abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62601462
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:37 schreef childintime het volgende:
De enige die hier op mij verkrampt overkomt ben jij zelf in het gestartte topic
Skip !

Ik reageer niet meer op dit soort 'non-posten'.
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:43 schreef Stupendous76 het volgende:
Je brengt het alsof ....
'It's in the eye of the beholder ...'

Lezen jullie lekker hoe jullie het zelf lezen, okee ? Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 00:54:22 #152
130955 Floripas
Blast from the past
pi_62601503
Zou je 'willen' ophouden met dingen afwisselend in vet en 'cursief' te posten, met enkele aanhalingstekens en duizenden 'puntjes.....................'
pi_62601568
Een wiel is rond.

Een autist kan vaak miscommunicatie tegenkomen.

Ik rijd in mijn auto met ronde wielen.

Ilk ontmoette autisten en er was sprake van miscommunicatie.

...

Wat ! ? Is er MIS met deze zinnen ? !

...

Niets.

Ik word een beetje moe met het mezelf moeten verdedigen, tegenover een 'onverdedigbare situatie' omdat er niets te verdedigen valt, slechts te lezen en te accepteren.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 01:10:13 #154
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62601681
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:59 schreef Apollyon het volgende:
Een wiel is rond.

Een autist kan vaak miscommunicatie tegenkomen.

Ik rijd in mijn auto met ronde wielen.

Ilk ontmoette autisten en er was sprake van miscommunicatie.

...

Wat ! ? Is er MIS met deze zinnen ? !

...

Niets.

Ik word een beetje moe met het mezelf moeten verdedigen, tegenover een 'onverdedigbare situatie' omdat er niets te verdedigen valt, slechts te lezen en te accepteren.
Als je zelf niet ziet wat er mis is in jouw redenatie dan heb je echt een probleem. Geen van allen hier hebben jou gevraagd om dit op te schrijven, het was je eigen keus. In een topic waar deze zaken wel zinvol worden besproken, wordt er ook niemand aangevallen (of zomaar ergens op een hoop gegooid) die anders denkt/ functioneert en waarop vervolgens de topic starter zich aangevallen voelt. Als je toch al twijfels/ vragen had betreffende dit onderwerp, was het zinvol geweest dit op een andere manier in een ander topic kenbaar te maken; er zouden vast veel mensen zijn geweest die de discussie met je open hadden willen houden.
pi_62601687
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:54 schreef Floripas het volgende:
Zou je 'willen' ophouden met dingen afwisselend in vet en 'cursief' te posten, met enkele aanhalingstekens en duizenden 'puntjes.....................'
Ik leg accenten, omdat ik mezelf moet blijven herhalen en het schijnbaar tot niemand doordringt, dat ik het over PURE feiten heb en niemand afkraak. Verder zijn sommige accenten bedoeld zoals gebruikelijk in sommige geschreven taal.

Ik word bijna gedwongen om metaforen aan te halen, maar autisten gaan dan helemaal uit hun dak.

Als we nu de strekking van het topic nemen en de felle tegenstand op mijn gedachtengang en ervaring; wat moet ik dan denken ? Ik wil absoluut niet persoonlijk gaan worden, maar word soms wel persoonlijk bejegend om vaststaande feiten die bewezen zijn door de wetenschap, toegegeven op dit forum en die ikzelf meemaak.

Is dit een zinloze discussie ? Ja ... maar geen zinloos onderwerp.
pi_62601693
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 22:49 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Een brainwave zou ik het niet echt noemen. Zoiets laat je los als iemand met argumenten aantoont dat het onzin is. Voor jou lijkt het echter een vaststaande waarheid te zijn dat die mensen met wie jij miscommunicatie hebt gehad wel autisten geweest moeten zijn. Dat stuit me tegen de borst. Er kan zoveel geweest zijn aan karaktereigenschappen of botsende persoonlijkheden wat miscommunicatie oplevert in een discussie. Ik wil niet ontkennen dat de personen met wie jij gesproken hebt best autistisch kunnen zijn (want die mogelijkheid bestaat altijd); het is echter totaal irrelevant om hier dieper op in te gaan. Autisme en Asperger is iets anders en zoveel meer dan wat miscommunicatie op een forum. Niemand schiet wat op als bij miscommunicatie de ene partij de ander het labeltje 'autist' opplakt. Zo wordt autist een scheldwoord (sterker nog, dat is het eigenlijk al) en vergeet men wat het nou eigenlijk inhoudt. Bij deze daarom mijn vriendelijke verzoek of je je brainwave eens los wil laten.
Als Appolyon deze post nou eens uitknipt, en een paar weken boven zijn bed hangt, zodat ie langzaamaan de nuance kan gaan begrijpen, i.p.v. steeds cursiever en dikgedrukter zijn gelijk probeert te halen. Deze post formuleert echt uitstekend waarom die OP zowel onzinnig als impliciet denigrerend is.

En nee, dat het motief van Appolyon niet denigrerend bedoeld was doet daar niets aan af, en het ligt evenmin aan gebrekkige leescapaciteit van de lezers van dit topic. En nee ik ben geen autist of aspersjee.

Ken je dat, van die mensen die hun eigen hersenscheet maar niet los kunnen laten...
Je lijkt wel een doodgewone fokker.
twee violen en een trommel en een fluit
  donderdag 23 oktober 2008 @ 01:14:06 #157
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62601729
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 01:10 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Ik leg accenten, omdat ik mezelf moet blijven herhalen en het schijnbaar tot niemand doordringt, dat ik het over PURE feiten hebt en niemand afkraak. Verder zijn sommige accenten bedoeld zoals gebruikelijk in sommige geschreven taal.

Ik word bijna gedwongen om metaforen aan te halen, maar autisten gaan dan helemaal uit hun dak.

Als we nu de strekking van het topic nemen en de felle tegenstand op mijn gedachtengang en ervaring; wat moet ik dan denken ? Ik wil absoluut niet persoonlijk gaan worden, maar word soms wel persoonlijk bejegend om vaststaande feiten die bewezen zijn door de wetenschap, toegegeven op dit forum en die ikzelf meemaak.

Is dit een zinloze discussie ? Ja ... maar geen zinloos onderwerp.
Lees je eigen berticht nou eens terug. Wie is er hier nou star bezig???? Sorry, maar imo kom je over als iemand die ten koste van alles zijn gelijk wil halen en dat verwijt je anderen; dat ze niet flexibel genoeg zijn. Heb je jezelf weleens laten testen?
pi_62601730
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:59 schreef Apollyon het volgende:
Een wiel is rond.
..
Als je iets tegenkomt dat rond is, is het niet altijd slim om er vanuit te gaan dat het een wiel is.
Zeker niet op een voetbalveld. Geheid maak je hands.
pi_62601761
'Een blind geborene weet niet, wat de kleur rood is.
'
Ik word een beetje moe van jullie gezeur over vaststaande feitelijkheden en mijn ervaringen.

Iedereen betrekt alles op zichzelf en vergroot alles uit ...

(Cynisme aan)
Zijn jullie autist ?
(Cynisme uit)

Er wordt werkelijk niet gelezen wat ik schijf en ik begrijp dat voor binnenvallers, maar mag ik moe worden van mezelf herhalen ?
pi_62601786
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 01:18 schreef Apollyon het volgende:
...mag ik moe worden van mezelf herhalen ?

Don't we all?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 01:21:47 #161
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62601795
Mmmm, ik werk in de psychiatrie, ik zou zeggen, kom eens langs en probeer eens uit leggen wat je punt is; misschien mag je daarna nog weg
pi_62601861
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 01:21 schreef childintime het volgende:
Mmmm, ik werk in de psychiatrie, ik zou zeggen, kom eens langs en probeer eens uit leggen wat je punt is; misschien mag je daarna nog weg
Gekker dan mij, kan niet.

Maar kom op zeg ! Ik haal een 'bleeding', door de wetenschap en autisten erkend aspect aan, namelijk : Miscommunicatie !

What the fuck happens ! ?

Het lijkt wel, alsof ik een kind van 10 heb verkracht.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 01:37:12 #163
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62601959
What happens is dat jij alle miscommunicatie problemen bij de ander legt. Een Asperger (oid, kan net zo goed bv een NLDer zijn) zal het tekort in de com. altijd bij zichzelf zoeken; "wat doe ik fout", omdat ze nou eenmaal eraan gewend zijn dat het probleem bij hen ligt. Zij begrijpen de wereld om hen heen vaak niet goed (is hen aangeleerd toen hun stoornis ontdekt werd).

Het lullige is alleen dat er zoveel niet Aspergers zijn die een enorm probleem met communicatie hebben en dat niet bij zichzelf zoeken. Makkelijker is het dan om zelf maar te gaan lopen brullen dat miscommunicatie aan een ander ligt. Dan hoef je niets met jezelf. Erger dan omgaan met Autisten, Aspergers, NLDers vind ik. Het neigt wat naar een Narcistische persoonlijkheid, velen malen vervelender dan iemand met een stoornis in het autistisch spectrum vind ik persoonlijk.
pi_62602055
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 01:37 schreef childintime het volgende:
Het neigt wat naar een Narcistische persoonlijkheid, velen malen vervelender dan iemand met een stoornis in het autistisch spectrum vind ik persoonlijk.
"Narcisme is een term uit de psychologie. Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen." http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

Nee, 'lieverd'; absoluut fout. Als jij mij toch een label op wilt doen plakken, doet dan maar 'de zwartgallige cynicus'. Ik cijfer mezelf namelijk makkelijk weg en dat past niet in dat profiel. Ook ben ik verre van ijdel.

Ik heb geen contactstoornis en ben zelfs erg jofiaal in contacten.

Echt normaal zal ik niet zijn ...
  donderdag 23 oktober 2008 @ 02:07:13 #165
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62602205
Je hebt even gegoogled blijkbaar

Precies, een gebrek aan inlevingsvermogen en dat is waar jij zelf dit topic om startte.

Nou, voor zover ik zie heb jij een enorm probleem met jezelf wegcijferen gezien je gestartte topic.....? Een narcistische persoonlijkheidsstoornis is wel degelijk een psychiatrische stoornis (zie DSMIV). Ik denk dat het voor jou niet verkeerd zal zijn om eens goed naar jezelf te laten kijken als je zo'n moeite hebt om met andere mensen om te gaan. Waarom zullen anderen jou altijd niet begrijpen maar is het nooit andersom? Gaat er dan geen belletje bij je rinkelen?

Als jij altijd zo joviaalbent naar anderen, waar is dan nu je jovialiteit??? In jouw ogen doen/schrijven mensen niet wat jij wil en hoppa; je start een topic waarin je anderen aan valt. En dan nog blijven schrijven dat je zo joviaal bent en dat het allemaal aan die anderen ligt......?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 02:12:42 #166
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62602238
BTW, ik ga slapen
pi_62602250
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:07 schreef childintime het volgende:
Precies, een gebrek aan inlevingsvermogen en dat is waar jij zelf dit topic om startte.
... 'tuurlijk ... ik zie hier veel projectie ... "Projectie neemt nervositeit weg over zaken die wij in onszelf niet graag erkennen, en worden aan andere mensen toegeschreven" http://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)

Ik ben en bllijf oprecht in mijn mening.
pi_62602353
@MOD's; topic sluiten ?

Het is absoluut zinloos om 'over de kleur rood te discussieren met een kleurenblinde'. Ja, dat was een metafoor.

Negatief bedoeld ?

Hoe wil je het lezen ? Ook al haal ik triljarden vergelijkingen aan, nimmer komt het pure concept over.

Nu gaarne iedereen ontspannen ...

donderdag 23 oktober 2008 @ 06:15:38 #169
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_62602796
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:30 schreef Apollyon het volgende:
@MOD's; topic sluiten ?

Het is absoluut zinloos om 'over de kleur rood te discussieren met een kleurenblinde'. Ja, dat was een metafoor.

Negatief bedoeld ?

Hoe wil je het lezen ? Ook al haal ik triljarden vergelijkingen aan, nimmer komt het pure concept over.

Nu gaarne iedereen ontspannen ...

En wie is er hier de kleurenblinde? 'De anderen' die heel goed bekend zijn met de materie of 'jij' die toevallig een brainwave hebt?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_62603786
Voorstel.
Laten we accepteren dat de ervaringen van Appolyon in zijn OP op deze manier door hem zijn ervaren.
Laten we accepteren dat hij ondervonden heeft dat degenen waar hij die "afwijkende" ervaringen mee had, autisten zijn.
Laten we accepteren dat er inderdaad autisten zijn die last hebben van dergelijk gedrag in communicatie.
Laten we accepteren dat er ook niet-autisten zijn die zulk gedrag vertonen.
Laten we het gewoon ter kennisgeving aannemen, en er verder niet meer op in gaan. Het is zijn mening, en iedereen heeft recht op zijn eigen mening.

Ik heb expliciet gevraagd om iets waar ik als autist wat mee zou kunnen: wat moet ik anders doen, hoe kan ik het makkelijker maken voor jou om met mij te communiceren en andersom, maar krijg daar geen antwoord op. Hoogstens dat mijn bericht - op een onhandige manier verknipt - wordt gequoot, met als reactie iets wat ik pertinent niet bedoelde.
Ik weet echt niet meer hoe ik met Apollyon in contact kan komen om gewoon van mens tot mens elkaars grieven aan te horen en te proberen eruit te komen.
Ik stop er geen energie meer in. Ik denk dat ik het voldoende heb geprobeerd.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_62605166
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:30 schreef Apollyon het volgende:
@MOD's; topic sluiten ?

Je hebt reacties gehad van mensen met asperger en van mensen zonder, met deze ene reactie leg je de schuld voor het niet naar je zin lopen van de discussie bij iedereen die gereageerd heeft en dicht je hen en passant allemaal de diagnose asperger toe.
Overigens kan een kleurenblinde die geen rood ziet met enige moeite wel inschatten of een kleur in het rode spectrum valt of niet en dat zelfde geld voor mensen met een voor deze discussie relevante stoornis. In dit hele topic heb ik één echte miscommunicatie kunnen zien en dat heeft weinig met de "autisten" van doen gehad, dat zijn namelijk jouw eigen reacties.

Daarom tot slot een paar tips voor de toekomst:
  • Voor iemand die wikipedia als enige echte bron gebruikt beroep je je erg vaak op zogenaamde "pure wetenschappelijke feiten" en "de waarheid" (voor zover dat bestaat, maar dat daargelaten).

• Gebruik altijd een behoorlijke bron naast wikipedia als je zeker wilt zijn van wat je post, en zet geen interpretaties\ eigen ervaringen als absolute waarheid neer.

• Op het moment dat alle reacties de je van verschillende posters krijgt dezelfde kant op wijzen zou je je eens moeten afvragen of het dan niet klopt wat ze zeggen. In dit geval zou je eens na moeten gaan denken of het niet inderdaad aan jouw manier van posten ligt en wat je kunt doen om dat in de toekomst te voorkomen.

• Ten slotte wil ik je als tip meegeven om voortaan je posts over een serieus onderwerp twee keer na te lezen en je af te vragen of het punt wat je wilt maken er duidelijk uit komt, uit de reacties heb je als het goed is kunnen merken dat dit nu niet het geval is.

Het lijkt me inderdaad tijd voor een slotje.
  • pi_62605878
    En ik dacht dat dit topic verloren was. Ben ik de enige die het hilarisch vindt hoe de TS volkomen flipt? Ik vind het echter niet erg lief of terecht, hoewel voor de hand liggend, om nu zelf met diagnoses te gaan strooien, om naar aanleiding van de TS zijn posts te zeggen "goh, misschien ben je zelf een .... (vul hier een stoornis in)?" Zoiets kun je echt niet vaststellen aan de hand van posts op een forum en het is een garantie dat je gesprekspartner nog meer door het lint gaat, zoals we hier hebben kunnen zien...

TS, ik begrijp nog steeds niet waar jij vandaan haalt dat mensen zich aangevallen voelen en zo reageren. Naar mijn mening is het overgrote deel van de reacties die je hebt gekregen vrij kalm. Jouw reacties daarentegen, worden steeds opgefokter. Ik begrijp ook nu wat er aan de hand is. Jouw stelling op het begin was "mensen die miscommunicatie veroorzaken op fora zijn autisten". Ergens moet je hebben beseft dat die stelling niet te verdedigen is. In plaats van dat toe te geven, nam je een tweede stelling in: "autisten hebben wel eens last van miscommunicatie". Die is juist, maar ook nutteloos en ondiscutabel, omdat het een kenmerk is van de stoornis in kwestie. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat er in een oorlog mensen omkomen. Ja, klopt, wat is je punt? Vervolgens ging je doen alsof alle ontkennende reacties betrekking hadden op de tweede stelling en wij met zijn allen wel heel erg dom en halsstarrig moeten zijn om niet in te zien dat autisme miscommunicatie kan veroorzaken. En daarna ging je flippen

Waarom je je hebt gedragen zoals je deed is mij een beetje een raadsel. Ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt
    pi_62605960
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 01:11 schreef Roquefort het volgende:
    Als Appolyon deze post nou eens uitknipt, en een paar weken boven zijn bed hangt, zodat ie langzaamaan de nuance kan gaan begrijpen, i.p.v. steeds cursiever en dikgedrukter zijn gelijk probeert te halen. Deze post formuleert echt uitstekend waarom die OP zowel onzinnig als impliciet denigrerend is.
    Dankje
    quote:
    Ken je dat, van die mensen die hun eigen hersenscheet maar niet los kunnen laten...
    Je lijkt wel een doodgewone fokker.
    pi_62606202
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 10:55 schreef Black_Tulip het volgende:
    En ik dacht dat dit topic verloren was. Ben ik de enige die het hilarisch vindt hoe de TS volkomen flipt?
    Je bent zeker niet de enige
    quote:
    [knip]
    TS, ik begrijp nog steeds niet waar jij vandaan haalt dat mensen zich aangevallen voelen en zo reageren. Naar mijn mening is het overgrote deel van de reacties die je hebt gekregen vrij kalm. Jouw reacties daarentegen, worden steeds opgefokter. Ik begrijp ook nu wat er aan de hand is. Jouw stelling op het begin was "mensen die miscommunicatie veroorzaken op fora zijn autisten". Ergens moet je hebben beseft dat die stelling niet te verdedigen is. In plaats van dat toe te geven, nam je een tweede stelling in: "autisten hebben wel eens last van miscommunicatie". Die is juist, maar ook nutteloos en ondiscutabel, omdat het een kenmerk is van de stoornis in kwestie. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat er in een oorlog mensen omkomen. Ja, klopt, wat is je punt? Vervolgens ging je doen alsof alle ontkennende reacties betrekking hadden op de tweede stelling en wij met zijn allen wel heel erg dom en halsstarrig moeten zijn om niet in te zien dat autisme miscommunicatie kan veroorzaken. En daarna ging je flippen

Waarom je je hebt gedragen zoals je deed is mij een beetje een raadsel. Ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt
    Goeie analyse
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2008 11:00 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dankje
    [..]

Weg met die , het is een verdiend compliment
      donderdag 23 oktober 2008 @ 12:07:11 #175
    232516 Aspergerst
    Teveel is ook niet goed
    pi_62607634
    Om ook even te reageren, authisten en niet-authisten zullen elkaar niet snel begrijpen (en ook niet langzaam), ik denk echter dat vooral degene die hieraan lijdt zich zal moeten aanpassen en niet andersom want dat werkt niet.
    TS moet echter niet onderschatten dat juist mensen met Asperger veel meer aan deze discussies kunnen hebben dan ze aan jou direct zullen toegeven, ik zou zeggen ga ze niet uit de weg maar verwacht niet meteen dat ze jou gelijk zullen geven omdat ze dat in sommige gevallen ook niet kunnen.

Dat je het hier zo openlijkkan bespreken is eigenlijk al voor iedereen een plus situatie.

over "go see the docter"

Als ik op internet en hier lees dan kan ik niet anders concluderen dat ik er zelf ook aan/onder lijdt, terwijl ik zelf ook "onder behandeling" ben geweest is hier nooit wat over genoemd, wel ben ik volgepompt met medicijnen wat zich later zou ontwikkelen tot een psychose met nog zwaardere medicijnen, als ik het zo lees zijn de kenmerken zo duidelijk (voor een proffesional) dat ik me niet kan voorstellen dat dat allemaal gemist is.

Bij de eerste zogenaamde behandeling gaf mijn behandelaar mij sterk het gevoel dat ik gek was (anders nog dan neuro typische mensen) waardoor mijn enige hoop, een psychiater die mij wel zou begrijpen ook vervloog (achteraf was dit dus ook ijdele hoop voor mensenmet autistische-achtige storrnissen) dit heeft zo'n grote impact op mij gehad dat het eigenlijk een wonder is dat ik hier nog ben om dit verhaal te typen. ook bij verdere behandelingen is nooit iets genoemd over autisme spectrum of Asperger. Dus mensen die maar roepen laat je behandelen zou ik zeggen nee dat werkt ook voor alle mensen niet.
    asperger + asperger = neurotypisch !!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')