Skip !quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:37 schreef childintime het volgende:
De enige die hier op mij verkrampt overkomt ben jij zelf in het gestartte topic
'It's in the eye of the beholder ...'quote:
Als je zelf niet ziet wat er mis is in jouw redenatie dan heb je echt een probleem. Geen van allen hier hebben jou gevraagd om dit op te schrijven, het was je eigen keus. In een topic waar deze zaken wel zinvol worden besproken, wordt er ook niemand aangevallen (of zomaar ergens op een hoop gegooid) die anders denkt/ functioneert en waarop vervolgens de topic starter zich aangevallen voelt. Als je toch al twijfels/ vragen had betreffende dit onderwerp, was het zinvol geweest dit op een andere manier in een ander topic kenbaar te maken; er zouden vast veel mensen zijn geweest die de discussie met je open hadden willen houden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:59 schreef Apollyon het volgende:
Een wiel is rond.
Een autist kan vaak miscommunicatie tegenkomen.
Ik rijd in mijn auto met ronde wielen.
Ilk ontmoette autisten en er was sprake van miscommunicatie.
...
Wat ! ? Is er MIS met deze zinnen ? !
...
Niets.
Ik word een beetje moe met het mezelf moeten verdedigen, tegenover een 'onverdedigbare situatie' omdat er niets te verdedigen valt, slechts te lezen en te accepteren.
Ik leg accenten, omdat ik mezelf moet blijven herhalen en het schijnbaar tot niemand doordringt, dat ik het over PURE feiten heb en niemand afkraak. Verder zijn sommige accenten bedoeld zoals gebruikelijk in sommige geschreven taal.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:54 schreef Floripas het volgende:
Zou je 'willen' ophouden met dingen afwisselend in vet en 'cursief' te posten, met enkele aanhalingstekens en duizenden 'puntjes.....................'
Als Appolyon deze post nou eens uitknipt, en een paar weken boven zijn bed hangt, zodat ie langzaamaan de nuance kan gaan begrijpen, i.p.v. steeds cursiever en dikgedrukter zijn gelijk probeert te halen. Deze post formuleert echt uitstekend waarom die OP zowel onzinnig als impliciet denigrerend is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:49 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Een brainwave zou ik het niet echt noemen. Zoiets laat je los als iemand met argumenten aantoont dat het onzin is. Voor jou lijkt het echter een vaststaande waarheid te zijn dat die mensen met wie jij miscommunicatie hebt gehad wel autisten geweest moeten zijn. Dat stuit me tegen de borst. Er kan zoveel geweest zijn aan karaktereigenschappen of botsende persoonlijkheden wat miscommunicatie oplevert in een discussie. Ik wil niet ontkennen dat de personen met wie jij gesproken hebt best autistisch kunnen zijn (want die mogelijkheid bestaat altijd); het is echter totaal irrelevant om hier dieper op in te gaan. Autisme en Asperger is iets anders en zoveel meer dan wat miscommunicatie op een forum. Niemand schiet wat op als bij miscommunicatie de ene partij de ander het labeltje 'autist' opplakt. Zo wordt autist een scheldwoord (sterker nog, dat is het eigenlijk al) en vergeet men wat het nou eigenlijk inhoudt. Bij deze daarom mijn vriendelijke verzoek of je je brainwave eens los wil laten.
Lees je eigen berticht nou eens terug. Wie is er hier nou star bezig???? Sorry, maar imo kom je over als iemand die ten koste van alles zijn gelijk wil halen en dat verwijt je anderen; dat ze niet flexibel genoeg zijn. Heb je jezelf weleens laten testen?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:10 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Ik leg accenten, omdat ik mezelf moet blijven herhalen en het schijnbaar tot niemand doordringt, dat ik het over PURE feiten hebt en niemand afkraak. Verder zijn sommige accenten bedoeld zoals gebruikelijk in sommige geschreven taal.
Ik word bijna gedwongen om metaforen aan te halen, maar autisten gaan dan helemaal uit hun dak.
Als we nu de strekking van het topic nemen en de felle tegenstand op mijn gedachtengang en ervaring; wat moet ik dan denken ? Ik wil absoluut niet persoonlijk gaan worden, maar word soms wel persoonlijk bejegend om vaststaande feiten die bewezen zijn door de wetenschap, toegegeven op dit forum en die ikzelf meemaak.
Is dit een zinloze discussie ? Ja ... maar geen zinloos onderwerp.
Als je iets tegenkomt dat rond is, is het niet altijd slim om er vanuit te gaan dat het een wiel is.quote:
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:18 schreef Apollyon het volgende:
...mag ik moe worden van mezelf herhalen ?
Gekker dan mij, kan niet.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:21 schreef childintime het volgende:
Mmmm, ik werk in de psychiatrie, ik zou zeggen, kom eens langs en probeer eens uit leggen wat je punt is; misschien mag je daarna nog weg
"Narcisme is een term uit de psychologie. Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen." http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcismequote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:37 schreef childintime het volgende:
Het neigt wat naar een Narcistische persoonlijkheid, velen malen vervelender dan iemand met een stoornis in het autistisch spectrum vind ik persoonlijk.
... 'tuurlijk ... ik zie hier veel projectie ... "Projectie neemt nervositeit weg over zaken die wij in onszelf niet graag erkennen, en worden aan andere mensen toegeschreven" http://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 02:07 schreef childintime het volgende:
Precies, een gebrek aan inlevingsvermogenen dat is waar jij zelf dit topic om startte.
En wie is er hier de kleurenblinde? 'De anderen' die heel goed bekend zijn met de materie of 'jij' die toevallig een brainwave hebt?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 02:30 schreef Apollyon het volgende:
@MOD's; topic sluiten ?
Het is absoluut zinloos om 'over de kleur rood te discussieren met een kleurenblinde'. Ja, dat was een metafoor.
Negatief bedoeld ?
Hoe wil je het lezen ? Ook al haal ik triljarden vergelijkingen aan, nimmer komt het pure concept over.
Nu gaarne iedereen ontspannen ...
Je hebt reacties gehad van mensen met asperger en van mensen zonder, met deze ene reactie leg je de schuld voor het niet naar je zin lopen van de discussie bij iedereen die gereageerd heeft en dicht je hen en passant allemaal de diagnose asperger toe.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 02:30 schreef Apollyon het volgende:
@MOD's; topic sluiten ?
Het is absoluut zinloos om 'over de kleur rood te discussieren met een kleurenblinde'. Ja, dat was een metafoor.
Dankjequote:Op donderdag 23 oktober 2008 01:11 schreef Roquefort het volgende:
Als Appolyon deze post nou eens uitknipt, en een paar weken boven zijn bed hangt, zodat ie langzaamaan de nuance kan gaan begrijpen, i.p.v. steeds cursiever en dikgedrukter zijn gelijk probeert te halen. Deze post formuleert echt uitstekend waarom die OP zowel onzinnig als impliciet denigrerend is.
quote:Ken je dat, van die mensen die hun eigen hersenscheet maar niet los kunnen laten...![]()
Je lijkt wel een doodgewone fokker.
Je bent zeker niet de enigequote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:55 schreef Black_Tulip het volgende:
En ik dacht dat dit topic verloren was. Ben ik de enige die het hilarisch vindt hoe de TS volkomen flipt?
Goeie analysequote:[knip]
TS, ik begrijp nog steeds niet waar jij vandaan haalt dat mensen zich aangevallen voelen en zo reageren. Naar mijn mening is het overgrote deel van de reacties die je hebt gekregen vrij kalm. Jouw reacties daarentegen, worden steeds opgefokter. Ik begrijp ook nu wat er aan de hand is. Jouw stelling op het begin was "mensen die miscommunicatie veroorzaken op fora zijn autisten". Ergens moet je hebben beseft dat die stelling niet te verdedigen is. In plaats van dat toe te geven, nam je een tweede stelling in: "autisten hebben wel eens last van miscommunicatie". Die is juist, maar ook nutteloos en ondiscutabel, omdat het een kenmerk is van de stoornis in kwestie. Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat er in een oorlog mensen omkomen. Ja, klopt, wat is je punt? Vervolgens ging je doen alsof alle ontkennende reacties betrekking hadden op de tweede stelling en wij met zijn allen wel heel erg dom en halsstarrig moeten zijn om niet in te zien dat autisme miscommunicatie kan veroorzaken. En daarna ging je flippen
Waarom je je hebt gedragen zoals je deed is mij een beetje een raadsel. Ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt
Weg met diequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |