abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 22:53:39 #251
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_62655691
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh wacht dat is zoeen SSN kerstrit die ongrappig veel geld kost
Veel geld is vanaf komende donderdag: http://www.plandampfteam.(...)0Okt.08_07-06-30.pdf


Het ritje van 2 t/m 4 mei lijkt me wel leuk btw.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:10:56 #252
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62657534
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Duitsland legt ICE-T treinen stil
Zowel het bericht zelf

Als de manier waarop het gebracht wordt
Ik vind het juist lachen hoe iedereen erin tuimelt.
pi_62669419
De schrootlijn is terug, in de 3700 werd een trein gereden met Plan T + Plan V. Daarnaast reed er een VIRM (IV), terwijl de laatste tijd allemaal VIRM(VI) is. Waarschijnlijk is mat'64 beter bestand tegen vallende blaadjes .
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:33:15 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62669719
Blokkenrem FTW!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62670632
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten.
Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:21:42 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62673596
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62674033
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:18 schreef Wadloper het volgende:
De 3700 is volgens mij gemengt VIRM-IV en VIRM-VI, dat mat'64 hoort er inderdaad niet meer in te zitten.
Het enige mat'64 wat er nog hoort te zijn in Zwolle, zijn de Emmer-V's en de sloop V's/T's op Zwolle rangeerterrein.
Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:42:05 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62674146
Zou mij niet verbazen als de T de 522 was die al tijden in de stopper Apeldoorn - Almelo zat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:42:10 #259
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62674149
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:37 schreef Brembo het volgende:

[..]

Vooral Plan T verbaasde me, zolang al niet meer gezien, volgens mij wordt het met uitsterven bedreigd.
Klopt, er gaat de komende tijd flink wat buiten dienst door het aflopen van de revisietermijn. Op zich jammer, aan de andere kant hebben ze het spul bij de revisie tien jaar geleden zodanig verneukt dat ik het qua zitcomfort niet zal missen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62676530
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Die omloop is er niet meer tegenwoordig. Er bleven dermate veel mensen achter op de stations dat dit nu weer 2x DD-AR is geworden.
pi_62676741

RN 6454 is met Kalktrein 57751 (Beverwijk - Arnhem Goederen) onderweg ter hoogte van Utrecht Lunetten (aansluiting). Achter de lok bevinden zich 1 B-Cargo Falns en 11 nieuwe DB Schenker Talns'en. Deze nieuwe kalkwagens waren drie weken geleden nog blinkend rood, maar daar is steeds minder van te zien. Leuk goedje, dat kalk


Elk laatste weekend van de maand rijden vanuit het Nederlandse Spoorwegmuseum speciale ritten met oudhollands materieel. Dit weekend is dat het Mat '46 stel 273. De trein komt hier juist van de Maliebaan afgereden, om kop te maken op de keersporen te Utrecht Lunetten. De trein vervolgt dan zijn weg via Utrecht Centraal naar Den Dolder, om vanaf daar weer terug te keren naar het spoorwegmuseum.


NS-Hispeed stel 4654 is als ICE onderweg van Amsterdam Centraal naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof als de boog ter hoogte van Utrecht Lunetten (aansluiting) gepasseerd wordt.


ACTS 5811 is met containertrein 60267, ook wel "Lw2" genaamd, vertrokken uit Amersfoort voor het laatste deel van de reis Leeuwarden - Houtrakpolder en passeert hier de Eempolder nabij Soest.


In de Amsterdamse Houtrakpolder staan ACTS 7104 en V60 lokje 6004, welke veelal voor rangeerbewegingen gebruikt wordt, met 3 Fcs'en, 2 Slps'en een Sgmms te genieten van de weekendrust.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 26-10-2008 19:10:50 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:24:29 #262
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62682119
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt het mat'64 nog dat een dienst in de stoppert naar Utrecht uitvoert.
Nee, dat is er allang weer uit
pi_62683163
Afgelopen weken zijn de grondstofprijzen voor staal en aliminium etc gigantisch gedaald, met wel tientallen procenten. Ik gok dat NS gepwnt is, als ze een paar maanden later hadden bestelt hadden ze veel goedkoper uit geweest.
Volgens mij is het de ideale tijd om het Amsterdamse metro materieel te vervangen, midden in een crisis.
pi_62685224
Vannacht in Valkenburg de GTW met panto's zien rijden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:08:51 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62685912


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62687744
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut...
Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch/Tiel Zondag 26 Oktober 14:16
Oorzaak Tussen Culemborg en Geldermalsen rijden geen treinen door een aanrijding met een fietser.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 80 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen.
Reisadvies Reizigers tussen Utrecht Centraal en Breda/Tilburg reizen via Rotterdam Centraal.
Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Amersfoort reizen via Arnhem.

Die ik moet nu naar Gouda, dus dat word lekker om via Arnhem...
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:31:25 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62689977
Ja succes, maar troost je, het is in Gouda toch kutweer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:31:43 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62689986
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:34:18 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62690076
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:31 schreef Duvel het volgende:
Leuk rondje, Fles. Niet even Eurospoor aangedaan vandaag?
Neuh, kost maar geld En met dit weer kom ik echt niet de deur uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:35:15 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62690100
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh, kost maar geld En met dit weer kom ik echt niet de deur uit
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:39:07 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62690214
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 14:22 schreef Dichterbijer het volgende:
Fietsers die denken dat ze sneller zijn dan een trein zijn kut...
Dat geldt ook voor koeien:
quote:
Koe legt Brabants treinverkeer plat

Een dode koe heeft vanochtend het treinverkeer tussen Breda en Dordrecht twee uur lang platgelegd. Het dier had zich tegen half negen op de rails genesteld, waarna zij werd aangereden door een intercitytrein. De koe was op slag dood.

Omdat er nog meer koeien los langs de rails liepen, wilde de NS het treinverkeer niet hervatten voordat de dieren weer in een afgebakende wei stonden. De politie en medewerkers van spoorwegbeheerder ProRail droegen hier zorg voor. Rond half elf konden de treinen op het traject weer veilig rijden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:40:00 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62690246
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:35 schreef Duvel het volgende:
't Was vanmorgen nog droog, maar toen ik vanmiddag met mijn aanwinsten terugfietste, was het bagger.
Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen

Wat heb je aangeschaft allemaal?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:38:55 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62692333
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben vanochtend ook nog ff lekker wezen zwemmen

Wat heb je aangeschaft allemaal?
Deze:

en deze:

en deze:

(Maar dan zonder Preisertje)
en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen:
.

En toen was het geld op.

Voor de rest van de maand.

Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:40:20 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62692382
Die ACTS 67 is

Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:41:01 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62692407
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Die ACTS 67 is

Ik heb daar nogeens ooit een filmpje van gemaakt
De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!

Edit: ik heb overigens die zķnder Vos-logo's...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:46:35 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62692577
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:41 schreef Duvel het volgende:

De echte maakt een hoop meer herrie dan deze!
Dat weet ik

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:43:12 #277
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694156
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:

Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan
Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:47:00 #278
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694269
Even een stomme vraag:

De lichtjes boven de ramen:

dat zijn toch de rode lichtjes he?
Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100

Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:49:23 #279
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62694349
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Even een stomme vraag:

De lichtjes boven de ramen:
[ afbeelding ]
dat zijn toch de rode lichtjes he?
Ik kan namelijk geen enkele foto vinden van de 'achterkant' van een 1100

Ik wil het graag even weten voor ik m'n net aangekochte model, verkeerd ombouw
Dat zijn de sluitlichten ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:49:51 #280
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62694362
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:43 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat kan niet, want daar beweerde je een crisis te hebben, en niet te kunnen gaan
Maar ik neem aan dat je een financiële injectie gehad hebt van Wouter Bos??
Nee, creatief boekhouden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:52:48 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62694448
* Dr_Flash seez n0 pixUr
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62694496
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
* Dr_Flash seez n0 pixUr
Ff op je monitor meppen dan.
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:59:14 #283
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_62694648
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zijn de sluitlichten ja!
Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid
Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:34:24 #284
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62695702
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:59 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ja, dat leek mij ook zeer waarschijnlijk. Maar omdat ik geen foto van een 1100 met rode lampjes kon vinden toch maar even hier vragen voor de zekerheid
Maargoed, dan gaan ik m'n 1100 binnenkort eens van een decoder, en rode ledjes voorzien
Bij de locs zonder botsneus is trouwens één van de sluitlichten voorzien van een wisselaar, zodat ie ook omgekeerd L-sein kan tonen. Bij de opbouw van de botsneus is daar een normaal A-frontsein op gezet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62697749
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
en deze:
[ afbeelding ]
(Maar dan zonder Preisertje)
en tot slot deze, om m'n Plan V een keer wat beter te laten lopen:
[ afbeelding ].

En toen was het geld op.

Voor de rest van de maand.

Maar eigenlijk hoort dit in het modelbouwtopic...
Ah jij ook daar vandaag Het was aardig, ter "vermaak" te doen, maar meer ook niet. Heb er ook niks gekocht..
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:59:04 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62698467
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:26:44 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62699305
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ah jij ook daar vandaag Het was aardig, ter "vermaak" te doen, maar meer ook niet. Heb er ook niks gekocht..
Ja, de verhouding tussen tentoongestelde banen en "handel" was nogal scheef. En bij de echt goede tentoongestelde banen was het te druk om even leuk te kijken. Ik ben er van half elf tot één geweest zo ongeveer, toen was het wel weer mooi.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:26:54 #288
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62699311
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.

[ afbeelding ]
Serieus stoere trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:36:58 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62699643
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:26 schreef Duvel het volgende:
Serieus stoere trein.
Dacht ik. Je moet voor de gein eens die acceleratie meemaken Spul mag ook gewoon 160 rijden. En zodra er 10 km zonder stop is proberen ze dat serieus ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:01:07 #290
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62700510
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:02:23 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62700563
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?
Nja je KAN in Arnhem overstappen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:11:56 #292
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_62700933
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nja je KAN in Arnhem overstappen
Dat was ik ook wel van plan, richting Adam
Maargoed, nu zit ik lekker in een DD-AR 4tje terwijl het in een DD-IRM 6 vaak al druk is Hou die oude troep maar lekker in de Randstad
pi_62701141
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:01 schreef Erasmo het volgende:
DD-AR tussen Zwolle-Nijmegen, wat krijgen we nu?


Betekend een tekort aan VIRM's en mat'64 en voor het weekend. Het gebeurt wel is vaker (eens in de 3 maanden) dat er DDAR rijdt, maar nooit die met de rode bankjes (DDM) .
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:22:50 #294
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62701361
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62701625
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
hou er nou maar rekening mee dat iedere rit in mat64 je laatste kan zijn, want dat duurt niet zo lang meer
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer . Maar de oudste Plan T is meer dan 40 jaar?
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:35:53 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62701899
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:30 schreef Brembo het volgende:
Plan T wel, maar vind het ook niet erg vreemd, de stellen zijn echt op. Maar Plan V rijdt nog wel rond tot 2012, of nog langer . Maar de oudste Plan T is meer dan 40 jaar?
Oudste plan V ook wel denk ik. Maar dat is helemaal niet raar:

Mat'24: heeft gereden tot 1958: 36 jaar
Mat 54: heeft gereden tot 1996: 42 jaar
Plan U: heeft gereden van 1960 tot 2003: 43 jaar
DE2: heeft gereden van 1954 tot 2002: 48 jaar
Wadlopers, ooit ontworpen als wegwerptreinstel, hebben toch ook 1983-2008 = 25 jaar dienst gedaan.

De koplopers van 1977 hebben net na 30 jaar een revisie achter de rug en kunnen er zo nog minimaal 15 jaar tegenaan.

40 jaar is heul niet ongebruikelijk voor een treinstelserie hoor

Hoe lang doe je met je auto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:47:19 #297
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_62702388
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg.
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:49:14 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62702467
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:47 schreef von_Preussen het volgende:
@Fles, ICM-1 kwam vanaf 1983 in dienst, en hebben dus na 24/25 jaar een revisie gehad. Het was slechts de prototype's die vanaf 1977 reden, en die zijn nu weg.
'kay cool. dat tast mijn punt niet echt aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:08:21 #299
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62703200
SM'90: 1993 tot 2005 o.i.d.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:13:27 #300
148385 Wadloper
Noorderling
pi_62703389
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Bad Bentheim, 25 oktober 2008. FLIRT 004 van de WestFalenBahn rijdt vanuit de wisselstraat het station binnen om te vertrekken als stoptrein naar Bielefeld. In de achtergrond NS-eloc 1770 die zojuist de PimpelExpres 143 heeft overgedragen aan DB-eloc 101 124-6.

[ afbeelding ]
Vind hem toch wel wat gelijkenissen vertonen met die GTW's hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')