abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2008 @ 21:16:45 #276
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63171752
Miffy, hoe was het op het CB?

Iemand nog een tip om een meisje van 8 maanden op een andere manier dan bij mama te laten drinken?
Ze weigert de fles niet, maar ze snapt gewoon niet wat ze er mee moet. Ze kauwt een beetje op de speen, maar drinken ho maar. Morgen ga ik eens kijken of ze een tuitbeker wel snapt iig
Mama wil 18 december naar het kerstdiner
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63171874
Heb je al een rietjesbeker geprobeerd, ET? Dat was echt het énige wat hier werkte.
Variety is the spice of life
  woensdag 12 november 2008 @ 21:23:29 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_63172024
E.T. het is misschien wat vroeg, maar een gewone open beker? Als je dan heel voorzichtig de melk aan haar lipjes laat komen, misschien lukt dat wel. Of idd een tuitbeker waar het direct uitloopt, geen antilek dus. Ive dronk al enige tijd voor zijn 1e verjaardag uit open bekers, hij heeft nooit met rietjesbekers of antilek tuitbekers om kunnen gaan.
pi_63172333
Hier ook hetzelfde, E.T! Drinken uit een fles kan hij nog maar een half jaar of zo, uit een glas ook al voor zijn eerste verjaardag.
  woensdag 12 november 2008 @ 21:34:38 #280
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63172442
rietjesbeker is ook nog wel een goede idd!

Silly me, ik dacht wel even dat ik Nienke wel eens een fles zou kunnen gaan geven..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 12 november 2008 @ 21:34:58 #281
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63172455
Ik zal eens op borstvoeding.com gaan lezen, tijdje geleden alweer.

Miffy, hoe is het gegaan vanmiddag?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63172502
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:34 schreef E.T. het volgende:

Silly me, ik dacht wel even dat ik Nienke wel eens een fles zou kunnen gaan geven..
Als ze is zoals Fons, vergeet het dan maar.
  woensdag 12 november 2008 @ 22:52:42 #283
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63176078
Het lukt Marlien ook al om (iig een paar slokjes) uit een glas te drinken, dus je zou Nienke ook kunnen proberen te laten drinken uit een beker (beker lijkt me handiger als het om meer dan een paar slokjes gaat ). Ik vind het zo'n schattig gezicht hoe ze probeert het drinken eruit te likken .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_63182136
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:41 schreef mrien het volgende:
Net bij het CB geweest, de wijkverpleegkundige keek verrast op toen ze hoorde dat Lotte nog borstvoeding kreeg
Zo gek is dat toch niet met 4 maanden lijkt mij
Nja, goed aangekomen in ieder geval, lijntje ging iets minder hard omhoog t.o.v. eerdere weegresultaten, maar dat hadden ze al aangegeven. Wel mooi om te zien in de groeicurves van borstvoeding.com
Voor de statistieken 6970 gram en 65,5 cm (vorige keer 6355 gram en 62,8 cm
Misschien positief verrast?

Ik kreeg de vorige keer ook te horen door een blijkelijk verraste arts dat ik die ochtend de eerste was die nog borstvoeding gaf met 3 maanden. Maar dat ik absoluut door kon gaan, ze raadde het juist aan om lekker door te gaan met borstvoeding ivm allergien van ouders.

Wij gaan ook zo naar het CB; ben benieuwd of het erop of eronder is (de 7kg).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63182238
Ik baal! Nu is Jen ook nog eens verkouden. Dus drinken gaat weer niet goed. Mijn productie is nu op een niveau dat ik haar dorst 's nachts niet meer kan stillen en een flesje is echt nodig om haar nu stil te krijgen. Ik had haar vanacht wel 4 keer gewisseld in 1 voedingsbeurt maar ze bleef mopperen.... Uit de fles dronk ze meteen een paar flinke slokken en toen was het wel weer goed.

Morgen ben ik gelukkig vrij, dan neem ik gewoon de tijd om Jen ook overdag de borst aan te bieden, het weekend ga ik daar gewoon mee door. Ik hoop dat de productie dan weer wat meer wordt en dat we wel gewoon kunnen doorgaan.

Weet iemand hoeveel Jen minimaal moet drinken bij mij?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63190885
Ben drinkt sinds gisteren zonder tepelhoedje !
Loop ik nu nog evenveel kans op tepelkloven en andere kwaaltjes of zou dat wel goed moeten zitten?
pi_63190921
Liza, wat goed! Zolang je goed oplet dat Ben echt goed hapt zou je geen kloven moeten krijgen.
pi_63190938
Liza wat heerlijk

Ticootje hopelijk werkt het vele aanleggen en gaat het weer de goede kant op.
pi_63191249
Ticootje, hier stond onlangs zo'n berekening voor hoeveel Jen zou moeten drinken, maar dat was geloof ik enkel voor babies die enkel borstvoeding kregen. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden. Maar haar meer aanleggen zal alleszins ook goed helpen normaal gezien. Veel succes alleszins .

Dit vond ik (wel over flesvoeding, maar zou toch ongeveer moeten overeenkomen):
Hoeveel flesvoeding moet mijn baby per dag drinken?

* De eerste 6 maanden: 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht. Een voorbeeld: een baby van 4 kg krijgt 600 tot 720 ml per dag.
* Heeft je baby niet genoeg, dan mag je hem meer geven. Maar dring nooit aan!
* Van 6 maanden tot 1 jaar: een halve liter per dag naast alle andere voeding. Je baby eet nu veel gevarieerder.
* Je hoeft je geen zorgen te maken als je baby minder of meer drinkt. Belangrijk is dat je baby voldoende groeit en goed ontwikkelt. Elke baby is verschillend.
pi_63191327
dubbel
pi_63192204
Ik was toch wel van plan om even tussendoor te wegen. Ik ben gewoon heel bang dat ik straks toch naar de kv moet omdat het nu weeeeer niet loopt.

Maar als mijn productie gewoon weer wat meer is, Jen vand e spruw en verkoudheid af is, hoop ik dat we het gewoon tot een jaar gaan volhouden. Na een jaar kan ik terugvallen op gewone melk en is bv niet echt meer nodig. Dan is bv gewoon voor de lekker (en dan hoef ik me niet zo'n zorgen te maken als ze een paar dagen minder bij me drinkt).

Jen drinkt op dit moment absoluut geen halve liter melk bij mij. Maar Jen is sowieso een moeilijk drinker, ook sap drinkt zij hooguit 200cc van op een dag.
pi_63192401
liza wat goed joh!

Ticootje, ik zou het echt niet weten Wel vervelend dat je zo snel last hebt van productieschommelingen. Aan de andere kant is dat natuurlijk ook niet geheel vreemd als ze overdag helemaal niet meer aan de borst drinkt.
Hopelijk heb je het snel weer opgekrikt, op verzoek aan de borst laten drinken lijkt me de beste manier.
Ze eet ook al ander voedsel dus als je gehoor geeft aan haar dorst door de borst aan te bieden dan zou je al goed moeten zitten, lijkt me.
pi_63192577
Ja Owlet, ik heb geen andere keus dan de borst alleen 's avond en 's ochtends aan te bieden. Het is dit of over op de fles. Door het kolven heb ik nu al 4x een borstontsteking achter de rug, met een mooi abces als laatste toefje, dan vergaat je plezier in het voeden wel.

Het is lang wel goed gegaan, maar het is nu gewoon zo dat Jen 's avonds moeilijk bij me kan drinken. Door de spruw en verkoudheid gaat het allemaal wat moeilijk. Dat betekend dat zij weinig vraagt en ik dus minder ga aanmaken. Dat is logisch.

Maar ik weet uit het verleden dat ik mijn productie met een dag of 2 wel weer kan opvoeren. Dus morgen krijgt Jen alleen een fles als ze blijft dreinen, verder kan ze bij mij drinken. Dan zal ik zaterdag wel flinke stuwing krijgen, maar ook die dag zal ik gewoon zoveel mogelijk voeden. Het komt ook echt wel weer goed, alleen ik baal gewoon dat we nu weer iets hebben. Kan het niet gewoon normaal gaan bij ons?
pi_63192647
Ticootje als Jen goed eet is ene half liter vocht per dag minimaal nodig. (dit geld voor de VOCHThoeveelheid, dus niet voor de voedingsstoffen uit de melk, maar als ze goed groenten en brood eet zal dat ook wel loslopen)
Als het vocht 200cc diksap is, dan is 300cc melk dus voldoende.
In fruit en groente zit ook vocht.
Kon Jen nu al tegen yoghurt ofzo? Anders kun je ook yoghurt geven overdag, dat is ook vocht.

Hier ook een hele slechte drinker. Per dag gaat er hooguit 300cc vocht in + 2 borstvoedingen. Maar geen idee hoeveel die borstvoeding is want maatstreepjes heb ik na 16,5 maand nog steeds niet ontwikkeld.
Pepijn krijgt dus nu yoghurt met muesli als ontbijt ipv brood, dat eet hij veel beter en is ook goed als vocht.
pi_63192858
Ja P_iglet, Jen is dol op yoghurt (zonder suiker, wat iedereen weer zielig vindt). Ze krijgt ook elke avond yoghurt als toetje. Ze eet goed haar fruithap (zit ook vocht in) en haar boterhammetjes en 's avonds haar prak. Jen is echt een goede eter, maar gewoon een slechte drinker.

Ik ben "blij" dat jij ook aangeeft dat Pepijn ook maar 300cc drinkt en daarnaast 2 x borstvoeding. Jen is dus niet de enige...

Misschien dat ik ook beter yoghurt kan geven 's ochtends. Alleen kan ik er nog geen muesli of iets anders in doen. Die hoelahoeps van bambix zijn vanaf 15 maanden, dat zal wel niet voor niets zijn.
pi_63193278
Brinta of iets dergelijks kan ook door de yoghurt, maar 2x per dag yoghurt lijkt mij wel veel hoor.

Gewoon opletten of ze redelijk blijft plassen en gewoon vrolijk blijft. Dan komt het vast goed, ze drogen zichzelf echt niet uit hoor.
Als Pepijn af en toe heel weinig drinkt dan wordt hij 's nachts wakker en is dan ook tevreden met water. Dan klokt hij zo 100-150cc water naar binnen terwijl hij dat overdag dus vertikt te drinken.
pi_63193433
Biobim babymuesli is ook erg lekker in de yoghurt, volgens mij kan dat al vanaf een maand of acht. En anders iets van bambix?
pi_63193446
Ik geef geen brinta of andere pap. Dat blieft mevrouw niet. Als ze 's ochtends yoghurt zou krijgen, dan zou ze 's avonds fruit als toetje kunnen krijgen.

En verder is ze gewoon vrolijk, ze heeft echt geen dorst want ze zet het gewoon op een krijsen als je de fles iets meer dwingt dan normaal. Vannacht moest er ook opeens een paar grote slokken geklokt worden, dat doet ze overdag niet. Dan neemt ze steeds een slokje en dan is het weer genoeg. Ik loop de hele dat drinken aan te bieden en elke slok die ze neemt ben ik blij mee.
pi_63193484
brinta of andere pap kan ook door de yoghurt ipv melk.
biobim babymuesli heeft pepijn ook wel gegeten in het begin.
pi_63193645
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:54 schreef Jelief het volgende:
Ja ik zag hem, leuk stukje tekst erbij ook.
Dank u
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')