Je hebt groot gelijk Chev; dit slaat inderdaad helemaal nergens op wat ze nu flikt (ik ga er voor 't gemak even vanuit dat jou versie van 't verhaal de juiste is; ze zal ongetwijfeld wel een andere lezing ervan hebben natuurlijk). Ik hoop dat nu alleen niet je verstand dit roept maar ook je gevoel, want als gevoel en verstand niet gelijk lopen blijf je natuurlijk ermee zitten. Als ik jou was zou ik proberen om gewoon alle vormen van contact met haar te verbreken (dus tel. niet opnemen, mail blokkeren etc etc) anders blijf je dit soort grappen houdenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:19 schreef Chev het volgende:
Vanmiddag een mailtje van m'n ex dat ze een vaas terug wou die we samen gekocht hadden, een van een set van twee, een die ik betaald had en, dus ook meegenomen, en dat ik anders m'n ouders camera niet mee zou krijgen..(die ze op zou sturen) en dat ze hier recht op had omdat ik de hele uitset heb meegekregen (die ik grotendeels voor mijn verjaardag en op met sinterklaas had gekregen van mijn oma.. ofwel een rede die ik niet kan begripen)
Ik ben het zat heb haar opnieuw geblokkeerd.
Blijkbaar is ze niet voor rede of eerlijke oprechte woorden vatbaar na 3 1/2 maand uit, ook niet als ze exact duidelijk zijn dat ik er verders niks mee op wil schieten, mijn afsluitings brief heeft voor haar opnieuw een deur geopend om trappen na te geven en opnieuw om een soort eis te stellen (camera voor de vaas)..
En ze is voor het gemak vergeten dat ik in de loop van 4 jaar zeker zo'n ¤1000 euro aan haar heb uitgegeven aan dingen die ze nog steeds heeft of nog bij haar thuis staan, zoals een 2 persoons bed, sierraden, mooie lingerie, fitniss toestel en daarbovenop een vakantie van afgelopen Juli waar zij met d'r ouders heen is gegaan en waarvoor ik zeker ¤650 euro aan heb aanbetaald, en nooit iets van terug heb gezien, en mijn oude pc die daar nog staat.
En dat terwijl zij nooit écht geld had![]()
Eerlijk gezegt kan me al die materialisme gestolen worden, ik geef nog steeds meer om inhoud dan om materialen, die kan je vervangen het andere niet.
Op die vakantie aanbetaling na (die ik nooit heb terug gekregen), Heb geen van die dingen ooit terug gevraagt aan haar, en nu zegt ze 'recht' te hebben op die vaas die ik betaald hebtja het is op wat brieven, kaarten en foto's nog het enige wat voor mij nog een mooie herinnering heeft, het is een mooie vaas, ik heb hem betaald en ik hou hem
![]()
Die camera mag ze lekker in d'r reet steken, als het zo moet...
Genoeg schoppen na gehad zeg maar, wil het niet langer begrijpen en het is niet langer jammer, het is over.
Ik wil haar niet meer terug en ik ga ook niet reageren, omdat elke actie een reactie uitlokt, en dat precies is wat ze wil, laat haar maar lekker wachten op een antwoord die nooit meer komt
't is een exacte kopie van wat er in de mail stond.. ze zal het zelf hoogst waarschijnlijk anders zien, maar ik wil er geen energie meer in steken, ik heb het geprobeerd op een goede en volwassen manier af te ronden voor mezelf, en geprobeerd haar aan het denken te zetten zonder beschuldigingen of verwijten, en heb haar niet meer terug gevraagt, haar bedankt voor de mooie tijd en haar geluk gewenst in het leven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 11:23 schreef kroegtijger het volgende:
Je hebt groot gelijk Chev; dit slaat inderdaad helemaal nergens op wat ze nu flikt (ik ga er voor 't gemak even vanuit dat jou versie van 't verhaal de juiste is; ze zal ongetwijfeld wel een andere lezing ervan hebben natuurlijk). Ik hoop dat nu alleen niet je verstand dit roept maar ook je gevoel, want als gevoel en verstand niet gelijk lopen blijf je natuurlijk ermee zitten. Als ik jou was zou ik proberen om gewoon alle vormen van contact met haar te verbreken (dus tel. niet opnemen, mail blokkeren etc etc) anders blijf je dit soort grappen houden
Bij mij viel 't gelukkig wel mee wat vrienden e.d. betrof; we hadden dezelfde vrienden dus als er gebeld werd was 't negen van de 10 keer of voor ons 2en... wat eerder dan 't probleem was dat we normaal altijd in Amsterdam gingen stappen, maar mn ex woont dus in scheveningen, en als we daar zaten gaf dat nog wel eens wat problemen (je blijft heen en weer rijden op die manier). Van het "maar je had 't beloofd" had ik dus gelukkig geen lastquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:46 schreef Chev het volgende:
Ik denk me precies te kunnen voorstellen in de situatie waarin jij zit.
Ik heb ook 4 jaar lang alles lopen plannen omdat zij dat wou, wat is dat toch met vrouwen en alles implannen![]()
Soms moet ik toegeven behoorlijk handig, maar anderzijts kan het ook erg vervelend zijn als een vriend van je diezelfde dag of de dag ervoor opbeld als je al plannen heb staan en je keer op keer nee moet verkopen, je wel ja wilt zeggen maar dan als ik dat dan besprak kreeg ik ik altijd te horen 'je had het beloofd'....![]()
Maarja uitjes plannen, leuke dingen samen doen, alles kost tijd en veel tijd heb je niet 's avonds of in het weekend.
Anyway een les voor de volgende keer, hoe hard en hoe vreemd dat ook klinkt want na die enorme dip van gisteren ben ik weer 'n week of 2 teruggevallen in mijn verwerking.
Dat geloof ik zeker.... ook ik zal e.e.a moeten veranderen natuurlijk, maar wat dan?? beter haar signalen oppakken en haar meer ruimte geven om zichzelf te kunnen zijn lijkt me zeker iets waar ik dan aan moet gaan werken Voornamelijk haar niet genoeg ruimte geven lijkt mij de grootste fout die ik heb gemaakt; maar aan de andere kant was ze wel zelf degene die continu liep te pushen voor vanalles en nog wat....samen wonen, naar den haag verhuizen etc etc zijn allemaal ideeen die bij haar vandaan zijn gekomen. Ik was het er overigens wel mee eens hoor, alleen was dat voor mijn idee gewoon nog wat verder weg. En ik snap ook heel goed dat ze dat graag wilde... het is nu eenmaal niet handig als je alleen in het weekend wat kan afspreken. Het is ook wel heel fijn als je doordeweeks gewoon even bij elkaar kan zijn; dat haalt ook de druk van 't weekend dan af waardoor je elkaar veel vrijer kunt laten in alles.quote:Mocht je je ex terugwillen, bedenk je dat een relatie NOOIT voor niets uitgaat en dat er verandering van beide kanten nodig is.
Ik snap precies wat je bedoelt man... Ik wil dolgraag dat mn ex gelukkig is, maar als ik dan weer van anderen hoor dat ze 't wel erg moeilijk er allemaal mee heeft, dan voelt dat om een of andere reden toch wel goedquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:44 schreef PhoenixNLx het volgende:
hmm, me ex heeft me moeder gesproken op haar werk(supermarkt) en ze vertelde dat het wel goed ging met haar... dat ze zich beter voelde..(leuk om te horen aan de ene kant, andere kant niet natuurlijk)
Daarnaast vroeg ze hoe het met mij ging: toen had mijn ma gezegd: dat het wel ging... zegt ze: als ik hem spreek dan gaat et nooit zo goed... (nee hehe, ik praat met mijn ex :/ natuurlijk gaat et op dat moment niet goed.... )
ze smst me nog voor belangrijke dingen... auto gekocht, marechaussee dat niet doorgaat etc etc... aan de ene kant wil ik het wel weten, aan de andere kant boeit et me geen zak wat ze te melden heeft... oftewel ze zoekte et maar uit!
Ik weet dat er geen hoop meer is... maar ik vind haar nog steeds leuk... ik ben nog soort van jaloers... als ze met andere jongens gaat praten of smssen ofzo... ze is echt zo'n meisje dat alleen maar met jongens omgaat en niet met andere meiden. dat maakt et voor mij moeilijker... want dan gaat ze deze dingen bespreken met jongens...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:56 schreef Chev het volgende:
Phoenix, bespeur ik daar nog een zuchtje hoop?
Het wel van haar willen horen, de bevestiging dat je voor haar nog leeft, en toch je iedere keer rot voelend als ze niks té zeggen heeft over jouw, jullie, of anderzijts boeiend voor jou?
Is ook niet leuk.. gelukkig voor jou geeft ze je niet weet ik hoeveel trappen na, of is dat juist erger?
Ik weet het niet, maar het is niet fijn om toch nog met je ex om te moeten gaan in wat voor vorm dan ook als je nog zelfs maar 't kleinste beetje liefdes gevoel voor elkaar heb in mijn mening.
Bijna weekend mensen, succes, ik ga thuis een filter op mijn email zetten dat alle emails van haar linnear in de prullenbak en permanent vernietigd worden, op m'n werk al voor hotmail en gmail gedaan, kan dat alleen niet aanpassen voor webmail.. ach boeie dan open ik die gewoon niet meer
Typisch een geval van verstand dat weet dat het niet meer zo is, maar het gevoel dat wat traag is van reactie daarin....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:13 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
Ik weet dat er geen hoop meer is... maar ik vind haar nog steeds leuk... ik ben nog soort van jaloers... als ze met andere jongens gaat praten of smssen ofzo... ze is echt zo'n meisje dat alleen maar met jongens omgaat en niet met andere meiden. dat maakt et voor mij moeilijker... want dan gaat ze deze dingen bespreken met jongens...
Soms denk ik dat ook wel ja.... ik zou willen dat ik boos kon zijn op mn ex; dan kon het me allemaal niet zoveel schelen. Probleem is dat ze juist niets echt verkeerd heeft gedaan en het altijd heel goed heeft bedoeld... dat maakt het niet makkelijker...quote:en nee na-trappen krijgen is nog kutter... maar misschien ook wel makkelijker om een soort van muur om je heen te bouwen omdat je boos bent op haar...
Da's inderdaad wel heel veel... kan soms ook wel goed zijn hoor. Ik merk dat ik als ik het druk heb genoeg afleiding ken, maar als 't effe stil is op mn werk voel ik me meteen weer helemaal verrot. Kan ook totaal niet concentreren op mails die ik ontvang of in vergaderingen.... En thuis zijn, zeker als ik alleen ben, is een complete hel nog op het moment. Zit vrijwel elke dag wel bij vrienden of in de kroeg. De afgelopen 2 weken heb ik dan ook geloof ik geen dag niet een joint opgestoken, anders wordt slapen gewoon helemaal nietsquote:zit nu al 3 dagen thuis... was kapot... zo moe.... ik werk ook teveel... doe stage:40 uur en daarnaast nog in de avonduren werken....
ik moet minder werken, want deze periode vergt teveel energie van me... het verwerken van me ex...
Tja.. ik snap precies hoe je je voelt, maar in princiepe als ze je niet meer moet en niet langer voor jouw kiest, en niet langer met jou bezig is behalve informele informatie doorspelen dan is het écht over, en dan maakt het niet uit of ze wel of niet haar pijlen op andere jongens richt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:13 schreef PhoenixNLx het volgende:
ik moet minder werken, want deze periode vergt teveel energie van me... het verwerken van me ex...
dat hoef toch niet helemaal zo te zijn hoor.... ik ontvang bijvoorbeeld de laatste paar dagen helemaal niets meer van mn ex, maar weet (we hadden dat afgesproken) dat ze dat doet om haar en mij die rust juist te geven die we nodig hebben.... een tijdje geen contact geeft je ook de kans om e.e.a even op een rijtje te zetten, er rustig over na te denken en dingen los te kunnen laten. Als je op een later tijdstip nog steeds geen contact hebt (dus na een maand of 2 maanden) dan is het inderdaad geen best teken. Als iemand 2 maanden "rust" nodig zou hebben, dan zou ik toch eens in het lokale bejaardentehuis vragen of er nog een kamertje voor dr vrij isquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:35 schreef Chev het volgende:
[..]
Tja.. ik snap precies hoe je je voelt, maar in princiepe als ze je niet meer moet en niet langer voor jouw kiest, en niet langer met jou bezig is behalve informele informatie doorspelen dan is het écht over, en dan maakt het niet uit of ze wel of niet haar pijlen op andere jongens richt.
Het is super makkeiljk om als buitenstaander te zeggen: Fuck haar, ze bestaat niet meer en je komt er wel overheen en vind wel een ander.
Maar dat is het eerlijk gezegt ook zo![]()
't is voor mij alleen in een stroomversnelling terrecht gekomen doordat ik 't niet langer accepteer dat ze me op wat voor manier dan ook pijn doet, bewust of onbewust, ik wijger gewoon nog 1 onsympatiek, onverantwoordelijk of onredelijk woord in mijn mailbox te krijgen van haar, wat haar redenen/overtuigingen ook mogen zijn.
Ze durft het toch niet in mijn face te zeggen, want dan kan ik direct een responds terug gegeven en dan zal ik ongetwijfeld iets in haar ogen lezen wat me niet aanstaat.
Je moet niks, maar probeer 't contact te minderen, stuur niet op elk berichtje wat terug tenzij je dat écht wil en het niet uit gewoonte is, en als je op een gegeven moment nog maar een berichtje ontvangt per week dan weet je genoeg.
Daar zit wat inquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:46 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
dat hoef toch niet helemaal zo te zijn hoor.... ik ontvang bijvoorbeeld de laatste paar dagen helemaal niets meer van mn ex, maar weet (we hadden dat afgesproken) dat ze dat doet om haar en mij die rust juist te geven die we nodig hebben.... een tijdje geen contact geeft je ook de kans om e.e.a even op een rijtje te zetten, er rustig over na te denken en dingen los te kunnen laten. Als je op een later tijdstip nog steeds geen contact hebt (dus na een maand of 2 maanden) dan is het inderdaad geen best teken. Als iemand 2 maanden "rust" nodig zou hebben, dan zou ik toch eens in het lokale bejaardentehuis vragen of er nog een kamertje voor dr vrij is
ik heb er wat ervaring in ondertussen....dit is de 3e keerquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:48 schreef Chev het volgende:
[..]
Daar zit wat in![]()
Als ik terug denk, ik en m'n ex zijn ook 1 week uit elkaar geweest, wat eigenlijk té kort was om na te denken.
da's denk ik wel de instelling die je moet hebbenquote:Meh ex-en.. ik heb mijn eerste slechte ervaring nu wel gehad vind ik, tijd voor betere tijden
oei... nou ja, we delen beetje zelfde dingen.. want ik heb net smsje gestuurd, terwijl ik mezelf heel de tijd heb ingehouden om niks te sturen...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:06 schreef kroegtijger het volgende:
heb zojuist een heel stomme fout gemaakt en heb mn ex gebeld... dat kwam natuurlijk weer uit bij een heerlijk ouderwetse ruzie... ik voel me zo stom hierdoorik had dr met rust moeten laten.... ik weet het allemaal ook niet mee... ik kan het allemaal niet meer op deze manier. Mn hele toekomst wordt met een mooie streep in 1x afgeschreven en ik mag 't verder allemaal maar uitzoeken hoe ik 't redt, terwijl mevrouw precies weet hoe het allemaal in elkaar zit en 't vertikt om het met mij te bespreken. Stond op 't punt om er naartoe te rijden, maar heb dat gelukkig (nog) niet gedaan. Dr moet nu echt heel gauw iets gaan veranderen
dat is soms wel is het nadeel jaquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:24 schreef kroegtijger het volgende:
De deur heeft 't net moeten ontgelden....zit nu een mooi gat in. Maar lucht inderdaad wel op. Voel me alleen nu heel lullig naar mn ex toeik zal dr maar een excuus-smsje sturen
spullen versturen via de post? of is dat geen optie?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:58 schreef ThaBrain het volgende:
Zo hee Chev wat een verhaal! Wat een stomme *censored* is die ex van je zeg! Je verdient het niet wat ze je aandoet. Het ging net zo goed met jeMaar zo te zien aan je posts gaat het inmiddels wel weer wat beter
Goede oplossing om maar meteen alles van haar te blokkeren. Ze is te schijterig om het in je gezicht te zeggen!
Ik heb inmiddels mijn ex nog steeds niet gezien. We zouden afgelopen maandag afspreken zodat ze me nog wat spullen kon geven. Ik kon alleen niet meet i.v.m. een vergadering. Ik was vergeten dat ik die had. Ik stelde dus voor dat we elkaar dinsdag konden zien voor de spullen. Eerst stemde ze toe, maar later die dag (dinsdag) zei ze af.
Ze stelde voor om donderdag avond af te spreken omdat ze dan in de stad zou zijn (koopavond) en een boek moest afhalen. Ik had haar al verteld dat ik niet in de stad zou zijn en pas zondagavond laat terug zou komen. Dus vroeg ze hoe laat zondagavond. Ik mailde maar terug dat ik tussen 23-0.00 thuis zou zijn.
Ik deed dus een nieuw voorstel voor volgende week. Nu zie ik haar als het goed is donderdag.
WAT HEEFT ZE?! Waarom wil ze 's avonds in de stad met me afspreken? Hoe haalt ze het in haar hoofd om erover te denken om met me af te spreken op een zondagavond? Of denk ik nu te veel door? Het enige wat ik wil zijn die spullen. Verder hoef ik haar niet meer te zien! Ik ben gelukkig nu met mijn nieuwe vriendin! We proberen nu al maanden wat af te spreken. Ik word er een beetje moe van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag me bijna af of ze m'n fok posts gevonden heeft of er van op de hoogte is...
Dus nog geen antwoorden wel een sorry, en daarmee moet ik het doen, maar ben blij dat dat ik nog iets positiefs hoor, 12 dagen en 2 haatdragende en 1 sorry email later
Ik ga niet reageren, blokkeer m'n laatste email maar even niet, tegen beter weten in eerlijk gezegt, ga mezelf voor me kop slaan als ik over enkele weken weer shit in mijn postvak krijg...
Anyway Braintje maakje niet zo druk om je ex en richt je op het hier en nu op je nieuwe vriendin, en als je niet wil gan ga dan niet en laat lekker zitten en koop een nieuwe snijmachine ofzo![]()
Succes allemaal en weltrustenWetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
Hoezo? Voor hetzelfde geld had ik de tijd van m'n leven. Nieuwe contacten, nieuwe omgeving etc. Helaas dus niet zo gelopen. Volgende keer beter.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:31 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Dat was best wel voorspelbaar natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |