Dat is wel een probleem, ja. Er zijn volgens mij wel minors die je kunt doen (op mijn opleiding vanaf het 2de of 3de jaar wel in ieder geval) die dieper ingaan op iets, bijvoorbeeld met gedragsproblemen van kinderen omgaan (ik noem maar wat). Met die vaardigheden kan je nog genoeg doen buiten lesgeven natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:01 schreef Scarlet... het volgende:
En een deeltijd diploma MBO of HBO, mocht ik ooit daarvoor gaan kiezen. Telt dat ook als ik die binnen tien jaar haal?
Ik dacht dat MBO ook een geldig diploma was...
Hmmzz, studeren is inderdaad vaak niet leuk, maar ik weet niet echt wat ik nog meer kan met een PABO diploma dan lesgeven op de basisschool.
Bron: http://www.ibgroep.nl/par(...)s/prestatiebeurs.aspquote:Studiefinanciering in het hoger onderwijs is een prestatiebeurs. Dat betekent dat de basisbeurs en de aanvullende beurs eerst als lening worden uitbetaald. Voor de OV-studentenkaart wordt ook een maandelijks bedrag aan lening berekend.
Haal je binnen de diplomatermijn (tien jaar) een diploma op minstens hbo-niveau, dan wordt je prestatiebeurs omgezet in een gift. Je hoeft de basisbeurs, de aanvullende beurs en de OV-studentenkaart dan niet terug te betalen.
ja dat klopt. Alleen heb je volgens mij ook 4 jaar voor de uni.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:05 schreef mie_at_work het volgende:
maar het is toch zo dat alleen het aantal jaar wat normaal staat aangeschreven voor een opleiding wordt omgezet in een gift, na het behalen van een diploma binnen 10 jr?
bijv voor een HBO bachelor staat 4 jr aangeschreven.
Persoon A doet er 5 jr over. de eerste 4 jr wordt omgezet in een gift en 1 jr wordt gezien als een lening, oftewel 1 jr moet je terugbetalen?
of is deze regel afgeschaft? ps: ben nu te lui om te zoeken op IBG site![]()
Sterker nog, dat ene jaar krijg je geen stufi meer (wel een ov-studentenkaart als je leent).quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:05 schreef mie_at_work het volgende:
maar het is toch zo dat alleen het aantal jaar wat normaal staat aangeschreven voor een opleiding wordt omgezet in een gift, na het behalen van een diploma binnen 10 jr?
bijv voor een HBO bachelor staat 4 jr aangeschreven.
Persoon A doet er 5 jr over. de eerste 4 jr wordt omgezet in een gift en 1 jr wordt gezien als een lening, oftewel 1 jr moet je terugbetalen?
of is deze regel afgeschaft? ps: ben nu te lui om te zoeken op IBG site![]()
Bron: http://www.ibgroep.nl/par(...)s/prestatiebeurs.aspquote:Rentedragende lening
De eventuele lening naast je prestatiebeurs én de drie jaren lening die je kunt krijgen na je prestatiebeurs (de leenfase) kunnen nooit een gift worden. Die moet je altijd terugbetalen aan de IB-Groep.
Leenfase
In de leenfase kun je uitsluitend lenen. Het maximale bedrag dat je per maand kunt lenen is in 2008 ¤ 819,24. Je mag natuurlijk ook minder lenen. Je houdt in je leenfase wel recht op een OV-studentenkaart. Je kunt er ook voor kiezen om in de leenfase nul euro te lenen. Je mag dan wel gebruikmaken van je OV-studentenkaart.
3 jaar stufi voor Bachelor -> wordt gift als je deze haalt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:24 schreef alors het volgende:
[..]
ja dat klopt. Alleen heb je volgens mij ook 4 jaar voor de uni.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |