De prullenbak. Serieus. Als die smaak je zo tegen staat, kun je het eigenlijk maar beter opgeven. Koriander is een van die you love it or you hate it dingen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:25 schreef MLI het volgende:
Maar goed, nu zit ik dus met een dikke bos koriander en ik wil eigenlijk wel weten waarin deze smerige smaak wél tot zijn recht komt.
![]()
Verse koriander is het blad. Gemalen koriander is het zaad, vandaar.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:40 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik vind verse koriander best smerig, maar gemalen koriander gebruik ik juist regelmatig.. Ik weet eigenlijk niet wat voor smaak het toevoegt aan een gerecht, maar er staat vaak koriander + komijn in mijn Indische recepten en ik houd erg van Indisch kokenIk weet niet hoe dat zo'n verschil maakt?
Maar natuurlijk. Dat was ik helemaal vergeten.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verse koriander is het blad. Gemalen koriander is het zaad, vandaar.
Gemalen korianderzaad is ook heerlijk in combinatie met gemalen komijnquote:Op maandag 20 oktober 2008 13:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
Veel verse koriander zorgt inderdaad dat de boel naar zeep smaakt, maar een beetje vind ik erg lekker.
Korianderzaad vind ik één van de lekkerste smaken uit mijn kruidenkastje.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:28 schreef DarkElf het volgende:
koriander, mmm lekker.... over een pompoensoepje of wortelsoepje met verkruimelde feta erbij of in couscoussalade of over Indiaas eten idd
Gemalen konijn?quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:33 schreef Deliah het volgende:
[..]
Gemalen korianderzaad is ook heerlijk in combinatie met gemalen komijn.
quote:
quote:Op maandag 20 oktober 2008 14:33 schreef Deliah het volgende:
[..]
Gemalen korianderzaad is ook heerlijk in combinatie met gemalen komijn.
Met jou kan ik praten.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:36 schreef David het volgende:
waarom met mate? Bij frisse salades met couscous of zo, gewoon een halve kilo grof gesneden erdoor doen. Lekker.
En gelijk ook het meest ranzige kruid ter wereld.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:01 schreef vaagsel het volgende:
Als ik me niet vergis is koriander het meest gegeten kruid ter wereld..
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:30 schreef Razztwizzle het volgende:
Als ik iets wil eten dat naar zeep smaakt dan eet ik wel een stuk zeep. Koriander, bhuuuh, wat vies.
Mwah, dat vind ik dan weer niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:13 schreef nein het volgende:
BWUH! Koriander, het smaakt zoals wiet ruikt: GOOR!
Ik vind het inderdaad ook echt niet lekker, volgens mij heb je bij koriander alleen liefhebbers en hatersquote:
Ik kan het allebei. Dankjewel voor de tip. Toch lust ik geen koriander.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Wtf koriander smaakt naar zeep?![]()
Leer eens eten (en/of koken)
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:02 schreef mascara-klodder het volgende:
Wtf koriander smaakt naar zeep?![]()
Leer eens eten (en/of koken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |