abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62981185
quote:
Op maandag 3 november 2008 23:43 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Echt asociaal ben ik nog niet tegengekomen. Waar ik me wel aan erger zijn heel erg passieve studenten. Mensen die in een werkgroep niets doen, niet meedenken, volgens mij kunnen die nooit een goede arts worden. Je hebt toch wel een beetje zelfvertrouwen en interesse nodig om arts te worden.
Dat is meestal een gebrek aan voorbereiding.
pi_62982069
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:19 schreef NoLoveLost het volgende:

Nog iets heel anders, ik schrijf altijd enchepalon in plaats van encephalon terwijl ik heus wel weet dat het zo moet. Raak er helemaal gefrustreerd van. Mijn schrijfhand lijkt wel een eigen leven te leiden En ik hou niet van gekras in mijn aantekeningen. Niet dat ik die ooit nog terug lees, maar toch!
Ook irritant als je elke keer wordt gewezen op het feit dat je iets verkeerd uitspreekt
''Neehee, het is vagína en geen vágina.''
pi_62982140
Dat voorbeeld begrijp ik ook niet hoor. Ook alleen artsen zeggen vagína, verder zegt de rest van de bevolking vágina, dus wat nou goed is ben ik nog niet uit
pi_62982315
Artsen doen gewoon soms iets te moeilijk:

vaˇgiˇna de; v -’s buisvormig deel vd vrl geslachtsorganen; schede
I feel kinda Locrian today
pi_62983687
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:22 schreef starla het volgende:
Artsen doen gewoon soms iets te moeilijk:

vaˇgiˇna de; v -’s buisvormig deel vd vrl geslachtsorganen; schede
Volgens Pinkhof is de uitspraak met de klemtoon op i 'ouderwets'. Ik had maandag een 'begeleide zelftoets' waar je met stemkastjes antwoorden moet geven en door de docenten aan sommige studenten wordt gevraagd hun toelichting te geven. Het ging over een C. albicans-infectie en de internist bleef maar over vagína spreken terwijl hij met de microfoon dreigend mijn kant op kwam. Gelukkig kwam ik niet aan de beurt, maar ik wist echt even niet meer wat nu de juiste uitspraak was .
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:19 schreef NoLoveLost het volgende:

[..]

In ons eerste jaar maakte ze ons bang met het volgende verhaal:
Een student staat in de metro te praten over de patiënt uit het college (met naam en toenaam of gewoon heel onrespectvol) en is vervolgens van de opleiding gestuurd.
Waar ik soms wel mee zit: sommige vrienden van me, of bijvoorbeeld mijn ouders zijn erg geďnteresseerd in geneeskunde (mijn moeder wilde eigenlijk arts worden ), en vragen bijvoorbeeld over patientdemo's. Als ik zo'n patient en zijn verhaal beschrijf, zonder naam of exacte leeftijd te noemen, ben ik dan ook nog fout bezig?
pi_62983992
Nee natuurlijk is dat niet fout. Ik heb zelfs wel eens een bekende bij een patientendemo gezien
pi_62984526
Volgens mij mag je geanonimiseerde, epidemiologische gegevens wel communiceren. Ofzo.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_62984660
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:56 schreef dotKoen het volgende:

Het ging over een C. albicans-infectie en de internist bleef maar over vagína spreken terwijl hij met de microfoon dreigend mijn kant op kwam. Gelukkig kwam ik niet aan de beurt, maar ik wist echt even niet meer wat nu de juiste uitspraak was .?
Dat meen je niet, bij ons zat de hele zaal te smoezen en te lachen over zijn belachelijke uitspraak .
pi_62984870
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:17 schreef Repeat het volgende:
Dat voorbeeld begrijp ik ook niet hoor. Ook alleen artsen zeggen vagína, verder zegt de rest van de bevolking vágina, dus wat nou goed is ben ik nog niet uit
vagein
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_62985035
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:23 schreef Nuna het volgende:

[..]

Dat meen je niet, bij ons zat de hele zaal te smoezen en te lachen over zijn belachelijke uitspraak .
Nou ja, dat was er hier ook, maar ik dacht: wellicht verwacht de zaal en de docent wel dat ik nu opeens vagína ga zeggen. Ik zat er ook niet heel erg mee hoor, ik overdrijf graag .
pi_62986335
Ik weigerde tijdens mijn gynaecologie co-schap principieel om vaGIna te zeggen. Net zoals ik
weigerde om een taart te bakken (dat had elke co-assistent tot dan toe gedaan).
Lui kunnen me wat. Blijkbaar waardeerden ze mijn principes die niet veel steviger waren
dan een stel borsten want ik kreeg een 8.

Lange leve de VAgina!
I feel kinda Locrian today
  donderdag 6 november 2008 @ 16:32:10 #112
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_63004089
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:56 schreef dotKoen het volgende:

Waar ik soms wel mee zit: sommige vrienden van me, of bijvoorbeeld mijn ouders zijn erg geďnteresseerd in geneeskunde (mijn moeder wilde eigenlijk arts worden ), en vragen bijvoorbeeld over patientdemo's. Als ik zo'n patient en zijn verhaal beschrijf, zonder naam of exacte leeftijd te noemen, ben ik dan ook nog fout bezig?
Je mag zoveel vertellen, maar het mag niet herleidbaar zijn tot de persoon. Dus als je zegt dat het gaat om een man van rond de 50 die had dat en dat mag dat gewoon. Als je namen, beroep(bakker uit dorp X, is herleidbaar tot die persoon) of exacte geboortedata van de patient gaat noemen, zit je fout.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_63067080
Ik was dit topic alweer helemaal vergeten
Heb nu een blok over Trauma en vind het geweldig (Ja, ik ben eerstejaars )
Afgelopen week vaak in de snijzaal gezeten en ik ben helemaal onder de indruk
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_63074342
Morgen tentamen, moet hem goed maken om de vorige te compenseren
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_63075844
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:55 schreef MaxC het volgende:
Morgen tentamen, moet hem goed maken om de vorige te compenseren
Kunnen jullie compenseren?
pi_63078229
Bij ons krijg je per blok een cijfer, dit blok waren 3 tentamens en samen geven ze het cijfer
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  zondag 9 november 2008 @ 17:25:46 #117
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_63079002
Morgen tentamen oncologie, traumatologie en orthopedie. hoop maar dat mijn score voor de proeftoets een beetje representatief is voor het cijfer dat ik ga halen, want dan ga ik nu recht op een 8 af, of iig een reëele voldoende.
Oh en ik vind m'n mentor nu officieel geweldig: ik heb met m'n groepje gewoon een 9.25 gehaald voor m'n metc protocol!!! Moet alleen nog even naar de examencommissie, maar die gaan vast niet mekkeren. Echt als het zo gaat als ik hoop was blok 3.1 straks echt m'n beste ooit.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_63081049
Wat een rare combinatie, onco en trauma/ortho...
  maandag 10 november 2008 @ 01:31:12 #119
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_63093482
Weet iemand waarom er altijd ongeveer 1,5 liter lucht in de longen blijft, zelfs na diep uitademen?
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_63093770
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:31 schreef Stukjekaas het volgende:
Weet iemand waarom er altijd ongeveer 1,5 liter lucht in de longen blijft, zelfs na diep uitademen?
Gewoon restvolume. Je krijgt niks helemaal vacuüm en zeker je longen niet. Dan heb je ook nog lucht die achterblijft in luchtpijp en bronchiën etc.
pi_63103046
Potverdikkeme, wachten tot eind januari en eind april op twee tentamens voordat ik m'n bachelor binnen kan hebben. Tot die tijd maar beetje die enkele practica inhalen en uit m'n neus eten .

Dan maar wel even fatsoenlijk studeren .
pi_63103997
quote:
Op maandag 10 november 2008 15:14 schreef Godspeed. het volgende:
Potverdikkeme, wachten tot eind januari en eind april op twee tentamens voordat ik m'n bachelor binnen kan hebben. Tot die tijd maar beetje die enkele practica inhalen en uit m'n neus eten .

Dan maar wel even fatsoenlijk studeren .
Je kunt geen wetenschappelijke stage tussendoor doen? Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een leuk student-assistentschap!

Hier klaar met de practica van het blok Infectie en Afweer . Kan ik me storten op de vragen waarom prof. Van der Meer een prijs heeft gekregen (ja, Van der Meer is blokcoördinator en heeft die vragen verzonnen )
pi_63104551
Ik ga nog even kijken of ik ergens mee kan lopen op een afdeling die me wel trekt. Wetenschappelijke stage is het net te kort dag voor.

Verder geef ik al anatomie, dus ik heb stiekem toch nog wel wat dingen .
  maandag 10 november 2008 @ 18:23:19 #124
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_63107996
Harde knip dus op de VU. Hoe is het met de wachttijden voor jullie jaar voor co-schappen. Heb je dus minimaal een jaar studievertraging bij het niet halen van 2 tentamens. Dat is best zonde.

Je kan echt wel een wetenschappelijke stage regelen hoor. Je kan dan misschien pas in februari starten, en dan heb je nog 3 maanden over. Ik zou het proberen.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_63109668
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:23 schreef gohan16 het volgende:
Harde knip dus op de VU. Hoe is het met de wachttijden voor jullie jaar voor co-schappen. Heb je dus minimaal een jaar studievertraging bij het niet halen van 2 tentamens. Dat is best zonde.

Je kan echt wel een wetenschappelijke stage regelen hoor. Je kan dan misschien pas in februari starten, en dan heb je nog 3 maanden over. Ik zou het proberen.
Dat is hier in Leiden ook zo. Je moet alles gehaald hebben anders kun je niet aan de co-schappen beginnen. Met een beetje pech kan je dus tegen dat jaar aanlopen ja...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')