abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62960798
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:44 schreef Llewella het volgende:
Ik voel het ook afentoe naar de zijkant van m'n ribben of richting m'n schouderbladen trekken, hier ook rechts ja.
Bloedtoevoer? Spieren?
Heuj!
Zit jij dan ook toevallig sinds je een baby hebt bijna nooit meer echt recht?
Want ik heb het idee dat steeds een beetje gedraaid zitten (met draagdoek om, of om in de wipstoel te kunnen kijken oid) de oorzaak is van dat plekje En bij het voeden gaat het dus pijn doen.
pi_62961263
Ik heb een tijd gehad dat als ik ging voeden dat mn oksels begonnen te jeuken... Heel vervelend.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62964549
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een tijd gehad dat als ik ging voeden dat mn oksels begonnen te jeuken... Heel vervelend.
Ook lekker onhandig!
pi_62984140
Kan je op z'n aapjes gaan krabben !

Hier soms jeukende borst tijdens het voeden, maar voor de rest geen last van vervelende plekjes .
pi_62986089
Ik zou nu eindelijk, na 9 maanden, wel weer eens een oude beugelbh aan willen doen.. Maar zo onhandig! Waarom zijn d'r nu geen goedkope voedingsbh's te koop met een laag decolleté? *pff*
pi_62989591
quote:
Op woensdag 5 november 2008 08:44 schreef Llewella het volgende:
Ik voel het ook afentoe naar de zijkant van m'n ribben of richting m'n schouderbladen trekken, hier ook rechts ja.
Bloedtoevoer? Spieren?
Ik had dat bij Sara ook. Mijn kraamverzorgende zei dat dat soms gewoon voorkomt. Ze zei dat ze ooit heeft mee gemaakt dat iemand het zo erg had, dat ze moest stoppen met de borstvoeding, en er was nooit een oorzaak gevonden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62990220
Koosje, ik doe wel weer eens een normale bh aan, en als ik dan thuis kom switch ik gewoon weer.
pi_62990721
Ik heb eigenlijk nooit voedingsbh's gedragen, gewone gingen ook best.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:02:52 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62990741
Volgens mij heb ik Nebelung al een tijdje niet meer gezien. Klopt dat? Of kijk ik over haar heen.
pi_62990779
nou inderdaad!
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:43:18 #211
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63027731
Dat is wel Nebelung eigen, die is vaakeen tijdje weg en komt dan haar neus weer laten zien. Desondanks hoop ik dat alles goed is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:58:41 #212
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_63036994
He allemaal,

Ik heb vandaag een tegenslag op het cb! Mijn zoontje Thijmen van 5 weken zit nog onder zijn geboortegewicht! Hij woog bij de geboorte 3290 en nu vanmiddag 3270.

Ik had het totaal niet verwacht omdat naar mijn idee de bv heel goed ging. Hij komt gewoon om de 2 a 3 uur en is tussen de voedingen door ook altijd wel tevreden. Met uitzondering van het huilen door de krampjes dan. Maar.. ik denk wel dat het een beetje aan mezelf ligt. Door de drukte met ook nog de zorg voor mijn andere zoontje vergeet ik vaak goed te eten. De arts zei ook dat er daardoor misschien te weinig voedingsstoffen in de bv zit. Ik denk dat ik nu 's avonds maar even 1 x een kunstvoeding geef en voor de rest heeeeeel goed ga eten en natuurlijk verder met de bv. Volgende week moet ik weer wegen, dus hopelijk komt ie minimaal 150 gr aan.

Meer mensen gehad dat hun kindje met een maand nog erg licht was?
Ik voel me helemaal schuldig.

PS.
Het is wel zo dat wij allemaal erg klein zijn in het gezin. Mn andere zoontje zit ook altijd bij de onderste lijnen en ik en mijn vriend zaten dat vroeger ook altijd. Dus dat Thijmen net als Jesper een klein fijn mannetje wordt klopt wel. Alleen vind ik dit wel erg licht.....
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_63037301
Miffy, lees even terug naar het vorige deeltje. Daar schreef snakelady ook over Nika die wat was afgevallen. Daar werd ook geadviseerd om te beginnen met kv, snakelady heeft dat toen niet gedaan. 1 week nog aangekeken en Nika was toen wel goed aangekomen.

Je zou het dus nog een weekje kunnen aankijken.

Verder moet je je ook bedenken dat ze op het cb ook wel eens een fout maken. Zo is Pepijn een keer gekrompen tussen 2 bezoeken in. Volgens de curve die het cb gebruikt is Jen nu ook te weinig aangekomen en onder de lijn gedoken....

Doe wat jou het beste lijkt. Is je mannetje gewoon tevreden na de voeding, dan zou ik niet snel overstappen op kv. En neem anders even contact op met een lactatiekundige.

En je moet je niet schuldig voelen!
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:33:41 #214
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_63037895
Thnx Ticootje!

Misschien dat ik idd nog even wacht met de kv ja... Alleen als ie natuurlijk volgende week niet echt is aangekomen dan grijp ik er wel naar.

Ik had ook al zoiets van: misschien wijken die weegschalen in het zkh en bij het cb wel van elkaar af.

Maarja de arts vond m ook wel een beetje magertjes. En das toch niet leuk om te horen als je denkt dat je al 5 weken lang gezonde slagroom geeft

Ik ga even lezen van Nika.........
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_63038117
Miffy, niet alle kindjes volgen hetzelfde lijntje. Je hebt dikke kindjes en dunne kindjes, grote kindjes en kleine kindjes. Kijk gewoon of hij volgende week goed is aangekomen, of hij lekker op zijn lijntje zit.

Je kan de curve ook online bijhouden op borstvoeding.com. Daar vergelijk je jouw kindje echt met andere kindjes die ook uitsluitend borstvoeding krijgen. De curve van het cb is niet helemaal eerlijk voor bv kindjes. (kv kindjes zijn vaak te zwaar en te groot)
pi_63038245
miffy na 5 weken nog niet terug zijn op het geboortegewicht is niet helemaal zoals het 'hoort'
Je kunt ook contact opnemen met een lactatiekundige, die kan je helpen om op een borstvoedingsvriendelijke manier te zorgen dat Thijmen al het nodig binnen krijgt. Soms kunnen het kleine tips zijn met aanleggen etc die ervoor kunnen zorgen dat kindjes effectiever drinken.
Succes.
  Jubileum moderator vrijdag 7 november 2008 @ 19:48:53 #217
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63038252
Een kindje van een maand oud is niet te vergelijken met Nika die toen al wat ouder was, sorry Tico. Onder het geboortegewicht zitten met 5 weken is gewoon niet een langzaam lijntje, dat is simpelweg te weinig aangekomen en niet goed.
Er zijn een paar dingen die je kunt doen Miffy en dat is aanleggen, aanleggen, aanleggen. Daarnaast zelf heel gezond eten, niet dat je bv weinig voedingsstoffen heeft maar meer omdat je het zelf zoveel beter uithoudt dan.
Ik begrijp dat je nog een kindje hebt? Dan is in bed liggen met je baby en clusteren moeilijk denk ik? Toch is dat vaak iets wat vaak kan helpen. Daarnaast goed in de gaten houden of de voeding wel lang genoeg duurt, dus niet de baby's trek stillen met alleen de voormelk, maar lang laten drinken zodat hij de voedzame achtermelk goed binnenkrijgt. Alleen voormelk geeft een kortdurend verzadigd gevoel, en kan krampjes veroorzaken terwijl de achtermelk juist het gewicht omhoog brengt.

Dit zijn een beetje de dingen waar ik aan denk. Misschien iemand anders nog tips?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:49:49 #218
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63038281
Ticootje, no offence, maar Nika van Snakelady was wel wat ouder dan 5 weken en kon daardoor wat makkelijker een stootje hebben.

Thijmen van 5 weken zit nog onder zijn geboortegewicht, dat vind ik toch wel een heel ander (en zorgelijker) verhaal.

Dat de weegschalen niet helemaal gelijk lopen zal ongetwijfeld kloppen, daar kan natuurlijk best verschil in zitten, maar dan nog steeds met 5 weken rond het geboortegewicht is erg weinig groei. Daar zou hij namelijk 3 weken geleden al op moeten zitten plus 3 weken a (minimaal) 90 gram..

Te weinig voedingsstoffen in de BV doordat je zelf slecht eet is onzin, BV neemt z'n voedingsstoffen wel zelfs ten koste van jou.

Als k jou was, zou ik deze week vaker aanleggen en meer rust samen proberen te nemen. Ik weet dat dat niet eenvoudig met een peuter in de buurt, maar samen een middagje op bed doorbrengen met alles binnen handbereik kan heel goed zijn. Maar vooral vaak aanleggen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63038324
Tja, toch even een lactatiekundige bellen... Wij kunnen wel van alles zeggen, maar goed wij hebben wel wat ervaring maar we hebben er niet voor geleerd. (maar dat stond ook al in mijn eerste post)

(Ik probeer altijd wat positieve verhalen waar het allemaal toch goed is gekomen... Positief denken )

Miffy, hoe ging het in de kraamweek? Je kraamhulp heeft toch meegekeken en elke dag gewogen, vond zij dat hij goed aankwam elke dag?

Ik weet nog dat Jen na 8 dagen weer op geboortegewicht zat...
pi_63038860
Het klinkt wel bekend. Wij zaten met 4 weken bij de arts en ik geloof dat Anna toen ook nog onder haar geboortegewicht zat. Het was iig zorgwekkend. Ik kreeg het advies te starten met kv, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb wel gebeld met de lactatiekundige. Daardoor ben ik sneller gaan wisselen van borst (en dan 4 of 6 'kanten' per voeding). En ik moest meer drinken, deed ik ook wel te weinig en Anna en ik hebben een paar dagen samen in bed gelegen. We moesten ook extra komen wegen. Dat heeft geholpen, als is ze altijd op het onderste lijntje blijven hangen.

Misschien kan iemand anders de zorg voor Thijmen van je overnemen? Dan kun je veel aanleggen.

En het is NIET NIET NIET jouw schuld, je doet wat je kunt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63039717
Miffy Ik ga mee met wat hierboven is gezegd. Dit gaat verder dan forumraad (en ik denk zelfs verder dan borstvoedingsvrijwilligstersraad). Een lactatiekundige zou de aangewezen persoon zijn om je bij te staan met advies

En zoals Yppy zegt: het is NIET jouw schuld!
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:13:12 #222
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63040388
Ik ga ook mee met het advies om een lactatiekundige te bellen. En in de tussentijd zo vaak mogelijk aanleggen. Zoek iemand die een (mid)dagje op je oudste kan passen zodat je samen heelveeltijd kan besteden aan het drinken.

En nee het is niet jouw schuld,dat je weinig eet heeft geen invloed op de voedingswaarde van je melk.
Ik zou echt proberen om die fles kv zo lang mogelijk niet te geven omdat daardoor vraag en aanbod verstoord kunnen raken. succes meis!
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:24:29 #223
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_63040731
Miffy, succes met het ten uitvoer brengen van de hierboven gegeven tips! Jullie zullen vast veel baat hebben bij het advies van de lactatiekundige en let maar op: over niet al te lange tijd zit Thijmen qua gewicht vast weer goed
Let je wel een beetje op jezelf? Een pasgeboren kleintje heeft veel tijd en aandacht nodig en dan heb je ook nog eens een dreumes (toch?) rondlopen... Pffff, geen wonder dat je jezelf af en toe weleens vergeet! Met het gevaar betuttelend over te komen: goed eten en drinken is erg belangrijk, zeker als je bv geeft en 2 kleintjes hebt die energie vreten. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het

Koosje, ik droeg met 9 maanden ook al gewone, laag uigesneden beugelbh's.
Ik weet niet hoe vaak je kleine nog drinkt op een dag, maar als er een paar uur tussen de voedingen zitten en ze ook geen uur meer duren dan kunnen gewone bh's echt wel hoor! Zelf ben ik al maaaaanden van de voedingsbh's af. Heerlijk!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 7 november 2008 @ 21:38:27 #224
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63041109
Wij hebben de nieuwe polis van de zorgverzekering binnen. Vanaf volgend jaar wordt lactatiekundige hulp tot 200 euro vergoed
pi_63041202
Welke verzekering is dat?

Ik heb heel snel gekeken bij de onze... Het wordt vooral duurder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')