De beurzen wereldwijd zullen nog wel een poosje een neergaande trend blijven houden, koop dan een turbo short met een betere stoploss zodat je hem langer vast kunt houden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:37 schreef dvr het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want ik heb een hele waaier aan turbo shorts, maar omdat ik een gat in de dag had geslapen heb ik die pas na de grootste dalingen gekocht
zodat ze nu nog niet veel doen.
Kom op beursjes, ga eens lekker omlaag voor het baasje..
(anders zul je ook zien dat er vanavond op het journaal weer een mannetje is die zegt dat dit een uitstekend koopmoment is, zodat morgen de boel weer als een gek stijgt en mijn turbootjes door hun stop-loss gaan)
Wel, TS280 bij Citi.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:44 schreef star_gazer het volgende:
Beter dan de TS291 is er momenteel niet
Ja .. voor de AEX ja ..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:44 schreef star_gazer het volgende:
Beter dan de TS291 is er momenteel niet
ik zit net met een paar maten te overleggen wanneer we de aandelen van gaan kopen. Die afstraffing van arcelor slaat nergens op. En ook zal de groei misschien stagneren komende 2 / 3 jaar door lagere demand aan grondstoffen. Boeiend, de huidige waardering van het aandeel te betrekken op het bedrijf maakt het nu wel steeds goedkoper ...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef ijsblokjes het volgende:
Arcellor Mital -8.5%
Die maakt ook aardige dalingen elke dag, voor hoe lang is de vraag; ik zit te twijfelen om short te gaan.
20 is een steun voor dit aandeel. Verwacht morgen wat koopjesjagers. Ik zou zeker niet short gaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef ijsblokjes het volgende:
Arcellor Mital -8.5%
Die maakt ook aardige dalingen elke dag, voor hoe lang is de vraag; ik zit te twijfelen om short te gaan.
Tuurlijk wordt shell goedkoop. De olieprijs zal echt niet blijven dalen, en de vraag naar olie zal hooguit stagneren of licht dalen. Besides olie raakt op, groot voordeel voor olie bedrijven. Ik heb dan bijna ook alle grote olie maatschappijen in mn aandelen lijstje staan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Shell ook -6,5%, wordt die niet ook erg goedkoop of is 't wachten op cijfers omtrent de recessie?
Kan je hier iets meer over vertellen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:34 schreef schoelje het volgende:
De ondergrens ligt zo'n 10% onder of boven de 218 punten.
Daar hoef je opzich geen analist voor te zijn. De beurs zal nog een periode blijven dalen tot ong. 200 / 210. Afhankelijk van het aantal lijken in financiele instellingen. De recessie/stagnatie zal ong. 2 / 3 jaar duren. Voordat men weer naar boven kan kijken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:34 schreef schoelje het volgende:
Zelf heb ik geen verstand van beleggen maar met mijn boerenverstand redeneer ik: volgens analisten duurt de komende recessie 2 jaar. IJsland is failliet, laten daar nog één of twee landen bijkomen (argentinie, tsjechie...). De AEX staat nu ongeveer op 255 punten. De ondergrens ligt zo'n 10% onder of boven de 218 punten. De bovengrens is 550 punten. Nu instappen in een fonds dat meegaat met de AEX en je hebt over 2 jaar je inleg met meer dan 50% vermeerderd, exclusief dividend. Zo eenvoudig is het als je je geld 2 jaar kunt missen en er niet wakker van ligt als de beurs nog een beetje daalt!
De ervaring leert dat de beurs vooruit kijkt, ruim voordat de recessie voorbij is zal het weer crescendo gaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
De recessie/stagnatie zal ong. 2 / 3 jaar duren. Voordat men weer naar boven kan kijken.
De beurs loopt (logischerwijs) altijd voor op de reële economie.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:40 schreef schoelje het volgende:
[..]
De ervaring leert dat de beurs vooruit kijkt, ruim voordat de recessie voorbij is zal het weer crescendo gaan.
In 2004 was dit de absolute ondergrens van de AEX, dat kwam toen vanwege een negatieve stemming in verband met Irak. Ik denk met mijn boerenverstand dat dat een ondergrens is die nog steeds ongeveer geldt. Als de huidige krisis iets verder doortrekt dan zal de AEX wellicht een klein beetje onder de 200 punten kunnen komen maar veel verder wegzakken dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:38 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Kan je hier iets meer over vertellen.
Mja, dat is 1 van de redenen waarom ik macro nieuws niet echt interessant is. De economie werkt altijd in een cyclus. En statistisch kun je met beleggen ver komen. Een bodem inschatten is echt niet moeilijk..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:40 schreef schoelje het volgende:
[..]
De ervaring leert dat de beurs vooruit kijkt, ruim voordat de recessie voorbij is zal het weer crescendo gaan.
Begin deze eeuw daalde de Dow Jones van ~12.000 naar ~7.500. Op dit moment zijn we gedaald van ~14.000 naar ~8500. Je zou de bodem nu wel ongeveer verwachten:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:42 schreef schoelje het volgende:
In 2004 was dit de absolute ondergrens van de AEX, dat kwam toen vanwege een negatieve stemming in verband met Irak. Ik denk met mijn boerenverstand dat dat een ondergrens is die nog steeds ongeveer geldt. Als de huidige krisis iets verder doortrekt dan zal de AEX wellicht een klein beetje onder de 200 punten kunnen komen maar veel verder wegzakken dat geloof ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |