkomst in Rotterdam gestegen zijn van 275.000 naar 365.000. Doordat autochtonen migreren naar buurgemeenten neemt het aandeel van allochtonen in de totale stadsbevolking toe van 46 naar 57%. Deze cijfers blijken uit een prognose van het Centrum voor Onderzoek en Statistiek (COS). In 2017 zal de totale bevolking van de havenstad gestegen zijn naar 635.000 personen (+ 35.000).

De belangrijkste oorzaak voor de groei is immigratie door huwelijken en gezinsherenigingen. De meeste Turkse en Marokkaanse migranten blijven kiezen voor een partner uit het land van herkomst. De Rotterdamse bevolking neemt ook toe door geboorten en het stijgend woningaanbod.

Naar verwachting zullen in 2017 56.000 Rotterdammers afkomstig zijn uit Suriname, 50.000 uit Turkije, 48.000 uit Marokko, 34.000 van de Antillen of Aruba en 16.000 van de Kaapverdische eilanden. De overige 160.000 komen uit andere landen. Rotterdam telt totaal ongeveer 160 nationaliteiten.

Nou, daar wil geen autochtoon meer wonen dus dan .

En hetzelfde gebeurt met Amsterdam en Den Haag.

Geen zwarte wijken meer, maar zwarte steden.

Immigratie is okay, maar als gehele steden veranderen in buitenlandse enclaves, dan is er toch wel iets goed mis.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:26:52 #152
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_12160305
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:19 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Immigratie is okay, maar als gehele steden veranderen in buitenlandse enclaves, dan is er toch wel iets goed mis.

Alleen als je blank bent en in Nederland bent geboren, dan ben je pas een echte rotterdammer nederlander?
pi_12160320
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:26 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Alleen als je blank bent en in Nederland bent geboren, dan ben je pas een echte rotterdammer nederlander?

Nee, staat dat er dan?
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 13:13:43 #154
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12161581
ik weet niet hoe fout dit plaatje is en of ik hiervoor gebanned wordt.
maar ik vind de boodschap erg goed.

http://www.bhnederland.com/tattoos/27b.jpg

Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_12161649
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:13 schreef _GdR_ het volgende:

Al eens aan een pyschiatrische behandeling gedacht? Sterkte
pi_12161735
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:19 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31186
Triest, heel erg triest. En als deze ontwikkeling doorgaat, en dat lijkt er wel op, zijn we over niet al te lange tijd misschien zelfs buitenlander in eigen land.
pi_12161776
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:19 schreef Disorder het volgende:

[..]

Triest, heel erg triest. En als deze ontwikkeling doorgaat, en dat lijkt er wel op, zijn we over niet al te lange tijd misschien zelfs buitenlander in eigen land.

Rotterdam is Nederland niet hoor.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 13:21:08 #158
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12161788
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Al eens aan een pyschiatrische behandeling gedacht? Sterkte

vertel eens waarom dan?
pi_12161824
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:21 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

vertel eens waarom dan?

Ik vind racistische teksten niet getuigen van gezond verstand.
pi_12161833
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Maar het is de eerste grote stad die aan de beurt is. Als je de Nederlandse bevolking zo'n 20 jaar geleden had gevraagd of dit mogelijk zou worden in de toekomst zou je voor gek worden verklaard.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 13:23:27 #161
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_12161861
Kortom, in 2017, over 14 jaar
* 7,9% van turkse komaf
* 7,6% van marokkaanse komaf
* 5,4% van de Antillen of Aruba
* 2,5% van de Kaapverdische eilanden

15,4% van de inwoners in Rotterdam,in 2017 komt oorspronkelijk uit een voornamelijk islamitisch land...

* IPdaily vindt dit eerlijk gezegd niet echt schokkend...

pi_12161877
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:22 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Maar het is de eerste grote stad die aan de beurt is. Als je de Nederlandse bevolking zo'n 20 jaar geleden had gevraagd of dit mogelijk zou worden in de toekomst zou je voor gek worden verklaard.

Valt wel mee hoor. Niet iedereen vindt het blijkbaar rampzalig, jij beleeft het als heel ernstig, ik zie het probleem niet.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 13:25:59 #163
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12161932
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:22 schreef SCH het volgende:

[..]

zo heel erg rasistisch vind ik het nou niet.
maar stel je voor dat je over 10jaar kinderen krijgt.
en ze groeien op in de stad en hij of zij is dan ongeveer 1 van de weinig blanke kinderen in de klas etc.

nou als die voorspelleing van de FP klopt dan vind ik het echt bij de beren hoor.
echt zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar fout gewoon.

pi_12161959
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:13 schreef _GdR_ het volgende:

Ja, de boodschap dat er xenofobe debielen in Nederland rondlopen komt goed over.
pi_12162082
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:25 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

zo heel erg rasistisch vind ik het nou niet.
maar stel je voor dat je over 10jaar kinderen krijgt.
en ze groeien op in de stad en hij of zij is dan ongeveer 1 van de weinig blanke kinderen in de klas etc.

SO

FUCKING

WHAT?

vrijdag 1 augustus 2003 @ 13:32:00 #166
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_12162109
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

SO

FUCKING

WHAT?

"Ze geven af" is de mythe die nog steeds leeft in dat soort groepen.

Smetvrees dus.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_12162323
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:19 schreef Disorder het volgende:

[..]

Een groot deel van de allochtonen is 'gewoon' Nederlander. In Amsterdam is bijvoorbeeld ongeveer 45% van de bevolking allochtoon maar heeft 75% van de inwoners een Nederlands paspoort. Dat zijn niet alleen genaturaliseerde buitenlanders, maar ook kinderen uit 'gemengde' huwelijken, die dus bijvoorbeeld een Nederlandse vader en een Surinaamse moeder hebben. Hoe 'allochtoon' is zo'n kind eigenlijk?

Verder zie ik meestal in dit soort discussies meteen kreten als "de Islam neemt Nederland over" staan. Maar allochtoon staat zeker niet gelijk aan moslim. En niet elke moslim is een fundamentalist die anderen zijn geloof wil opdringen.

Kortom, ik zie het probleem niet zo. En anders verhuizen we toch gewoon een groep boerenzonen uit bijvoorbeeld Franeker naar Rotterdam?

pi_12162495
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:30 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

SO

FUCKING

WHAT?

Ook bij zijn de prestaties bekend van dat soort scholen, of niet soms?

Het is een dusdanige SO Fucking What dat ik mijn kinderen niet op zo'n school zet.

pi_12162523
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:23 schreef IPdaily het volgende:
Kortom, in 2017, over 14 jaar
* 7,9% van turkse komaf
* 7,6% van marokkaanse komaf
* 5,4% van de Antillen of Aruba
* 2,5% van de Kaapverdische eilanden

15,4% van de inwoners in Rotterdam,in 2017 komt oorspronkelijk uit een voornamelijk islamitisch land...

* IPdaily vindt dit eerlijk gezegd niet echt schokkend...

Je vergeet alle overige islamitische landen.
pi_12162559
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, maar dat men zich een buitenlander voelt in die stad is dan dus geheel terecht.

Heb ik ook al in grote gedeelten van Den Haag hedentendage.
De nieuwste trend is namelijk het verwijderen van de NLe namen op de winkeltjes en Arabische ervoor in de plaats te hangen.

pi_12162620
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ook bij zijn de prestaties bekend van dat soort scholen, of niet soms?

Het is een dusdanige SO Fucking What dat ik mijn kinderen niet op zo'n school zet.

Hij heeft het puur over de huidskleur, dat is duidelijk allesbepalend voor hem. En dan die tatoo waar hij het zo verschrikkelijk mee eens is. . bescherming van 'ons ras'. Man, hoeveel triester wil je het hebben?
pi_12162698
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:49 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Hij heeft het puur over de huidskleur, dat is duidelijk allesbepalend voor hem. En dan die tatoo waar hij het zo verschrikkelijk mee eens is. . bescherming van 'ons ras'. Man, hoeveel triester wil je het hebben?

Je eigen ras beschermen is tot een bepaalde hoogte natuurlijk gedrag.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 13:55:01 #173
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_12162779
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:45 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Je vergeet alle overige islamitische landen.
Als die landen een substantieel aandeel "allochtonen" leveren was dat wel vermeld denk je niet! In de 160.000 "overige" allochtonen zullen ook nog wel wat moslims zitten maar vast niet zoveel om het totaal in 2017 boven de 20% te tillen! Trouwens Nederland is welvarend land en in welvarende landen neemt het aantal gelovigen (gelukkig) meestal af, zo ook onder de moslims hier over 14 jaar...

[Dit bericht is gewijzigd door IPdaily op 01-08-2003 13:56]

vrijdag 1 augustus 2003 @ 13:56:12 #174
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12162814
quote:

[..]

ja hoor het is puur de huidskleur.
man als ik aan het overwerken ben en ik ga na 11en met de metro hier in rotterdam. dan sta ik met me walkman in een hoek. en als ik perongeluk iemand aan kijkt dan staat het helemaal vol op het volgende station.

echt ik zweer het je.
heb het een aantal keren meegemaakt dat ik moest rennen naar de trein om niet inelkaar gebeukt te worden.

en dat was ongever allemaal het zelfde 'ras'

nou als het in 2017 nog een stuk erger is dan kan je beter naar turkije ofzo emigreren want 'o o o wat zijn de turken daar aardig' kijken of ze nog zo aardig zijn als alle resterende nederlanders naar turkije verhuisen.

mja hier in nederland is iedereen lekker soft... nou ik vind het te schraal voor woorden.

pi_12162819
quote:

[..]

Antillianen doen niet anders, hoor..Marokkanen en Turken ook , houden het liever bij hun eigen soort.. Afro Americans ook, over het algemeen

Maar ik zou het ook niet leuk vinden als Den Haag over een aantal jaren overwegend allochtoon zou zijn?
Waarom moet ik dat leuk vinden eigenlijk

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 14:01:44 #176
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12162968
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:56 schreef milagro het volgende:

[..]

Antillianen doen niet anders, hoor..Marokkanen en Turken ook , houden het liever bij hun eigen soort.. Afro Americans ook, over het algemeen

Maar ik zou het ook niet leuk vinden als Den Haag over een aantal jaren overwegend allochtoon zou zijn?

ja idd.

tis verdomme nederland...

pi_12163068
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:55 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Als die landen een substantieel aandeel "allochtonen" leveren was dat wel vermeld denk je niet! In de 160.000 "overige" allochtonen zullen ook nog wel wat moslims zitten maar vast niet zoveel om het totaal in 2017 boven de 20% te tillen! Trouwens Nederland is welvarend land en in welvarende landen neemt het aantal gelovigen (gelukkig) meestal af, zo ook onder de moslims hier over 14 jaar...

Voorlopig neemt de islam alleen maar toe in NL, zowel in aantal als in fundamentalisme. En zoals in het stukje staat wordt de grootste groei veroorzaakt door het massale inhuwelijken van Marokkaanse en Turkse bruiden.
pi_12163105
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:56 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me ook af.
Wat moet ik leuk vinden aan die nieuwe verzuiling?
pi_12163204
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:06 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Een aanzienlijk deel van de allochtonen vinden het net zo min prettig.

Als mijn Hindoestaanse baas zegt niet een Surinaamse wijk te willen wonen, als mijn Antilliaanse beste vriend griezelt van een plaats als Hoogvliet vanwege een Antilliaans "ghetto" aldaar, waarom zou ik dan in ene xenofoob/griezelig/bekrompen of vul maar in zijn als ik die mening deel?

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_12163489
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:06 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Niets, daar zit ik ook niet op te wachten, maar kreten als "ons ras beschermen" gaan me toch echt veel te ver.

Die tekst op die foto die _GDR_ zo expliciet onderschreef liegt er m.i. niet om. Simplistisch afschuiven van problemen op ras. Dat is het, en niets anders.

En daar ben ik tegen, gek he?

vrijdag 1 augustus 2003 @ 14:23:31 #181
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_12163545
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Niets, daar zit ik ook niet op te wachten, maar kreten als "ons ras beschermen" gaan me toch echt veel te ver.

Die tekst op die foto die _GDR_ zo expliciet onderschreef liegt er m.i. niet om. Simplistisch afschuiven van problemen op ras. Dat is het, en niets anders.

waarom heeft tilburg zoveel last van het ras 'antilianen' en niet van NLers?

met die foto bedoel ik nix ofzo.
maar op die site waar die foto vandaan komt staan ook andere tatoo's en die zijn over het algemeen erg ziek.

maar die foto viel mij op.
erg hé?

pi_12163559
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 13:56 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

ja hoor het is puur de huidskleur.
man als ik aan het overwerken ben en ik ga na 11en met de metro hier in rotterdam. dan sta ik met me walkman in een hoek. en als ik perongeluk iemand aan kijkt dan staat het helemaal vol op het volgende station.

echt ik zweer het je.
heb het een aantal keren meegemaakt dat ik moest rennen naar de trein om niet inelkaar gebeukt te worden.

en dat was ongever allemaal het zelfde 'ras'

nou als het in 2017 nog een stuk erger is dan kan je beter naar turkije ofzo emigreren want 'o o o wat zijn de turken daar aardig' kijken of ze nog zo aardig zijn als alle resterende nederlanders naar turkije verhuisen.

mja hier in nederland is iedereen lekker soft... nou ik vind het te schraal voor woorden.

Herkenning.

Ben het helemaal met je eens.
Ik woon zelf al mijn hele leven in Rotterdam en moet zeggen dat ik me de laatste jaren in de meeste stukken absoluut niet veilig, danwel de autochtoon voel. En dat is gewoon klote.

Iedereen die er luchtig over praat die moet zelf maar eens in één van de genoemde wijken rond gaan lopen. Kijken hoe je je dan voelt. Laat staan als je er woont. Of direct, danwel indirect kennis maakt met de prachtige voordelen van deze multiculturele situatie. Nog beter, neem je aantrekkelijke, blonde vriendin eens mee terwijl je je wandeling hier maakt. 's Avonds is de kans op succes nog vele malen groter.

En hoe denken de linkse heren er over als je je oude buurt, waar je een fantastische jeugd heb gehad met je blanke vriendjes (en destijds een enkele Turk, Marokkaan of neger) helemaal naar de godverredomme ziet gaan. Mijn ouders wonen er nog steeds in die oude buurt van mij en je mag best weten dat ik mijn hart vast houd. Zo is mijn moeder al eens aangerand, is er bijna een of andere junk (ja een neger!) binnen gekomen (hard krijsen helpt soms gelukkig toch) en hebben ze dagelijks last van lawaaierige buren, drugstoeristen en vervuiling. Toen de buren nog allemaal Nederlanders waren hadden we hier nooit last van. Toeval?

Steek je kop maar in het zand. Wedden dat ook jouw ogen open gaan als je eigen vriendin door een groepje van die Antillianen mishandeld wordt omdat ze toevallig 'daar' liep? Of een andere vriendin die zomaar werd afgetuigd en hier nu nog steeds een flink trauma van heeft. Als je nog meer voorbeelden wilt; ik kan er nog een hele berg opnoemen.

Mijn conclusie is dat heel dat multiculturele gedoe niet werkt. Het merendeel lijkt alleen maar te parasiteren en heeft aan alles en iedereen schijt.

Echt, ik hou van mijn stad; als ik de brug over rijdt en naar de boompjes, Tropicana, de skyline, etc. kijk, krijg ik een warm gevoel van binnen. Maar als ik vervolgens moet slalommen tussen de negers, Turken, Marokkanen en weet ik veel wat nog allemaal meer, en daarbij allerlei dingen naar mijn kop krijg en mijn leven niet zeker ben, zit zelfs ik te fantaseren over een vertrek uit de eens zo door mij geliefde stad.

Dus hou aljeblieft je linkse kop dicht.

Life is a crackwhore. And then you become one.
pi_12163621
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:23 schreef _GdR_ het volgende:

waarom heeft tilburg zoveel last van het ras 'antilianen' en niet van NLers?

10% van de misdrijven wordt gepleegd door de Antillian, dus 90% door niet Antillianen. Was net nog op Radio 1.

En van die 90% is een deel ook "gewoon" Nederlands. Neemt niet weg dat de problemen daar in klein Mogadishu eens goed aangepakt moeten worden, want echt veilig kan je daar niet over straat

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_12163662
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ja okee, dat ben ik met je eens.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 14:29:30 #185
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_12163668
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:26 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ik blijf even hangen bij jouw post, waarom, nou ik heb niet het hele topic gelezen maar er is iets wat mij zorgen baart, ik ken aardig wat allochtone jongeren op Rotterdam Zuid, zij voelen zich geenszins Rotterdammer en pas Nederlander als ze in Turkije zijn of Marokko.
Hier blijven zij voor hun idee Turk of Marokkaan, Antiliaan of Surinamer (om het niet alleen op de 2 bekende bevolkingsgroepen te betrekken.)
Sterker nog veel jongeren aldaar hebben het idee dat Nederland voor 60% uit allochtonen bestaat en pas bij een bezoekje aan een park als 'de Efteling' bijvoorbeeld, gaan hun ogen open en realiseren ze zich dat er nauwelijks of geen Turken, Marokkanen etc. zijn.... Wat een eye opener. Dit baart mij zorgen.
fake a dream
pi_12163776
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:24 schreef BoRRuHG het volgende:

Flikker nou gewoon eens een teringeind op met je 'links' gehuil.

Ja, er zijn problemen. En nee, dat er negers Turken en Marokkanen rondlopen is niet het probleem. Het probleem is, zoals jij zelf ook al stelt, dat er teveel mensen zijn die zich nerges iets van aantrekken. En nee, dat zijn echt niet alleen 'die buitenlanders'.

Ook 'blank' sportschooltuig metmatje en gouden kettingen kan er wat van. Want waag die meneer niet te vragen of die teringherrie die uit z'n Manta komt zetten wat zachter mag.

Pak figuren aan die overlast veroorzaken, en hou op met dat gemiep over allochtoon of autochtoon, blank of zwart. Zowel ten positieve als ten negatieve.

vrijdag 1 augustus 2003 @ 20:07:22 #187
61927 DaveM
uitgefokt
pi_12170203
Ik erger me ook dood aan de grote hoeveelheid allochtonen in Rotterdam. Een kleine minderheid van niet-criminele allochtonen, kan ik mee leven.

Maar in Rotterdam is het volkomen uit de hand gelopen. Dicht die grenzen voordat blanken buiten Rotterdam ook een minderheid worden.

PF we miss you!

vrijdag 1 augustus 2003 @ 20:52:22 #188
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12171263
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:07 schreef DaveM het volgende:
Maar in Rotterdam is het volkomen uit de hand gelopen. Dicht die grenzen voordat blanken buiten Rotterdam ook een minderheid worden.
Wat maken de verhoudingen van huidskleur nou helemaal uit?
Mein Koran. Humorloze mensen zouden verboden moeten worden.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:29:32 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12171899
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:07 schreef DaveM het volgende:
Ik erger me ook dood aan de grote hoeveelheid allochtonen in Rotterdam. Een kleine minderheid van niet-criminele allochtonen, kan ik mee leven.

PF we miss you!

PF had geen blank Nederland voor ogen, mocht je al begrijpen wat zijn boodschap was... maar dat zal wel niet
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:45:50 #190
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_12172283
Zo vreemd is het toch niet dat je nederland overwegend 'blank' wilt houden? Als in een stad meer dan de helft van de bevolking allochtoon is, dan moet er naar mijn mening (desnoods gedwongen) gespreid gaan worden.
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:46:00 #191
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_12172286
Je kunt het allemaal wel bagatelliseren maar dit zijn gewoon schokkende cijfers. Het zal je weinig interesseren als je niet in de randstad woont en het is verdomd makkelijk dan de moraalridder uit te hangen. Maar iedereen die ermee te maken heeft zal schrikken van deze gegevens. Er MOET gewoon iets aan die gezinshereniging gebeuren voor zover het niet al veel te laat is.
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:49:26 #192
14509 reem
pi_12172364
*gewoon hele gezinsherenigingsidee overboord gooien.
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:55:54 #193
50671 Strijder
In Extremis
pi_12172530
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:34 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Flikker nou gewoon eens een teringeind op met je 'links' gehuil.

Ja, er zijn problemen. En nee, dat er negers Turken en Marokkanen rondlopen is niet het probleem. Het probleem is, zoals jij zelf ook al stelt, dat er teveel mensen zijn die zich nerges iets van aantrekken. En nee, dat zijn echt niet alleen 'die buitenlanders'.

Ook 'blank' sportschooltuig metmatje en gouden kettingen kan er wat van. Want waag die meneer niet te vragen of die teringherrie die uit z'n Manta komt zetten wat zachter mag.

Pak figuren aan die overlast veroorzaken, en hou op met dat gemiep over allochtoon of autochtoon, blank of zwart. Zowel ten positieve als ten negatieve.

Nou, dat is ook een generalisatie tot en met.
Het is tegenwoordig helaas zo dat er mensen van ieder ras, van elk geloof en van elke stand asociaal zijn.
Ik denk dat je een boel van de problemen kan terugvoeren op overbevolking. Het merendeel van de problemen doet zich voor op plaatsen waar een te grote concentratie van mensen is. En als die concentratie mensen Antillianen is, dan is het de Antilliaanse groep die problemen veroorzaakt. En als die te grote groep kampers zijn, dan veroorzaken zij die problemen. Alleen zijn kampers wel veel aanwezig, maar heel verspreid. Terwijl de nieuwste lichtingen Nederlanders geconcentreerd tot en met in bepaalde gebieden wonen. Dus het merendeel wordt dan ook gepleegd door die groep mensen. En in bijvoorbeeld Rotterdam is dat de groep Antillianen. En in Amsterdam de Marokkaanse groep.
Het is niet dat je tegen een bepaalde groep moet zijn ( zeker niet ), alleen wel tegen de grootte van die groep. En met die grootte is het in Nederland volledig misgegaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 01-08-2003 22:00]

Untill I awake - / - Elu Elensar
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 21:57:28 #194
50671 Strijder
In Extremis
pi_12172575
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:49 schreef reem het volgende:
* Strijder mee eens is
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_12173120
Nederland: Let op uw Saek.........
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:26:36 #196
61927 DaveM
uitgefokt
pi_12173315
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 20:52 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

Wat maken de verhoudingen van huidskleur nou helemaal uit?

Wel eens in hartje Rotterdam (op loopafstand van het CS, ik weet niet meer hoe die straat precies heet) als ENIGE blanke in een vrij drukke winkelstraat gelopen? En dan pas na een volle minuut lopen in die drukke winkelstraat kwam ik de eerste andere blanke tegen, vind je dat normaal ofzo?
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:28:30 #197
61927 DaveM
uitgefokt
pi_12173366
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:29 schreef Re het volgende:

[..]

PF had geen blank Nederland voor ogen, mocht je al begrijpen wat zijn boodschap was... maar dat zal wel niet

klopt, maar die wilde wel paal en perk stellen aan wat hier allemaal binnenkomt
pi_12173642
quote:
Dat hele gezinsherenigingsplan slaat nergens op. Laten we gastvrij zijn en die hele kudde hier heen halen. Flikker toch op met die onzin.

Men komt hier heen om een beter leven te beginnen maak er dan ook in godsnaam iets van.

X
X
X
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:48:40 #199
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12173850
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 22:26 schreef DaveM het volgende:
Wel eens in hartje Rotterdam (op loopafstand van het CS, ik weet niet meer hoe die straat precies heet) als ENIGE blanke in een vrij drukke winkelstraat gelopen? En dan pas na een volle minuut lopen in die drukke winkelstraat kwam ik de eerste andere blanke tegen, vind je dat normaal ofzo?
Boe, schande! Hoe durven ze een andere huidskleur te hebben? .
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 23:05:08 #200
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_12174184
quote:
Ik ook niet. Maar wat ik veel erger vindt zijn mensen die het racistisch noemen om trots te zijn op je land, afkomst of ras.
Het is ook compleet krankzinnig dat het dragen van een Nederlands vlaggetje op iemands kleding als racistisch word gezien. In ieder ander land raden ze je aan om je na te laten kijken als je stelt dat het verkeerd is om trots te zijn op je land. In nederland niet.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 23:13:36 #201
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12174332
Soms voel ik me een vreemde in mijn eigen land, ik vind dat een ongezonde ontwikkeling. Als mensen zich niet veilig voelen kan dat nooit goed zijn; dan gaan (primitieve) angsten soms de overhand nemen.
[KNE]-Mod
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 23:56:06 #202
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_12175197
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 23:13 schreef ThE_ED het volgende:
Soms voel ik me een vreemde in mijn eigen land, ik vind dat een ongezonde ontwikkeling. Als mensen zich niet veilig voelen kan dat nooit goed zijn; dan gaan (primitieve) angsten soms de overhand nemen.
Zo voelen de minderheidsgroeperingen zich waarschijnlijk ook.
Tsja .....
pi_12175227
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 23:56 schreef ghettoman het volgende:

[..]

Maar zij zoeken het op
X
X
X
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 00:00:21 #204
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12175280
quote:

[..]

En? Die wonen echt in "een ander land". 'Wij' horen ons hier thuis te voelen.

En qua huidskleur, ach dat is ff wennen, maar dat je soms al nauwlijks nederlands meer hoort, of dat je soms dan maar ff "hun manier" moet respecteren. Volgens mij gaat het dan wel de verkeerde kant op.

[KNE]-Mod
pi_12175300
quote:

[..]

Daarom wordt er intern hard aan gewerkt om een meerderheidsgroep te creëren.
pi_12175328
Het is niet normaal meer....
Back in business.
pi_12175473
quote:
of remigratie stimuleren. m.a.w. hier heb je x duizend euro als je oprot met je hele familie en nooit meer terug komt.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 00:38:29 #208
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_12175972
Ik niet helemaal snap...

In de openingspost staat dat de allochtonen een meerderheid in R'dam gaan halen in 2005 ofzo terwijl men nu van 2017 spreekt. Da's toch mooi? Dat betekent dat de immigratie en allochtone baby'tjes maken zwaar is afgenomen
of wij 'Ollanders wippen weer als konijnen

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_12175993
quote:

[..]

Ik behoor tot hetzelfde volk als jij, maar met jouw gedachtegoed heb ik niets te maken. Spreek dus voor jezelf en niet namens "het volk".

Wat is 't nou dan? Opgeruimd?
pi_12176071
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:39 schreef luked45 het volgende:

[..]

Wat is 't nou dan? Opgeruimd?

Het is iig niet zo'n zooi als je wilt doen voorkomen. Ga eens buiten Nederland kijken, kom je met hangende pootjes terug..
pi_12176100
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:00 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

En qua huidskleur, ach dat is ff wennen, maar dat je soms al nauwlijks nederlands meer hoort, of dat je soms dan maar ff "hun manier" moet respecteren. Volgens mij gaat het dan wel de verkeerde kant op.

Joh, dat "andere huidskleur"-verhaal is een verzinsel van het meldpunt voor discriminatie. Het gaat niet om een huidskleur. Het gaat erom dat het woord "integratie" in de praktijk helemaal niet bestaat. Het gaat erom dat de regering "ghettovorming vreest" terwijl het allang bestaat.
Het gaat erom dat het grootste percentage werklozen en criminelen mensen zijn uit een heel andere cultuur dan de West-Europese, en hun cultuur en de onze gaan niet samen. En deze post bevat geen milligram rassendiscriminatie.
pi_12176119
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:44 schreef drenth het volgende:

[..]

Het is iig niet zo'n zooi als je wilt doen voorkomen. Ga eens buiten Nederland kijken, kom je met hangende pootjes terug..

De landen buiten Nederland die ik bezocht heb zijn een stuk schonen dan ons land.
pi_12176141
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:46 schreef luked45 het volgende:

[..]

Joh, dat "andere huidskleur"-verhaal is een verzinsel van het meldpunt voor discriminatie. Het gaat niet om een huidskleur. Het gaat erom dat het woord "integratie" in de praktijk helemaal niet bestaat. Het gaat erom dat de regering "ghettovorming vreest" terwijl het allang bestaat.
Het gaat erom dat het grootste percentage werklozen en criminelen mensen zijn uit een heel andere cultuur dan de West-Europese, en hun cultuur en de onze gaan niet samen. En deze post bevat geen milligram rassendiscriminatie.

Elke grote stad heeft een "ghetto". Je kunt alleen in Nederland niet spreken over een ghetto, in welke stad dan ook. Hoogstens een achterstandsbuurt. Denk je trouwens dat voor de komst van allochtonen het overal in Nederland een feest was ? Nee, toen had je ook achterstandsbuurten waar je 's avonds beter niet kon komen.
pi_12176162
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:47 schreef luked45 het volgende:

[..]

De landen buiten Nederland die ik bezocht heb zijn een stuk schonen dan ons land.

Schoner, wat wil dat zeggen
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 00:49:48 #215
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_12176164
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:00 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nee, allochtonen zijn net zo goed Nederlanders. Die horen hier zich ook thuis te voelen.
Tsja .....
  Admin zaterdag 2 augustus 2003 @ 00:51:12 #216
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_12176189
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:48 schreef drenth het volgende:

[..]

Elke grote stad heeft een "ghetto". Je kunt alleen in Nederland niet spreken over een ghetto, in welke stad dan ook. Hoogstens een achterstandsbuurt. Denk je trouwens dat voor de komst van allochtonen het overal in Nederland een feest was ? Nee, toen had je ook achterstandsbuurten waar je 's avonds beter niet kon komen.

Toen heette het nog gewoon achterbuurt, van achterstandsbuurt had je nog nooit gehoord
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_12176417
Rotterdam gefeliciteerd, er zijn een aantal steden die je snel zullen opvolgen!!!

You have to realize that someday you will die. Until you know that you are useless.
pi_12176503
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 01:06 schreef Tyler.Durden het volgende:
Rotterdam gefeliciteerd, er zijn een aantal steden die je snel zullen opvolgen!!!

Je moet het wel vreselijk vinden dat Nederland geleid wordt door een stel allochtonen
pi_12176636
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:24 schreef BoRRuHG het volgende:

[..]

Herkenning.

Ben het helemaal met je eens.
Ik woon zelf al mijn hele leven in Rotterdam en moet zeggen dat ik me de laatste jaren in de meeste stukken absoluut niet veilig, danwel de autochtoon voel. En dat is gewoon klote.

Iedereen die er luchtig over praat die moet zelf maar eens in één van de genoemde wijken rond gaan lopen. Kijken hoe je je dan voelt. Laat staan als je er woont. Of direct, danwel indirect kennis maakt met de prachtige voordelen van deze multiculturele situatie. Nog beter, neem je aantrekkelijke, blonde vriendin eens mee terwijl je je wandeling hier maakt. 's Avonds is de kans op succes nog vele malen groter.

En hoe denken de linkse heren er over als je je oude buurt, waar je een fantastische jeugd heb gehad met je blanke vriendjes (en destijds een enkele Turk, Marokkaan of neger) helemaal naar de godverredomme ziet gaan. Mijn ouders wonen er nog steeds in die oude buurt van mij en je mag best weten dat ik mijn hart vast houd. Zo is mijn moeder al eens aangerand, is er bijna een of andere junk (ja een neger!) binnen gekomen (hard krijsen helpt soms gelukkig toch) en hebben ze dagelijks last van lawaaierige buren, drugstoeristen en vervuiling. Toen de buren nog allemaal Nederlanders waren hadden we hier nooit last van. Toeval?

Steek je kop maar in het zand. Wedden dat ook jouw ogen open gaan als je eigen vriendin door een groepje van die Antillianen mishandeld wordt omdat ze toevallig 'daar' liep? Of een andere vriendin die zomaar werd afgetuigd en hier nu nog steeds een flink trauma van heeft. Als je nog meer voorbeelden wilt; ik kan er nog een hele berg opnoemen.

Mijn conclusie is dat heel dat multiculturele gedoe niet werkt. Het merendeel lijkt alleen maar te parasiteren en heeft aan alles en iedereen schijt.

Echt, ik hou van mijn stad; als ik de brug over rijdt en naar de boompjes, Tropicana, de skyline, etc. kijk, krijg ik een warm gevoel van binnen. Maar als ik vervolgens moet slalommen tussen de negers, Turken, Marokkanen en weet ik veel wat nog allemaal meer, en daarbij allerlei dingen naar mijn kop krijg en mijn leven niet zeker ben, zit zelfs ik te fantaseren over een vertrek uit de eens zo door mij geliefde stad.

Kijk en hier sluit ik me nu bij aan , des te meer omdat ik bijna precies dezelfde dingen kan bevestigen... bevestigen hoeft eigenlijk nog geneens het is gewoon alom aanwezig ..
En mocht dat niet overtuigend zijn , kom es lekker wonen in de Ghetto die Rotterdam heet.
Oh ja joh?
pi_12176672
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 01:23 schreef Rollufie het volgende:

[..]

Kijk en hier sluit ik me nu bij aan , des te meer omdat ik bijna precies dezelfde dingen kan bevestigen... bevestigen hoeft eigenlijk nog geneens het is gewoon alom aanwezig ..
En mocht dat niet overtuigend zijn , kom es lekker wonen in de Ghetto die Rotterdam heet.

Je woont in een stad en vindt het vreemd dat er veel criminaliteit is. Dat is altijd zo geweest met en zonder allochtonen. Zolang er mensen bestaan die op de laagste sociale ladder leven, en er enkel woningen betaalbaar zijn in verpauperde buurten hou je het ook. Denk je dat allochtonen graag in een achterbuurt wonen, er stemden toch niet voor niets zoveel allochtonen op Leefbaar Rotterdam de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen ?
pi_12176786
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 01:26 schreef drenth het volgende:

[..]

Je woont in een stad en vindt het vreemd dat er veel criminaliteit is. Dat is altijd zo geweest met en zonder allochtonen. Zolang er mensen bestaan die op de laagste sociale ladder leven, en er enkel woningen betaalbaar zijn in verpauperde buurten hou je het ook. Denk je dat allochtonen graag in een achterbuurt wonen, er stemden toch niet voor niets zoveel allochtonen op Leefbaar Rotterdam de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen ?

Ik zeg niet dat ik het vreemd vind dat er criminaliteit in een grote stad is , en natuurlijk was die er ook al zonder allochtonen... alleen in veel mindere mate dan tegenwoordig en tuurlijk heb je ook 'White Trash' die het e.e.a. uitspoken wat niet door de beugel kan.
De laagste sociale ladder is nu eenmaal iets wat niet alleen van deze tijd , maar al sinds mensenheugenis bestaat , ontkomen doen we d'r niet aan , maar een ander beleid door gemeentes en staat zou toch al misschien een stap in de goede richting zijn.

En tuurlijk zullen er best veel allochtonen zijn die ook NIET in een achterbuurt willen wonen , maar over het algemeen zoeken diverse culturen elkaar zowieso op , waardoor je alsnog krijgt dat grote groepen bijv. Marokkanen alsnog in 1 en dezelfde (ghetto)wijk komen te wonen.
En dat heeft echt niet met het feit te maken dat AL die mensen op de laagste sociale ladder zitten... en zoals te lezen in dit topic wonen de meeste Nederlanders het liefst in een straat/wijk met Nederlanders)

En over Leefbaar Rotterdam .. tja ... als je mensen iets wijs maakt en dingen beloofd , stemt men al snel op je.. vraag me af of de allochtone stemmers in Rdam nu alsnog hetzelfde zouden stemmen.

Oh ja joh?
pi_12176821
Neem een voorbeeld aan Lien (71) uit Delfshaven.

Zij heeft de allochtonen zien komen, zij heeft de wijk er op achter uit zien gaan door vooral prostitutie en drugsgebruik en ze heeft best moeite met het grote aantal allochtonen in de wijk. Ze verstaat ze vaak niet, ze snapt ze vaak niet en ze moet nog steeds aan ze wennen.

Maar zegt Lien: "Het is mijn stad en mijn wijk, ik hoor hier, ik hou van deze plek en ik ga hier dood." Dus roeit ze met de riemen die ze heeft en gaat ze met iedereen om. Ze gaat naar buurtochtenden waar ze met allochtone vrouwen praat, ze viert kerst in het turkse centrum en af en toe lucht ze haar hart bij haar hartsvriendin Mies. Vaak is ze kwaad op alles en iedereen. Ook op de autochtonen. Iedereen zeurt en klaagt maar, vindt ze. "Maar we moeten wel verder. Je moet het toch met elkaar doen. Dus probeer ik contact te maken en die mensen een beetje te begrijpen. En eigenlijk is dat best leuk".

Misschien omdat ze al wat ouder is en wat meer levenservaring en mensenkennis heeft, dat ze zo kan denken en doen?

pi_12177119
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 01:23 schreef Rollufie het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens, ik woon ook in een van de mindere buurten van Rotterdam, en het wordt steeds erger hier. Ik kan niet normaal over straat meer lopen in mijn eigen wijk zonder te worden aangesproken of dat er wordt gefloten of ge''psst'' wordt naar me. En het zijn ALTIJD allochtonen. De autotochtonen zullen het niet in hun hoofd halen om zo te doen,die hebben nog enigzins respect. En dat niet alleen, er gaat geen week voorbij of er is wel weer iets gebeurd, vechtpartij hier, beroving daar, maakt niet uit. Ik wil zo snel mogelijk weg uit deze ooit zo mooie 'ghetto'.
Back in business.
pi_12177272
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 01:57 schreef Shirley het volgende:

[..]

Hier ben ik het ook mee eens, ik woon ook in een van de mindere buurten van Rotterdam, en het wordt steeds erger hier. Ik kan niet normaal over straat meer lopen in mijn eigen wijk zonder te worden aangesproken of dat er wordt gefloten of ge''psst'' wordt naar me. En het zijn ALTIJD allochtonen. De autotochtonen zullen het niet in hun hoofd halen om zo te doen,die hebben nog enigzins respect. En dat niet alleen, er gaat geen week voorbij of er is wel weer iets gebeurd, vechtpartij hier, beroving daar, maakt niet uit. Ik wil zo snel mogelijk weg uit deze ooit zo mooie 'ghetto'.

Ik voel met je mee .. voor zover het helpt ...:)
Oh ja joh?
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 02:37:33 #225
59650 ayumi
Legologie...
pi_12177598
Jezus wat een geouwehoer in dit (zoveelste) "blame it all on the Turk/Marokkaan/Neger..." topic.

Ik ben zelf van buitenlandse afkomst, woon in Rotterdam en erger me ook af en toe aan de bekende problemen. Baldadig gedrag van jongeren, vuile junks op CS en de onveiligheid in het openbaar vervoer (vooral de Erasmus metrolijn in Zuid ) En ja, veel van deze problemen worden veroorzaakt door allochtonen, maar dat is toch niet meer logisch in Rotterdam!! Allochtonen maken een groot deel uit van de bevolking, dat is een feit. Daar moet men nu mee leven, wat heeft het nou voor zin om steeds maar...voortdurend te blijven kwaken dat het beleid al die jaren te soft was, daar heb je nu toch niks aan??

Het gaat om het terugdringen van de problemen, en niet om te letten op of de dader nou een Turk, neger, koelie of Antiliaan is, wat heb je daar nou aan

Ik zelf zat op een VWO (het Erasmiaans, voor de rotterdammers wel bekend..) en 50% van mijn klas was allochtoon, so what? Wat zeggen die percentages nou? Dat er dus een relatief hoog aantal allochtonen in mijn klas zat en dat dat wel een goede ontwikkeling is WHO GIVES A FUCK

quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En die idioot die begint te lullen over RASSENRELLEN, doe eens normaal man, we leven in 2003!! Hoe haal je het in je hoofd om te denken dat alleen autochtonen last ondervinden van de problemen om ons heen, waar elk mens in Rotterdam mee dient te leven.

Denk je dat allochtonen zich dan wel veilig voelen op straat wanneer het donker is ...kruip eens onder die steen van je vandaan en bekijk de wereld wat minder ZWART/WIT

...dat is de kunst van je [b]BEK HOUWE...[/b]
pi_12178516
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 01:12 schreef drenth het volgende:

[..]

Je moet het wel vreselijk vinden dat Nederland geleid wordt door een stel allochtonen

Het is makkelijk zo als jij te doen vanuit je 100% autochtone Drentse dorpje .

Hoeveel moskeeen staan er ook al weer?

pi_12178531
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:48 schreef drenth het volgende:

[..]

Je kunt alleen in Nederland niet spreken over een ghetto, in welke stad dan ook. Hoogstens een achterstandsbuurt.

.
LOL.

Nee hoor, er zijn wel degelijk ghettos in NLe steden.
Ga in Rotterdam de Kruiskade maar aflopen en zeg dan nog dat dat geen ghetto is.

Of de Delftselaan in Den Haag.
Dat zijn gewoon ghettos die net zo verrot zijn als de buurten in steden als Parijs, Londen, New York en Berlijn.

zaterdag 2 augustus 2003 @ 09:44:44 #228
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_12178632
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 00:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

Toen heette het nog gewoon achterbuurt, van achterstandsbuurt had je nog nooit gehoord

Alleen is Krispijn nu dan ook wel iets erger dan toen ik er nog woonde
[KNE]-Mod
pi_12179217
Volgens mij heeft de verloedering van de grote steden meer te maken met het sociaal-democratische huisvestingsbeleid en verkeersbeleid in die steden. Het wordt voor mensen uit de middenklasse bijna onmogelijk gemaakt in de binnensteden te wonen door de monocultuur van sociale woningbouw. En als ze dan eenmaal weg zijn getrokken naar een of andere Vinex wijk of groeigemeente wordt het onaantrekkelijk gemaakt om de stad te bezoeken door matige verbindingen en waanzinnige parkeertarieven.

Wat je overhoudt in de steden is een onderklasse, met alle ellende van dien.

pi_12179284
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 09:27 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

.
LOL.

Nee hoor, er zijn wel degelijk ghettos in NLe steden.
Ga in Rotterdam de Kruiskade maar aflopen en zeg dan nog dat dat geen ghetto is.

Of de Delftselaan in Den Haag.
Dat zijn gewoon ghettos die net zo verrot zijn als de buurten in steden als Parijs, Londen, New York en Berlijn.

Ben je daar uberhaupt wel eens in een ghetto geweest? Vast niet, want dan zou je dit niet beweren.

Leg eens uit, wat maakt de Kruiskade in Rotterdam tot een ghetto volgens jou? Ik loop er regelmatig rond hoor, leuke winkeltjes daar. De twee grootste probleemstukken zijn die nachtwinkel aan het begin, die als hangplek dient, en Nighttown, voornamelijk rond sluitingstijd.

pi_12179310
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:51 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ben je daar uberhaupt wel eens in een ghetto geweest? Vast niet, want dan zou je dit niet beweren.

Ja, Kreuzberg regelmatig.
quote:
Leg eens uit, wat maakt de Kruiskade in Rotterdam tot een ghetto volgens jou? Ik loop er regelmatig rond hoor, leuke winkeltjes daar. De twee grootste probleemstukken zijn die nachtwinkel aan het begin, die als hangplek dient, en Nighttown, voornamelijk rond sluitingstijd.
Ik loop er ook regelmatig, en wat die omgeving tot een ghetto maakt? Nou wat dacht je vd verloederde huizen, de grote groepen gasten die alles daar slopen, de smerigheid op straat, die antillianen die je om de 3 meter lastig vallen, het aantal steek/schiet/vechtpartijen etc. En als Nighttown open is dan is het nog wel te doen in die buurt omdat dat redelijk normaal publiek trekt, echter hoe verder je van het centrum wegloopt hoe verrotter het wordt.

Zelfs de burgermeester schrok zich rot vd straat.

pi_12179363
Drugsactie: 39 mensen vastgezet

Gebruik van camera's op West-Kruiskade werpt vruchten af
Bij een politie-actie tegen drugsoverlast op de West-Kruiskade zijn gisteren 39 mensen aangehouden. Tot deze groep behoorden twaalf dealers. Er werden tevens maar liefst ruim tweehonderd zakjes cocaïne en heroïne in beslag genomen, plus vier messen en twee busjes cs-gas.

Rotterdam - Sinds enkele weken treedt de politie zeer streng op op de West- Kruiskade, het Tiendplein en de directe omgeving. Dat gebeurt vanwege de grote drugsoverlast voor bewoners en ondernemers in dit deel van het Oude Westen. Er worden niet alleen structureel veel agenten ingezet, ook wordt gebruik gemaakt van beveiligingscamera's die onlangs zijn opgehangen.

Dagelijks worden 24 mensen van de wijkpolitie ingezet om de overlast terug te dringen. Daarnaast worden een paar keer per week specifieke acties gehouden. Naast de politie, hebben ook het Coördinatie Bureau Centrum, de dienst Stadstoezicht en de reinigingsdienst Roteb hebben hun inzet in het gebied verhoogd.

Aan de politie-actie van gistermiddag en -avond namen 32 politiemensen deel. Onder de 39 mensen die werden aangehouden, bevonden zich niet alleen dealers. Het gros - twintig arrestanten in totaal - maakte zich schuldig aan openlijk drugsgebruik op straat. Ook werden twee mensen aangehouden voor heling.

Omgeving
Verder zijn vijf mensen opgepakt omdat ze eerder een gebiedsontzegging kregen voor de West- Kruiskade. Dat houdt in dat ze gedurende een bepaalde periode hun gezicht niet in de omgeving mogen laten zien. De politie heeft gisteren opnieuw gebiedsontzegging uitgedeeld aan verslaafden en dealers die overlast veroorzaken. In totaal zijn er 22 overhandigd.

Tot slot kregen 18 mensen een bekeuring vanwege een verkeersovertreding. Ook dat zorgt voor veel overlast op de West-Kruiskade, waar smalle rijbanen zijn vanwege de trambanen. Vooral foutparkeren zorgt voor veel opstopping in de altijd drukke straat.

pi_12179389
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 10:54 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Ja, Kreuzberg regelmatig.
[..]

Ik loop er ook regelmatig, en wat die omgeving tot een ghetto maakt? Nou wat dacht je vd verloederde huizen, de grote groepen gasten die alles daar slopen, de smerigheid op straat, die antillianen die je om de 3 meter lastig vallen, het aantal steek/schiet/vechtpartijen etc. En als Nighttown open is dan is het nog wel te doen in die buurt omdat dat redelijk normaal publiek trekt, echter hoe verder je van het centrum wegloopt hoe verrotter het wordt.

Zelfs de burgermeester schrok zich rot vd straat.

Oh, je hoort mij niet ontkennen dat het niet de meest frisse buurt is. Maar een ghetto, neuh.
pi_12179429
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 11:01 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Oh, je hoort mij niet ontkennen dat het niet de meest frisse buurt is. Maar een ghetto, neuh.

Dat ligt dan aan je definitie van ghetto .

Wijken in Berlijn of Parijs die bekend staan als ghettos, zijn echt niet veel anders dan die gebieden.

pi_12180051
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 11:05 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Dat ligt dan aan je definitie van ghetto .

Wijken in Berlijn of Parijs die bekend staan als ghettos, zijn echt niet veel anders dan die gebieden.

Ik heb in Kreuzberg in een hotel gezeten, en dat is toch echt geen Ghetto. Het is wel een achterbuurt, maar ik heb me er geen moment onveilig gevoelt (vooral omdat ik niet eens wist dat het een achterbuurt was). Ga vooral eens in bepaalde wijken kijken in New York, Rio of Kaapstad. Daar heb je namelijk wel echte ghetto's, ten grote van een gemiddelde nederlandse stad. In Nederland is het lang niet zo erg als jij ons wilt doen geloven. En ja, ik ben regelmatig in die buurt van jou geweest voor m'n werk, en ik heb me er geen moment onveilig gevoelt. Maar ik was er dan ook overdag, maar in een ghetto ben je zelfs overdag nergens veilig.
pi_12180189
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:04 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Voorlopig neemt de islam alleen maar toe in NL, zowel in aantal als in fundamentalisme.

Kun je dat staven met cijfers en feiten??
Hoeveel moslims er aktief en welke zeg maar slapend zijn??
En hoeveel fundamentalistisch is??
pi_12180722
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 12:13 schreef drenth het volgende:

[..]

Ik heb in Kreuzberg in een hotel gezeten, en dat is toch echt geen Ghetto. Het is wel een achterbuurt, maar ik heb me er geen moment onveilig gevoelt (vooral omdat ik niet eens wist dat het een achterbuurt was). Ga vooral eens in bepaalde wijken kijken in New York, Rio of Kaapstad. Daar heb je namelijk wel echte ghetto's, ten grote van een gemiddelde nederlandse stad. In Nederland is het lang niet zo erg als jij ons wilt doen geloven. En ja, ik ben regelmatig in die buurt van jou geweest voor m'n werk, en ik heb me er geen moment onveilig gevoelt. Maar ik was er dan ook overdag, maar in een ghetto ben je zelfs overdag nergens veilig.

Harlem of zo is echt geen Kaapstad hoor. Kaapstad is een semi-oorlogsgebied, Harlem niet. Dat is een ghetto. Net zoals Kreuzberg dat is.

En ten 1e is de Laan van Meerdervoort een heel eind uit de buurt van mijn wijk en een goede buurt, en ten tweede is er een keer doorheenrijden geen indicator van hoe het daar is. Of mag ik mee gaan praten over de achterbuurten van Barcelona omdat ik er 1 keer doorheen gereden ben?

Verder had ik het niet over mijn wijk, wat zeker geen ghetto is, maar het gebied rondom de Delftselaan in Den Haag. Dat is echt wel een ghetto geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 02-08-2003 13:09]

pi_12181022
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:02 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Harlem of zo is echt geen Kaapstad hoor. Kaapstad is een semi-oorlogsgebied, Harlem niet. Dat is een ghetto. Net zoals Kreuzberg dat is.

*proest* Ik ben ooit per ongeluk 5th Avenue te ver afgelopen en bevondt mij toen in Harlem, een politiewagen stopte naast ons om ons te vertellen dat wij beter konden instappen omdat het levensgevaarlijk was voor een blanke om zich daar te voet te begeven.

Neuh, geen oorlogsgebied hoor...

pi_12181114
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*proest* Ik ben ooit per ongeluk 5th Avenue te ver afgelopen en bevondt mij toen in Harlem, een politiewagen stopte naast ons om ons te vertellen dat wij beter konden instappen omdat het levensgevaarlijk was voor een blanke om zich daar te voet te begeven.

Kaapstad is toch wel van een andere orde hoor
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 13:40:21 #240
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_12181242
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:31 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

Kaapstad is toch wel van een andere orde hoor

Precies, in NY valt het nog wel mee en al helemaal de laatste jaren, LA is veel erger.
Het het verschil gezien want ik kom er 3 maal per jaar
Als je een echte ghetto wil zien in Europa kan ik de Arabische wijken van Marseille aanbevelen
de politie komt er niet meer dus wees op je hoede
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_12181445
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:02 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Verder had ik het niet over mijn wijk, wat zeker geen ghetto is, maar het gebied rondom de Delftselaan in Den Haag. Dat is echt wel een ghetto geworden.

Beste jeuk, ik ben overal in Den Haag aan het werk geweest, zelfs in de meest trieste wijken. Het ziet er misschien wat verslonsd uit, maar een ghetto ? Nee..

Je mag echt in je handjes wrijven dat je in Nederland woont, ook niet echt gek dat we op nummer 4 staan qua meest leefbare landen.

Nederlandse steden zijn echt dorpen vergeleken met echt wereldsteden, misschien is het een calimero complex dat nederlandse achterbuurten worden afgeschilderd als ghetto's. We willen ook graag meedoen met de grote jongens.

[Dit bericht is gewijzigd door drenth op 02-08-2003 13:55]

zaterdag 2 augustus 2003 @ 13:53:57 #242
54834 Gil-galad
Wat een mooie droom
pi_12181460
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:52 schreef drenth het volgende:
ik ben overal in Den Haag aan het werk geweest
.
pi_12181501
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:53 schreef Gil-galad het volgende:

[..]

.

Wat is daar zo grappig aan ?

pi_12182000
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:40 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Precies, in NY valt het nog wel mee en al helemaal de laatste jaren, LA is veel erger.

NY valt ontzettend mee .
pi_12183004
quote:

[..]

Beste jeuk, ik ben overal in Den Haag aan het werk geweest, zelfs in de meest trieste wijken. Het ziet er misschien wat verslonsd uit, maar een ghetto ? Nee..

Ga toch weg. Je weet de Delftselaan niet eens te vinden, en daar zal je voor je werk zeker niet geweest zijn.
quote:
Je mag echt in je handjes wrijven dat je in Nederland woont, ook niet echt gek dat we op nummer 4 staan qua meest leefbare landen.
Wat heeft dat nu weer te maken met of er steden verslonsd zijn?
quote:
Nederlandse steden zijn echt dorpen vergeleken met echt wereldsteden, misschien is het een calimero complex dat nederlandse achterbuurten worden afgeschilderd als ghetto's. We willen ook graag meedoen met de grote jongens.
Blaat. Ik weet best dat Den Haag net zo groot is als een wijk van Berlijn, maar wederom doet dat niets af aan de verrotting van bepaalde stukken. Steden als Ontario zijn ook tig keer groter maar ze hebben geen ghettos of verslonsing.
pi_12183100
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 15:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Wat heeft dat nu weer te maken met of er steden verslonsd zijn?
Heel veel.

En de steden zijn niet verslonst, dat is zo'n algemene dooddoener en onjuist. Er zijn buurten in de grote steden waar grote problemen zijn.

Het woord ghetto is in dit verband echt een lachertje en getuigt van geen enkele kennis van echte ghetto's. Benoem de problemen vooral, maar ridiculiseer ze niet.

zondag 3 augustus 2003 @ 18:57:03 #247
14509 reem
pi_12200344
Het is trouwens wel maf om te zien dat de probleemwijken in het buiteland vaak in de agglomeratie liggen, terwijl in NL 9vd10 het centrum 't probleem is...

uitzonderingen zijn natuurlijk Tilburg-Noord, de Bijlmer etc..

maar toch

[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 3 augustus 2003 @ 21:56:35 #248
14509 reem
pi_12203722
Overigens...

Als je een interessant artikel over franse ghetto's wil lezen (en hun toekomst), check dan "The barbarians at the gates of Paris; Surrounding the City of Light are threatening Cities of Darkness".

http://www.city-journal.org/html/12_4_the_barbarians.html

[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:57:51 #249
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_12206584
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 18:57 schreef reem het volgende:
Het is trouwens wel maf om te zien dat de probleemwijken in het buiteland vaak in de agglomeratie liggen, terwijl in NL 9vd10 het centrum 't probleem is...

uitzonderingen zijn natuurlijk Tilburg-Noord, de Bijlmer etc..

maar toch

Het is maar wat je agglomeratie noemt.

Buitenlandse steden zijn gewoon veel groter.Wat hier een stad is is daar een centrum.

En ik kan je zo nog wel een paar achterbuurten noemen buiten het centrum.

Tsja .....
pi_12208920
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:24 schreef Tijger_m het volgende:

Ik kon daar zonder problemen rondlopen. Sinds Guilliani daar de orde op zaken heeft gestelt valt het in Harlem iig redelijk mee. South Bronx is een stuk gevaarlijker wat dat betreft.

De Nederlandse wijken zijn zo ver nog echt niet, maar dat er problemen zijn valt niet te ontkennen. Ze zijn oplosbaar, maar dan moet iedereen water bij de wijn doen. De regering moet ervoor zorgen dat er voldoende inburgerings cursussen gegeven worden, de nieuwkomers moeten beter meedoen met de cursussen. De gemeenten moeten zorgen voor betere verspreiding van bevolkingsgroepen en de autochtone bevolking moet accepteren dat de mensen die nieuw binnenkomen als volwaardig lid van de samenleving gezien dienen te worden.

Het lijkt allemaal zo simpel op papier, maar waarom is het in de praktijk dan zo moeilijk?

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 4 augustus 2003 @ 08:41:15 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_12209738
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 02:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Het lijkt allemaal zo simpel op papier, maar waarom is het in de praktijk dan zo moeilijk?

omdat we raszeikers zijn
  FOK!fotograaf maandag 4 augustus 2003 @ 10:26:52 #252
18921 freud
Who's John Galt?
pi_12210749
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 08:41 schreef Re het volgende:

[..]

omdat we raszeikers zijn

Neuh, ik denk meer vanwege het feit dat gerichte actie tegen een groep direct als extreem rechts wordt bestempeld. Of het nou criminele antillianen zijn of kampbewoners die ongestraft mogen criminelen, als je wat doet word je gelijk een stempel op je kop gedrukt. Grondig iets aanpakken is niet mogelijk door die idiote knuffelmethodes.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 4 augustus 2003 @ 11:12:31 #253
44699 err
pi_12211593
quote:

[..]

ach man, hou je mening toch voor je met je anderhalve busrit door het centrum van de stad. Ik woon aan de grens van de schilderswijk. Mijn wijk was een volksbuurt maar die lui zijn allemaal naar nieuwe vinex locaties gegaan. Alle woningen die te koop staan (en dat zijn er bizar veel) worden door allochtonen gekocht. De schilderswijk is dus inmiddels doorgetrokken tot aan de soestdijksekade. Ik zie nu mijn buurt met de dag achteruitgaan. Niemand voelt zich blijkbaar nog geroepen zijn stoep of tuintje netjes te houden. Het is inmiddels te smerig om aan te pakken.
Ga anders eens fijn een stukje fietsen van mijn huis naar hollands spoor over de hoefkade, of via het hobbemaplein ofzo. En zeg me dan nog eens dat het allemaal wel meevalt.
  maandag 4 augustus 2003 @ 11:20:56 #254
35279 Parabola
Sapere aude
pi_12211729
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 11:12 schreef err het volgende:

[..]

ach man, hou je mening toch voor je met je anderhalve busrit door het centrum van de stad. Ik woon aan de grens van de schilderswijk. Mijn wijk was een volksbuurt maar die lui zijn allemaal naar nieuwe vinex locaties gegaan. Alle woningen die te koop staan (en dat zijn er bizar veel) worden door allochtonen gekocht. De schilderswijk is dus inmiddels doorgetrokken tot aan de soestdijksekade. Ik zie nu mijn buurt met de dag achteruitgaan. Niemand voelt zich blijkbaar nog geroepen zijn stoep of tuintje netjes te houden. Het is inmiddels te smerig om aan te pakken.
Ga anders eens fijn een stukje fietsen van mijn huis naar hollands spoor over de hoefkade, of via het hobbemaplein ofzo. En zeg me dan nog eens dat het allemaal wel meevalt.

Hoefkade, Hobbemaplein. Daar kom ik regelmatig. Op de fiets en te voet, als je het wilt weten, en ook als het donker is. Beetje vieze wijk, maar een getto? Welnee man. Zelfs binnen Nederland ken ik ergere wijken. Ik vind het er eik wel een soort van 'gezellig', zo'n gemengde volksbuurt.
Slaapt winter
en zomer
  maandag 4 augustus 2003 @ 11:38:16 #255
44699 err
pi_12212012
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 11:20 schreef Parabola het volgende:

[..]

Hoefkade, Hobbemaplein. Daar kom ik regelmatig. Op de fiets en te voet, als je het wilt weten, en ook als het donker is. Beetje vieze wijk, maar een getto? Welnee man. Zelfs binnen Nederland ken ik ergere wijken. Ik vind het er eik wel een soort van 'gezellig', zo'n gemengde volksbuurt.

quote:
get·to (het ~, -ti/~'s)
1 woonwijk van een sociaal niet-geïntegreerde groep [vroeger vooral een verplichte verblijfplaats voor joden in de stad]
pi_12212064
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')