abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:00:12 #226
62233 Jelief
ikke lief!
pi_63041829
CZ, het wordt voor ons 2 (Ema gratis) 4 euro duurder per maand en het eigen risico gaat 5 euro omhoog.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:08:47 #227
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_63048382
Vraagje; mijn zus heeft een kindje van 3 weken oud en ze geeft borstvoeding. Dat gaat in principe prima, maar sinds 2 dagen drinkt de kleine niet goed. Hij trekt aan de tepel en lijkt de hele tijd honger te houden. Het geeft hem duidelijk geen voldoening. Hij drinkt soms heel even kort, maar stopt dan weer, alsof de borst leeg is oid. Heel verdrietig is hij ook. Mijn zus denkt dat ie misschien pijn heeft. Ik kan dat zelf niet goed inschatten.

Ik dacht in eerste instantie aan regeldagen, maar denk nu dat het misschien wel eens spruw zou kunnen zijn (vanwege het feit dat hij pijn lijkt te hebben). Ik heb daar zelf gelukkig nooit last van gehad, dus herken de symptomen niet. Dat je perse witte puntjes zou moeten zien, is onzin, toch?

Mijn zus is nu een beetje bang dat de kleine niet genoeg vocht binnen krijgt. Wat raden jullie aan?

Bedankt alvast!

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 08-11-2008 09:45:04 ]
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:55:18 #228
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63048671
Dat lijkt me ook niet goed Renzell. Stella had wel van die dagen dat ze extreem vaak aangelegd wilde worden, maar dan dronk ze wel gewoon en had echt geen pijn. Dan moest de productie gewoon opgekrikt worden. Arm manneke , en ook arme zus van renzell

Ik zou het cb bellen, als ik haar was. En de huisarts voor als het spruw is. Maar ja, dat had je vast zelf ook al bedacht .

[ Bericht 14% gewijzigd door Guuzewuus op 08-11-2008 10:02:01 ]
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:07:55 #229
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63048784
lactatiekundige bellen, renzell
3 weken is te jong en kwetsbaar om zelf te rommelen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63048798
renzell: Klinkt als iets waarvoor je even moet bellen met Borstvoeding Natuurlijk. Aan de tepel trekken is hier altijd wel een teken dat mijn borst (bijna) leeg is trouwens. Is de uk tussen de voedingen in wel gelukkig?
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:12:40 #231
105888 renzell
pi_63048854
Dank jullie wel!

Hij was gisteravond schijnbaar erg verdrietig, ook tussen de voedingen door. Ik weet niet hoe het nu gaat. Zal haar zo eens bellen. Ik ben er gistermiddag geweest, toen was ie wel rustig.

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 08-11-2008 10:54:04 ]
pi_63049045
Hè vervelend Renzell! Inderdaad, lactatiekundige of een vrijwilligster van borstvoeding natuurlijk/la leche league bellen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:12:51 #233
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_63049848
He allemaal

Heel erg bedankt voor alle adviezen en steun!
Thijmen heeft een moeilijke nacht gehad en ochtend. Erg veel huilen, door naar mijn idee van de krampjes, waardoor hij ook moeilijk dronk. Ik leg hem veel aan, maar hij drinkt vaak erg kort vind ik. Het lijkt erop dat hij nog wel even wil blijven drinken, maar door de krampjes laat ie steeds los om te huilen. Hopeloos. Vanochtend ging de voeding wel redelijk, heeft aardig wat gedronken. Mijn tsr blijft ook nog zo enorm sterk. Dat verergert ook de krampen denk ik. Ik probeer af en toe vooraf te kolven tot de ergste spanning eraf is.

Ik vind het zo moeilijk, je haalt van alles in je hoofd wat er nou mis kan zijn. Ook denk ik nu aan koemelkallergie. Ik heb gister onwijs veel zuivel producten gegeten en gedronken en hij heeft vannacht echt een piek gehad wat darmkrampjes betreft. Daarbij heeft ie eigenlijk altijd een verstopt neusje, niest vrij vaak en ook dus een groeiachterstand. Ik laat denk ik de zuivel even staan.

Ik ga straks even een mail sturen met het hele verhaal naar een lactatiekundige. Zij belt mij dan terug voor een telefonisch consult. Hopelijk heeft ze goede tips. Ik vind trouwens verschillende sites daarvoor, maar heeft iemand eventueel een tip voor een goede lactatiekundige?

Trouwens over het wegen: Dat wordt hier in de kraamweek en de weken erna helemaal niet thuis gedaan! Ik ben daar nu ook best wel boos om. De 1e keer dat er pas gewogen wordt is het 1e bezoek aan het cb. Of ik kon natuurlijk zelf langskomen op het inloopspreekuur... maarja... ik dacht dat alles goed ging...
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:31:18 #234
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63051176
Ik denk overigens dat als ik de volgende keer op het CB kom ( vrijdag) dat ze haar teveel vindne aangekomen, mijn meisje krijgt flinke spekjes namenlijk.

Miffy, succes!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_63051236
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:12 schreef Miffy1984 het volgende:

Ik ga straks even een mail sturen met het hele verhaal naar een lactatiekundige. Zij belt mij dan terug voor een telefonisch consult. Hopelijk heeft ze goede tips. Ik vind trouwens verschillende sites daarvoor, maar heeft iemand eventueel een tip voor een goede lactatiekundige?
Absoluut een van de beste: Gonneke van Veldhuizen - Staas
http://eurolac.net/index.php

Succes!
pi_63051945
Met Nebelung gaat het goed, ze is hier alleen even wat minder.

Verstandig dat je contact opneemt met een lactatiekundige Miffy.

Lastig zoiets he renzell. Hoe gaat het nu? Misschien kan je zus een vrijwilliger bellen. Het kan zoveel zijn. Regeldagen, spruw idd, of krampjes of 'gewoon ziekjes', moeder die niet helemaal lekker is. Toen Anna spruw had, konden we het zien zitten, al was dat volgens de wvp geen spruw. Ik voelde het zelf als steken in m'n borst.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 8 november 2008 @ 16:29:23 #237
105888 renzell
pi_63055390
Dank jullie wel voor de reacties! Volgens mij gaat het iets beter nu. Ze heeft een kennis die lactatiekundige is, die gaat ze bellen als het niet snel herstelt. Het blijft altijd lastig met die kleintjes hè. Je hebt nog geen 'systeem' om op terug te vallen, dus het blijft vaak een beetje giswerk. Maar liever een keer te veel bellen, dan een keer te weinig, vind ik.
pi_63060139
Miffy, bij Jen kreeg ik ook mijn vermoedens van een allergie bij ongeveer 8 weken was echt een top. We gingen een weekendje weg en ik at net even andere dingen dan normaal. Mijn ouders kookten elke dag een eitje bij het ontbijt... Dat weekend gaf voor mij de doorslag dat er iets niet goed ging. Jen krees het gewoon uit van de pijn. Helemaal samentrekken en helemaal overstuur.

Ik ben toen meteen gestopt met melk drinken en heb het aangekaart bij de cbarts. Die verwees mij door naar een dietist, het dieet werd nog wat erger. Geen melk, ei en soya. Dat 8 weken lang, toen kon soya en kippenei terug. Soya ging prima, kippenei was erg zielig. Ik had nog geen eens echt een ei gegeten, maar een product waar ei in verwerkt zat. Ei moest weer uit het dieet. Toen Jen 5 maanden was probeerden we melk weer terug, en ook dat ging goed. Ei bleef dus over, en dat is nu nog steeds.

Als je echt je vermoedens hebt over een allergie moet je echt even vragen om een verwijzing naar een dietist. Ze kan je goed verder helpen, ze hebben mooie lijsten met producten die je wel mag.

Het dieet is in het begin erg zwaar. Nu mag ik alleen geen ei, en dat is af en toe moeilijk als er weer eens taart wordt gegeten op het werk. Ik ben dol op appeltaart en dat mag ik dus niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63063094
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben toen meteen gestopt met melk drinken en heb het aangekaart bij de cbarts. Die verwees mij door naar een dietist, het dieet werd nog wat erger. Geen melk, ei en soya.
Ben ik nu ook mee bezig vanwege Yara's eczeem. Erg leuk
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 9 november 2008 @ 22:53:54 #240
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63089337
Nienke aan de fles krijgen is nog niet zo makkelijk Die speen is natuurlijk voornamelijk leuk om op te kauwen
Nou had ik er ook direct kv in gedaan.. ga toch maar proberen met bv in de fles; dus vol goede moed de kolf gezocht .. Kolven ben ik een beetje verleerd geloof ik Maar goed dat ik er geen hele voedingen van hoef te geven per se. IK heb nu 30cc om morgenochtend mee te oefenen.. als morgen het hele spul op bed ligt, komt de kolf wel weer tevoorschijn. Wie weet gaat ze het snappen met een vertrouwd smaakje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63096049
Borstvoeding goed voor kinderlongen
Uitgegeven: 10 november 2008 09:17
Laatst gewijzigd: 10 november 2008 09:17

LONDEN - Kinderen die minstens vier maanden borstvoeding krijgen, hebben sterkere longen dan kinderen die uit de fles drinken. Dat voordeel kan tot in het tiende levensjaar gemeten worden, blijkt uit onderzoek waar de Britse BBC maandag over schrijft.

Volgens de onderzoekers heeft het voordeel te maken met de manier waarop de baby aan de borst zuigt en de tijd die deze manier van voeden in beslag neemt. Baby's moeten drie keer zo hard aan een borst zuigen als aan een fles.

Als deze theorie blijkt te kloppen, zouden flessen zo aangepast kunnen worden dat kinderen daarmee ook voordeel kunnen behalen.
pi_63098874
Oh, ik heb gister echt me in moeten houden.

Ik had dus een gesprekje met 2 andere dames over borstvoeding. 1 vond dat ze met 5 weken meer dan genoeg borstvoeding gegeven had. (Ok, kan moet ieder voor zich weten) De ander dacht te menen dat het voor mij beter was om te stoppen met bv omdat ik dan gewoon weer ei kon eten (wat een reden om te stoppen met bv). "Gewoon lekker aan de opvolgmelk"

Ik heb haar gevraagd wat er gewoon aan is om Jennifer opeens afgekolfde melk die bedoeld is voor kalfjes, vervolgens zo bewerkt zodat het op moedermelk lijkt en vervolgens in een stinkblik wordt gestopt, te geven.

Waarop de ander dus antwoordde, "oh is het dan koemelk??" Je geeft je kind dus flesvoeding, maar je weet eigenlijk niet wat je geeft?? Is dat niet raar? Ik heb mn mond verder maar gehouden....
pi_63098918
hahaha da's niet zo slim nee.
pi_63104532
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:19 schreef Ticootje het volgende:

Waarop de ander dus antwoordde, "oh is het dan koemelk??" Je geeft je kind dus flesvoeding, maar je weet eigenlijk niet wat je geeft?? Is dat niet raar? Ik heb mn mond verder maar gehouden....
Op dat soort momenten hoef je ook niks meer te zeggen
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 10 november 2008 @ 21:01:21 #245
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_63112894
Vreselijk.
Ik moest me gister ook inhouden. Ik zat in een eetcafe met thijmen en er zat toevallig ook een andere vrouw met een baby van precies even oud. Ze zag dat thijmen aanzienlijk kleiner was en vroeg hoeveel hij woog enzo. Goed ik vertelde het probleem (ik had beter kunnen weten, ze was tussendoor de fles aan het geven) ze zei: ' ja dat krijg je met bv he, je weet nooit hoeveel ze binnenkrijgen. Met de fles weet je dat precies...daarom voor mij geen bv bla bla bla'' Haar kind dronk zoveel zei ze! OKee... Thijmen is te klein, maar haar kind was met 5 weken echt al te dik! ......... en dan toen ik wegging zo afkeurend zeggen 'nou succes er dan maar mee he'

Ik heb trouwens contact gehad met Gonneke van Veldhuizen (lactatiekundige)
Dat Thijmen niet groeit ligt er waarschijnlijk aan dat hij te weinig vette achtermelk krijgt. Ze heeft heel uitgebreid advies gegeven en veel tips. Daar ben ik nu druk mee bezig. Ik heb woensdag een afspraak met het cb voor opnieuw wegen, maar ik denk dat ik morgen ook even langs ga voor wegen. Ik wil toch weten of er nou iets gebeurd...
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_63113027
miffy goed dat je hulp hebt gezocht. Ik hoop dat die kleine van je flink gaat aankomen van jouw slagroom.
  maandag 10 november 2008 @ 21:23:48 #247
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63113669
Fijn Miffy, dat je tips hebt gekregen van Gonneke!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63114519
Echt goed dat je contact hebt gehad met Gonneke Miffy.

Vorige week legde Anna d'r pop aan. Goed voorbeeld doet volgen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63121957
Jen heeft spruw... Vannacht heeft ze minimaal gedronken..

Ik geef een beetje mezelf de schuld, de laatste tijd heb ik haar flesjes en speentjes niet zo vaak uitgekookt als dat ik deed... Van het weekend zag ik wel een wit vlekje op haar bovenlip, maar ik dacht "het zal wel loslopen". Maar nu is haar hele tong met witte vlokken, en drinken ho maar.

Ik heb zo een afspraak bij de dokter.

Wat kan ik nog meer doen? Wat moet ik allemaal ontsmetten? Ze krijgt iedere avond een schone pyjama en een schone slaapzak aan. Moet ik een doek onder haar hoofd leggen 's nachts zodat ik die ook elke dag kan verschonen? (Op het kdv is dat al het geval) Hoevaak moet ik haar spenen nu doen? Moet Pip ook elke dag in de kookwas (dat wordt wel een probleem)?

En hoe slecht is het dat ze vandaag niet aan de 300cc borstvoeding komt? Sta ik dan niet meteen droog, of zal ik dit weekend maar uittrekken om de boel dan wat meer op gang te krijgen? (gister heeft ze overigens wel goed gedronken.)
pi_63122032
Alle kleren naspoelen met azijn ipv wasverzachter, dan hoef je ook niet per se op 60 graden te wassen. Ik zou fuppen en spenen zeker elke dag uitkoken. Verder weet ik niet hoe panisch je er mee moet zijn, eigenlijk. Ik heb die hele periode uit mijn hoofd verbannen.

Miffy fijn dat je tips hebt gehad van Gonneke, hoop dat Thijmen nu lekker gaat groeien!
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')