abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75200953
quote:
Op maandag 30 november 2009 01:01 schreef Leppie7 het volgende:
Ik heb mijn breekpunt bereikt, elke winter word mijn winter depressie zwaarder en zwaarder en ik zit nu op het punt dat ik bijna alleen nog maar buiten kom om avonds naar de kroeg te gaan
Ook sta ik op het punt om voor de 2e x te stoppen met mijn studie.
Mijn vader komt van curaçao en ik heb er ook nog veel familie wonen en ben er een paar x geweest en dat is me tog wel heel erg goed bevallen. Ik zal daarom ook graag volgend jaar beginnen aan een studie in curaçao.
Hebben jullie enig idee
1. hoeveel tijd er ongeveer nodig is voor de voorbereiding (visa aanvragen enz.)
2. wat de kosten van het leven zijn daar (kamerhuur, voedsel, stappen enz.)
3. als je aan de UNA een studie begint kan je die dan ook voortzetten in Nederland als je dat zal willen?
4. is het een beetje te doen om een bijbaantje te krijgen in curaçao?

Alvast bedankt,

In de tussentijd kun je ook een zonnebankkuur doen; dat helpt ook goed tegen de winterdepressie!
 FR
  Admin woensdag 2 december 2009 @ 03:18:58 #227
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_75201005
quote:
Op woensdag 2 december 2009 03:07 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Niet ééns op Fok!, Breuls?!!

Ze zien er in ieder geval wél mooi uit! Ik ga ze binnenkort eens van dichtbij bekijken.

Flickr is een fotosite, FOK! een community. Waar denk je dat ik mijn foto's gooi?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_75202704
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 20:32 schreef thomaster het volgende:

[..]

nog geen heimwee? of geen heimwee meer? of was het mooi geweest na een jaartje? Ik zit inmiddels zelf op de jaargrens en moet zeggen dat ik nog steeds geen plannen heb om weg te gaan, bevalt prima hier

Ik zal binnenkort kijken of er niet nog wat foto's op kunnen. Heb ik allemaal thuis op de pc, maar daar heb ik pas 3 dagen internet
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik had het ook helemaal gehad met Korsou toen ik terug ging.
Een eiland is gewoon niets voor mij, teveel beperkingen en dus te weinig mogelijkheden.
Het weer mis ik ontzettend en Cas Abou en lekker eten en Polar drinken bij de toko met de Antilliaanse mannetjes en de lekkere Nevada sigaretten
Maar het weegt niet op tegen de dingen die ik absoluut niet mis, zoals de wegen, de constante auto reparaties, de stervensdure importproducten, de asociale Nederlanders die er wonen en het gebrek aan goeie feestjes (dat is smaakgebonden uiteraard, ik hou niet zo van de strandfeestjes op Mambo).

Als je een tijd terug bent (in deze kou) ga je het wel romantiseren, dan lijken al die slechte dingen ineens niet meer zo slecht
Whatever you're about to discover we off that.
pi_75215271
quote:
Op woensdag 2 december 2009 09:11 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik had het ook helemaal gehad met Korsou toen ik terug ging.
Een eiland is gewoon niets voor mij, teveel beperkingen en dus te weinig mogelijkheden.
Het weer mis ik ontzettend en Cas Abou en lekker eten en Polar drinken bij de toko met de Antilliaanse mannetjes en de lekkere Nevada sigaretten
Maar het weegt niet op tegen de dingen die ik absoluut niet mis, zoals de wegen, de constante auto reparaties, de stervensdure importproducten, de asociale Nederlanders die er wonen en het gebrek aan goeie feestjes (dat is smaakgebonden uiteraard, ik hou niet zo van de strandfeestjes op Mambo).

Als je een tijd terug bent (in deze kou) ga je het wel romantiseren, dan lijken al die slechte dingen ineens niet meer zo slecht
Met een persoonlijk mening zal je niemand voor het hoofd stoten denk ik hoor

Sowieso zijn de dingen die je tegen (gingen) vallen heel herkenbaar voor iedereen die hier woont denk ik, hoe je ermee omgaat maakt denk ik het verschil. Zolang je de balans voor jezelf opmaakt en meer zegeningen op Curacao telt dan als je naar Nederland zou kunnen hebben, dan zit je goed op het eiland. Tegen de tijd dat het andersom wordt, wordt het tijd om terug naar Nederland, of een ander buitenland (wel vasteland dan) te gaan.
Kom je hier vaker, of loop je stage?
pi_75285268
Iemand die hier weet of het bedrijf gpstart gestopt is of failliet is?
pi_75315711
Geen idee, heb je ze al gebeld?

Ik word ook moe van de autoreparaties hier, iedereen wil met je auto spelen godver...
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_75338738
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:25 schreef ongelovelijk het volgende:
Iemand die hier weet of het bedrijf gpstart gestopt is of failliet is?
Geen idee, ik moet eerlijk zeggen dat ik het bedrijf ook niet ken. Op de website GPStart staat wel een Nederlands, Curacaos en skype telefoonnummer. Ik zou ff een belletje plegen...
  Admin zondag 6 december 2009 @ 16:41:55 #233
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_75340545
Hej, dat linker kantoorgebouw op die pagina is waar ik ook werk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_75371329
Werk je vlakbij Tempo? Van die mooie reclame?
pi_75371602
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:24 schreef WarPuppy het volgende:
Tempoooo....uitzendbureau-ooo....op Scharlooooo....GOGOGOOOOO....TEMPO!

fantastisch gewoon, had zelf geen betere reclame kunnen verzinnen
pi_75371635
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:41 schreef Breuls het volgende:
Hej, dat linker kantoorgebouw op die pagina is waar ik ook werk.
Dan moet jij best kunnen checken of GPStart er nog zit toch?
  Admin maandag 7 december 2009 @ 15:18:50 #237
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_75373359
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:24 schreef WarPuppy het volgende:

Tempo is verderop in de straat ja. Die zit naast Wereldstage.
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:32 schreef thomaster het volgende:

[..]

Dan moet jij best kunnen checken of GPStart er nog zit toch?

Vanmorgen gekeken toen we het terrein opreden; hun bord met logo hangt er nog.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 7 december 2009 @ 18:32:35 #238
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_75380945
Vage bedrijven hebben jullie daar maar in Curacao hoor....ik heb nogsteeds geen stage...ben ondertussen bezig met een stage op Suriname..(maar daar is nog geen topic over )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Admin maandag 7 december 2009 @ 18:53:02 #239
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_75381893
Had het er net met een paar mensen over: de vertegenwoordigster van GPstart is weg sinds eind november. De telefoniste hier moet steeds mensen afwijzen omdat er niemand te bereiken is.

Ik zou GPstart dus gewoon vergeten, Wereldstage heeft een slecht imago maar is wel beter, als ik het zo kan inschatten. Of je zoekt gewoon zelfs iets.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_75382262
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vage bedrijven hebben jullie daar maar in Curacao hoor....ik heb nogsteeds geen stage...ben ondertussen bezig met een stage op Suriname..(maar daar is nog geen topic over )
Zijn de bedrijven vaag omdat ze jou niet halsoverkop een baan aanbieden?
pi_75383497
Ze bestaan dus toch nog. Heb vandaag een mail gekregen dat ze nog steeds bezig zijn met het zoeken van een stage.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:37:59 #242
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_75401354
Nou niet zozeer omdat ze mijn nix aanbieden...maar meer omdat ze vanalles beloven en dan ineens niet of nog maar half bestaan. Dat niet ieder bedrijf mij wil hebben, kan ik best wel inkomen hoor
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_75431287
Welkom op Curacao. Wereldstage is gewoon ook bagger (zoals ik moest geloven beloven zij van alles en doen zij niks en zit de huisvesting is matige / slechte buurten), maar dan kan je maarten de groeten doen (eigenaar wereldstage).

Wat voor stage zoek je precies? Voor sommige opleidingen is het gewoon lastig een fatsoenlijke stage te vinden, ook de duur van de stage is van belang.

Binnenkort, maar eens 2 weken vakantie gaan vieren en langs collega´s en familie op het eiland gaan.
pi_75444379
Achja, Antilliaanse mentaliteit, komt wel goed, gaat gewoon wat langzamer.
De straat waar Wereldstage in zit is wel ok ( Nieuwstraat ) je moet gewoon oppassen en niks laten slingeren of open laten, maar waar moet dat niet?
Maar stages hier zijn over het algemeen van een lager niveau dan in NL, vergeet dat niet.
pi_75487655
Hoe groot schatten jullie mijn kans in, als jullie dit topic lezen van mij?
Wie heeft verstand van een visum?
pi_75487705
Als je langer dan 3 maanden op Curaçao gaat verblijven, heb je dan een toeristenvisum nodig, of een werkvisum?
pi_75487997

Dit betekend dat je zonder problemen als toerist mag verblijven op Curaçao?
pi_75488906
Probeer voortaan om alles even samen te vatten en niet een verwarrend verhaal in drie posts te proppen, dat doe je hier en in je andere topic...

Je hebt speciale stageregelingen, waarbij je geen visum hoeft te halen. Je kunt ook gewoon vijf maanden werken zonder visum en hopen dat je zonder problemen het land uitkomt, is een vriend van mij ook gelukt. Of je moet samen met je werkgever je verblijfsvergunning aanvragen, maar dat kan nadat je begonnen bent met werken.
pi_75501152
Ik ben tot de conclusie gekomen dat wij als Nederlanders op grond van twee manier kunnen verblijven op Curacao:

- op grond van een werkvisum
- op grond van een toeristenvisum.

Een toeristenvisum is 3 maanden geldig, maar als je genoeg saldo op je rekening hebt staan, kan deze worden verlengd tot max 6 maanden. Op welke wijze dan ook, ik kan naar Curacao, en zou daar gewoon 6 maanden kunnen verblijven zonder problemen.
pi_75506050
Bedenk wel dat sommige zaken zonder sedula niet te regelen zijn. Vraag na bij je stage of zij van jou verwachten dat je een sedula hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')