abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62500191
Gisteren poste ik in het topic over Gijs deze filmpjes ter vermaak:

Het zag er allemaal heel komisch en leuk uit en leek echt op kittengedrag.

Helaas, het is toch niet zo leuk als het lijkt.
Gijs lijkt een delier te hebben door de nawerking van de narcose. Hij herkende ons niet meer gisteravond, reageerde niet op zijn naam, keek als het ware dwars door ons heen, stond te wiebelen op zijn pootjes, kroop en sloop over de vloer omdat alles inclusief het patroon van het laminaat eng was, en was werkelijk van alles bang. Zelfs eten waar hij normaal hysterisch van wordt zo graag wil hij het hebben, deed hem helemaal niets.

Ik heb om 00:45 uur de dierenarts gebeld en die vertelde ons dat het voor kan komen dat een kat na een narcose soms nog wel 2 dagen de weg kwijt is. Dat Gijs bij ons eerst gewoon normaal was en nu niet, duidt op een delier (ernstige spontane verwardheid). Het advies was om Gijs op een voor hem vertrouwde kamer alleen te laten zodat de andere katten hem met rust laten en hij niet teveel prikkels kreeg.
Wij zijn naar bed gegaan en hebben hem meegenomen en in een zacht mandje op bed gelegd. Ook dat was enorm eng voor hem en hij was weer zo wild dat hij niet vast te houden was dus hebben wij hem gewoon zijn gang laten gaan.
Even later heeft DuchessX hem toch voorzichtig in het mandje kunnen leggen en toen ik vanmorgen wakker werd lag hij daar nog.

Vanmorgen was hij heel knuffelig en reageerde weer op zijn naam e.d. zoals hij eergisteren ook nog deed. Toen hij uit het mandje kwam schrok hij van het patroon op het dekbedovertrek en wederom even later van het patroon van het laminaat. Ik ben gaan douchen en heb hem op de overloop en de trappen rond laten lopen en dat ging goed dus heb ik hem mee naar beneden genomen om te eten (daar heeft hij nog steeds veel zin in gelukkig).
Hij is nog steeds schrikachtig van grote lichte dingen (witte drinkbak, crémekleurige foullard, etc..) maar hij reageert weer op zijn naam. Wij gaan hem gewoon met rust laten en kijken hoe het zich ontwikkeld, als het morgen niet verbeterd is moeten wij terug naar de dierenarts die hem afgelopen vrijdag gecastreerd heeft (al kan die er waarschijnlijk ook niets aan doen).

Hebben meer mensen hier ervaring mee?
pi_62500217
ik denk dat het inderdaad echt tijd nodig heeft voordat het weg trekkt, zo te lezen ging het al langzaam beter, dus ff het beessie goed in de gaten blijven houden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_62500277
Hmmm das wel zielig ja, ben benieuwd trouwens hoe snel dit overgaat
  zondag 19 oktober 2008 @ 12:28:56 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_62500547
Voor alle katten-soorten, van de zwartvoetkat tot de Siberische tijger, is een narcose het grootste probleem van bijna elke medische ingreep. Zelfs al het ontwaken kan een probleem zijn.
In de gaten houden, maar het klinkt niet al te afwijkend.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Admin zondag 19 oktober 2008 @ 12:32:03 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62500603
Ja Juup, komt voor, ook bij mensen, narcose is kut!
Ik heb een kat gehad die zich met z'n nagels het vel van z'n kop haalde na de narcose.
Het luister erg nauw zo'n narcose en kan snel nét iets teveel zijn.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_62501016
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 12:32 schreef yvonne het volgende:
Ja Juup, komt voor, ook bij mensen, narcose is kut!
Ik heb een kat gehad die zich met z'n nagels het vel van z'n kop haalde na de narcose.
Het luister erg nauw zo'n narcose en kan snel nét iets teveel zijn.
pi_62501175
Dat moet heel eng zijn voor jullie om te zien. Ik ken het van mensen, maar had me niet gerealiseerd dat het ook bij dieren kan voorkomen (wat eigenlijk wel logisch is). Gelukkig gaat het nu al wat beter. Ik zou Gijs voorlopig zoveel mogelijk in een prikkelarme omgeving laten als hij zo schrikt van zijn omgeving. Hopelijk volt hij zich snel weer beter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_62501794
Hoe meer hij eet, drinkt en beweegt hoe beter. Narcose is gewoon zwaar klote, en zeker voor dieren ze raken totaal de weg kwijt maar het gaat vanzelf over.
pi_62502495
Zomaar een nadenkertje: hoe zou jij je voelen als je ineens wakker werd zonder ballen...
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_62505677
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 14:07 schreef SadKingBilly het volgende:
Zomaar een nadenkertje: hoe zou jij je voelen als je ineens wakker werd zonder ballen...
Ik zou het vreemder vinden als ik wakker werd met ballen!

Is een meisje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:23:44 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62505813
het narcose materiaal kan zich ook ophopen in het vetweefsel, vandaar dat de effecten nog lang aanwezig kunnen zijn omdat de uitgifte uit het vet nog een tijdje door kan gaan... veel eten en drinken dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_62506204
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:23 schreef Re het volgende:
het narcose materiaal kan zich ook ophopen in het vetweefsel, vandaar dat de effecten nog lang aanwezig kunnen zijn omdat de uitgifte uit het vet nog een tijdje door kan gaan... veel eten en drinken dus
Dat eten is gelukkig geen probleem voor hem, hij is een gulzige veelvraat.
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:57:07 #13
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62506563
Die van ons (toen k nog thuis woonde) neukte na narcose alles wat los en vast zat.
Zelfs toen ie gecastreerd was
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_62508693
Ah dat klinkt naar zeg, narcoses zijn natuurlijk altijd vervelend, voor zowel dieren als mensen. Maar gelukkig beschrijf je nu al dat het wat beter gaat toch ? Sterkte ermee !
pi_62511607
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:57 schreef marcel-o het volgende:
Die van ons (toen k nog thuis woonde) neukte na narcose alles wat los en vast zat.
Zelfs toen ie gecastreerd was
  zondag 19 oktober 2008 @ 22:54:49 #16
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_62516107
Ben benieuwd hoe het gaat met Gijs..
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_62522288
Heb dat ook met 1 van ons.
Is helaas een echte helle-kat als hij naar de dierenarts moet, dus als hij iets mankeert moet hij standaard eerst platgespoten worden voor de dierenarts zelfs maar kan kijken.
is dan meer een roesje dan een zware narcose maar hij is van beide flink van de kaart altijd.

meestal sluit ik hem dan op in 1 kamer die ik zo veilig mogelijk maak; deuren en ramen dicht, snoeren weg, hoge dingen weg waar hij wel op kan springen maar weer vanaf kan vallen, water in een klein laagje zodat hij er niet in kan vallen met zijn snuit en verdrinken, geen eten, want daar kan hij dan in stikken.
en er zelf bij blijven, de hele avond en liefst nacht.
na een uur of 20 / 24 gaat het dan weer maar dan is hij nog wel in de war.

zie hier de reden dat ik altijd als hij iets mankeert eerst zonder kat naar de dierenarts ga en echt alleen als het absoluut niet anders kan hem pas meeneem.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:49:47 #18
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_62523221
Ik zou me echt doodschrikken denk ik Ken het dus niet
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_62523966
Jeetje dan heeft mijn kat het nog gemakkelijk gehad dus na zijn gebitsreiniging. Hij wobbelde een klein beetje (de eerste paar uurtjes) en had hele aandoenlijke droopy oogjes, maar dat was alles.

@WRH: is het voor jou niet mogelijk om de dierenarts thuis langs te laten komen? Misschien is dat minder stress voor je kat?
pi_62524357
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:54 schreef Poeke het volgende:
Ben benieuwd hoe het gaat met Gijs..
Het gaat redelijk. Hij reageert weer op zijn naam en is weer gulzig met eten dus dat klopt al weer. Hij is nog wel enorm schrikachtig en ziet veel dingen als nieuw en eng. Een crémekleurige foullard is een groot licht oppervlak en daar is hij bang voor Ook als wij bv een arm of been bewegen als hij in de buurt is dan springt hij een meter hoog en maakt hij dat hij weg komt zo bang is hij.
Maar als hij eenmaal rustig ligt ergens gaat het wel weer goed, dan mogen wij hem aaien en oppakken dus dat is wel weer in orde.

Samenvatting: Gaat beter, is nog steeds enorm schrikachtig en bang.
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:40:40 #21
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_62524432
Mijn jongens maken gelukkig geen echt probleem van een dierenarts-bezoek, ze kennen de mandjes goed omdat die altijd op de overloop staan (dus die vallen niet in de categorie "enge dingen"), ze hebben meestal meer problemen met de 5-10 minuten autorijden.
Alleen hebben we een keer de volgorde fout gedaan toen bloed moest worden afgenomen, eerst Caesar, die een beetje protesteerde, en toen pas Julius, die door het protest van Caesar al helemaal over de rooie was. Toen moesten we Julius inderdaad plat-spuiten (hij is meer een bijter dan een krabber, dus dan is bloed aftappen uit zijn keeltje niet te doen), en het duurde erg lang voordat hij uit narcose kwam, ook met het tegen-middel.
Toen ik thuiskwam dacht ik dat hij direct naar zolder zou vluchten uit frustratie, maar hij heeft nog een half uurtje tegen me liggen uitslapen, en verhuisde toen naar een mand. Hij doet het wat dat betreft omgekeerd vergeleken bij een normale kat, hoe beroerder hij zich voelt, hoe meer hij behoefte heeft om bij me te zijn, toen hij vorig jaar op het randje van de dood was door niesziekte heeft hij zelfs een nachtje bij me onder de deken geslapen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_62534072
@ hekates.
zou misschien ook wel een oplossing zijn maar m.i. gaat hij dan ook zijn veilige thuisomgeving associeren met iets waar hij bang voor is en gestresst door raakt, ik heb liever dat hij zijn thuis zoveel mogelijk associeert met leuke fijne dingen en onze aandacht en niet bang hoeft te zijn dat er iemand binnen kan komen waardoor hij zich bedreigd zou kunnen voelen.

dat bij je willen liggen van mvdejong's poezel doet de onze ook; hij loopt dan helemaal in de war rond, kan echt niet springen of recht op zijn poten lopen maar wil wel persé bij 1 van ons op schoot liggen en loopt ons het liefste achterna als we dan even die kamer uitlopen. blijft gewoon een zielig gezicht zo'n poes in de war.
pi_62541211
Overigens is het zo bij een delier dat mensen en beesten dingen zien die er niet zijn. Dat verklaart de filmpjes ook wel een beetje
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_62541775
juup, hoop dat hij vanavond nog wat verder is bijgetrokken!
pi_109991292
Ik zit nu ook met een poes die onder narcose is geweest. Een kies getrokken, want ze had daardoor zelfs kaak ontsteking en de arts vertelde me dat ze pas rond 19..00 uit de mand mocht. is zo een gesloten draagbak.
Het is nu 18.00 en ze heeft al uren alleen maar gemekkert. Ik probeerde het net even maar ze zakt nog steeds door haar voorpoten.
Ze is doodsbang in die bak. Het is nu 18.15 probeer het over 1 uurtje weer. zo zielig dit. Het is een poesje wat mishandelt is door een boer en ik 13 jaar geleden heb gered.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')