Dat is meestal een gebrek aan voorbereiding.quote:Op maandag 3 november 2008 23:43 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Echt asociaal ben ik nog niet tegengekomen. Waar ik me wel aan erger zijn heel erg passieve studenten. Mensen die in een werkgroep niets doen, niet meedenken, volgens mij kunnen die nooit een goede arts worden. Je hebt toch wel een beetje zelfvertrouwen en interesse nodig om arts te worden.
Ook irritant als je elke keer wordt gewezen op het feit dat je iets verkeerd uitspreektquote:Op woensdag 5 november 2008 20:19 schreef NoLoveLost het volgende:
Nog iets heel anders, ik schrijf altijd enchepalon in plaats van encephalon terwijl ik heus wel weet dat het zo moet. Raak er helemaal gefrustreerd van. Mijn schrijfhand lijkt wel een eigen leven te leidenEn ik hou niet van gekras in mijn aantekeningen. Niet dat ik die ooit nog terug lees, maar toch!
Volgens Pinkhof is de uitspraak met de klemtoon op i 'ouderwets'. Ik had maandag een 'begeleide zelftoets' waar je met stemkastjes antwoorden moet geven en door de docenten aan sommige studenten wordt gevraagd hun toelichting te geven. Het ging over een C. albicans-infectie en de internist bleef maar over vagína spreken terwijl hij met de microfoon dreigend mijn kant op kwam. Gelukkig kwam ik niet aan de beurt, maar ik wist echt even niet meer wat nu de juiste uitspraak wasquote:Op woensdag 5 november 2008 21:22 schreef starla het volgende:
Artsen doen gewoon soms iets te moeilijk:
vaˇgiˇna de; v -’s buisvormig deel vd vrl geslachtsorganen; schede
Waar ik soms wel mee zit: sommige vrienden van me, of bijvoorbeeld mijn ouders zijn erg geďnteresseerd in geneeskunde (mijn moeder wilde eigenlijk arts wordenquote:Op woensdag 5 november 2008 20:19 schreef NoLoveLost het volgende:
[..]
In ons eerste jaar maakte ze ons bang met het volgende verhaal:
Een student staat in de metro te praten over de patiënt uit het college (met naam en toenaam of gewoon heel onrespectvol) en is vervolgens van de opleiding gestuurd.
Dat meen je niet, bij ons zat de hele zaal te smoezen en te lachen over zijn belachelijke uitspraakquote:Op woensdag 5 november 2008 21:56 schreef dotKoen het volgende:
Het ging over een C. albicans-infectie en de internist bleef maar over vagína spreken terwijl hij met de microfoon dreigend mijn kant op kwam. Gelukkig kwam ik niet aan de beurt, maar ik wist echt even niet meer wat nu de juiste uitspraak was.?
vageinquote:Op woensdag 5 november 2008 21:17 schreef Repeat het volgende:
Dat voorbeeld begrijp ik ook niet hoor. Ook alleen artsen zeggen vagína, verder zegt de rest van de bevolking vágina, dus wat nou goed is ben ik nog niet uit
Nou ja, dat was er hier ook, maar ik dacht: wellicht verwacht de zaal en de docent wel dat ik nu opeens vagína ga zeggen. Ik zat er ook niet heel erg mee hoor, ik overdrijf graagquote:Op woensdag 5 november 2008 22:23 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat meen je niet, bij ons zat de hele zaal te smoezen en te lachen over zijn belachelijke uitspraak.
Je mag zoveel vertellen, maar het mag niet herleidbaar zijn tot de persoon. Dus als je zegt dat het gaat om een man van rond de 50 die had dat en dat mag dat gewoon. Als je namen, beroep(bakker uit dorp X, is herleidbaar tot die persoon) of exacte geboortedata van de patient gaat noemen, zit je fout.quote:Op woensdag 5 november 2008 21:56 schreef dotKoen het volgende:
Waar ik soms wel mee zit: sommige vrienden van me, of bijvoorbeeld mijn ouders zijn erg geďnteresseerd in geneeskunde (mijn moeder wilde eigenlijk arts worden), en vragen bijvoorbeeld over patientdemo's. Als ik zo'n patient en zijn verhaal beschrijf, zonder naam of exacte leeftijd te noemen, ben ik dan ook nog fout bezig?
Kunnen jullie compenseren?quote:Op zondag 9 november 2008 14:55 schreef MaxC het volgende:
Morgen tentamen, moet hem goed maken om de vorige te compenseren
Gewoon restvolume. Je krijgt niks helemaal vacuüm en zeker je longen niet. Dan heb je ook nog lucht die achterblijft in luchtpijp en bronchiën etc.quote:Op maandag 10 november 2008 01:31 schreef Stukjekaas het volgende:
Weet iemand waarom er altijd ongeveer 1,5 liter lucht in de longen blijft, zelfs na diep uitademen?
Je kunt geen wetenschappelijke stage tussendoor doen? Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een leuk student-assistentschap!quote:Op maandag 10 november 2008 15:14 schreef Godspeed. het volgende:
Potverdikkeme, wachten tot eind januari en eind april op twee tentamens voordat ik m'n bachelor binnen kan hebben. Tot die tijd maar beetje die enkele practica inhalen en uit m'n neus eten.
Dan maar wel even fatsoenlijk studeren.
Dat is hier in Leiden ook zo. Je moet alles gehaald hebben anders kun je niet aan de co-schappen beginnen. Met een beetje pech kan je dus tegen dat jaar aanlopen ja...quote:Op maandag 10 november 2008 18:23 schreef gohan16 het volgende:
Harde knip dus op de VU. Hoe is het met de wachttijden voor jullie jaar voor co-schappen. Heb je dus minimaal een jaar studievertraging bij het niet halen van 2 tentamens. Dat is best zonde.
Je kan echt wel een wetenschappelijke stage regelen hoor. Je kan dan misschien pas in februari starten, en dan heb je nog 3 maanden over. Ik zou het proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |