abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:13:34 #251
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_63122078
Wat balen ticootje!
Ik heb zelf geen ervaring met spruw. Hopelijk kan de dokter je goed helpen straks.
Succes!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_63124365
ik krijg een zalfje, daarmee de spenen en mn tepels insmeren. Na een week moet het weg zijn, anders moet ik langskomen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63124436
Zucht, wat een belachelijk advies weer. Vooral die spenen insmeren, het is om te huilen.

Natuurlijk is het daarmee niet weg. Jullie moeten allebei behandeld worden, anders besmet je elkaar keer op keer weer opnieuw. Zie de links in de OP voor meer info., ook voor wat te doen met spenen en wassen en dergelijke.
Variety is the spice of life
pi_63124774
heerlijk toch weer, die huisartsen
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:33:28 #255
197301 Miffy1984
pi_63124914
Ik dacht al toen ik schreef "hopelijk kan de dokter je goed helpen" dat dit wel tegen zou vallen.
Soms heb je nog meer aan het cb dan huisartsen
pi_63126037
Spruwbehandeling
Belangrijk is dat moeder en kind beiden, gelijktijdig, behandeld worden. Het beste kan je het mondje van de baby na elke voeding met de orale gel of suspensie behandelen. Neem per keer wat minder zodat je in totaal niet meer smeert dan de maximum hoeveelheid die in de bijsluiter staat. voorbeeld: in de bijsluiter staat 4 keer 4 ml is 16 ml per dag. Als je 8 keer borstvoeding geeft smeer je na elke voeding 2 ml. Zo komt je in totaal ook op 16 ml uit.
Van de gel doe je een bolletje ter grootte van een erwt op je vinger en dat smeer je uit in de rechterwang + kaak. Dan nog een bolletje voor de linkerkant en een 3e bolletje onder de tong.

Zorg bij gebruik van de suspensie ervoor dat het pipetje niet in aanraking met de mond/speeksel komt. Doe bijvoorbeeld eerst een beetje in cupje en verdeel dat met je vinger of wattenstaafje door het mondje.

Je kunt de gel of suspensie ook op je tepels smeren. Voordeel daarvan is dat je het niet hoeft af te wassen. Het is wel een plakkerig gedoe, en je tepels kunnen er erg gevoelig van worden. Je kan dan om een creme vragen met dezelfde werkzame stof.
Na het voeden je tepels voorzichtig wassen met water en aan de lucht laten drogen. Daarna héél dun de crème erop smeren. Deze moet je voor het voeden wel even afwassen.
Eventueel kun je daarna nog (dun!) Purelan of Lansinoh smeren als je tepelkloven hebt.

Let verder goed op hygiëne:

- alles wat in aanraking komt met BV op 60 graden wassen (BH, katoenen zoogkompressen, beddengoed, handdoeken, spuugdoekjes en alles waar melkresten op zitten)
- kolf, (fop)speen, tepelhoedjes e.d. elke dag uitkoken
- heel goed handen wassen, maar niet met (antibacteriële) zeep, gebruik een PH neutraal of zuur wasproduct.
- let ook op andere kinderen en bezoek: geen vreemde vingers in de mond van de baby!
- speeltjes en knuffels ook op 60 graden wassen
- let op besmetting via tandenborstels van gezinsleden onderling
- geen afgekolfde BV in de vriezer bewaren voor later gebruik, of vóór gebruik een paar seconden tegen de kook aanbrengen en na afkoelen meteen gebruiken
- vochtige zoogkompressen meteen vervangen.

Over het algemeen merk je na een aantal dagen verbetering. Als alle klachten verdwenen zijn ga je nog 10-14 dagen door met behandelen. Stop je te snel dan kan de spruw weer terug komen.

Alleen de spenen insmeren is dus onzin. De rest wat hij zei komt toch aardig overeen?
pi_63126269
Je schreef alleen iets over spenen en tepels, niet dat hij heeft gezegd dat je jen ook moet behandelen. Als hij dat niet heeft gezegd dan is hij echt in gebreke gebleven,maar dat is algemeen bekend, huisartsen hebben de ballen verstand van spruw.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:11:56 #258
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63127279
Balen Ticootje!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63127316
hmmz, nou weet ik het ook niet meer. Maar ik ga straks het receptje ophalen.

Maar volgens mij moet ik inderdaad ook gewoon Jen ermee behandelen. Misschien dat hij daarmee bedoelde dat ik de speen in moest smeren. (smeren en daarna geven)

Maar goed ik was sowieso wel van plan om Jen dr mondje ook te doen.
pi_63127377
Even goed kijken wat voor zalf je krijgt, Ticootje. Niet alle zalf die op je tepels kan is geschikt voor direct gebruik in een babymondje
pi_63127395
en als je toch bij de apotheek bent koop dan meteen een tube miconazolnitraatzalf voor je tepels.
Daktarin op je tepels smeren is nogal goor. Gewone creme werkt een stuk beter.
pi_63127444
Ik moest het anders op mn tepels smeren voordat ik zou gaan voeden.... Dus het lijkt mij dan dat het ook wel zo in haar mondje mag. Maar ik ga inderdaad even lezen.

Ik heb nu toch wel wat gespannen borsten (ik was echt een beetje bang dat ik gewoon in een productiedip zat), ze heeft echt veel te weinig gedronken vannacht. Maar ze had wel echt dorst, want een flesje water werd wel aangevallen (tot ze na een paar slokken doorhad dat het water was).
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:19:36 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63127467
quote:
Op maandag 10 november 2008 21:01 schreef Miffy1984 het volgende:
Vreselijk.
Ik moest me gister ook inhouden. Ik zat in een eetcafe met thijmen en er zat toevallig ook een andere vrouw met een baby van precies even oud. Ze zag dat thijmen aanzienlijk kleiner was en vroeg hoeveel hij woog enzo. Goed ik vertelde het probleem (ik had beter kunnen weten, ze was tussendoor de fles aan het geven) ze zei: ' ja dat krijg je met bv he, je weet nooit hoeveel ze binnenkrijgen. Met de fles weet je dat precies...daarom voor mij geen bv bla bla bla'' Haar kind dronk zoveel zei ze! OKee... Thijmen is te klein, maar haar kind was met 5 weken echt al te dik! ......... en dan toen ik wegging zo afkeurend zeggen 'nou succes er dan maar mee he'
Sorry, maar ik kan het toch even niet laten. Een kindje dat bv krijgt heeft lekkere spekkies als het tonnetje rond is, maar een kv kindje is te dik. Hoe kan je dat nou zeggen van een kindje van 5 weken oud?
Raar hoor. 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'.
Wat overigens niet weg neemt dat zij gewoon d'r kop had moeten houden over hoe kv beter zou zijn etc.
quote:
Ik heb trouwens contact gehad met Gonneke van Veldhuizen (lactatiekundige)
Dat Thijmen niet groeit ligt er waarschijnlijk aan dat hij te weinig vette achtermelk krijgt. Ze heeft heel uitgebreid advies gegeven en veel tips. Daar ben ik nu druk mee bezig. Ik heb woensdag een afspraak met het cb voor opnieuw wegen, maar ik denk dat ik morgen ook even langs ga voor wegen. Ik wil toch weten of er nou iets gebeurd...
Fijn dat je goed advies gekregen hebt inmiddels! Ik hoop voor je dat het snel zoden aan de dijk zet!
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:37:45 #264
197301 Miffy1984
pi_63130933
[quote]Op dinsdag 11 november 2008 13:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sorry, maar ik kan het toch even niet laten. Een kindje dat bv krijgt heeft lekkere spekkies als het tonnetje rond is, maar een kv kindje is te dik. Hoe kan je dat nou zeggen van een kindje van 5 weken oud?
Raar hoor. 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'.
Wat overigens niet weg neemt dat zij gewoon d'r kop had moeten houden over hoe kv beter zou zijn etc.

Ja je hebt gelijk. Dat is ook eigenlijk helemaal niet wat ik bedoel. Het was meer een persoonlijke aanval op de moeder zonder dat ik er verder bij nadacht Als ze het kind wel bv had gegeven had het misschien net zulke 'lekkere spekkies'
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:42:24 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63131066
In die zin kon ik me het ook wel voorstellen hoor. Ik had wrsch iets achterlijks gezegd over haar bolle kuiten ofzo.
  woensdag 12 november 2008 @ 09:41:29 #266
197301 Miffy1984
pi_63151042
Vanmiddag gaan we weer wegen......... duimen julllie mee dat Thijmen is aangekomen!
Ik hoop toch dat ie minimaal 150 gr is aangekomen. Dat is dan wel in vijf dagen gebeurd, en daar staat minimaal een week voor normaal gesproken. Maar ik heb zo me best gedaan! Overdag om de 2 uur de borst, 's nachts om de 3. Kolven kolven kolven.... bijvoeden met het bovenste vette laagje van de melk (jaaa... dat kan je er met een lepeltje afhalen zei Gonneke) zucht...
pi_63151213
Ik hoop dat hij is aangekomen miffy!
pi_63151240
ik duim mee!!
pi_63154411
Oh Miffy ik hoop zo dat het gelukt is. Je kunt moedermelk idd afromen. (datkan bij versekoemelk ook, dat is de lekkerste slagroom die ik ooit geproefd heb.

Emma en ik staan trouwens op bv.com
pi_63154523
Lampo ook!!!
pi_63154559
Ja ik zag hem, leuk stukje tekst erbij ook.
pi_63154595
Vannacht ging het wel beter aan de borst, maar vanmorgen had Jen niet een plasluier zoals ze die altijd had. Hopen gewoon dat die rotspruw snel weg is en dat ze weer een beetje normaal kan drinken.

Gister was ik wel vroeger thuis, ik had haar meteen opgehaald van het kdv en thuis meteen lekker samen op bed gelegen. Toen dronk ze wel meteen 2 borsten leeg, dus de mamahonger is gelukkig niet weg.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:28:59 #273
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63159003
Ik dacht nog, hé, dat is precies dezelfde doek als in OUD, maar heb niet heel erg goed naar de foto gekeken

Hopelijk zijn jullie snel van de spruw af, Ticootje.

En ik heb de hele Engelse medicatielijst op bv.com doorgespit en volgens mij kunnen zowat alle antischimmel middelen gewoon gebruikt worden tijdens de bv. Dus kom maar op huisarts
pi_63164487
Net bij het CB geweest, de wijkverpleegkundige keek verrast op toen ze hoorde dat Lotte nog borstvoeding kreeg
Zo gek is dat toch niet met 4 maanden lijkt mij
Nja, goed aangekomen in ieder geval, lijntje ging iets minder hard omhoog t.o.v. eerdere weegresultaten, maar dat hadden ze al aangegeven. Wel mooi om te zien in de groeicurves van borstvoeding.com
Voor de statistieken 6970 gram en 65,5 cm (vorige keer 6355 gram en 62,8 cm
pi_63168224
jen volgt ook het lijntje van bv.com. Niet die van het cb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')