abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66498280
hoe is het met de progressie hier?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 26 februari 2009 @ 22:53:55 #152
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66501717
Morgen de sleutels inleveren van ons oude huis, daar ben ik deze week in aan het ruimen geweest. Er moest nog aardig wat naar de stort.
Wat vervelend is, en ons tevens heeft tegengehouden onze zooi regelmatig weg te doen, is dat de auto niet voor de deur kan staan.
Het is een appartementencomplex met een nogal vage structuur/indeling waardoor je nog een ellendig stuk moet sjouwen met een stomme stoel/kapotte kast e.d. voor je hem in de auto of op de grofvuilplaats kan zetten.

Kortom, we hebben daarom jaren alles in de berging gefrot en nu moest alles er toch maar uit...
En mijn vriend is nog steeds ziek dus ik ben lekker aan het buffelen geweest afgelopen dagen
Daarnaast de nodige lampen eraf halen, gaatjes dichten, balkon schrobben, muurtje latexen (was roze) e.d. zodat het klaar is voor de eindinspectie.

Ik ben benieuwd of het allemaal ok is, het zou verkocht gaan worden (komt uit de vrije sector huren), maar onze buurvrouw van 88 (!) wilde haar 5-kamer woning wel uit en naar een 2-kamer appartementje toe nu haar man in een verpleeghuis is opgenomen.
Ze kan het bij uitzondering nu toch van ons overnemen als huur en dan wordt haar huis verkocht, als ze het tenminste wil nadat ze het bezichtigd heeft.

Beetje gek afscheid nemen van ons huis dus, maar goed. Daarna kunnen we ons helemaal richten op het nieuwe huis en dat gaan we doen door dit weekend de buitenmuur van de badkamer eruit te rammen
En maandag komt dan de aannemer het nieuwe kozijn plaatsen, ben erg benieuwd hoe dat wordt.
Ik hoop dat het opschiet en de badkamer verder ook gaat opschieten en mooi wordt, want daar heb ik wel zin in
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 26 februari 2009 @ 23:11:51 #153
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66502693
Zo zien de spullen eruit die we voor de badkamer hebben besteld:

Badkamertegels vloer

Badkamertegels muren (de witte, mat witte tegels van 30 x 60 cm)

Sierstrip die onder de rand van het bad komt in de breedterichting (zelfde kleur antraciet als de vloertegels)

Wasmeubeltje lijkt hierop, alleen dan bijvoorbeeld met 1 kraan en in de kleur vergrijsd eiken. Eigenlijk wat vrijwel iedereen nu koopt als ze de badkamer vernieuwen lijkt het wel om me heen

Er komt een doorgetegelde douche met douchedrain en op maat gemaakte glazen deuren van Huppe.

En we krijgen een plaatstalen bad van 90 x 190 cm
Wordt nog leuk als we die de trap op moeten krijgen......

Kranen worden van Grohe, allemaal in deze stijl:

En er komt een regendouche met handdouche erbij, omdat dhr. BBQ-kip dat zo graag wilde.

Ben erg benieuwd hoe het uitpakt, zo moeilijk om vanuit het niets te beslissen.
Het zal vrij strak zijn met klassieke kranen, we hebben het geprobeerd simpel te houden, omdat het al om een kleine ruimte gaat. Hoop dat het mooi wordt
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_66506160
Tuurlijk wordt dat mooi!

Prachtige kranen.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_66509132
Mooi hoor! Gaan jullie het bad ook echt op die manier inbouwen?
En ja de badmeubelen lijken nu erg op elkaar maarja je moet kiezen wat je mooi vind.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:40:38 #156
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66515659
Nee het bad wordt gewoon geplaatst op de vloer en tegen een wand. Er wordt dan tegenaan getegeld. Anders zouden we steeds ons hoofd stoten als we het huis binnen zouden komen (de entree ligt onder het bad )
pi_66516408
vind het erg gaaf hoor maar zo'n bad in de vloer lijkt me erg moeilijk te betreden
pi_66530211
@MI-etje
te betreden valt denk ik wel mee....maar kom er maar eens uit
pi_66530364
Hihi beide dan
pi_66531521
Zeker mooie kranen! En de tegels ook trouwens, ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
En wat komen er op het laatst nog een boel stomme klusjes bij he.. maar eenmaal over naar je nieuwe huis kan je je inderdaad daar op richten .
pi_66532324
heel erg boeiende topic.
ben nu zelf van start gegaan met een groot topic: jullie liggen dus erg voor op ons schema,
wat wel leuk is omdat de ervaringen van de andere fokkers je erg kunnen stimuleren
blijf het volgen....
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
  maandag 2 maart 2009 @ 18:49:53 #162
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66626072
Vandaag is de aannemer begonnen met het maken van de badkameruitbreiding

Dit hebben we zelf al gedaan, binnenkant badkamer eruit meppen (zie vorige foto's). Dit weekend was de buitenmuur het slachtoffer, we hebben hem tot halverwege weggesloopt.

Vandaag begon de aannemer met de rest.
Een hele zooi puin en wat uren later zag het er zo uit.
Je kunt op de rechterfoto goed zien waar de oude badkamer was en waar het balkon (rode bakstenen).

Het nieuwe kozijn zit er al in
De deur vanuit de slaapkamer naar het oude balkon is foetsie, daar zit nu dus een gat. Daar komt een muurtje voor in de plaats, maar nu ziet het er dus nog gek uit. We kunnen gezellig rondjes rennen door die opening, de badkamer en dan door de deuropening van de badkamer weer eruit

Er zit nog een mooie betonnen rand bij de afscheiding tussen oude balkon en oude badkamer, daar gaan ze morgen wat op verzinnen.

En zo ziet het er nu van de buitenkant uit. Dus i.p.v. balkon Keralit delen. De golfplaat borstwering wordt ook nog vervangen door dezelfde Keralitdelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door BBQ-kip op 02-03-2009 18:59:18 ]
pi_66627061
Zo dan
De badkamervloertegels zijn erg mooi en je tafel ook
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 19:24:14 #164
37843 lady-wrb
kortaf
pi_66627210
dit is maassluis he?
woon je toevallig in de vogelbuurt?
  maandag 2 maart 2009 @ 19:28:12 #165
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66627347
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:24 schreef lady-wrb het volgende:
dit is maassluis he?
woon je toevallig in de vogelbuurt?
Wel Maassluis, niet de Vogelbuurt
pi_66627758
Ziet er strak uit, Kip!

Vind het wel een beetje, echt een beetje, jammer van je balkon...
Maar het is een slim idee dat stuk bij het huis te betrekken.
More space!
  maandag 2 maart 2009 @ 19:55:53 #167
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_66628361
Geloof me, het was een stom balkon
Het zit op de donkere kant van het huis, bovendien ook nog aan de straatkant en niemand op het rijtje van de huizen gebruikt het dan ook echt als balkon.
En mijn dekbed er uithangen om te luchten, dat zie ik mezelf toch niet doen, ranskip die ik ben
Liever een lekker iets grotere badkamer, mét bad
Nee hoor, we gaan het balkon echt niet missen.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 19:58:03 #168
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_67019037
Inmiddels is de betonnenvloer en de betonnen bint er alweer een aantal dagen uit, heeft mijn IT-vent er zelf uit gesloopt (ben best wel een beetje trots op hem, de sloophamer van 11 kg hielp ook wel iets mee trouwens
Na het verwijderen van de "cementplaggen" waar de wandtegels op hadden gezeten, bleek de stuclaag van de slaapkamermuur ons huis te willen verlaten. Maar goed, dat maakt niet uit, daar knallen we gewoon nog wat roodband tegenaan
Er is een heel plan met tekeningen gemaakt door mijn vent samen met de loodgieter hoe alle bedrading en leidingen e.d. moeten komen. Wat een werk is dat nog zeg!
En vandaag zijn er wat sleuven gefreesd enzo, zodat maandag al het leidingwerk aangelegd kan worden.
De afvoer bleek nogal crappy in elkaar gezet te zijn tijdens de bouw en het is 40 mm wat hij toch aan de smalle kant vond, dus we krijgen ook een nieuwe afvoer.
Vriendjelief gaat dus dit weekend eens de kruipruimte verkennen op zoek naar hoe de afvoer verder loopt

Oh ja, en we hebben sneeuwklokjes in de tuin
  zaterdag 14 maart 2009 @ 10:30:27 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_67033014
die kranen zitten hier ook in de badkamer... wordt het eerste wat ik er uit tief als we 'm gaan vernieuwen
Ze zien er leuk uit maar ze zijn extreem moeilijk in de bediening en ze worden heet en ze zijn haast niet schoon te maken
Ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat, de rest ziet er zeer fraai uit
disclaimer
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:00:46 #170
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_67034860
Zijn het precies dezelfde kranen SQ?
Ze kosten namelijk wel een shitload aan geld...
Nou ja, we gaan het zien en anders dhr. Grohe bedreigen
  zaterdag 14 maart 2009 @ 12:01:51 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_67034885
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 12:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Zijn het precies dezelfde kranen SQ?
Ze kosten namelijk wel een shitload aan geld...
Nou ja, we gaan het zien en anders dhr. Grohe bedreigen
ze zien er eender uit, maar ik kan ook een namaakmerk hebben, niet zo naar gekeken Ze zaten er al in.
disclaimer
  maandag 23 maart 2009 @ 22:32:29 #172
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_67340944
Leidingwerk is aangelegd, electra is aangelegd in de badkamer en we hebben weer een verse betonnen vloer op zwaluwstaartplaat
Ook hebben we de waterleiding omgelegd samen met de loodgieter zodat deze niet meer lelijk over de overloop heen loopt. Ook handig als we door de tijd het toilet op de eerste verdieping gaan vervangen (die met die zeilbootjes )
Hopelijk gaan ze snel verder met plaatsen van de laatste gipsplaten, het plafond en daarna het bad en het tegelen enzovoorts.

Heb zo'n zin om lekker te gaan douchen en badderen strakjes

Nog wat inbouwkasten voorzien van planken (heerlijk zo'n brokkelmuur), geschilderd en kleine klusjes gedaan in huis. Het gaat niet vlug, maar stapje voor stapje komen we steeds verder en het wordt mooi
pi_67364451
lekker dat vooruitzicht hé!
Die kranen zijn erg mooi zou jammer zijn als ze niet zo goed werken.
Ben wel benieuwd wat jullie straks van de regendouche vinden
pi_71412234
* Oblivion stoft het topic af....

FOTO's! FOTO's!!

dinsdag 28 juli 2009 @ 23:48:16 #175
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71413778
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 23:01 schreef Oblivion het volgende:
* Oblivion stoft het topic af.... [ afbeelding ]

FOTO's! FOTO's!!

[ afbeelding ]
Sssssssttt
Het is niet uit mijn gedachten verdwenen Maar wil wel een leuke mega-update neergooien Dus een update komt er écht aan
pi_71413976
TVP voor de mega-update dan.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_71420254
Oh ja wel vandaag hé
  woensdag 29 juli 2009 @ 14:29:26 #178
214062 Jep.
harharhar.
pi_71428332
TVP ook. Kan niet blijven lurken in K&W.

Ik ben echt jaloers op het gekozen laminaat voor in de bibliotheekkamer. Ziet d'r goed uit!
//
pi_72566409
En nu wens ik een update
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:06:18 #180
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72568250
We waren het allemaal zat en hebben het huis maar weer te koop gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72568640
Ik ben zeer benieuwd!
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:21:35 #182
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72568894
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 14:29 schreef Jep. het volgende:
TVP ook. Kan niet blijven lurken in K&W.

Ik ben echt jaloers op het gekozen laminaat voor in de bibliotheekkamer. Ziet d'r goed uit!
Oh ja, nog even een reactie op deze post, dat laminaat is op internet gewoon goed verkrijgbaar, mocht je het willen hebben
Zoek op Parador Trendtime 2 laminaat Wine & Fruit en gij zult vinden
pi_72569149
Das gvd duur...
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:30:59 #184
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72569257
Daarom hebben we er ook maar 1 kamer mee gedaan, en nog schrok ik erg van de prijs
Ik wilde het zooo graag hebben.
Maar goed, ben er ook wel erg blij mee, zeker als de "bibliotheekkamer" ooit in gebruik is, staat nu nog steeds vol met verhuisdozen omdat we op zolder slapen, kleine kamertje gereedschapshok is en de slaapkamer nog volop in de verf staat. Als de slaapkamer af is, kunnen we daar gaan slapen en de dozen naar zolder en de biebkasten in elkaar en kunnen we eens echt gaan wonen i.p.v. kamperen
pi_72569365
Oh ik snap het volkomen! is een hartstikke kei leuke vloer...
Maar damn, prijzen variëren van 23 euro tot 27 euro per m2..
Das gvd duur...
  dinsdag 8 september 2009 @ 23:38:56 #186
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72569555
We wilden goedkoper laminaat voor de rest van de eerste etage, maar uiteindelijk is die net zo duur geworden
Laminaat van Hercules, kan geen plaatje vinden, maar is een vloer die het idee geeft van oude donkere eiken vloerdelen. Met hobbels en bobbels die er bij een echte vloer horen, echt mooi. Duurt nog even voor die erin gaat, maar hij ligt al op zolder te wachten

Edit:
Plaatje gevonden:

En zo ziet dat hobbelige bobbelige er van dichtbij uit:

[ Bericht 7% gewijzigd door BBQ-kip op 08-09-2009 23:45:40 ]
pi_72569659
erg mooi ook hoe het balkon is dichtgemaakt.
pi_72569826
ohhhh maar dit is ook een mooie vloer zeg!!
Wij hebben op de bovenverdieping ook met van die bobbels, nerven, groeven aan alle 4 de kanten maar dan in héél donkerbruin, tegen t zwarte aan bijna..., en ik vind t eerlijk gezegd ook mooier dan dat strak tegenelkaaraan gdrukte laminaat mja idd daar betaal je wel wat voor

Je maakt goede keuzes..heel smaakvol hoor!!
pi_72570024
Oh kip...wat een geld...
Ik zou dan toch liever echt hout gehad hebben.

Maar dat is persoonlijk. En per huis verschillend.
In het andere huis hadden we boven ook mooi en duur laminaat.
Maar hier komt het er niet meer in, hoe handig, leuk, mooi het ook is.
Tot grote frustratie van mijn oma...

Maar kind toch, je hebt het liggen....?
NEEN oma!
  woensdag 9 september 2009 @ 00:00:12 #190
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72570259
Dank je Glitter

We hebben beneden een houten vloer en boven laminaat, vind ik prima zo. Is wel makkelijker met leggen en onderhoud enzo.
En gelukkig hebben we het al gekocht en ga ik niet meer nadenken over de prijzen van alles, dat scheelt
pi_72570711
Zo is het maar net!

Ik had blind een eiken duoplank gekocht...
Helemaal de verkeerde kleur...
Vond 'm spuug, maar dan ook spuug lelijk.
Kon mezelf wel voor mijn kop slaan.
Gevraagd of ik het kon ruilen. het mocht!
Godzijdank. Nu heb ik voor de hele boven verdieping een vloer...
En geld terug!
pi_72570820
moet je ook niet meer over nadenken joh...dat doet pijn hihi..
Neejjj...keimooi hoor..en je zal er veel plezier van hebben dat hoor ik nu al wel..
En wij hebben beneden ook wel echt hout..om gezondheidsredenen tijdens het slapen was hout daar niet aan te raden dus vandaar dit goedlijkende laminaat...en het is heerlijk simpel te onderhouden..óók fijn!!
  woensdag 9 september 2009 @ 00:23:28 #193
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72570864
Even gegoogled op duoplank, ken die term niet
Dacht eerst dat het een plank was bestaande uit 2 soorten of kleuren hout... dacht al, da's toch lilluk?
Maar fijn dat je kon ruilen, anders was het goed balen geweest...

Mijn schoonmoeder heeft parket. Altijd schoentjes uit, voorzichtig lopen, vloer in speciaal was-spul zetten, luchtbevochtigers aan etc...
De mazzel zeg, in een huis moet je lekker kunnen rondstampen, lekker in kunnen leven. Ben blij dat hier een plankenvloer in lag, anders hadden we die er hier zelf ingelegd. En met olie is wel relaxed, zo schoon en geen krassen te zien. Beetje bijolieën mocht 'ie kaal worden, wordt alleen maar mooier en het voelt veel fijner.
Geen zin om me druk te moeten maken om een vloer hoor...
  woensdag 9 september 2009 @ 00:25:06 #194
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72570911
Om gezondheidsredenen geen hout in de slaapkamer? Daar heb ik nog nooit van gehoord
Komt dat door de olie in het hout ofzo?

Ik ga nu lekker tukken, moet er morgen weer om 6 uur uit
pi_72571107
Nee, ik doe thuis nierdialyse in de nacht terwijl ik slaap en dan moet je de ruimte optimaal schoon kunnen houden. Nu kan je hout best goed schoonhouden maar toch veel minder dan het laminaat, vandaar Je hebt met suikerwater te maken en soms lekt er weleens wat op de vloer (héél hardnekkig) en dat zou dan ook in het hout trekken....dus het zou er ook niet mooier uit gaan zien hmmm wel balen, heb nog overwogen om het advies naast me neer te leggen mja...ben toch eens verstandig geweest ..
pi_72571247
oja en in het laminaat trekt het niet, das zo dweilen en hoppekee, klaar...

Onze oude buren hadden ook parket, de kids mochten géén zandbak...zou krasjes geven...Vonk zó zielig...recht voor mijn deur maken mijn kids moddersoep en weet ik veel wat allemaal niet meer..tuurlijk, schoenen uit dan als ze naar binnen willen, (niet altijd he, alleen als ze t echt te bont hebben gemaakt, nou ja je snapt t wel) maarja ze sjouwen dan toch wel zand naar binnen..mja das dan een kwestie van vegen..ik hou van mooie spulletjes en kan er best geld aan uitgeven maar ik hou ook van spelende kids, maakt ze supergelukkig, water en zand!! Dusss tja het risico nemen en als het beschadigt, jammer dan...en tuurlijk t 1e krasje doet altijd zeer...maar dat gaat ook over
pi_72573417
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:06 schreef BBQ-kip het volgende:
We waren het allemaal zat en hebben het huis maar weer te koop gezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht even maar gelukkig. Ik zag dat er wel dingen gebeurden adhv je posts dus
Uitslapen tsjaaa ik mag blij zijn dat er totaal niet van houdt.Ik doe het dubbele
Maar iedere foto is er 1 en het is leuk te showen wat er wel gebeurd is toch?

Dat laminaat is best prijzig ja wij hebben niet heel veel meer voor een houten vloer betaald maar bij ons komt op de bovenverdieping voor het gemak ook laminaat (wel cheap ass van 20 naar 9 euro afgeprijsd, hebben we nu overal liggen en doet het al 5 jr prima, niet met borden gooien dat wel).

Obli's oma en de mijne kunnen elkaar een hand geven. De mijne zou alles meenemen .

@Glitter wat top joh dat jij s'nachts aan de dialyse kan! Dat is niet erg gebruikelijk of wel??
Maar dan een klushuis enz. dat is bij jullie misschien nog meer moeilijk doen dan?
En idd het huis is er voor jou en jij niet voor het huis (wat dan ook een aanrader is; hardsteen, het wordt alleen maar mooier vh gebruik )

[ Bericht 24% gewijzigd door Ml-etje op 09-09-2009 08:30:03 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 19:27:12 #198
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72592141
@ ML: Tsja, ik heb een wat verminderde energie en kom zeker doordeweeks gewoon echt slaap tekort. Gaat prima als ik het in het weekend inhaal, maar ja, dat kan niet altijd samen met klussen, vakkennis bijhouden, studeren, sociale verplichtingen en huishouden e.d.
Geen probleem hoor, wij vinden het niet heel vaak vervelend. Ik vind het alleen irritant als mensen er een "mening" over hebben en die wel even laten weten, zonder ooit een vinger uit te steken om te helpen.
Maar goed, ik heb staaltjes stof voor vouwgordijnen en verfstaaltjes voor de trap (painting the past) binnen, dus die gaan we dit weekend eens lekker bestuderen, leuk
Heb ik best wel lang naar uit gekeken en nu gaat het echt gebeuren

@ Glitter: ah, met dialyse is natuurlijk wel een ander verhaal. Ik las in je verhaal dat je gezondheidsklachten kreeg van het hout
Lijkt me enorm zwaar hoor, niertroubles, wel erg stoer dat jullie toch aan een klushuis beginnen
pi_72598230

Elke keer denk ik: Update...

Ppffrrtt....
  woensdag 9 september 2009 @ 22:35:01 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_72599353
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 23:33 schreef Oblivion het volgende:
Oh ik snap het volkomen! is een hartstikke kei leuke vloer...
Maar damn, prijzen variëren van 23 euro tot 27 euro per m2..
Das gvd duur...
Beetje eiken vloertje kost al 50 euro de m2, ik vind het dus best meevallen

-edit- maar voor laminaat is het idd wel duur
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')