abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3583670
Dit is een vervolg van: Wie is de Mol, deel 4
pi_3583685
Als ik de dagboeken van de Mol op de wieisdemol site lees komt het voor mij toch het dichtst in de buurt van Jantien.
Ook qua schrijfstijl. Maar dat idee heb ik de hele tijd eigenlijk al....
pi_3583697
Harry maakte zich voor mij ook wel heel erg verdacht. Hij zei dat Prince, John en hij altijd wel even keken als ze in de auto zaten. Nou, Prince zei toch stellig dat hij nooit kijkt.

Een van de twee liegt. Prince is er uit. Dus voor de hand ligt dat Harry liegt.

Sex is like Nokia: Connecting People
  vrijdag 22 maart 2002 @ 23:01:36 #4
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3583705
Ik verdenk nu Prince exit is dan maar Harry en Jantien. Ellen is te oprecht, John te fanatiek en George is te veel met het geld bezig. Jantien en Harry zouden kunnen. Het zou wel ontzettend cool zijn als Jantien het is.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3583711
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 22:59 schreef Sweej het volgende:
Als ik de dagboeken van de Mol op de wieisdemol site lees komt het voor mij toch het dichtst in de buurt van Jantien.
Ook qua schrijfstijl. Maar dat idee heb ik de hele tijd eigenlijk al....
Ik heb nog nooit een dagboek gezien van John... weet niet hoe hij schrijft, maar hij zou dus ook nog best wel de mol kunnen zijn.
  vrijdag 22 maart 2002 @ 23:02:31 #6
16976 Fling
Fan o' man
pi_3583719
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:00 schreef CJ het volgende:
Harry maakte zich voor mij ook wel heel erg verdacht. Hij zei dat Prince, John en hij altijd wel even keken als ze in de auto zaten. Nou, Prince zei toch stellig dat hij nooit kijkt.

Een van de twee liegt. Prince is er uit. Dus voor de hand ligt dat Harry liegt.

Of Prince kijkt alleen als er geen camera's zijn... Wie weet wat zich in die auto afspeelt als alleen die drie erin zitten. Dat ie met een camera op z'n snufferd heel hard ontkent, zegt mij weinig...
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_3583737
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:02 schreef CJ het volgende:

Ik heb nog nooit een dagboek gezien van John... weet niet hoe hij schrijft, maar hij zou dus ook nog best wel de mol kunnen zijn.

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar je kunt wel dingen uitsluiten. Toen ik het dagboek van Karen las wist ik zeker dat zij het niet was. Maar ik kan me op de een of andere manier niet voorstellen dat John op die manier schrijft. Hij is toch meer recht voor zijn raap (volgens zijn vrouw )
pi_3583752
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:02 schreef Fling het volgende:

[..]

Of Prince kijkt alleen als er geen camera's zijn... Wie weet wat zich in die auto afspeelt als alleen die drie erin zitten. Dat ie met een camera op z'n snufferd heel hard ontkent, zegt mij weinig...

Probleem is dat in de auto's ook camera's zitten die alles opnemen en registreren...
  vrijdag 22 maart 2002 @ 23:06:10 #9
16976 Fling
Fan o' man
pi_3583765
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:05 schreef CJ het volgende:

[..]

Probleem is dat in de auto's ook camera's zitten die alles opnemen en registreren...

Alleen tijdens opdrachten, toch? Ze staan toch niet 24 uur per dag op film?
pi_3583774
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:03 schreef Sweej het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar je kunt wel dingen uitsluiten. Toen ik het dagboek van Karen las wist ik zeker dat zij het niet was. Maar ik kan me op de een of andere manier niet voorstellen dat John op die manier schrijft. Hij is toch meer recht voor zijn raap (volgens zijn vrouw )

En ze zei ook dat hij heel goed kan liegen en ook dingen goed verborgen kan houden... en als hij iemand die hem zo goed kent kan verrassen, dan kan hij dat zeker ook bij de anderen die hem nog maar 2 weken kennen...
pi_3583787
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:06 schreef CJ het volgende:

En ze zei ook dat hij heel goed kan liegen en ook dingen goed verborgen kan houden... en als hij iemand die hem zo goed kent kan verrassen, dan kan hij dat zeker ook bij de anderen die hem nog maar 2 weken kennen...

Je hebt helemaal gelijk. Daarom vond ik het ook zo flauw dat er 2x een stukje van Kerstin stond! Ik zat maar te wachten op een stukje van die anderen.. maar misschien doen ze dat wel heel erg expres...
  vrijdag 22 maart 2002 @ 23:08:32 #12
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3583792
Ik ben trouwens wel heel blij dat die zigzagtheorie niet klopt. Ik was al helemaal bang dat ie wel zou kloppen, dat had het een stuk minder leuk gemaakt.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_3583812
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:06 schreef Fling het volgende:

[..]

Alleen tijdens opdrachten, toch? Ze staan toch niet 24 uur per dag op film?

Volgens mij moet je er als kandidaat altijd van uitgaan dat je altijd gefilmd kan worden.

En voor zover ik weet gebruiken ze de auto alleen maar tijdens opdrachten... ze zitten nu al een week in hetzelfde plaatsje, dus vaak hoeven ze de auto buiten opnametijd ook niet te gebruiken... lijkt me... want alles zit binnen handbereik (zo groot is het dorpje namelijk niet)...

Maar goed, dit is wel leuk om te lezen. Ga vooral door met de theorieen.

vrijdag 22 maart 2002 @ 23:12:22 #14
16976 Fling
Fan o' man
pi_3583833
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:10 schreef CJ het volgende:

Maar goed, dit is wel leuk om te lezen. Ga vooral door met de theorieen.

Speaking of which, ik kan nu mijn eigen theorieën alweer ontkrachten, krap een half uur na de uitzending. Zucht...

Schrijfstijl moldagboek dat momenteel op de site staat komt trouwens wel veel overeen met dagboek Jantien, vind ik.

vrijdag 22 maart 2002 @ 23:15:11 #15
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_3583869
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:08 schreef Marble het volgende:
Ik ben trouwens wel heel blij dat die zigzagtheorie niet klopt. Ik was al helemaal bang dat ie wel zou kloppen, dat had het een stuk minder leuk gemaakt.
Ik ook hoor! Al had ik hem zelf hier neergezet.

Wow, geweldig programma is dit toch!
Ik vond Prince een hele leuke kandidaat, dus wat dat betreft jammer, maar toch zat ik een beetje te juichen toen Jantien een groen scherm kreeg. Theorie in de prullenbak! Kunnen we gewoon weer op normale mollenjacht!

Hmmmm, theorietje: Zou de Mol expres de verkeerde uitspraak hebben geraden, omdat hij/zij wist dat het geld zou kosten om daarna je familielid/vriend te zien? Zo ja, dan kunnen we John schrappen. 'T is maar een ideetje...

Maar ja, ik durf eigenlijk helemaal niemand meer te schrappen na deze aflevering.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 22 maart 2002 @ 23:15:16 #16
16976 Fling
Fan o' man
pi_3583871
Op het forum van wieisdemol.nl wordt trouwens inmiddels ook druk gespeculeerd over de hoofdletters van Jantien.

(edit)
Maar even pro-Jantien: ze ging wel op dat vliegtuig staan vorige week, terwijl iedereen wist dat ze enorme hoogtevrees had. Dat had ze dus vrij makkelijk kunnen laten zonder meteen superverdacht te zijn.

ik weet het even niet meer

[Dit bericht is gewijzigd door Fling op 22-03-2002 23:17]

vrijdag 22 maart 2002 @ 23:17:21 #17
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3583896
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:15 schreef Fling het volgende:
Op het forum van wieisdemol.nl wordt trouwens inmiddels ook druk gespeculeerd over de hoofdletters van Jantien.
Dat vind ik niet zo verdacht, is gewoon een schattig detail.
pi_3583899
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:12 schreef Fling het volgende:

[..]

Speaking of which, ik kan nu mijn eigen theorieën alweer ontkrachten, krap een half uur na de uitzending. Zucht...

Schrijfstijl moldagboek dat momenteel op de site staat komt trouwens wel veel overeen met dagboek Jantien, vind ik.

Hmm... heeft iemand enkele artikelen die Jantien geschreven heeft als ze haar beroep als journalist uit oefent? Dan hebben we mooi vergelijkingsmateriaal.
  vrijdag 22 maart 2002 @ 23:21:22 #19
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3583943
Oh dear, ik zie net iets op wieisdemol.nl... Een grote foto van John, op de plek waar afgelopen week die van Prince stond. Zou dat betekenen dat John de volgende is?
  vrijdag 22 maart 2002 @ 23:30:20 #20
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3584065

Dit zijn trouwens de officiële tips van deze week.

zaterdag 23 maart 2002 @ 00:24:20 #21
1986 Jane
pi_3584710
quote:
Op vrijdag 22 maart 2002 23:21 schreef Marble het volgende:
Oh dear, ik zie net iets op wieisdemol.nl... Een grote foto van John, op de plek waar afgelopen week die van Prince stond. Zou dat betekenen dat John de volgende is?
Niet als hij volgende week niet gaat stierenvechten.
  zaterdag 23 maart 2002 @ 00:53:42 #22
374 beelzebub
master of disaster
pi_3585002
Harry speelt wel vaker alles of niets, toen ze die tassen gingen verbranden kon 't 'm ook weinig schelen, en die smiecht zette niet eens z'n eigen tas in, net als Ellen trouwens.

En toen er betaald moest worden voor de familie waren de anderen eerst niet zo happig, maar toen Harry over de dam(om 't maar bij schapen te houden) was volgden de anderen al snel. Dat zijn toch al gauw 12.000 keiharde euro's.

Al met al een goede uitzending voor de mol, de pot van 46.000 naar 24.000 teruggebracht dacht ik.

pi_3586444
Ik vond dat Ellen nogal aan het "sturen" was bij de uitspraken opdracht.... Leek mensen te willen koppelen aan uitspraken. Als mol weet je dat het zien van famillie leden geld gaat kosten, en dat de kans groot is dat een ieder dit toch wel zal willen. Als mol kan je hier dus indirect de pot leegschudden... hoe meer uitspraken fout, des te meer gedok voor het zien van de famillie.

Ellen valt verder niet echt op volgens mij, in het begin even met die Harry Potter voorlees actie, later nog bij het paintballen, maar verder.... ?

Weet iemand mogelijkheden waarbij zij Mol zou kunnen zijn...?

zaterdag 23 maart 2002 @ 09:07:12 #24
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_3586474
Ik vind dat Ellen soms iets te domme dingen doet voor haar doen. Bijv. die uitspraak over haarzelf, ik had bij Ellen toch echt de juiste opmerking geplaatst, zijzelf zag dit anders. Volgens mij wist ze echt beter.
Of toen met die rugzakken verbranden, kom op, zij zou hier normaal gesproken toch wat van zeggen, tis een directeur in het dagelijks leven. Voor haar rl functie is ze in de Mol wel erg op de achtergrond en neemt ze in mijn ogen rare beslissingen (net als met het schiet spel)
Wat ik ook opvallend vond was dat Ellen met het liedjes raden een tijdje terug op zo'n feestavondje nergens het liedje noemde, terwijl je duidelijk kon zien aan haar dat ze het wel wist.

Voor mij dus nog steeds Ellen.

fake a dream
  zaterdag 23 maart 2002 @ 10:06:30 #25
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_3586615
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 00:53 schreef beelzebub het volgende:
En toen er betaald moest worden voor de familie waren de anderen eerst niet zo happig, maar toen Harry over de dam(om 't maar bij schapen te houden) was volgden de anderen al snel. Dat zijn toch al gauw 12.000 keiharde euro's.
Dat gevoel had ik ook... Nota bene 3000 Euro voor iemand die ze nog maar 2 weken niet hadden gezien! Ik neem toch aan dat ze daar allemaal op voorbereid waren... Maar ja, als er één het doet dan ben je gek als je het zelf ook niet doet...

In dat spel legden ze trouwens de link al naar het eerste spel (met het kennen van je medespelers), dus het zou niet zo raar zijn als ze ook een link leggen naar de schapen (en dat spreekwoord)...

pi_3586619
Ai. Van 0 mollen naar 3 mollen in een uurtje!
Gelukkig zijn we af van die Zigzagtheorie! Jantien zit er nog in en je weet niet wie de volgende exits zijn. Maakt het weer een stuk leuker.

Maar over mijn mollen

Jantien Wat heeft Jantien uitgevoerd bij de schapen? Niets, ze heeft alleen maar lopen babbelen met de beestjes. Nogal vreemd. John ging trouwens wel lomp om met die schapen, maar dat is geen mollenstreek. Ook vond ik dat Jantien bij de uitsprakenopdracht erg gemakkelijk deed: "is die van jou? en die van jou? mooi, dan is deze van mij." En ja hoor, ze had de verkeerde uitspraak. Maar bij de volgende mol kom ik hier nog wat op terug. Ook vond ik het vreemd dat Jantien's moeder stellig zei dat Jantien nooit de mol zou kunnen zijn. Jantien lijkt trouwens wel heel erg op haar moesje. En de JANTIEN bij het intypen vind ik ook wel verdacht.

Ellen Tja, Ellen. Ze is en blijft altijd een beetje mijn mol. Gister heeft ze zich weer ouderwets lekker verdacht gemaakt bij mij. Waarom? Nou ze gaf die sigaret. Je gaat toch niet spullen van anderen uitdelen aan wildvreemden? Ik in ieder geval niet. Ook zag je een paar keer een grafkruis voorbij komen in de aflevering. Toen de opdracht was om dat geld vóór het busje te halen in een winkel slenterde Ellen ook al rond op een begraafplaats. Over de uitsprakenopdracht: Ellen zei meteen stellig: "Ik ben geen vraagbaak". Nou mooi wel Elliebellie. En doordat zij die uitspraak niet wou, had Jantien ook de verkeerde.

George Tja, eigenlijk kán hij het gewoon niet zijn maar hij was toch wel verdacht in de aflevering van gisteren. Hij accepteerde het gedicht niet, iets wat hij volgens iedereen zou doen. Ook met de uitsprakenopdracht pakte hij een opdracht die ik niet bij hem vond passen. WElke weet ik eigenlijk niet meer maar daardoor waren er nog 2 minder met een goede uitspraak. Ook George's vriend zei dat hij nooit de mol zou kunnen zijn. Opzich had hij daar wel een goede reden voor: je kan alles aflezen in zijn gezicht. Kan opzich wel kloppen, maar.... Tja.

Ik zal nog even het stemgedrag geven:

code:
Naam      zijn/haar Mol     volgorde intypen    kleur
John      Jantien           3                   groen
Harry     een vrouw         5                   groen
Jantien   Ellen             1                   groen
Prince    onduidelijk       6                   rood
George    Jantien           4                   groen
Ellen     onduidelijk       2                   groen

zaterdag 23 maart 2002 @ 10:43:26 #27
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3586774
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ook zag je een paar keer een grafkruis voorbij komen in de aflevering. Toen de opdracht was om dat geld vóór het busje te halen in een winkel slenterde Ellen ook al rond op een begraafplaats.
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt...
(ehh, het was volgens mij ook Kerstin die rondwandelde op de begraafplaats)
Lekker douchen!
  zaterdag 23 maart 2002 @ 10:44:13 #28
1986 Jane
pi_3586778
Ja, na de aflevering van gisteren kunnen we er weer lustig op los gokken.

Ik gok (met nog eens de nadruk op 'gok' ) dat Jantien er volgende week uitgaat. Waarom? Omdat ik denk dat die hoofdletters bij het intypen van haar naam iedereen zijn opgevallen. Net als het oplichten van Dick's naam in aflevering 2 iedereen was opgevallen! Ik denk dat dat toen een aanwijzing is geweest dat Dick in afl. 3 moest vertrekken, dus vermoed ik dat dit nu bij Jantien het geval is. Maar het is natuurlijk ook goed mogelijk dat het:
- een aanwijzing is dat ze de mol is
of
- dat ze haar Caps Lock onbedoeld aan had staan.

Ik ben weer terug bij John of George als Mol. Ellen en Harry hebben mij teveel onmolse acties op hun naam staan. Ellen heeft nog wel een kansje (al heeft ze veel geld binnengebracht), maar Harry heb ik na zij vrijwillige verklaring over zijn neusoperatie vorige week eigenlijk toch definitief van het lijstje geschrapt.

John is, bekeken over de afleveringen die geweest zijn, toch bedroevend weinig bij geslaagde opdrachten aanwezig geweest. En als een opdracht slaagt is het bijna nooit aan hem te danken. Het enige voorbeeld dat ik kan bedenken waarbij dat wel zo was, was volgens mij dat hij Karen herkende bij het druivenstampen. Dat met die zwakke maag vorige week was ook wel een beetje onmols, als bleek wel dat hij het eerder aan de anderen had verteld, dus daarom wilde hij het misschien niet ontkennen. Bovendien dacht hij misschien dat dat hoofd van Harry al fout was.

George: hmmmm, hij is weer met stip gestegen op mijn lijstje. Probleem is dat hij, meer dan John, bij geslaagde opdrachten aanwezig is geweest. Bovendien had ik de indruk dat de Mol zeker bij het paintballen aanwezig moet zijn geweest en dat was hij natuurlijk niet. Bij de muziekopdracht gedroeg hij zich ook helemaal niet 'mols'.

Terug bij af dus.

pi_3586805
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:43 schreef sjak het volgende:
Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt...
(ehh, het was volgens mij ook Kerstin die rondwandelde op de begraafplaats)
Ow Kerstin. Dat kan ook wel.

Maar dat jantien als journaliste, die dus uren per dag achter de computer zit, de capslock aan laat staan? Dat geloof ik niet

zaterdag 23 maart 2002 @ 10:56:04 #30
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3586839
Het was inderdaad een leuke aflevering qua ideeën over de mol.
Ik zie hier zoveel dingen in dit topic waardoor ik denk "Ja natuurlijk Harry/Ellen/George/Jantien/John is de Mol".
Jullie maken me helemaal gek!!!

Ook ik vind 12.000 euro erg veel geld om zo maar weg te doen zoals iemand hierboven zei, ze hebben hun familie/vrienden 2 weken niet gezien. AL begrijp ik wel dat Harry dat wilde, men hoorde van Angela wie die opmerking over ze gemaakt had. Harry wist dus dat zijn vrouw daar stond (Oesie???) en eerder die aflevering zei hij al dat hij haar miste (of was dat expres?).
Aan de andere kant is het natuurlijk ook een erg intensief spel, je kunt niemand vertrouwen en dan lijkt het mij ook heerlijk om even met iemand te praten waarvan je zeker weet dat hij/zij de mol niet is

Ik houd het gewoon stug bij John! Net als ik het vorig jaar
stug bij Sigrid hield , alleen dit jaar heb ik het wel goed.

Lekker douchen!
  zondag 24 maart 2002 @ 00:32:30 #32
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3592963
dat george het geld er voor over had is logisch, begreep dat die mark(?) in australie woont.
ook slim van de redactie, omdat hij in australie woont zal niemand hem kwalijk nemen dat hij 3000 euro hier aan wil spenderen.
en de opmerking van die vriend: george kan de mol niet zijn, je ziet het gelijk aan zijn gezicht. op dat moment was zijn gezicht helemaal onbewogen, zag je juist geen enkele emotie.

ga steeds meer voor george.

ook het niet aannemen van het gedicht. hoewel, toen harry zei dat prince zou kijken, zag je hem met zijn hoofd schudden dat dat absoluut niet het geval zou zijn. Hoewel, dat maakt richting kijkers hem wel geloofwaardiger.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  zondag 24 maart 2002 @ 09:38:29 #33
1986 Jane
pi_3595429
Mee eens Evert! Ik wordt echt heen en weer geslingerd tussen George en John.
Als G. de Mol zou zijn, zou ik dat echt geweldig vinden! Wat een grappige gozer!
pi_3596447
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 00:24 schreef Jane het volgende:

[..]

Niet als hij volgende week niet gaat stierenvechten.

Weet je zeker dat het een stierengevecht was in dat promofilmpje van WIDM en niet een schapengevecht?

* CJ hoopt dat John volgende week niet tegen stieren hoeft te vechten, want die schapen waren al vermoeiend genoeg

zondag 24 maart 2002 @ 13:54:14 #35
7350 NewBeatle
a.k.a. Spookaap
pi_3596535
quote:
Op zaterdag 23 maart 2002 10:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
En de JANTIEN bij het intypen vind ik ook wel verdacht.
Dat viel wel op.
De rest schreven de namen met kleine letters.
Ik vind Jantien op dit moment het verdachtst.
Kom eens langs op het weblog van Spookaap Wii Code Spookaap 9004-9060-5780-5462
pi_3597349
Ik weet het niet hoor, met dat soort dingetjes. Lichtte de naam van Dick (die ouwe vent die er al eeuwen uit is) ook niet ooit een keer op, op het scherm?
pi_3597476
quote:
Op zondag 24 maart 2002 15:52 schreef rooierooie het volgende:
Ik weet het niet hoor, met dat soort dingetjes. Lichtte de naam van Dick (die ouwe vent die er al eeuwen uit is) ook niet ooit een keer op, op het scherm?
Wij weten wel wie Dick is hoor
Maar dat klopt ja. Of er een verband tussen het oplichten van Dick en de hoofdletters van Jantien is weten we niet. Als Jantien er vrijdag uitgaat is dat waarschijnlijk het verband.
pi_3597550
quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wij weten wel wie Dick is hoor
Ik was hem zelf anders al bijna vergeten...
pi_3597577
Op de officiële site kun je vragen stellen aan de afvaller van die week. De antwoorden blijven een week lang online staan, maar waar staan die dan ergens? Ik heb me helemaal suf gezocht, maar ik kan ze niet vinden...
pi_3598956
T was niet echt een inspirerende week begrijp ik uit het grote aantal posts
  zondag 24 maart 2002 @ 19:09:55 #41
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3599039
quote:
Op zondag 24 maart 2002 18:59 schreef Tom_Tom- het volgende:
T was niet echt een inspirerende week begrijp ik uit het grote aantal posts
Na die exit van Prince durf ik niks meer te zeggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 maart 2002 @ 20:35:01 #42
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_3600235
Ik ga voor John, ik vind hem de minst opvallende figuur. Dat lijkt me een essentiële eigenschap voor de Mol. Nico van het vorig seizoen was ook zo iemand. Jantien is volgens mij echt vreselijk onhandig, die hebben ze er expres tussen gezet. En geef toe: John de Mol, da's toch een prachtige stiekeme aanwijzing?

Oja, ik blijf erbij dat er een aanwijzing zit in de letters die ze bij de aankondiging laten zien (naam en beroep). Maar ik zie geen kans om die in slow motion af te spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 24-03-2002 20:36]

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 maart 2002 @ 20:35:35 #43
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3600245
quote:
Op zondag 24 maart 2002 20:35 schreef Rewimo het volgende:
En geef toe: John de Mol, da's toch een prachtige stiekeme aanwijzing?
  zondag 24 maart 2002 @ 20:40:45 #44
593 sjak
Juffie Bloem
pi_3600297
quote:
Op zondag 24 maart 2002 20:35 schreef Rewimo het volgende:

Oja, ik blijf erbij dat er een aanwijzing zit in de letters die ze bij de aankondiging laten zien (naam en beroep). Maar ik zie geen kans om die in slow motion af te spelen.

Ik heb ze wel al een aantal keren langzaam afgespeeld, op verschillende lokaties. Wat ik gezien heb is: robertisok en hgzdemol. Meer niet. Ik heb niet van alle afleveringen de stroken letters in slowmotion bekeken (2 ofzo) dus ja, ik denk eigenlijk ook wel dat er wel eens een aanwijzing in zou kunnen zitten, maar heb niet het geduld om die te gaan zoeken.
Lekker douchen!
pi_3600759
Robert ten Brink is OK?
Maar dat is ook wel ontzettend veel werk om al die lettertjes na te gaan kijken
En ik baal ontzettend...
Over 2 weken is de ontknoping wat de Mol betreft. En ja hoor, dan zit ik een weekend in Luxemburg. En nee daar zullen ze geen Nederland 1 op de buis hebben. Kan ik het maandag pas kijken. En daar ben ik dus niet blij mee. Maar ik sleep me er wel door heen. En gelukkig bezitten wij een videorecorder
  zondag 24 maart 2002 @ 21:39:35 #46
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3601095
Volgens mij is de ontknoping pas over drie weken hoor. Eerst nog twee exits en dan de finale.
pi_3601143
Ow jah je hebt gelijk.
*geen rekenwonder is*
  zondag 24 maart 2002 @ 22:45:50 #48
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_3602162
Volgens mij is Jantien de mol, dat idee heb ik al vanaf de tweede aflevering. Zij is zo'n typische vrouw: vriendelijk, af en toe een beetje onhandig en dommig (vb de opmerking bij de schapenopdracht 'ja, maar daar denk ik niet aan'), zorgzaam en erg lichamelijk ingesteld (en komt daardoor als een 'vriend' over). Door deze eigenschappen kan ze vrij onopvallend mollenstreken uithalen. Ook krijg ik niet het idee dat zij het zich aantrekt als ze een opdracht niet haalt.

Verder valt me op dat je over iedereen wel aanwijzingen kan vinden, als je maar goed zoekt. Dus het zou me niets verbazen als Jantien volgende week naar huis gaat...

De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
pi_3608920
Het muziekfragment was, volgens mij, de Rolling Stones achteruitgespeeld.
  maandag 25 maart 2002 @ 18:43:02 #50
1986 Jane
pi_3612160
quote:
Op zondag 24 maart 2002 16:38 schreef rooierooie het volgende:
Op de officiële site kun je vragen stellen aan de afvaller van die week. De antwoorden blijven een week lang online staan, maar waar staan die dan ergens? Ik heb me helemaal suf gezocht, maar ik kan ze niet vinden...
Die antwoorden staan vanaf woensdag 18.00 uur online in de vorm van (meestal) een filmpje waarin de afvaller de vragen beantwoordt. Je kunt dit bekijken/beluisteren door op de officiele site naar het chatscherm te surfen.
Beetje onhandig dat ze dat zo gedaan hebben, maar 't is niet anders. Maar, voor degenen die nog interesse hebben in de oude interviews....hier staan ze:

Paméla: mms://media.omroep.nl/avro/widm/interv_pamela.wmv
Dick: mms://media.omroep.nl/avro/widm/interv_dick.wmv
Angela: mms://media.omroep.nl/avro/widm/interv_angela.wmv
Kerstin: mms://media.omroep.nl/avro/widm/interviewmetkerstin.wmv
Karen: mms://media.omroep.nl/avro/widm/interviewmetkaren.wma

Alleen die van Karen is geloof ik geen filmpje maar een telefonisch interview (die heb ik zelf nog niet eens beluisterd! ). Veel plezier!

Enne, CJ, nog effe over dat stierenvechten:
Helaas beschik ik zelf niet over dat filmpje, maar ik heb het zeker wel gezien voordat de serie begon. Ik weet namelijk nog dat ik gelijk dacht: 'Nee hè, gaan ze in deze serie nu ook al stierenvechten?!' Die opdracht was namelijk al eens in de Belgische serie geweest en ik vond dat al een beetje raar, gezien de protesten tegen stierenvechten.
Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ja ik weet dus zeker dat er nog een stierenvechtopdracht komt. Verder moet ik afgaan op de mensen op wieisdemol.com, die beschikken over het betreffende filmpje en stellig beweren dat John er in te zien is.
Overigens heeft men het er ook over dat John in hetzelfde filmpje ook nog te zien is in een andere opdracht die nog niet geweest is. Men heeft het over 'tokkelen', al begrijp ik niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt. Al met al denk ik dat de kans dat John er nog ff inblijft wel groot is.

maandag 25 maart 2002 @ 18:47:07 #51
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3612200
quote:
Op maandag 25 maart 2002 18:43 schreef Jane het volgende:
Men heeft het over 'tokkelen', al begrijp ik niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt.
Ik weet niet of je Big Brother 3 gevolgd hebt, maar anyway: tokkelen is dat aan een kabel naar beneden glijden wat Andries, Daniëlle en Leo 's avonds deden in een van de battles.
  dinsdag 26 maart 2002 @ 00:23:11 #52
1986 Jane
pi_3617493
quote:
Op maandag 25 maart 2002 18:47 schreef Marble het volgende:

[..]

Ik weet niet of je Big Brother 3 gevolgd hebt,

Nee, dus.
Maar bedankt, zo leer je nog eens wat!
pi_3620372
quote:
Op maandag 25 maart 2002 14:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
Het muziekfragment was, volgens mij, de Rolling Stones achteruitgespeeld.
indeed.

Volgens mij is het Start me up van the Stones..........

you'd better start me up....

dinsdag 26 maart 2002 @ 16:36:31 #54
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3624395
quote:
Op dinsdag 26 maart 2002 11:53 schreef Ollie het volgende:

[..]

indeed.

Volgens mij is het Start me up van the Stones..........

you'd better start me up....

dus achteruit gedraaid, niet start me up maar finish me down of zoiets.
of doet er iemand iets in computers, start me up was toch reclamemuziekje van microsoft?
pi_3624964
Finish me down..... Fietsopdracht?
pi_3651041
quote:
Op zondag 24 maart 2002 00:32 schreef evert het volgende:
begreep dat die mark(?) in australie woont.
Weer eens ver gezocht: De eerste Nederlandse WidM was in Australië en de eerste opdracht was het abseilen. George ging niet op z'n 'australisch'

*lichte schop richting de aflevering geeft*

JungleMan moet weer posten[br][url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Ja]Ja[/url] | [url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Nee]Nee[/url] | [url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Geen mening]Geen mening[/url]
  vrijdag 29 maart 2002 @ 10:07:33 #57
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3655497
quote:
Op donderdag 28 maart 2002 20:12 schreef Weazle het volgende:

[..]

Weer eens ver gezocht: De eerste Nederlandse WidM was in Australië en de eerste opdracht was het abseilen. George ging niet op z'n 'australisch'

*lichte schop richting de aflevering geeft*

dus george is de mol volgens jou?
  vrijdag 29 maart 2002 @ 10:12:44 #58
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3655533
Kwam die vriend van George niet ook uit Australië?
  vrijdag 29 maart 2002 @ 10:16:37 #59
16976 Fling
Fan o' man
pi_3655572
Ik weet niet of ie al genoemd is maar...
Van de Wie is de Mol-website: Als je één voor één de deelnemers aanklikt, dan staat bij iedereen aan de rechterkant het beroep en de leeftijd. Bij George wordt als enige eerst de leeftijd en dan het beroep genoemd. Aanwijzing?
pi_3657580
Nou voor mij is George de mol niet omdat iedereen dat denkt. Degene die door de meesten als mol wordt gezien is het gewoon niet. Dus George en Jantien vallen af.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 13:30:37 #61
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3657689
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 13:24 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou voor mij is George de mol niet omdat iedereen dat denkt. Degene die door de meesten als mol wordt gezien is het gewoon niet. Dus George en Jantien vallen af.
wij denken het, de deelnemers absoluut niet.
andere aanwijzing: red hot chili peppers. is een ingredient voor een kok, george is kok
pi_3657735
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 13:30 schreef evert het volgende:
wij denken het, de deelnemers absoluut niet.
andere aanwijzing: red hot chili peppers. is een ingredient voor een kok, george is kok
maar dat bedoel ik juist: in de internetpolls staat George ver bovenaan. Dan denk ik dus van: he daar is een nieuwe Karen. En die was de Mol dus ook niet.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 13:35:49 #63
16976 Fling
Fan o' man
pi_3657779
Hmmm, ik zit nog even verder te bladeren op wieisdemol.nl en nu vind ik wel een hele rare aanwijzing. Een paar weken geleden was er een opdracht waarbij de deelnemers steeds www.go.to/ webadressen op een laptop moesten intikken om locaties te vinden etc. Eén van die adressen was http://www.go.to/jorge.colaco .

Als je daar nu heengaat en de hele tekst selecteert, komt er een verborgen tekst te voorschijn (ga maar kijken).

Dit vind ik wel TE duidelijk (ook al is George mijn mol). Ik vermoed dat óf deze pagina nooit een mol-pagina geweest is (is dit te achterhalen?) of dat deze pagina inmiddels in de handen van een grappenmaker is gekomen...

Iemand?

[edit]
Even door oude topics geneusd hier, de juiste molwebsite was dus http://www.go.to/jorge.golaco

Grappenmakers

[Dit bericht is gewijzigd door Fling op 29-03-2002 13:43]

vrijdag 29 maart 2002 @ 13:38:12 #64
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3657812
George ---> Jorge...
pi_3658001
Waarom is het bij de ene site wel en de andere niet? Ik weet het niet hoor....
  vrijdag 29 maart 2002 @ 13:52:08 #66
16976 Fling
Fan o' man
pi_3658053
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 13:48 schreef Tom_Tom- het volgende:
Waarom is het bij de ene site wel en de andere niet? Ik weet het niet hoor....
Eerste site (colaco) is een nepper.
pi_3660466
Uitslagen Wie is de Mol Polls. Morgen (of vanavond nog) pas ik ze aan. Maar goed, deze week zijn dit de uitslagen:

Wie is de Mol?

code:

Ellen       (4)  |||||||||||                         11% 
George      (12) |||||||||||||||||||||||||||||||||   33% 
Harry       (8)  ||||||||||||||||||||||              22% 
Jantien     (7)  |||||||||||||||||||                 19% 
John        (5)  |||||||||||||                       13% 

Wie wint de Mol?
code:

Ellen       (4)  ||||||||||||||||||||               20% 
George      (6)  ||||||||||||||||||||||||||||||30% 
Harry       (0)                                       0% 
Jantien     (5)  |||||||||||||||||||||||||            25% 
John        (5)  |||||||||||||||||||||||||            25% 

Wie ligt er volgende week uit?
code:

Ellen   (3)  |||||||||||||||||                         17% 
George  (2)  |||||||||||                               11% 
Harry   (2)  |||||||||||                               11% 
Jantien (4)  |||||||||||||||||||||||                   23% 
John    (6)  |||||||||||||||||||||||||||||||||||       35% 

Leukste Mol-kandidaat
code:
Ellen        (2)  |||||||||||                         11% 
George       (7)  |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||       41% 
Yvonne       (3)  |||||||||||||||||                       17% 
Sigrid       (2)  |||||||||||                         11% 
Doortje      (2)  |||||||||||                         11% 
Nico         (1)  |||||                               5% 

vrijdag 29 maart 2002 @ 22:33:00 #68
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_3663541
Nu denk ik toch echt dat Jantien de mol is
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_3663572
Oh my God... volgende week John er uit. De stierengevechten zijn dan.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 22:36:03 #70
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3663580
Wat een aparte gewaarwording he, zo'n klein groepje nog.

En ik vind Jantien echt een topwijf.

pi_3663590
Is het iedereen ook op gevallen dat George steeds buiten de verdenking valt? Angela zei toch dat de mol iemand is die je niet zou verdenken?
pi_3663598
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:33 schreef Sanne het volgende:
Ik ook, maar dat dacht ik al langer. Maar kan het niet hard maken helaas. Elke week gekeken en aantekeningen bijgehouden, maar niets is wat het lijkt. Ik hou het ook maar op Jantien. Ik denk dat John er volgende week uitgaat.
pi_3663599
hmm, voor mij is het nu echt Jantien.
En het zou eigenlijk jammer zijn als het echt zo was!!
Want dan is het iets te duidelijk allemaal.

Ik vond het wel heel raar dat er helemaal niks uitkwam over het gesprek van George met De Mol. Of hij wil het echt voor zichzelf houden (of hij is de mol )

pi_3663604
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:36 schreef Marble het volgende:
Wat een aparte gewaarwording he, zo'n klein groepje nog.

En ik vind Jantien echt een topwijf.

Ja, Jantien is wel cool.

Maar John was echt Zag je 'm in de weer met dat bijltje?

Hij mag bij mij wel even wat hout komen hakken.

* CJ vindt die laatste opmerking toch wel een beetje ranzig klinken nu hij het zo terug leest...

pi_3663605
whoow! ik had t 2 afleveringen gemist en nu ik t weer zag is t echt veranderd! de groep is keihard geworden! ieder voor zich en hard tegen hard! KOEL MAN!
pi_3663612
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:33 schreef Sanne het volgende:
Ik weet het niet meer. Ik dacht iedere keer John, maar als je als mol bij dat hakken iets verkeerd doet wordt dat wel heel erg duidelijk voor de andere persoon. Ik denk dus dat je als mol in bus was gaan zitten. Dan zou je nu dus denken dat Jantien of Ellen de mol moet zijn, echter is het totaal niet verdacht dat zij in de bus zijn gaan zitten ipv te gaan kappen. Ik weet het niet meer. HELP!!!!!!!!!!!
A mind with a heart of it's own
pi_3663613
Jantien is de Mol. Het móet gewoon! Vooral haar uitspraak: Ik wil dat de mol de vrijstelling krijgt, dan gaat het spel eerlijk. Meteen daarna roept ze: Ik wil de vrijstelling
En dat kotsen, volgens mij heeft ze niet gekotst.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 22:42:21 #78
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3663626
Maar als Jantien de mol is draait ze wel erg door. Ik ga op dit moment voor Ellen.
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:39 schreef CJ het volgende:

[..]

Ja, Jantien is wel cool.

Maar John was echt Zag je 'm in de weer met dat bijltje?

Hij mag bij mij wel even wat hout komen hakken.

* CJ vindt die laatste opmerking toch wel een beetje ranzig klinken nu hij het zo terug leest...

Maar John blijft ja. Dat ie niet eerder op tv is gegooid!

pi_3663627
Stemgedrag:
code:
Ellen      John             2     groen
George     Jantien    
Harry      Ellen (Jantien   3     rood
John       Jantien          1     groen
Jantien    Ellen/John 

pi_3663636
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:40 schreef Tom_Tom- het volgende:
Jantien is de Mol. Het móet gewoon! Vooral haar uitspraak: Ik wil dat de mol de vrijstelling krijgt, dan gaat het spel eerlijk. Meteen daarna roept ze: Ik wil de vrijstelling
En dat kotsen, volgens mij heeft ze niet gekotst.
Hmm ja wat mij betreft ook overduidelijk. En idd wel leuk dat je het weet... maar ik vind het eigenlijk ook wel heel erg lachen om er in de laatste aflevering pas achter te komen..
pi_3663649
Ja ik wil het nu ook niet weten. Maar goed, ik wist ook zeker dat Kerstin de mol was, dus staar je daar maar niet blind op.

Maar als je ervanuitgaat dat Harry zijn vragen op Ellen heeft beantwoord en sommige op Jantien zou het het logischt zijn als Ellen de mol niet is, maar zij is altijd al de mol geweest.... Frustrerend wel.

vrijdag 29 maart 2002 @ 22:46:53 #82
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3663672
Ellen is behalve Kerstin (toch? Er waren in ieder geval 2 vrijstellingen) ook de enige die een vrijstelling heeft gehad. Kerstin is inmiddels exit.
pi_3663685
Wanneer had Ellen de vrijstelling dan? Niet met het voorspellen, ze had alleen John goed....
pi_3663704
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:47 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wanneer had Ellen de vrijstelling dan? Niet met het voorspellen, ze had alleen John goed....
Toen ze Prince er finaal uitspeelde met paintballen!
pi_3663713
Ow ja klopt. En Kerstin had de vrijstelling met die aflevering dat iedereen Molletje speelde.
  vrijdag 29 maart 2002 @ 22:50:18 #86
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_3663714
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:49 schreef Sweej het volgende:

[..]

Toen ze Prince er finaal uitspeelde met paintballen!

Idd.
pi_3663758
Ik heb de polls aangepast
pi_3663860
Ellen.

Jantien is te duidelijk, en die wil graag anderen uitlokken. Bijv. de echte Mol.

JungleMan moet weer posten[br][url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Ja]Ja[/url] | [url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Nee]Nee[/url] | [url=http://fokpoll.jungleman.nu/?stem=Geen mening]Geen mening[/url]
pi_3663896
Nou zat ik ook te denken: Prince is exit. John heeft deze aflevering doodleuk zitten verkondigen dat hij en Prince elkaar zo snel hadden gevonden en alles met elkaar bespraken. Dan kan John dus gewoon Prince allerlei aanwijzingen van zichzelf af hebben laten leiden, dus dat Prince dacht dat iemand anders dan John de Mol is.
pi_3663971
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 23:07 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou zat ik ook te denken: Prince is exit. John heeft deze aflevering doodleuk zitten verkondigen dat hij en Prince elkaar zo snel hadden gevonden en alles met elkaar bespraken. Dan kan John dus gewoon Prince allerlei aanwijzingen van zichzelf af hebben laten leiden, dus dat Prince dacht dat iemand anders dan John de Mol is.
Zo had ik het nog niet bekeken maar het is wel een leuke theorie. Ik blijf denk ik toch maar bij John omdat hij George wel redelijk snel wist over te halen om de boom in het 5000 deel te laten vallen en niet in het 10000 deel.
pi_3664387
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 22:38 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]
Ik denk dat John er volgende week uitgaat.

Dat denk ik ook.

Harry en Jantien stemmen beide op Ellen. Harry moet weg, dus zou dat moeten betekenen dat Ellen de Mol niet is.

Echter... John stemde op Jantien. Als Jantien op Ellen blijft stemmen, en John op Jantien, dan zou Jantien er dus theoretisch gezien uit moeten vliegen, want Harry stemde ook op Ellen (net zoals Erik in aflevering 1) en Ellen is de mol niet...

Maar dan zit John er ook flink naast, aangezien Jantien in dat geval niet de mol is. Blijkbaar zat hij er dan dus minder naast dan Jantien. Maar... als Jantien blijft en toch op Ellen blijft stemmen, dan is ze de mol. Zij kan dan ongestraft op Ellen blijven stemmen, want zij vliegt er toch niet uit. Ze heeft consequent op op Ellen gestemd, alleen gaf ze nu aan dat ze ook John begon te verdenken. Leuk om de kijkers op het verkeerde been te zetten.

Als George echter de mol is dan kunnen maakt dit voorgaande allemaal niets uit. Zowel John, Jantien als Ellen zitten er dan naast. De kandidaat die degene verdenkt die het meest bij George in de buurt heeft gezeten, maakt dan de meeste kans om te blijven, aangezien hij/zij automatisch veel van de vragen over de mol goed zal beantwoorden zoals plaats, tijd, soort opdracht etc. John zal er dan waarschijnlijk uit vliegen, omdat hij meer met George optrekt dan de meiden en hij George niet verdenkt. Jantien stemt op John, Ellen stemt op John... ze zitten er allebei naast, maar toch ook weer niet.

Als John er uit vliegt (in het geval dat George de mol is), dan is Jantien dus niet de mol. George kan dan ongestraft op Jantien stemmen, want hij blijft er toch wel in zitten. Ellen zit er dan echter naast, maar omdat John veel in de buurt zat van George, had ze toch veel vragen goed. En Jantien moet dan in dat geval geswitched op John, of ze moet gewoon veel vragen goed hebben beantwoord.

Uhm... ik weet het nu ook niet meer. Ellen is in ieder geval de mol niet.

Eigenlijk hoop ik dat John de Mol is, maar daarvoor reageert hij me te 'kandidaterig' en juist absoluut niet 'mollerig'. Ik denk dat hij er volgende week uit vliegt.

pi_3664394
Jantien blijft nog steeds voor mij de beste keuze uit het groepje overgebleven spelers. Het kotsen van Ellen leek mij heel echt, dat van Jantien niet. Ook haar zeer stellige beslissing voor het koffertje bleek toch anders uit te pakken. Behalve George deden anderen dat ook (waardoor ik George dus niet verdenk), maar de andere vielen wel terug op een 2e keus. Jantien niet.
Ook na de executie was het shot van de overgebleven kandidaten erg typerend. George die mensen heel sluw en nauwlettend in de gaten hield (hij voelde zich duidelijk genaaid) en Jantien die strak naar buiten keek, en alle ogcontact vermeed.

Jantien is denk ik de mol.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 30 maart 2002 @ 01:21:41 #93
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3665118
crisis mina, ik word gek.

jantien met het kofferspel? lag er wellicht toch te dik op.
misschien een slimme zet van george. er vanuit gaan dat iedereen toch voor zichzelf koos en ging gokken, gewoon straight ahead.
en harry gokte fout, wat zal hij de balen hebben. de vrijstelling lag voor het oprapen.

boom hakken. tja, als je niet nadenkt kun je precies de mist ingaan. maar ja, john had veel ervaring met bomen hakken, dus als george de 'beroemde' fout maken zou niet lukken. hij zou zichzelf verraden.
in de bus? je zag dat ellen iets de deur openhad. de dames leken me echt misselijk.

gok dus toch op george. of mol, of winnaar.
telefoongesprek? toch met zichzelf? Hij doet zich onnozeler voor als hij is.

mijn god, wat een verslaving is dit.

pi_3665622
Weer genoten vanavond. Die opdracht met dat busje is weer briljant verzonnen. 'k begin de draad ook steeds meer kwijt te raken. Ik ga nog steeds voor John. Tijdens de aflevering wist ik zeker dat George het niet is, maar nu zie ik de polls en begin ik ook weer aan die zekerheid te twijfelen.
  zaterdag 30 maart 2002 @ 02:26:21 #95
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_3665644
Stel je toch eens voor dat George de mol is. Dan verdient 'ie een standbeeld voor zweten (op commando) als het te heet onder den voeten geraakt, en voor versprekingen....

"Ga je een gesprek met jezelf voeren?"

--Nee, met de Mol--

Prachtig, wat een stunt zou dat zijn.

Ben te zaai voor een signature
pi_3666941
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 02:26 schreef Roache_ het volgende:
"Ga je een gesprek met jezelf voeren?"

--Nee, met de Mol--

Dat was idd een heel erg domme opmerking, maar hij kwam ook heel erg nerveus over tijdens dat stukje. Maar toch, George de mol, nee ik kan t me niet voorstellen

Maar die (lange) theorie van CJ, daar zit wel wat in ja. John stemde Jantien, groen. Ellen stemde John, groen. Harry stemde Ellen, rood. George stemde Jantien, groen. Jantien stemde Ellen/John, groen. Je zou dan dus zeggen dat Ellen de mol niet is en dat, doordat Jantien 2 mollen had, Jantien er niet uithoefde. En George zou dan dus gewoon flink wat geluk hebben gehad.

Maar toch, je weet niets zeker, tot over 2 weken.

zaterdag 30 maart 2002 @ 12:08:01 #97
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_3667467
Ik heb al vanaf het begin gezegd dat George de mol is en ik blijf erbij. Had je gisteren eens moeten opletten toen na de exit. Hij kreeg het ineens benauwd volgens mij. Hoe dan ook het net sluit zich meer en meer.
pi_3668129
Ik denk Jantien, omdat ze deed alsof ze ziek was. Of John want volgens mij was hij ontzettend blij dat de boom niet op de auto was gevallen.
pi_3668164
Ik heb het net van de video gezien, ik vermoed Jantien...

Maar wat ik eik wilde zeggen is, petje af voor de makers van het programma. Ze verzinnen imo leuke en afwisselende opdrachten waarbij iedereen goed tegen elkaar uitgespeeld kan worden.
En om dat allemaal te regelen op al die verschillende lokaties, da's niet makkelijk! Zeer knap gedaan en mooi in beeld gebracht.

FOK!fossiel zaterdag 30 maart 2002 @ 14:22:16 #100
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3668236
Ik denk juist niet dat Jantien de Mol is, het ligt er veels te dik bovenop. De programmamakers doen er alles aan om ons dat idee te geven. Ik heb de laatste paar afleveringen het gevoel dat George de Mol is. (ik heb er geen "bewijs" voor). Maar de Mol zou dit jaar iemand zijn van wie je het niet verwacht, volgens Angela.

George doet zich soms erg onnozel voor, dat kan een dus een spelletje zijn.

zaterdag 30 maart 2002 @ 15:47:05 #101
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3668644
George is dus NIET de mol, dat is gewoon onmogelijk. Te zenuwachtig, te onnozel. Maar wel heel leuk... Volgende week gaat hij er vast uit
John is de mol (omdat ik dat vanaf het begin denk) en als het John niet is, dan is het Ellen. Eigenlijk denk ik steeds meer dat het Ellen is, maar ik hou stug vol dat het John is.
Jantien is ook zeker NIET de mol. Die probeert gewoon zichzelf verdacht te maken om te kunnen winnen. Als zij de mol is, baal ik, want ik houd van subtiel mollenwerk.
Oooooh, wat is dit toch verslavend!
pi_3668765
Klopt, Jantien speelt het té erg. En de makers maken van die beelden duidelijk gretig gebruik. En dat is logisch. Die willen het voor iedereen zo spannend mogelijk maken tot het einde.
pi_3668810
BTW, Ik vond die boer van Ellen in dat busje wel erg humor

Jammer dat het nu weer een week duurt... maar iedere dag zou ook niet goed zijn voor het algehele functioneren.. veel te verslavend!!

pi_3669213
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 15:47 schreef Spuuglokje het volgende:
George is dus NIET de mol, dat is gewoon onmogelijk. Te zenuwachtig, te onnozel.
Waarom vinden zoveel mensen George eigenlijk onnozel/dom? Ik vind dat de dingen die hij zegt in de biecht, de manier waarop hij de anderen observeert en beschrijft en zijn woordgebruik er blijk van geven dat het best een intelligente jongen is.
  zaterdag 30 maart 2002 @ 18:00:12 #105
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3669431
quote:
Op vrijdag 29 maart 2002 13:30 schreef evert het volgende:
Bovendien hebben de Peppers ook grote tattoos op hun bovenarm.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  Redactie Frontpage zaterdag 30 maart 2002 @ 18:04:07 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3669450
George doet me aan Ghaven denken, zoals ik hem herinner van de eerste Onzin meeting
  zaterdag 30 maart 2002 @ 18:09:02 #107
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3669476
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 18:04 schreef SunChaser het volgende:
George doet me aan Ghaven denken, zoals ik hem herinner van de eerste Onzin meeting

Was je wel erg dronken zeker!

Ik moet steeds maar denken aan de opmerking van Angela, dat de Mol dit jaar erg onopvallend was. Daarom denk ik steeds aan George, want die is best een rustig type. Voor gisteren dacht ik nog dat ze misschien Harrie bedoelde, maar ja, helaas pindakaas, die is dus 100 % zeker niet de Mol.

Jantien is mij te opvallend. Die doet alles om het spel te winnen, zo zit haar tactiek in elkaar. Dat zou je toch niet zo benadrukken als Mol zijnde? En zeker niet in de Biecht.

John vind ik te slinks om Mol te zijn (ja, echt waar). Die doet ook alles om te winnen, lijkt mij.

Blijven over George en Ellen. Ellen is wat meer aanwezig dan George, vind ik althans. Hoewel ze ook wel rust uitstraalt. Maar toch ... nee, Ellen is het gewoon niet, het si George!

When I rush it hits me
  zaterdag 30 maart 2002 @ 19:09:43 #108
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3669951
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 17:24 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Waarom vinden zoveel mensen George eigenlijk onnozel/dom? Ik vind dat de dingen die hij zegt in de biecht, de manier waarop hij de anderen observeert en beschrijft en zijn woordgebruik er blijk van geven dat het best een intelligente jongen is.

Daar heb je wel gelijk in, ik doel ook meer op de directe interactie tussen hem en een ander. Analyseren achteraf kan ie wel, maar hij komt bij mij dus 'onnozel' over in de omgang. Maar misschien moet je het als eerlijkheid/oprechtheid zien, zonder achterbaksheid?
pi_3669956
Ik hoop dat het George is. Vind hem eigenlijk wel steeds leuker worden en dan kan ik nog wat langer tegen hem aan kijken
Ellen is het denk ik niet omdat de meeste die op haar stemmen er uit zijn. Ook al hoeft dat niks te zeggen. Jantien is het niet ook al stemt ze steeds op ellen en is het natuurlijk ook raar dat ze er nog in zit.
Denk dat het John is en daarom gaat Georg er volgende week toch uit omdat hij dan weer op Jantien stemt. Pff wat een
logica weer
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 30 maart 2002 @ 22:07:18 #110
20672 muisje26
Here you stand victorious
pi_3671684
Ik begin steeds meer te twijfelen over George. In de 1e aflevering dacht ik dat Hij de mol was, totdat ik ergens las, dat hij voor het einde van de opnames thuis was. Dus dat ie het niet gered had.
Maar nou was de hint van Schiffers maandag een liedje van Aerosmith...............en wat voor shirt had George gisteren in de uitzending aan? Een Aerosmith shirt.
Ik heb dus zo mijn twijfels aan het verhaal of ie wel voor het einde van de opnames thuis was.

Zou het toch George kunnen zijn?

Muisje

pi_3671774
Ik weet nu echt helemaal zeker dat het John is. Die komt zooo oppervlakkig in beeld, zo met de bedoeling om hem niet verdacht te maken, dat kan gewoon niet anders dan dat hij het is.

Jantien legde het er idd veel te dik bovenop *gaapt nogeven, jaja, Jantien, jij bent vast de mol, not*. George is het ook niet, veel te druk met het spel bezig. En Ellen, nou neuh.

Ik zou echt heel verbaasd zijn als ik niet gelijk had *kijkt vol zelfvertrouwen uit naar de resterende afleveringen*.

Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 maart 2002 @ 22:52:21 #112
13151 crew  Rewimo
pi_3672049
Helemaal mee eens Nausicaa. John de Mol.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 30 maart 2002 @ 23:11:50 #113
16976 Fling
Fan o' man
pi_3672246
Ik blijf bij George. Bij de koffertjesopdracht is het voor de mol zaak om de telefoon eruit te halen want dat gesprek kan hem verraden. George ging voor de telefoon.
pi_3675012
De muzikale hint bij Schiffers.fm waren de Rolling Stones.

En volgens Harry's dagboek op Wie is de Mol heeft hij zijn mol op het laatste moment nog veranderd, dus hij heeft níet op Ellen gestemd.

pi_3678369
Overzicht van de kandidaten van de vorige 2 seizoenen:

Seizoen 1 (Australië)

• Deborah (34) uit Amsterdam: De Mol.
  • Petra (22) uit Den Haag: winnaar.
  • Robin (29) uit Zaandam: afgevallen na aflevering 8.
  • Wilmie (43) uit Utrecht: afgevallen na aflevering 7.
  • Arnoud (52) uit Castricum: afgevallen na aflevering 6.
  • Foke (56) uit Wageningen: afgevallen na aflevering 5.
  • Warner (30) uit Utrecht: afgevallen na aflevering 4.
  • John (37) uit Leiden: afgevallen na aflevering 3.
  • Willy (44) uit Gendt: afgevallen na aflevering 2.
  • Sandy (27) uit Rotterdam: afgevallen na aflevering 1.

Seizoen 2 (Schotland)

• Nico: Mol
  • Sigrid: winnares aflevering 8
  • Yvonne: afgevallen na aflevering 8
  • Doortje: afgevallen na aflevering 7
  • Dan: afgevallen na aflevering 6
  • Cor: afgevallen na aflevering 5
  • Nazife: afgevallen na aflevering 4
  • Björn: afgevallen na aflevering 3
  • Ward: afgevallen na aflevering 2
  • Gerda: afgevallen na aflevering 1

pi_3678878
quote:
Op zondag 31 maart 2002 10:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
welk liedje?
pi_3678997
Start me Up.
Op wieisdemol.com wordt gegokt dat het te maken heeft met de opdracht van vrijdag met die bus. Het werd dus achterstevoren gedraaid en Ellen reed de bus achteruit.
pi_3679194
quote:
Op zondag 31 maart 2002 19:33 schreef Tom_Tom- het volgende:
Start me Up.
Op wieisdemol.com wordt gegokt dat het te maken heeft met de opdracht van vrijdag met die bus. Het werd dus achterstevoren gedraaid en Ellen reed de bus achteruit.
pi_3680067
quote:
Start me Up.
Er zijn toch wel meer fragmenten achteruit gedraaid ? Weet niet of dit nu direct slaat op het achteruit rijden... maar alles is natuurlijk mogelijk.
pi_3680766
quote:
Op zondag 31 maart 2002 19:51 schreef karoltje het volgende:

Is ellen niet je mol?
  zondag 31 maart 2002 @ 22:58:18 #121
17628 Superann
als ik het niet kan, wie dan?
pi_3681157
Weer een leuke aflevering (ik heb het net pas op de band gezien, vandaar mijn late reactie). Er viel mij alleen wat op en ik ben benieuwd of anderen dat ook irritant vonden. De twee opdrachten van deze week lukte beiden niet (de koffertjes en de bus). Angela bood beide keren ook een uitvlucht, een soort reserve-opdracht. Zijn ze bang dat de pot niet groot genoeg wordt? Ik vond het een beetje raar iig.
De uitspraak 'vroeger was alles beter' duidt op geheugenverlies
  maandag 1 april 2002 @ 00:45:42 #122
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3682780
quote:
Op zondag 31 maart 2002 10:58 schreef Tom_Tom- het volgende:

En volgens Harry's dagboek op Wie is de Mol heeft hij zijn mol op het laatste moment nog veranderd, dus hij heeft níet op Ellen gestemd.

rolling stones?
rollende stenen?
rollende boomstammen?
pi_3683684
quote:
Start me Up.
Harry reed even later toch ook achteruit? Ze reden nl. verkeerd en Harry moest dus terugrijden.
pi_3684560
maar Harry is de Mol iig niet
pi_3684618
quote:
Op zondag 31 maart 2002 22:58 schreef Superann het volgende:
Weer een leuke aflevering (ik heb het net pas op de band gezien, vandaar mijn late reactie). Er viel mij alleen wat op en ik ben benieuwd of anderen dat ook irritant vonden. De twee opdrachten van deze week lukte beiden niet (de koffertjes en de bus). Angela bood beide keren ook een uitvlucht, een soort reserve-opdracht. Zijn ze bang dat de pot niet groot genoeg wordt? Ik vond het een beetje raar iig.
Ik had dit idee idd ook tijdens het kijken (... maar heb er daarna niet meer aangedacht...).
Het waren idd een beetje goedkoop aandoende oplossingen om "nog snel effe" wat geld te kunnen scoren.
pi_3686251
Nou de muzikale hint is heel erg lang Ik maak er maar een subje van. Het onderstreepte gedeelte was het fragment
My Name is Prince
My name is Prince and I am funky
My name is Prince the one and only

I did not come 2 funk around
'Tll I get your daughter I won't leave this town
In the beginning God made the sea
But on the 7th day he made me
He was tryin' to rest y'all when He heard the sound
Sound like a guitar cold gettin' down
I tried to bust a high note, but I bust a string
My God was worried 'til he heard me sing

My name is Prince the one and only - hurt me

(Do that, do that, somebody)
Hurt me (Do that, do that, somebody)

When it come to funk I am a junky
I know from righteous I know from sin
I got 2 sides and they both friends
Don't try 2 clock 'em, they're much too fast
If u try to stop 'em they kick that ass
Without a pistol, without a gun
When u hear my music you'll be havin' fun
That's when I gottcha that's when u mine
To tell the truth, tell me what's my line?

My name is Prince and I am funky (You can't stop Prince)
My name is Prince the one and only - hurt me (You can't stop Prince)

Funky fresh 4 the 90's (Do that, do that, somebody) (Prince)

My name is Prince, I don't wanna be king
Cuz I've seen the top and it's just a dream
Big cars and women and fancy clothes
Will save your face but it won't save your soul
I'm here to tell you that there's a better way
Would our Lord be happy if He came 2 day?
I ain't sayin' I'm better, no better than u
But if u want 2 play with me, u better learn the rules

My name is Prince the one and only (You can't stop Prince)
I did not come 2 funk around (You can't stop Prince)
'Till I get your daughter I won't leave this town
I won't leave this town
I won't leave this town
I won't leave this - leave this - leave this

My name is Prince the one and only (You can't stop Prince)
Funky fresh 4 the 90's (Do that, do that, somebody)
Hurt me (Do that, do that, some....)

The funkier I be
The funkier I get, oh shit
Lickety split on the lyric
A new jack in the pulpit
Watch it deacon, your track is leakin'
What is this u're seekin'?
The syncopated rhymes are at their peak
When you jumped on my D.I.C.K.
That's the one thing that I don't play
The jock strap was 2 big 4 u anyway
U're just a simpleton
I'll bust u like a pimple, son
My star is 2 bright
Boy, I'll sink u like the ship Poseidon Adventure
U're bumpin' dentures 2 be cocksure
There must be more coming from
your mouth than manure.
So with a flow and a spray, I say hey
U must become a prince before u're king anyway

(Do that, do that somebody)

It's time I get ig-nig-nig-nig-nig-nig-n-ignorant
Def be the beat that I'm rockin'
Yo so, come get a hit
And put your thinking cap on
U've been forewarned
I call upon the inner forces that I've got brewin'
In my cauldron. That means my nugget...
Sometimes I'm rugged
The style I posses be havin'
The other brothers buggin' and this is 4 those who oppose
And propose 2 overexpose disclose
Pose a threat 2 my brother
Like any other man makin' a stand
I'll be damned if I let u play this hand
I'm the blackjack dealer and the cards are stacked
What do u expect 2 win when u're used to playing craps?

Hell yeah, let's get this under the hmm...

"Damn." It's gettin' tricky
I mean it's a sticky situation
2 resurrect a groove with feeling
And give it this much affection
Passion flows and who knows
What lurks in the gallows of my mind
I put my foot in the ass of Jim Crow
12 inches of non-stop sole
I'm on a roll with P, and it's time for the show
So do that, do that somebody
Wave your hands in the air
This is a motherfucking party
While u're laying back I'm on the attack paddywhack
Give yourself a bone
This is my house and I'm prone
2 layin' some chrome upside some motherfuckers dome
And I'm out...

My name is Prince the one and only

My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince
My name is Prince

My name is Prince

Ik heb trouwens ook nog eens aflevering 2 (nou ja, een gedeelte dan) gekeken. Opzich wel rlx, je hebt maar 4 mensen op wie je hoeft te letten....

De sites nog een keer
http://go.to/jose.pinto.de.sousa
http://go.to/jorge.golaco
http://go.to/casa.da.crianca

Doeners: John (prince/harry)
Denkers: Jantien, George (karen)
Dromers: Ellen (dick/paméla/kerstin)

Al eerder besproken: telefoongesprekken tussen Prince en George liepen slecht. George zou dus kunnen hebben opgehangen.
Ook bij de 1e hint leek George heel verdacht. Hij keek naar zo'n bak die ze moesten hebben als hint, maar negeerde het. Jantien daarentegen riep meteen: "Daar! Daar issie!"
Nog even de beelden die de dromers voorgeschoteld kregen
1. vissen en duikers
2. man met boom/tak door water sjouwen (fiets)
3. vissen en koraal (gitaar)
4. vogels vlogen (tafel)

De gitaarfout bij dat gedicht van Ali Albazzaz was ook George's schuld die riep meteen blablabla koptelefoon

En, het kwam over als een soort van het spijt me voor deze mollige dag dus dit is een goed excuus, George zei: We kunnen maar €5000 winnen met deze opdracht he?

Conclusies
1. George is de Mol
2. George is gewoon te fanatiek en is daardoor mollig

De andere opdrachten (regatta en wijnstampen) heb ik nog niet gezien. komt vast nog wel

maandag 1 april 2002 @ 17:28:38 #127
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3687270
de aanwijzing: Prince????
we hadden al queen, nu prince.

is er een king george?

pi_3687581
In de verhalen van Robin Hood (Was ook al eens een aanwijzing, Prince of the Thieves) komt een John voor. Prince John ofzo...
  maandag 1 april 2002 @ 21:19:31 #129
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3689191
quote:
Op maandag 01 april 2002 18:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
In de verhalen van Robin Hood (Was ook al eens een aanwijzing, Prince of the Thieves) komt een John voor. Prince John ofzo...
Ehm, we hebben bijvoorbeeld: Robin Hood and Little John
Little John (zo klein is John trouwens niet) is één van de 'merry men' (als in Shrek: "oow merry meheeen!, tadaam tadam tam TAM!)
pi_3689698
quote:
Op maandag 01 april 2002 15:09 schreef Tom_Tom- het volgende:

Al eerder besproken: telefoongesprekken tussen Prince en George liepen slecht. George zou dus kunnen hebben opgehangen.
Ook bij de 1e hint leek George heel verdacht. Hij keek naar zo'n bak die ze moesten hebben als hint, maar negeerde het. Jantien daarentegen riep meteen: "Daar! Daar issie!"
Nog even de beelden die de dromers voorgeschoteld kregen
1. vissen en duikers
2. man met boom/tak door water sjouwen (fiets)
3. vissen en koraal (gitaar)
4. vogels vlogen (tafel)

De gitaarfout bij dat gedicht van Ali Albazzaz was ook George's schuld die riep meteen blablabla koptelefoon

En, het kwam over als een soort van het spijt me voor deze mollige dag dus dit is een goed excuus, George zei: We kunnen maar €5000 winnen met deze opdracht he?

Conclusies
1. George is de Mol
2. George is gewoon te fanatiek en is daardoor mollig

De andere opdrachten (regatta en wijnstampen) heb ik nog niet gezien. komt vast nog wel

En george stopte met de geldwagenopdracht zeer vermoedelijk ook 2 biljetten in zijn zak... !
  dinsdag 2 april 2002 @ 00:48:14 #131
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3691697
quote:
Op maandag 01 april 2002 17:28 schreef evert het volgende:
de aanwijzing: Prince????
we hadden al queen, nu prince.

is er een king george?

ik ga mijn eigen bericht quoten (stom he).
er was een king george III. Die had een zoon George, prince of wales.
opmerkelijk (zie citaat):
George III was also having trouble with his high-spirited eldest son, George, Prince of Wales. On 5th November, 1788, the king attacked the Prince of Wales and tried to smash his head against the wall. One observer claimed that foam was coming from the king's mouth and his eyes were so bloodshot that they looked like current jelly. George was placed in a straight-jacket and eventually his doctors had a special iron chair made to restrain their patient. Other treatment included putting poultices of Spanish Fly and mustard all over the King's body; the idea was that the painful blisters which resulted would draw out the "evil humours". By April 1789, George's doctors came to the conclusion that he had recovered from his madness and he was allowed to carry on with his royal duties.

---
die spanish fly, is dat de aanwijzing red hot chili peppers?

gokkie: de volgende aanwijzing is King - love and pride, en dan weet ik het zeker.

dinsdag 2 april 2002 @ 00:51:17 #132
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3691721
o ja, nog even: wat waren alle muzikale aanwijzingen?

Queen - bicycle race (2x)
Red Hot chili peppers
Prince - my name is prince
Rolling stones - start me up
nummer van Clanned

welke mis ik?

[Dit bericht is gewijzigd door evert op 02-04-2002 01:01]

dinsdag 2 april 2002 @ 09:47:54 #133
1986 Jane
pi_3693210
Ben een tijdje niet geweest, dus heb een hoop in te halen. Sorry als ik af en toe van de hak op de tak spring.

Ten eerste: Mocht iemand nog interesse hebben in het exit-filmpje van Prince, dan staat hij hier mms://media.omroep.nl/avro/widm/interviewmetprince.wmv

Hierin vertelt Prince o.a. dat hij zeker weet dat hij de letter 'W' niet gemist heeft bij het vliegen! Als hij gelijk heeft, dan moet 1 van de anderen hem dus gemist hebben. Wie dat dan geweest is blijft speculeren, maar het staat vast dat Jantien en John beiden maar 1 letter vonden, terwijl Harry en Ellen er 2 gezien hadden.

Over de muzikale hints: Tja, die worden steeds vager, w.m.b.
Maar ik heb gisteren even op 'Prince John' gezocht op Google en toen kwam ik deze site tegen. Prince John (niet te verwarren met Little John) had ook met Robin Hood te maken en was de slechte broer van Richard Leeuwenhart. Een kleine quote van bovengenoemde site:

quote:
Prince John, knowing his brother was safely out of the way, began to tax the people of England for his own pockets.
Prince John klopte mensen dus geld uit de zak voor z'n eigen gewin. Hmmm.....
Het is misschien vergezocht en ik zou hier ook niet mee aan komen zetten, ware het niet dat een eerdere muzikale aanwijzing ook al met Robin Hood te maken had.

Tja, en dan mijn eigen verdenkingen....

Jantien valt voor mij af, omdat Harry vermoedelijk op haar gestemd heeft. Hij heeft i.i.g. zeker niet op Ellen gestemd (zie dagboek)! Ik geef toe dat Jantien wel probeert erg verdacht over te komen, maar het ligt er w.m.b. te dik bovenop. Bovendien heeft ze zich wel erg ingezet voor de zangopdracht.

Ellen is het voor mij ook niet, al heb ik daar een minder stevige fundering voor. Heeft teveel geld in de pot gebracht en is te weinig in de positie geweest om te 'mollen'. Zo viel bij haar deel van de koffertjes-opdracht helemaal niets te verdienen, behalve een vrijstelling voor haarzelf. Bovendien wordt ze (net als Jantien) al geruime tijd door anderen verdacht en dat past niet in het beeld van een 'verrassende mol'.

Blijven over George en John... en daar twijfel ik tussen.

George zou een hele verrassende mol zijn, want is zover we weten nog nooit door iemand verdacht. Heeft bovendien een aantal verdachte acties op zijn naam staan. Maar bovenal vond ik hem verdacht bij de koffertjes-opdracht.
I.m.o. was namelijk het gesprek met de Mol wel heel gevaarlijk voor de Mol zelf als die zijn/haar identiteit verborgen wilde houden. Ik ga ervan uit dat George in dat gesprek vragen mocht stellen en ben tot de conclusie gekomen dat, zelfs als sommige vragen verboden zouden zijn, je er al in een paar vragen uit kunt zijn. Als hij bijvoorbeeld vragen mocht stellen over de opdrachten, zou hij hebben kunnen vragen 'Was je bij de schapenopdracht?' en 'Zat je in de doeners-groep?' en dan zou hij het weten!
Kortom: De enige mogelijkheid om te zorgen dat niemand het gesprek met de Mol mocht voeren, was voor de Mol om zelf voor dat koffertje te gaan.
Of anders gezegd: Of George is de Mol, of George weet nu wie de Mol is. Als hij er a.s. vrijdag uitgaat, begrijp ik niet wat hij in dat gesprek heeft zitten doen!

En dan John: Al hoog op mijn lijstje sinds aflevering 3...
Mijn gevoel zegt dat hij het is, maar dat is niet de meest betrouwbare graadmeter. Hij heeft gewoon bijna nog niets goed gedaan. De enige keren, voorzover ik kan nagaan, dat John uit zichzelf iets aan de pot heeft bijgedragen waren:
- australisch abseilen (1.000 E extra)
- Karen herkennen bij het druivenstampen (2.500 E)
- boom kappen (5.000, al liet hij hier wellicht als ervaren bomenkapper 5.000 E liggen)
- geen geld kwijtgeraakt tijdens de familieopdracht (al heeft hij hier ook niet echt iets bijgedragen)

Eerder dacht ik dat hij met zijn zwakke maag ook de jeugdfoto-opdracht had helpen redden, maar toen ik gisteren de band terugkeek, viel het me op dat John er eigenlijk niks voor deed om zijn maagklachten goedgekeurd te krijgen. Hij kwam er ook pas mee na aandringen van Karen. Het was Angela die op een gegeven moment zei 'OK, dat rekenen we goed', maar dat was zeker niet omdat John zo aandrong.

Als je het zo bekijkt is het herkennen van Karen bij het druivenstampen zijn enige echte positieve bijdrage. Niet-Australisch abseilen was wellicht teveel opgevallen, net als opzettelijk de boom verkeerd kappen. George is natuurlijk ook niet gek en John weet hem wel te overtuigen dat de boom 'nooit' in het 10.000 E vak kan vallen!

OK, ik ga voor John dus, al hou ik ook George nog in de gaten.

BTW, niet vergeten: indien John a.s. vrijdag geen kabelbaan afgaat (tokkelen dus) dan haalt hij de finale, beweren redelijk betrouwbare bronnen die over het promo-filmpje beschikken

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 02-04-2002 10:26]

dinsdag 2 april 2002 @ 10:16:52 #134
1986 Jane
pi_3693450
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 00:51 schreef evert het volgende:
o ja, nog even: wat waren alle muzikale aanwijzingen?
1. Mission Impossible (achterstevoren)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
4. Aan de Amsterdamse grachten - Wim Sonneveld
5. Robin The Hooded Man - Clannad
6. I could have lied - The Red Hot Chili Peppers
7. Start me up - The Rolling Stones (achterstevoren)
8. My name is Prince - Prince
  dinsdag 2 april 2002 @ 11:20:56 #135
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3694009
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 10:16 schreef Jane het volgende:

[..]

1. Mission Impossible (achterstevoren)
2. Bicycle Race - Queen
3. Bicycle Race - Queen
4. Aan de Amsterdamse grachten - Wim Sonneveld
5. Robin The Hooded Man - Clannad
6. I could have lied - The Red Hot Chili Peppers
7. Start me up - The Rolling Stones (achterstevoren)
8. My name is Prince - Prince

Tnx.
George woont in A'dam.
En wie verving tijdelijk freddy mercury bij Queen? george michael (dus ook een george).
het abseilen was voor iemand met hoogtevrees (george) eigenlijk een mission impossible. Achteruit gedraaid impliceert dus (impossible) dat hij niet 'omgekeerd' naar beneden ging.
  dinsdag 2 april 2002 @ 11:24:04 #136
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3694045
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 09:47 schreef Jane het volgende:George zou een hele verrassende mol zijn, want is zover we weten nog nooit door iemand verdacht. Heeft bovendien een aantal verdachte acties op zijn naam staan. Maar bovenal vond ik hem verdacht bij de koffertjes-opdracht.
I.m.o. was namelijk het gesprek met de Mol wel heel gevaarlijk voor de Mol zelf als die zijn/haar identiteit verborgen wilde houden. Ik ga ervan uit dat George in dat gesprek vragen mocht stellen en ben tot de conclusie gekomen dat, zelfs als sommige vragen verboden zouden zijn, je er al in een paar vragen uit kunt zijn. Als hij bijvoorbeeld vragen mocht stellen over de opdrachten, zou hij hebben kunnen vragen 'Was je bij de schapenopdracht?' en 'Zat je in de doeners-groep?' en dan zou hij het weten!
Kortom: De enige mogelijkheid om te zorgen dat niemand het gesprek met de Mol mocht voeren, was voor de Mol om zelf voor dat koffertje te gaan.
Of anders gezegd: Of George is de Mol, of George weet nu wie de Mol is. Als hij er a.s. vrijdag uitgaat, begrijp ik niet wat hij in dat gesprek heeft zitten doen!
precies! daarom verbaasde het mij ook dat niemand anders daar voor ging. Het was voor de mol de meest 'gevaarlijke' mogelijkheid, dus de mol kiest daar zelf voor. die kiest niet voor vrijstelling of 5 goede antwoorden.

En wat nog steeds blijft staan: dat gedoe met dat telefoonnumer dat men kon draaien om meer over de mol te weten te komen (die opengemaakte enveloppen). volgens mij is george de enige die dit nummer niet gedraaid heeft.

dinsdag 2 april 2002 @ 11:49:26 #137
1986 Jane
pi_3694268
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 11:20 schreef evert het volgende:

George woont in A'dam.

Heeeeee! Weet je dat zeker??? Ik ben al de hele tijd op zoek naar een kandidaat die in A'dam woont. Ok, Ellen misschien ook (haar bedrijf zit er wel gevestigd), maar George....?

En nog ff over dat bellen n.a.v. de enveloppen:
Ja, van George weten we inderdaad niet of hij gebeld heeft en of hij derhalve toen de vrijstelling aangeboden heeft gekregen.
Ik moet zeggen dat ik toch een beetje voorzichting ben met het trekken van conclusies uit dingen die je wel of niet ziet in de uitzending.
John hebben we ook niet zien bellen en ook geen brief van de Mol zien voorlezen (dit laatste in tegenstelling tot Jantien en Ellen)! We hebben hem alleen horen praten over de vrijstelling die eventueel vergeven zou worden. Maar, tja, als hij de Mol is weet hij dat ook wel, zou je denken...

Bovendien: Niets is zo makkelijk als een telefoongesprek in scene zetten en/of doen alsof je gebeld hebt. Omgekeerd is het mogelijk dat George wel gebeld heeft en de brief over de vrijstelling heeft ontvangen, maar dat men daar niks over heeft uitgezonden.
Ik durf er in ieder geval geen theorie op te baseren...

dinsdag 2 april 2002 @ 11:56:37 #138
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3694335
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 11:49 schreef Jane het volgende:

[..]

Heeeeee! Weet je dat zeker??? Ik ben al de hele tijd op zoek naar een kandidaat die in A'dam woont. Ok, Ellen misschien ook (haar bedrijf zit er wel gevestigd), maar George....?

je brengt me nu aan het twijfelen. stond dit niet op zijn eigen homepage of zie ik nu dingen die er niet zijn?

aanvullend: heb even gekeken, maar er staat geen adres op zijn site.
wel een expositie aan de Oude Gracht in Utrecht.

[Dit bericht is gewijzigd door evert op 02-04-2002 14:30]

dinsdag 2 april 2002 @ 14:33:24 #139
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3695827
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 11:56 schreef evert het volgende:

[..]

je brengt me nu aan het twijfelen. stond dit niet op zijn eigen homepage of zie ik nu dingen die er niet zijn?

aanvullend: heb even gekeken, maar er staat geen adres op zijn site.
wel een expositie aan de Oude Gracht in Utrecht.

er is wel een galerie langenberg in amsterdam aan een gracht, maar of deze van george is?

Galerie Langenberg Kunst en Vorm
Korte Prinsengracht 44 II 1013GT AMSTERD

pi_3696293
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 09:47 schreef Jane het volgende:

Hierin vertelt Prince o.a. dat hij zeker weet dat hij de letter 'W' niet gemist heeft bij het vliegen! Als hij gelijk heeft, dan moet 1 van de anderen hem dus gemist hebben. Wie dat dan geweest is blijft speculeren, maar het staat vast dat Jantien en John beiden maar 1 letter vonden, terwijl Harry en Ellen er 2 gezien hadden.

Uit de beelden bleek toch wel duidelijk dat hij de W wel had gemist.
  dinsdag 2 april 2002 @ 15:37:14 #141
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3696824
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 15:04 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Uit de beelden bleek toch wel duidelijk dat hij de W wel had gemist.

Maar de beelden die wij zagen hoeven toch niet die beelden te zijn die Prince zag! Wie zegt dat de programmamakers voor de kijker of een kandidaat altijd 'eerlijk' zijn?
  dinsdag 2 april 2002 @ 16:33:14 #142
1986 Jane
pi_3697582
Ik denk (ben er eigenlijk wel van overtuigd) dat de luchtopnames van de letters gemaakt zijn buiten de vluchten van de kandidaten om en dat die beelden er later tussen gemonteerd zijn.
Men kan dus makkelijk doen alsof Prince de 'W' had gemist, terwijl een ander hem had kunnen zien.

Het definitieve antwoord zullen we pas krijgen in afl. 11, vrees ik.

dinsdag 2 april 2002 @ 19:18:51 #143
2432 Nimue
keep your magic
pi_3699596
Bij het schapen tellen vorige week impliceerde de montage dat John fout telde. Zijn tellen klopte in ieder geval niet met het aantal schapen dat je over het hek zag gaan, maar het leek of hij meer schapen over het hek zette. Dat is dan misschien ook weer niet zo slim als Mol, want het is logischer dat je er een paar kwijt raakt onderweg.

Ik vond het dagboek stukje van Jantien op de officiele site over die opdracht trouwens erg vermakelijk!

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 april 2002 @ 19:19:32 #144
13151 crew  Rewimo
pi_3699607
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 16:33 schreef Jane het volgende:
Ik denk (ben er eigenlijk wel van overtuigd) dat de luchtopnames van de letters gemaakt zijn buiten de vluchten van de kandidaten om en dat die beelden er later tussen gemonteerd zijn.
Men kan dus makkelijk doen alsof Prince de 'W' had gemist, terwijl een ander hem had kunnen zien.

Het definitieve antwoord zullen we pas krijgen in afl. 11, vrees ik.

Het lijkt me logisch dat je niet alles te zien krijgt, en dat ook bepaalde informatie wordt achtergehouden als die te duidelijke aanwijzingen bevat. Maar met die letters werden bij alle kandidaten de letters getoond die zij meldden. Alleen bij Prince niet. En dus leek het alsof hij de W miste. Maar Ellen wist het woord toch te raden. Ze wisten volgens mij ook hoeveel letters ze moesten hebben, dat scheelt.
pi_3703473
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 11:20 schreef evert het volgende:George woont in A'dam.
Tot voor kort werkte hij als kok in een hotel in Utrecht. Volgens mij woont hij ook gewoon in Utrecht.
  woensdag 3 april 2002 @ 08:56:32 #146
1986 Jane
pi_3705977
quote:
Op dinsdag 02 april 2002 19:19 schreef Rewimo het volgende:
Maar Ellen wist het woord toch te raden. Ze wisten volgens mij ook hoeveel letters ze moesten hebben, dat scheelt.
That reminds me:
In het filmpje vertelt Prince dat ook hij al wist welk woord het moest worden. De opmerking dat Ellen hem wilde testen, slaat wat dit betreft dus nergens op. Ook zal hij zal dus wel bewust naar die 'W' hebben uitgekeken. Hij vertelt ook geen last te hebben van hoogtevrees of vliegangst en dat hij opdracht heel gaaf vond. Nogmaals, zeker weten kunnen we het nu nog niet, maar het lijkt mij sterk dat hij die letter gemist heeft.
pi_3714428
quote:
Op maandag 01 april 2002 15:09 schreef Tom_Tom- het volgende:
Nou inmiddels heb ik de rest ook nog weer eens gekeken.

-Enveloppen openscheuren
Weinig opvallends, behalve dan dat toen Dick zijn envelop niet wou openscheuren John erg boos werd. Ook George, maar die in mindere mate. Erg onmols van John dus.

-Regatta
John: waterfiets (250 m)
Ellen: waterfiets (250 m)
George: waterskiën (1400 m)
Jantien: zeilbootje (-50 m)

Volgens Ellen waterfietste John veel te langzaam, hij zou sneller kunnen terwijl John zei dat hij vond dat hij het erg goed deed, hij had geen puf meer

Ik zat ook te denken: voor de Mol is het natuurlijk het slimst om verder te komen (denk aan Jantien die achteruit ging). Per meter verder kwam er €1 in de pot en per meter achteruit ging er €1 af. Dick moest terugzwemmen. Per minuut dat Dick zwom ging er €25 uit de pot. Dus per 25 afgelegde meters mocht Dick 1 minuut zwemmen. Als je dan ver vooruit gaat doet Dick er langer over om terug te gaan en gaat er relatief meer uit de pot.
Wat dat betreft waren Ellen en George dus het Molst (John in mindere mate omdat hij niet hard fietste)

bij het wijnstampen zag ik weinig molse activiteiten

Nou even de test, wie hebben op de 4 overgebleven kandidaten gestemd en wie moesten eruit dus

code:
Ellen           George en Jantien (er nog allebei in)
Jantien         Karen, is exit
John            Ellen, zit er nog in
George          Prince en Dick, zijn er allebei uit

Dit zijn dus de verdenkingen in afl. 2. Als die zo zijn doorgegaan vallen Jantien en George dus eerder af qua mol zijn.

Op wie er toen is gestemd

code:
John    Karen
Jant10  Ellen
Ellen   John
George  Karen/Ellen
Paméla  Had geen idee

En nog even over die lettertjes bij als er een naam komt, die snel weg'flipperen'
Bij alle namen enzo die ik heb gekeken kwam ik tegen raymondrul, robertisok en hgismol. Dus ik denk dat die letters gewoon vaststaan.
  woensdag 3 april 2002 @ 23:52:55 #148
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3716856
quote:
Op woensdag 03 april 2002 21:22 schreef Tom_Tom- het volgende:
¤1 in de pot
...
¤1 af
...
¤25 uit de pot
...
Wat dat betreft waren Ellen en George dus het Molst
klinkt als goed rekenwerk: George is de mol
  donderdag 4 april 2002 @ 00:48:10 #149
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3717471
quote:
Op woensdag 03 april 2002 21:22 schreef Tom_Tom- het volgende:

-Regatta
John: waterfiets (250 m)
Ellen: waterfiets (250 m)
George: waterskiën (1400 m)
Jantien: zeilbootje (-50 m)

Volgens Ellen waterfietste John veel te langzaam, hij zou sneller kunnen terwijl John zei dat hij vond dat hij het erg goed deed, hij had geen puf meer

Ik zat ook te denken: voor de Mol is het natuurlijk het slimst om verder te komen (denk aan Jantien die achteruit ging). Per meter verder kwam er €1 in de pot en per meter achteruit ging er €1 af. Dick moest terugzwemmen. Per minuut dat Dick zwom ging er €25 uit de pot. Dus per 25 afgelegde meters mocht Dick 1 minuut zwemmen. Als je dan ver vooruit gaat doet Dick er langer over om terug te gaan en gaat er relatief meer uit de pot.
Wat dat betreft waren Ellen en George dus het Molst (John in mindere mate omdat hij niet hard fietste)

precies! george kende als mol de opdracht en moest dus alles doen om zover mogelijk te komen. daarmee word hij 1. minder verdacht en 2. doet hij toch een mol actie.
pi_3725827
... en hij (George)heeft geld in zijn zak gestopt bij de geldwagen opdracht...

Kan er eens worden terug gekeken wat hij misschien toch nog meer heeft uitgespookt (onopvalllend als hij als mol te werk gegaan zou kunnen zijn... ?).

pi_3726440
Helaas, ik heb alleen aflevering 2 nog op video staan. Ik ben toch wel heel erg benieuwd wie er morgen uitgaat. Ik gok op John of George.
pi_3730714
quote:
Op donderdag 04 april 2002 21:09 schreef Tom_Tom- het volgende:
Helaas, ik heb alleen aflevering 2 nog op video staan. Ik ben toch wel heel erg benieuwd wie er morgen uitgaat. Ik gok op John of George.
Ik gok op John.

pi_3731170
Ik denk George, maar ik hoop het niet
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 5 april 2002 @ 12:42:43 #154
22637 Sweej
TiepMiep
pi_3732357
Khad nog wel een stuk van die aflevering met de geldwagen op video staan. Het is idd erg grappig om alleen op de mensen te letten die er nu nog in zitten.

Dat was dus ook de aflevering met het fietsen en met het vangen van de bal waarmee Kerstin een vrijstelling verdiende.

Het stuk met George heb ik weer net ff gemist (en om het nou nog een keer te kijken)
Wel viel ineens die letters 'ELLEN' en 'HUP MOL' ineens wel weer op.

Jantien die zat idd erg te mutsen met die geldwagenopdracht, maar ja, dat is ook erg moeilijk lijkt me. En John had natuurlijk net dat geld niet in handen gekregen.

Er werd trouwens wel over George gezegd dat ie zo ontzettend zijn best deed tijdens de fietsopdracht en van John juist niet. Jantien zei van Ellen dat ze zich verdacht gedroeg en er soms tussenuit kneep.

George was ook ontzettend serieus met het vangen van de bal en stuurde zelfs Harry een keer weg omdat ie niet serieus genoeg bezig was volgens hem.

Dat wisten we natuurlijk allemaal al maar het is wel leuk om nog een keer terug te zien.

pi_3733323
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 12:42 schreef Sweej het volgende:
George was ook ontzettend serieus met het vangen van de bal en stuurde zelfs Harry een keer weg omdat ie niet serieus genoeg bezig was volgens hem.

Dat wisten we natuurlijk allemaal al maar het is wel leuk om nog een keer terug te zien.

Probeerde George ook niet Kerstin af te leiden vlak voordat die bal viel?
pi_3733369
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 12:42 schreef Sweej het volgende:
Er werd trouwens wel over George gezegd dat ie zo ontzettend zijn best deed tijdens de fietsopdracht en van John juist niet. Jantien zei van Ellen dat ze zich verdacht gedroeg en er soms tussenuit kneep.
Wat ik me herinner leek het alsof George zich enorm ingespand had. Maar volgens mij was hij meer van de ene naar de andere kant van de weg aan het zwalken dan dat hij echt meters aan het maken was.
pi_3733395
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 13:59 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Probeerde George ook niet Kerstin af te leiden vlak voordat die bal viel?

De meesten bleven er niet de hele tijd bij zitten, maar gingen slapen. George bleef wel de hele nacht en juist op het moment dat de bal viel was hij "uitgebreid" afscheid aan het nemen van de personen die er nog zaten.
  vrijdag 5 april 2002 @ 14:33:22 #158
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3733848
Het net sluit zich. Hoera we zijn er achter.
George is de mol.
  vrijdag 5 april 2002 @ 15:11:06 #159
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3734350
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 14:33 schreef EyE het volgende:
Het net sluit zich. Hoera we zijn er achter.
George is de mol.
Ik geloof er niks van. George vliegt er vanavond vast uit
En als John eruit moet, dan dan dan word ik echt gek (en is Ellen dus de mol)
  vrijdag 5 april 2002 @ 15:29:13 #160
8125 Elbutre
The new and improved!
pi_3734571
Voor mij is Ellen de mol. De misselijkheid in het busje en belangrijker: het spel met de koffertjes. Ik denk dat de Mol door de produktie is getipt om zich afzijdig te houden bij deze opdracht, zodat hij/zij niet de aandacht kreeg. Ellen zat dus rustig aan de zijkant toen de vier anderen zich tegenover elkaar verdacht maakten.

In het dagboek van Harrie staat dat hij bij de laatste test op het laatste moment is geswitched van mol. Hij heeft constant voor Ellen gestemd, maar koos nu op het laatste moment voor iemand anders. In de uitzending hoorde je hem zeggen dat hij twijfelde tussen Ellen en Jantien. Door die switch heeft hij waarschijnlijk voor Jantien gekozen en ligt hij daarom uit het spel. Jantien lijkt me daarom niet waarschijnlijk als mol.

Ik ga voor Ellen!

Back in town
pi_3734642
Ik blijf ook bij Ellen. Jantien's schreeuw om aandacht (molverdenkingen) is mislukt, maar mensen gaan wel massaal voor George. En ik kan me gewoon niet voorstellen dat George de mol is. Ik ga ook niet een aflevering voor de finale (tenzij dat Ellen vandaag exit gaat) van Mol veranderen. Ellen, goed gedaan meis!
pi_3734646
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 15:11 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van. George vliegt er vanavond vast uit
En als John eruit moet, dan dan dan word ik echt gek (en is Ellen dus de mol)

Het zou me niks verbazen als Ellen de mol zou zijn. Die is mij te druk bezig met het verdacht maken van andere mensen.

Bijvoorbeeld toen met die vliegtuigopdracht. Als laatste ging Prince. Ellen wist toen al dat er Waaghals moest komen te staan. Alleen misten ze twee letters.

Stel nou dat zij 3 letters had gezien en er maar 2 van had genoemd. Dan kon ze daardoor wel mooi de verdenking op Prince schuiven door te zeggen dat 'Prince misschien wel niet te vertrouwen is, als hij straks met maar 1 letter terug komt'.

En verder zit probeert ze John ook steeds de schuld van alles in te schoenen te schuiven, plus het feit dat ze vorige week zogenaamd misselijk werd etc.

Ik bereid me in ieder geval alvast geestelijk voor op het vertrek van John.

pi_3734730
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 15:35 schreef CJ het volgende:
-ellenverhaal-
Eej, zo had ik het helemaal nog niet bekeken! Klopt inderdaad. Een ook dat met die koffertjesopdracht. Ellen is de mol!!!!!!!!
pi_3736629
Ik heb er weer zin in vanavond!
  vrijdag 5 april 2002 @ 19:35:42 #165
1986 Jane
pi_3737129
Ik herhaal het nog maar eens :
John heeft vanavond de minste kans om te moeten vertrekken, want hij moet nog gaan 'tokkelen' (een kabelbaan af, dus) en voorzover we gezien hebben in het voorfilmpje komt dat vanavond nog niet aan bod.
Kijk, het is niet onmogelijk, natuurlijk. Misschien komt die opdracht vanavond wel of hebben de 'bronnen' het mis, maar ikzelf gok er op dat John niet vertrekt vanavond.

En wie dan wel??? Geen idee, maar ik hoop echt dat George er in blijft. Hij is mijn favoriete kandidaat en ik hoop dan ook dat hij wint. Dat is....als hij natuurlijk de mol niet blijkt te zijn! Voor mij is dat ook nog een goede mogelijkheid, al staat John nog bovenaan mijn lijstje.
De dames zijn voor mij afgevallen als mol (maar dan zul je net zien.... )

Ben heel benieuwd. Ik gok dat Jantien moet vertrekken vanavond, maar meer dan een gok is het niet.

pi_3737337
Hallo, ik ben nieuw hier en ik wil effe reageren op de discussie over dat John eruit gaat of niet. Ik heb ergens gelezen dat er in een promo filmpje een tokkel opdracht is getoond met daarin John. Die is nog niet geweest, en die lijkt ook vandaag niet te komen. Dus de kans is redelijk hij de finale haalt. Ik zit te twijfelen tussen Jantien en George als afvaller. Ellen is mijn mol. Als Jantien (weer) op Ellen stemt moet George weg, gaat Jantien naar John, moet zij weg (denk ik he)

Mzzl

(edit)

Stond hierboven dus al.

pi_3737853
Okay, nou ik hoop het echt dat John niet weg gaat, maar ik heb me er al op ingesteld dat hij weg gaat, zodat de klap minder hard aankomt als hij echt weg moet.

Maar als hij blijft dan hoop ik dat hij de Mol is. Hij is mijn ideale ma.. uhm... mol.

pi_3738120
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 19:35 schreef Jane het volgende:
John heeft vanavond de minste kans om te moeten vertrekken, want hij moet nog gaan 'tokkelen' (een kabelbaan af, dus) en voorzover we gezien hebben in het voorfilmpje komt dat vanavond nog niet aan bod.
Hij heeft inmiddels getokkeld!
pi_3738490
Ellen eruit, we kunnen nog even genieten van John
pi_3738501
Joepie George zit er nog in. Wat een poepie is het ook he
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3738502
George is de mol. Ik verdacht hem al vanaf aflevering 2 maar ben er nu van overtuigd. Hij probeerde het estafettespel te vertragen door eerst te "spelen" met de stier ipv het koffertje te pakken en daarna te klunzen met het openmaken van het koffertje. Het doorslaan bij het tweede spel was mijns inziens absoluut toneelspel.
pi_3738523
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 15:43 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Eej, zo had ik het helemaal nog niet bekeken! Klopt inderdaad. Een ook dat met die koffertjesopdracht. Ellen is de mol!!!!!!!!

Jammer joh!
Maar waarom nu uitgerekend de enige waarvan ik zeker wist dat het de mol niet was eruit moet??
pi_3738524
Ik ga nog steeds voor Jantien als de Mol. jeetje wat kan dat mens fout uit d'r ogen kijken en slechte verbaasd zijn acteren.

Ik denk dat John het wint.

pi_3738531
Tijdens die estafette met die nummers stapte John uit de jeep en ging 'iets' doen en staptte later weer in en reed verder. Maar wat deed hij, het was mij onduidelijk?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3738533
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:29 schreef QBZZ het volgende:
George is de mol. Ik verdacht hem al vanaf aflevering 2 maar ben er nu van overtuigd. Hij probeerde het estafettespel te vertragen door eerst te "spelen" met de stier ipv het koffertje te pakken en daarna te klunzen met het openmaken van het koffertje. Het doorslaan bij het tweede spel was mijns inziens absoluut toneelspel.
Mij eens. Ik ga volledig voor George!

Iemand die misschien de verdenking op John of Jantien kan leggen?

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 april 2002 @ 22:33:10 #176
13151 crew  Rewimo
pi_3738540
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:32 schreef jessie het volgende:
Tijdens die estafette met die nummers stapte John uit de jeep en ging 'iets' doen en staptte later weer in en reed verder. Maar wat deed hij, het was mij onduidelijk?
Hij schreef de cijfers in het stof op de motorkap
pi_3738550
Woooohooooo!!

John zit er nog in!!!

En George komt deze aflevering wel heel erg mollerig over. De verrader. Hij kwam wel heel gemakkelijk los.

En welke sukkel draagt nou een rood shirt bij stierengevechten? Waarschijnlijk wist hij wel dat ze een stierengevecht zouden doen en had hij expres een rood shirt aangetrokken. Iemand die geen Mol was, zou het shirt hebben uitgetrokken om minder aandacht te trekken. (lijkt me...)... en hij wist dat Jantien Ellen verdacht...

Maar goed, ik het belangrijkste is dat John er nog in zit en de finale heeft gehaald. Hopelijk wint hij of is hij de mol.

Ik kreeg het wel even benauwd toen dat tokkelen in beeld kwam.

pi_3738551
quote:
volgens mij maakte die een hek open/dicht.
pi_3738553
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Da's eigenlijk best wel onmols gedrag.....

Opgeteld met de "valse tip" die hij Jantien gaf bij het verhoor geloof ik dat John het zeker niet is.

[Dit bericht is gewijzigd door QBZZ op 05-04-2002 22:36]

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 april 2002 @ 22:35:05 #180
13151 crew  Rewimo
pi_3738556
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:32 schreef Weazle het volgende:

[..]

Mij eens. Ik ga volledig voor George!

Iemand die misschien de verdenking op John of Jantien kan leggen?

Als Jantien de Mol is, hoefde ze geen vrijstelling te verdienen en dus niet alle informatie uit haar medekandidaten te trekken. Al moest ze wel doen alsof.
pi_3738560
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:33 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Daardoor zou je hem dus niet hoeven te verdenken, maar...... Het had natuurlijk ook wel opvallend geweest als hij geen 3 nummers kon onthouden. Een mol had makkelijk een cijfer verkeerd kunnen doorgeven. Daarom zou George heel goed de mol kunnen zijn.
Toch vond ik dat Jantien met haar 'ezelsbruggetjes' juist Ellen weer in de war bracht. Pffffff ik word gek
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 april 2002 @ 22:37:32 #182
13151 crew  Rewimo
pi_3738569
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:34 schreef CJ het volgende:

En welke sukkel draagt nou een rood shirt bij stierengevechten? Waarschijnlijk wist hij wel dat ze een stierengevecht zouden doen en had hij expres een rood shirt aangetrokken. Iemand die geen Mol was, zou het shirt hebben uitgetrokken om minder aandacht te trekken. (lijkt me...)... en hij wist dat Jantien Ellen verdacht...

Stieren zijn, net als de meeste andere dieren, kleurenblind. Ze reageren niet op de kleur rood, maar op de beweging. Ook zonder een shirt zou de stier reageren, simpelweg op het rennen. Hij ging ook volop achter die andere mensen aan, die lichte shirts droegen

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 05-04-2002 22:41]

pi_3738572
Ellen zei dat ze waarschijnlijk allemaal wel dezelfde mol hadden.

Als ze alle drie op George hebben gestemd, dan heeft degene met de minste goede antwoorden het veld moeten ruimen. Dit was vorig jaar ook het geval toen zowel Sigrid, Yvonne als Doortje op Nico hadden gestemd. Doortje had het minste goed en moest toen weg.

pi_3738573
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als Jantien de Mol is, hoefde ze geen vrijstelling te verdienen en dus niet alle informatie uit haar medekandidaten te trekken. Al moest ze wel doen alsof.

Een Mol gaat om andere mensen uit te schakelen, evt. gaat de Mol dan voor een vrijstelling.
pi_3738580
George heeft alleen maar op Jantien gestemd. Dat betekent dat of Jantien de mol is, zo niet had George er wel een keer uitgelegen dus anders George de mol. John valt dus af. ( ook al had hij wel mollenstreken )
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 april 2002 @ 22:41:01 #186
13151 crew  Rewimo
pi_3738594
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:37 schreef Weazle het volgende:

[..]

Een Mol gaat om andere mensen uit te schakelen, evt. gaat de Mol dan voor een vrijstelling.

Vind ik nergens op slaan, want de anderen konden die vrijstelling niet verdienen.

Ik denk dat de Mol zich bewust rustig heeft gehouden, om het de anderen zo moeilijk mogelijk te maken om op de juiste persoon te stemmen.

pi_3738595
quote:
Er stonden daar ook twee bordjes, misschien dat hij dacht dat daar nog cijfers op stonden?? Ik stap nu wel redelijk af van hem als mol. Maar wie van de andere twee het wel is, ik heb geen idee.
Volgens mij is hier op Fok niemand die al een hele tijd zeker weet wie de mol is, dus wat dat betreft hebben ze het weer goed gedaan.
  vrijdag 5 april 2002 @ 22:41:14 #188
8092 Hoekie
Play ball
pi_3738598
Ik heb de engels 'De Mol' gezien en daar moest de mol de interviews doen.....

Toch blijf ik bij George omdat hij in de nep test "ellen = de mol" schreef terwijl hij aan het eind zegt dat hij op jantien stemt. Komt dus niet overeen...

"Walking about in the bush down under"
pi_3738600
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:37 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Stieren zijn, net als de meeste andere dieren, kleurenblind. Ze reageren niet op de kleur rood, maar op de beweging. Ook zonder een shirt zou de stier reageren, simpelweg op het rennen. Hij ging ook volop achter die andere mensen aan, die lichte shirts droegen.

Owh, okay. Dat wist ik niet.

Maar misschien was het wel een hint, aangezien veel mensen dit nog geloven?

Wel grappig dat dit 'vooroordeel' versterkt wordt door allerlei reclames (die padvinders en dat meisje met rode shirtjes).

pi_3738602
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja ze moest juist wel die vrijstelling verdienen want dan kreegt de groep het geld niet, en dat wil de mol juist
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3738603
En toch weet ik nog steeds zeker dat John de mol is, al is het alleen maar 'circumstantial evidence' geef ik toe...

John blijft nog steeds hardnekkig in beeld als de good guy. Maar wees eerlijk, in dit stadium zijn echte mollenstreken toch wel erg overduidelijk, en daarmee weggevertjes? Zou ik niet doen hoor, als ik de mol was. Ik zou - net als John! - zoveel mogelijk proberen goed te doen, zeker als het in het oog loopt! Dus vooral niet gaan klooien met cijfercombinaties (zeker niet als je er maar 1 te onthouden hebt), dat valt gewoon veel te veel op.

Mijn redenering: hoe minder mol-achtig, hoe verdachter!

* Nausicaa wil volgend jaar zo graag eens in het echt meedoen....

pi_3738604
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:36 schreef jessie het volgende:

Pffffff ik word gek

Dat is ook precies de bedoeling van de maker

En straks als we weten wie het is en ze laten alle molle praktijken zien, zeggen we met z'n alle "Owhja, natuurlijk, dat we dat niet gezien hebben"

pi_3738623
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:38 schreef jessie het volgende:
George heeft alleen maar op Jantien gestemd. Dat betekent dat of Jantien de mol is, zo niet had George er wel een keer uitgelegen dus anders George de mol. John valt dus af. ( ook al had hij wel mollenstreken )
George heeft alleen in aflevering 3, 7 en 9 op Jantien gestemd, dus niet 'alleen maar'. Aflevering 1 bijvoorbeeld op John, andere afleveringen was het niet duidelijk.
  vrijdag 5 april 2002 @ 22:44:41 #194
8092 Hoekie
Play ball
pi_3738628
Weet iemand iest over het stelen van prijzengeld?

Zowel bij John (als 1e) als bij Jantien (als 2e)kwam in beeld dat de mol prijzengeld heeft gestolen.

pi_3738630
Wel leuk dat deze 3 over zijn. Als je Dick, Harry en Ellen had gehad was het maar saai geweest enne het oog wil ook wat he
Het voelt heerlijk!!!!
pi_3738636
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:41 schreef Hoekie het volgende:

Toch blijf ik bij George omdat hij in de nep test "ellen = de mol" schreef terwijl hij aan het eind zegt dat hij op jantien stemt. Komt dus niet overeen...

Nee ze moesten bedenken wat jantien dacht in afl 2!

Dus niet wat zelf op dat moment dachten.

pi_3738641
Evalueren mag je over twee weken calvobbes.

George is wat mij betreft de Mol. Wat kon hem gebeuren toen hij doorsloeg. Wat maakt het hem uit als Jantien een vrijstelling krijgt, hij komt er wel. John deed zijn stinkende best om het geld te krijgen, dat is hem gelukt.

Tsja?
pi_3738644
quote:
Dat schreef hij omdat hij in de huid van Jantien moest kruipen. En die heeft in aflevering 1, 3, 4, 5, 6 en 7 zeker op Ellen gestemd. Afleverin 2, 8 en 9 was onduidelijk, maar ik denk dat je er van uit mag gaan dat ze in aflevering 2 ook op Ellen had gestemd. En dat had George dus goed.
pi_3738650
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:44 schreef CJ het volgende:

[..]

George heeft alleen in aflevering 3, 7 en 9 op Jantien gestemd, dus niet 'alleen maar'. Aflevering 1 bijvoorbeeld op John, andere afleveringen was het niet duidelijk.

George zei zelf dat hij standvastig bij Jantien bleef. Als hij er over liegt is hij de mol
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 april 2002 @ 22:46:57 #200
13151 crew  Rewimo
pi_3738654
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:44 schreef Hoekie het volgende:

Zowel bij John (als 1e) als bij Jantien (als 2e)kwam in beeld dat de mol prijzengeld heeft gestolen.

Dat zou bij de geldwagenopdracht gebeurd moeten zijn. Ik weet niet precies hoe of wat...
  vrijdag 5 april 2002 @ 22:47:05 #201
8092 Hoekie
Play ball
pi_3738655
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:45 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Nee ze moesten bedenken wat jantien dacht in afl 2!

Dus niet wat zelf op dat moment dachten.

En dat is inderdaad ook wat ze al de hele tijd denkt.... wel toevallig, niet?
pi_3738668
quote:

Even opletten in het vervolg, ze moesten de antwoorden geven zoals zij dachten dat Jantien ze gegeven had in de tweede aflevering, dus niet hun eigen antwoorden geven.
pi_3738688
quote:

Dat slaat misschien op de geldloper-opdracht in de 2e (?) aflevering. Er was toen al een vermoeden dat De Mol geld zou hebben weggemoffeld. George is degene die dat had kunnen doen; Jantien leidde de opdracht en haalde dus geen geld op en John was (net) te laat.

Er was ook na de "meezing-avond" geld verdwenen uit de pot. De pot werd toen beheerd door Harry die met het geld heeft lopen strooien. Misschien dat de mol toen een paar biljetjes heeft opgeraapt?

[Dit bericht is gewijzigd door QBZZ op 05-04-2002 22:54]

vrijdag 5 april 2002 @ 22:52:17 #204
8092 Hoekie
Play ball
pi_3738717
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:49 schreef QBZZ het volgende:

Dat slaat misschien op de geldloper-opdracht in de 2e (?) aflevering. Er was toen al een vermoeden dat De Mol geld zou hebben weggemoffeld. George is degene die dat had kunnen doen; Jantien leidde de opdracht en haalde dus geen geld op en John was (net) te laat.

Weer George....

In de vorige aflevering (8) kwam ook ergens in beeld het cijfer 4 in combinatie met Jantien
George was nummer 4 in het rijtje aankondigingen en stemde ook op Jantien als Mol

* Hoekie is een beetje erg ver aan het doordenken (sorry )

pi_3738736
quote:

Er was toch ook geld verdwenen tijdens het feestje na het liedjeszingen? Dit is alleen niet goed in beeld gekomen. Je zag toen alleen Harry geld tellen en we weten inmiddels dat hij de mol niet is.
pi_3738738
Ik heb deze aflevering weinig mollegedrag kunnen zien, de mol hield zich vrij rustig. Dus dan maar de andere kant op redeneren:
- John deed slim door het nummer op de motorkap te schrijven. Ook gaf hij relatief weinig info door. Hij is dus voor mij geen Mol.
- George: had een makkelijk begin (beetje eten, 3 glazen wijn drinken). Heel fijn voor een Mol. Alleen moest hij dus de koffer in de arena pakken. Lastig, maar wat doe je dan als je wel een Mol zou zijn? Kappen? Lijkt mij niet, dan is de Mol meteen duidelijk. Toen nog de combinaties maken met de sloten. Dat ging een beetje knullig in het begin, maar de opdracht werd niet verklooid. Hij sloeg wel als eerste door bij het verhoor. Dat zou verdacht kunnen zijn. Aan de andere kant, ook John ging enigzins door de knieen. Wat win je en wat verlies je door info te geven. Je geeft Jantien de kans op een vrijstelling. Maakt voor een George als hij de Mol is dus niks uit of het Jantien zal lukken. Dus alleen het feit dat Jantien het toch niet lukt geeft de groep de gelegenheid om geld te winnen. Kan dus een mollestreek van George zijn.
- Jantien: is voor mij nog steeds verdacht. Soms knullig, soms doortastend. De kanotocht deed ze toch goed, de cijfers doorgeven deed ze in ieder geval correct. Je kan hooguit zeggen dat ze via de ezelsbrug misschien wat verwarring bracht bij Ellen (is dat een mollestreek). Verhoor deed ze goed. De vrijstelling heeft ze verspeelt, maar dat was niet haar schuld, ze ging af op foute info van John. Nu is de vraag wel of geen vrijstelling niet van belang voor een Mol, maar het resultaat was dus wel dat het team geld won. En Jantien gaf de antwoorden die ze wist, de fouten wist ze niet. Dus dat leek dus geen mollestreek.

Zucht, deze reeks is wel heel maf. Mijn gevoel zegt nog steeds Jantien, maar iets zegt mij dat George gewoon een fantastische Mol is. Onherkenbaar. Schiet mij maar lek.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_3738801
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:55 schreef Lucille het volgende:
Schiet mij maar lek.
pi_3738804
Ik heb bij George juist het idee dat die de anderen probeert te laten denken dat die de mol is...
  vrijdag 5 april 2002 @ 23:02:00 #209
8092 Hoekie
Play ball
pi_3738808
Ik zal even alle woorden/dingen op schrijven die in beeld zijn geweest tijdens de testen e.d. die ik heb gezien en kon opschrijven.

Waaghals (gespelde woord in afl 6)
Omelet (7)
Telde schapen verkeerd (7)
Niet waar (7)
09 HG HJ (nummerbord auto, 8)
Mol moest overgeven (8)
Nee, popcorn eten (8)
4) Jantien (8)
ellen --> hulpmiddel (9)
john --> prijzengeld gestolen (9)
george --> ellen = mol (9)
ellen --> mol saboteerde met? (9)
jantien --> prijzengeld gestolen (9)
john --> george = mol (9)

pi_3739007
Er zijn twee mensen die geld weggefrommeld kunnen hebben. John miste het en Jantien coordineerde het. George kan het gedaan hebben en Ellen met haar 50 euro, maar die is exit.

George de mol, ik kan het nog steeds niet geloven. En ik maar denken dat ie echt bang was bij het abseilen, was het dus toch fake. Hulde aan George!

vrijdag 5 april 2002 @ 23:27:25 #211
8092 Hoekie
Play ball
pi_3739039
De nummers die ze moesten onthouden in deze aflvering waren achtereenvolgens:

John 857
Jantien 8726
Ellen 930
George 613

Als je op de site kijkt staat daar "Memory...8579308562613"

het nummer 8726 is dus daar 8562 --> erg vreemd

pi_3739068
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 23:27 schreef Hoekie het volgende:
De nummers die ze moesten onthouden in deze aflvering waren achtereenvolgens:

John 857
Jantien 8726
Ellen 930
George 613

Als je op de site kijkt staat daar "Memory...8579308562613"

het nummer 8726 is dus daar 8562 --> erg vreemd

Op die site staan vaker fouten, dus dat zegt niks denk ik.
  vrijdag 5 april 2002 @ 23:31:37 #213
8092 Hoekie
Play ball
pi_3739082
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 23:30 schreef CrazyDaisy85 het volgende:

Op die site staan vaker fouten, dus dat zegt niks denk ik.

thanx, was me nog niet eerder opgevallen
  vrijdag 5 april 2002 @ 23:32:56 #214
3904 Koos Voos
teringhond
pi_3739096
ik begrijp er geen reet van... issut leuk ?
  vrijdag 5 april 2002 @ 23:34:39 #215
8092 Hoekie
Play ball
pi_3739112
Ik vind het echt een supercool programma, ben ook alle afleveringen alles aan het opschrijven zodat ik straks bij de slot aflevering kan zien of m'n theorien kloppen en of ik een hint wel of niet gezien had.
pi_3739124
Ja, zo leuk dat ik nu pas de mol gevangen heb
  vrijdag 5 april 2002 @ 23:37:22 #217
8092 Hoekie
Play ball
pi_3739141
Mijn mol was eerst Prince, maar we weten waar die nu is

Jojo denkt al vanaf afl 2 dat het George is dus ben ik er extra op gaan letten

zaterdag 6 april 2002 @ 00:27:39 #218
1986 Jane
pi_3739538
Toch George! Ja, ik ben nu helemaal overgestapt. Ze ontliepen elkaar al niet veel bij mij, John en George, en John stond tot vanavond nog steeds op 1, maar de wijzer is nu helemaal doorgeslagen naar George w.m.b.! Geweldig!
Al vanaf het begin heb ik gehoopt dat hij zou winnen óf de mol zou blijken te zijn.

Hij maakte halverwege (of zo) het programma ook nog een opmerking waar ik even mijn oren bij spitste:
Het is misschien niet heel opvallend, maar hij zij iets in de trant van 'John is als kandidaat een hele zware tegenstander'. Ik weet niet hoor, maar dat klonk een beetje alsof hij zelf geen kandidaat is.

Ja, die ondervragingsopdracht was wel heel opvallend, niet? Hij sloeg wel erg snel door, terwijl ik hem juist inschat als iemand die zich erg sterk zou kunnen houden. Waarschijnlijk had hij erop gegokt dat als hij iets zou loslaten, de andere 2 de rest van de informatie wel zouden aanvullen. Maar ja, Ellen was erg sterk en John wist Jantien op het laatst toch nog om de tuin te leiden. Errug onmols van John!

Over dat verdwenen geld: Ja, al sinds afl. 2 (geldwagenopdracht) wordt er gespeculeerd dat George geld heeft weggegooid. Op de video lijkt het namelijk dat hij 3 of 4 briefjes krijgt van de kassiere, terwijl hij er maar 1 of 2 inlevert.

Maar er is ook ergens geld verdwenen dat al in de pot zat. We hebben het Angela allemaal horen zeggen na de jeugdfoto/jeugdkwaal opdracht. Maar later zei o.a. Karen in haar exit-interview dat ze niet dacht dat er geld verdwenen was en ook de kandidaten leken zich niet erg druk te maken over de opmerking.
Omdat dit me niet lekker zat, heb ik vorige week alle afleveringen t/m afl. 8 nog eens snel nagekeken en opgeschreven hoeveel met elke opdracht verdiend werd en wat werd opgegeven als bedrag in kas. En wat bleek? Voor de dag van de vliegopdracht en de jeugdfoto-opdracht had er 28.800 Euro in kas moeten zitten. Na de opdracht vraagt Angela aan Harry hoeveel ze 'gisteren' geteld hadden. Harry zegt na wat peinzen '23.800 Euro'. M.a.w., als Harry goed geteld heeft, dan is er inderdaad 5.000 Euro verdwenen.
Wanneer dat gebeurd is weten we echter niet. Het kan op de avond van het zingen gebeurd zijn, maar ook al daarvoor.

Tenslotte dan mijn voorspelling:
George is de mol
John wint
Jantien verliest

pi_3739959
quote:

[..]

Dat slaat misschien op de geldloper-opdracht in de 2e (?) aflevering. Er was toen al een vermoeden dat De Mol geld zou hebben weggemoffeld.

Dat was heel duidelijk te zien ik vertelde het al een hele poos geleden maar toen zei een grapjas : dat kan niet want george was eerder thuis niet dus Hij is de mol.

met het geld in de kroeg dat Harry zat te tellen is sjors gaan dansen en strooide het rond

pi_3739976
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 22:44 schreef jessie het volgende:
Wel leuk dat deze 3 over zijn. Als je Dick, Harry en Ellen had gehad was het maar saai geweest enne het oog wil ook wat he
Vind ik niet Harry was wel erg lachen met zijn droge humor.
Ik vond het jammer dat ie weg moest. van Jantine krijg ik de kriebels of ze moet de mol zijn maar dan freet ik mijn computer op
  zaterdag 6 april 2002 @ 08:37:55 #221
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3740516
weet iemand nog welke 'punten' de drie bij het fake-testen haalden. geeft misschien aan hoe goed ze in testen zijn, weten wie meer kans maakt om te winnen...

en nog ff paranoia: toen het programma gisteren begon (logo/introfilmpje) was er een of ander vaag achtergrond geluid, dat ik niet eerder dacht te horen. heeft iemand dit opgenomen en kan die dat versneld of achteruit spelen? of maak er een .wav van dan kan ik ff spelen

p.s. George is de mol

pi_3740524
George is een slimme knaap die goed kan combineren en observeren, en blijkt (ineens) het slechste geheugen te hebben (kan wel natuurlijk maar toch een tikkie vreemd).
Dit klopt echter als je uitgaat van de volgende gedachte:

Het "stierenspel" is (volgens mij) tot nu toe best 1 van de gevaarlijkste opdrachten (hoogste risico dat er echt wat met je kan gebeuren). De mol echter kan hieral wat op voorbereid zijn geweest (oefenen...) en moet zich dus als "domste" presenteren om dit ook uit te mogen voeren.

Verder is George aardig tijd aan het winnen door zijn optreden (wacht lang met naar de koffer rennen, laat deze nog eens een keer schieten, loopt vervolgens helemaal door naar de overkant en moet dan nog maar weer terug zien te komen...).
Hierdoor natuurlijk grotere kans dat Ellen de cijfers vergeet of dat er net niet genoeg tijd overblijft om alle sloten te openen.

Een echte mol dus !

zaterdag 6 april 2002 @ 10:14:54 #223
8092 Hoekie
Play ball
pi_3740756
quote:
Op zaterdag 06 april 2002 08:53 schreef LOST het volgende:
George is een slimme knaap die goed kan combineren en observeren, en blijkt (ineens) het slechste geheugen te hebben (kan wel natuurlijk maar toch een tikkie vreemd).
Dit klopt echter als je uitgaat van de volgende gedachte:

Het "stierenspel" is (volgens mij) tot nu toe best 1 van de gevaarlijkste opdrachten (hoogste risico dat er echt wat met je kan gebeuren). De mol echter kan hieral wat op voorbereid zijn geweest (oefenen...) en moet zich dus als "domste" presenteren om dit ook uit te mogen voeren.

Verder is George aardig tijd aan het winnen door zijn optreden (wacht lang met naar de koffer rennen, laat deze nog eens een keer schieten, loopt vervolgens helemaal door naar de overkant en moet dan nog maar weer terug zien te komen...).
Hierdoor natuurlijk grotere kans dat Ellen de cijfers vergeet of dat er net niet genoeg tijd overblijft om alle sloten te openen.

Een echte mol dus !

Klinkt aannemelijk Leuke theorie, bevestigt ook mijn idee van George als mol weer
pi_3740832
Ook wel grappig is dat George bij de stierenopdracht een rood t-shirt aanhad, maarja hij pakte wel dat koffertje.

Maar wie de Mol nou is, ik weet het niet meer, mijn eerste Mol was Prince en mijn tweede Mol Ellen, en die zijn er nu allebei uit.

Dan toch maar George denk ik, of toch John, of of ..... Jantien

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_3740962
quote:
Op zaterdag 06 april 2002 10:38 schreef easy-going het volgende:
Ook wel grappig is dat George bij de stierenopdracht een Dan toch maar George denk ik, of toch John, of of ..... Jantien
Ja, ik denk wel dat het in ieder geval één van deze drie is!!
  † In Memoriam † zaterdag 6 april 2002 @ 11:39:42 #226
10849 Hagelslag

pi_3741123
Jantien is in elk geval niet de mol. In het dagboek van de Mol stond: "En denk maar niet dat ik als mol een voorkeursbehandeling krijg". Dat kan volgens mij maar op een ding wijzen, dat of George of John de mol is. Vanaf aflevering 2 denk ik dat John de mol is, en ik denk dat ik daar maar bij blijf. Ook als ik zie dat John continu in de onderste regionen scored als je zijn statistieken bekijkt. Hij hangt altijd ergens onderaan, heeft nooit eens flink wat vragen goed over de Mol, en zit er toch nog steeds in. John, dat is um
Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  zaterdag 6 april 2002 @ 12:08:07 #227
1986 Jane
pi_3741310
Tot de uitzending van gisteren stond John nog nèt boven George op mijn mol-lijstje, maar aangezien Ellen naar alle waarschijnlijkheid gisteren op hem stemde kan hij het volgens mij niet meer zijn.
Bovendien redt hij toch min of meer de ondervragingsopdracht... Stel dat John de mol is, dan had hij die opdracht toch makkelijk om zeep kunnen helpen nadat George al zoveel informatie had doorgegeven? Hij had in ieder geval niet hoeven gaan liegen over wie het geld had en hoeveel het was. George heeft de meest waardevolle informatie losgelaten. Namelijk dat de test over Jantien ging en dat het de vragen van afl. 2 waren. John heeft losgelaten dat hij het rode scherm kreeg. Uit dat laatste had Jantien heel misschien kunnen gokken dat hij het geld bewaarde, maar John weet zo glashard te liegen dat Jantien hem geloofde.

Als Jantien de mol is, dan heeft ze knap geacteerd, maar is ze als mol niet slim bezig geweest. Als mol had ze dan de goede antwoorden natuurlijk al geweten en had daarmee de ondervragingen makkelijker kunnen sturen.
'2.500 Euro maar?, Weet je zeker dat het niet meer is?'
'Jawel, ik zie dat je liegt'
'Waarom bewaart Ellen het geld?'
'Weet je zeker dat je het zelf niet hebt?'
enz, enz...

Over de vragen van de test:
Volgens mij had Ellen er 11 goed, George 9 en John 4 of 5.

pi_3742080
pi_3742088
  zaterdag 6 april 2002 @ 14:08:01 #230
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3742105
george is de mol. kan eigenlijk niet anders meer.
alles wijst in zijn richting. het doorslaan, vertragen bij de stier.
tijdens de estafette had jantien kunnen omslaan, john vast komen zitten, ellen de fout in bij het klimmen, etc.
maar niemand deed dat, er was voldoende tijd over.

en het doorslaan. ellen als mol had toeschietelijker moeten zijn, john niet zo keihard liegen en als jantien de mol was had ze alles geweten en hen met de leugens geconfronteerd.

zaterdag 6 april 2002 @ 18:20:46 #231
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3743950
quote:
Op zaterdag 06 april 2002 14:06 schreef Sanshine het volgende:
[afbeelding]
ehm, Sanshine, mooi plaatje

maar wat moeten we er op zien, behalve de 4 kandidaten?

pi_3744915
quote:

[..]

Er was ook na de "meezing-avond" geld verdwenen uit de pot. De pot werd toen beheerd door Harry die met het geld heeft lopen strooien. Misschien dat de mol toen een paar biljetjes heeft opgeraapt?

Effe terugkomend op die geldloper opdracht, die was in aflevering 3. In aflevering 2 hadden we de denkers- doeners en dromers opdracht, de regatta waterrace en de herken 2 kandidaten uit een stel portugezen.

Een over de meezing avond, volgens Karen (in haar vragenfilmpje van de officiele site) had George met het geld lopen strooien, Harry zat het na te tellen. Maar volgens Karen ontbrak er geen geld, maar ze weet het niet zeker. Maar ik denk toch dat ze 5000 euro missen.

zondag 7 april 2002 @ 11:23:49 #233
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3748958
quote:
Op vrijdag 05 april 2002 14:02 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Wat ik me herinner leek het alsof George zich enorm ingespand had. Maar volgens mij was hij meer van de ene naar de andere kant van de weg aan het zwalken dan dat hij echt meters aan het maken was.

Heen en weer zwalken is ook meters maken en is dus goed de dynamo opladen. Hoe beter die dynamo is opgeladen, hoe langer het duurt voordat de bal valt. Hoe meer moe iedereen is van het hele nacht wachten. De bal viel tegen de ochtend, toch niet echt het meest heldere moment voor een mens, zeker niet omdat ze in ploegen konden slapen. Je slaapt altijd veel te kort, waardoor je concentratie is verslapt. Dit kan zeer zeker een bewuste Mollenstreek zijn geweest van George.
When I rush it hits me
pi_3749711
Ik heb vanacht zowaar eens gedroomd over Wie Is De Mol? En dan in het byzonder over John. Ik zal niet te veel op de details in gaan , maar op een gegeven moment vertelde hij me dat hij de Mol is... Ik weet niet waarom, maar ik ga dus nu maar voor m'n droom. John is de Mol...
pi_3749777
quote:
Op zondag 07 april 2002 11:23 schreef Barb het volgende:

[..]

Heen en weer zwalken is ook meters maken en is dus goed de dynamo opladen. Hoe beter die dynamo is opgeladen, hoe langer het duurt voordat de bal valt. Hoe meer moe iedereen is van het hele nacht wachten. De bal viel tegen de ochtend, toch niet echt het meest heldere moment voor een mens, zeker niet omdat ze in ploegen konden slapen. Je slaapt altijd veel te kort, waardoor je concentratie is verslapt. Dit kan zeer zeker een bewuste Mollenstreek zijn geweest van George.

Hey, jah... je hebt gelijk! Dat aspect van die dynamo die moest worden opgeladen was ik helemaal vergeten! Nahja, in ieder geval meer en meer aanwijzingen die op George duiden.
  zondag 7 april 2002 @ 15:53:05 #236
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3750450
Ik zit vanaf het begin al te denken aan de uitspraak van Angela, dat de Mol zo onopvallend was en dat zelfs leden van de productie die het niet wisten, zeer verbaasd waren over deze Mol. Met dat gegeven heb ik steeds George in mijn achterhoofd gehad.

Maar ondertussen is George helemaal niet meer zo onopvallend en als je al zijn acties eens bekijkt, zie je dat het best logisch is dat hij de Mol kan zijn. Waardoor de uitspraak van Angela weer wegvalt. Ergo: George is niet de Mol?

Kijk ik dan naar John en Jantien, dan vind ik het al een stuk moeilijker worden. Heeft iemand op een rijtje staan welke opdrachten zijn gelukt en mislukt, waar zij bij aanwezig waren en dus eventueel de hand in gehad hebben?

When I rush it hits me
pi_3751317
quote:
Op zondag 07 april 2002 15:53 schreef Barb het volgende:
Ik zit vanaf het begin al te denken aan de uitspraak van Angela, dat de Mol zo onopvallend was en dat zelfs leden van de productie die het niet wisten, zeer verbaasd waren over deze Mol. Met dat gegeven heb ik steeds George in mijn achterhoofd gehad.

Maar ondertussen is George helemaal niet meer zo onopvallend en als je al zijn acties eens bekijkt, zie je dat het best logisch is dat hij de Mol kan zijn. Waardoor de uitspraak van Angela weer wegvalt. Ergo: George is niet de Mol?

Kijk ik dan naar John en Jantien, dan vind ik het al een stuk moeilijker worden. Heeft iemand op een rijtje staan welke opdrachten zijn gelukt en mislukt, waar zij bij aanwezig waren en dus eventueel de hand in gehad hebben?

Leden van de produktie kijken denk ik op een heel andere manier naar de kandidaten dan de TV-kijkers. George is ook voor zijn mede-kandidaten nooit echt DE MOL geweest. Kan me voorstellen dat de leden van het produktieteam hem dan ook niet echt in beeld hadden. John is in de laatste uitzending volgens mij de eerste die hem bij de test in zijn hoofd had. Jantien is vanaf het begin wel steeds een belangrijke verdachte geweest.
pi_3754736
Ellen eruit! Tjeez ik ben helemaal in shock!
  zondag 7 april 2002 @ 23:11:21 #239
1986 Jane
pi_3755396
quote:
Op zondag 07 april 2002 15:53 schreef Barb het volgende:
Toevallig had ik dus i.v.m. het verdwenen geld vorige week alle afleveringen t/m afl. 8 versneld nagekeken en daarvan wat aantekeningen gemaakt.

Aflevering 1
Abseilen: Jantien en George gaan op z'n Amerikaans, hetgeen 1000 Euro p.p. oplevert. John gaat Australisch, goed voor 2000 E.
Totaal 34.000 in kas.
Portvatenopdracht: Opdracht mislukt en dat betekent -10.000 E. in de pot. Jantien en George zitten in hetzelfde groepje. John in een andere.
Totaal 24.000 in kas.

Aflevering 2
Denkers/Doeners/Dromers: George en Jantien zitten bij de denkers. Jantien herkent het gebouw (waterzuivering?) langs de treinrails. George overtuigt de anderen dan er een koptelefoon gekocht moet worden, terwijl dit een gitaar/snaren moest zijn. Herkent (ik dacht daarna) wel het gebouw van het plaatje. John zit bij de doeners. De opdracht mislukt en daarmee verliezen ze 5.000 E.
Totaal 19.000 in kas.
Regatta: John legt met Ellen 250 m. af op de waterfiets. Ellen beschuldigt hem er achteraf van zich niet ingezet te hebben. John zegt dat hij alles gegeven heeft. George legt 1400 m. af op de waterskies en Jantien vaart 50 m. achteruit in haar zeilbootje. Uiteindelijk winnen ze 3.500 Euro voor de pot.
Totaal 22.500 in kas.
Wijnplukken/stampen: John herkent Karen bij het wijnstampen. George denkt dat het Karen is bij het plukken, maar Prince is er van overtuigd dat het Kerstin is dus dit deel van de opdracht slaagt ook. Winst: 5.000 E.
Totaal 27.500 in kas.

Aflevering 3
Geldwagenopdracht: Jantien is samen met Dick aangewezen om de anderen te sturen. Zij onderhoudt het contact via de telefoon. John haalt geen geld op omdat hij als een kip zonder kop alle winkels afrent, i.p.v. te wachten om te zien waar de bestuurder heen loopt. George haalt 1.000 Euro op, maar in beeld lijkt het alsof hij meer biljetten van de kassiere ontvangt dan hij later inlevert bij Dick. Er wordt 2.300 E. gewonnen.
Totaal 29.800 in kas.
Fietsen: George zit in het groepje van Prince dat het eerste bovenkomt. Hij lijkt echter niet goed vooruit te komen. John en Jantien zitten in het andere groepje. John ligt gelijk achter bij Prince en wil wel heel snel wisselen voor zo'n jonge vent. Opdracht mislukt en de groep verliest 5.000 Euro.
Totaal 24.800 in kas.
Bal vangen: Kerstin vangt uiteindelijk de bal en wint zo 5.000 E. George reageert verontwaardigd als Harry de vraag stelt of ze de bal wel willen vangen.
Totaal 29.800 in kas.

Aflevering 4
Driehoeksopdracht: George wordt gestuurd door Kerstin, John door Karen en Jantien stuurt Prince. John en Prince gaan na samenkomst allebei naar dezelfde plek om de telefoon te zoeken. George zoekt alleen op een andere plek want 'Hij vertrouwde ze voor geen meter'. Mislukt: 0 E.
Totaal 29.800 in kas.
Bagageopdracht: 3.000 E. gewonnen
Totaal 32.800 in kas.
Parallellen: George en Jantien komen beiden aan de overkant. George moet wel even stoppen tussendoor, maar het gaat toch vrij soepel. John overtuigt Prince dat er maar 5 aan de overkant zullen komen, waardoor ze 4.000 E. mislopen. Winst: 6.000 E.
Totaal 38.800 in kas.

Aflevering 5
Paintball: John laat zich wel heel makkelijk neerschieten door Ellen, terwijl hij voorspeld had dat hij zelf ging winnen. 10.000 Euro verloren.
Totaal 28.800 in kas.
Zangopdracht: Vooral Jantien lijkt erg haar best te doen, maar ook George draagt zijn steentje bij. 5.000 Euro gewonnen.
Totaal 33.800 in kas.
Ontvoering: George en John zitten in het groepje dat de sleutel vind. John lijkt echter informatie die hij van Angela aan de telefoon kreeg niet goed te hebben doorgegeven. Uit de beelden blijkt wel dat hij de hoorn eerst aan Jantien wilde geven, maar die gebaart dat hij het maar moet doen. Jantien's groepje vindt de sleutel niet. Opdracht mislukt: -5.000 Euro
Totaal 28.800 in kas.

Aflevering 6
Rondleiding: John en Jantien zitten in het groepje dat wordt rondgeleid. Jantien schrijft informatie op. John observeert het geheel. Jantien is actief bij het doorvertellen aan George en Harry. George moet 5 vragen beantwoorden. Als hij dat slechter doet dan Harry (die voor hem geweest is) dan wint de groep 5.000 Euro. Doet hij het net zo goed dan winnen ze niks en als hij het beter doet verliezen ze 5.000 E. Hij doet het net zo goed, dus niks gewonnen/niks verloren.
Totaal 28.800 in kas.
Vliegen: John en Jantien zien beiden maar 1 letter. Op de beelden lijkt het dat Prince de missende 'W' gemist heeft, maar in het filmpje waarin hij vragen van kijkers beantwoordt, zegt hij zeker te weten dat hij de letter niet gemist heeft. Hij vond het vliegen niet eng en hij wist van tevoren al wat het woord moest worden, dus waarom zou hij de letter gemist hebben? Winst: 10.000 Euro.
Totaal 38.800 in kas.
Jeugdfoto's/jeugdkwalen: George zegt dat hij al naar de foto van John had staan kijken, maar herkent hem niet. Als Karen zegt te twijfelen, zegt hij heel resoluut 'Ik niet!', terwijl zij gelijk heeft. Opdracht slaagt (tenauwernood): 7.500 Euro.
Totaal 46.300 in kas.

Aflevering 7
Schapen: John en Jantien hanteren een hele vreemde werkwijze. Opdracht mislukt: -10.000 Euro
Totaal 36.300 in kas.
Terras:George laat geen gedicht voor hem schrijven (en dat als kunstenaar!), dus Ellen's voorspelling komt niet uit. Daarna voorspelt hij dat Harry het meisje wel geld voor de taxi zal lenen, maar dat doet Harry niet. Niks gewonnen/niks verloren.
Totaal 36.300 in kas.
Uitspraken/familieopdracht: John kiest de goede uitspraak. George en Jantien moeten geld betalen om hun familie/vrienden te zien. Mislukt: -12.000 E.
Totaal 24.300 in kas.

Aflevering 8
Koffertjes: John en Jantien kiezen allebei de 5 goede antwoorden en zorgen daarbij dat beiden niks hebben. George wint het telefoongesprek met de mol! Opdracht mislukt, maar Harry weet het geld alsnog binnen te slepen. 5.000 Euro.
Totaal 29.300 in kas.
Geblindeerde bus: Jantien beschikt over erg weinig richtingsgevoel, wordt misselijk en zorgt er zo voor dat ze op een steenworp afstand van de finish stoppen. Niks gewonnen/niks verloren.
Totaal 29.300 in kas.
Boom omhakken: John overtuigt George dat de boom nooit in het +10.000 vak kan vallen, terwijl dat naast het +5.000 vak ligt. Uiteindelijk valt de boom nog net in het +5.000 vak, maar vlak bij het -10.000 vak.
Totaal 34.300 in kas.

Aflevering 9
Estafette: John en Jantien onthouden zonder problemen hun nummers en leggen hun traject snel af, zodat er ruim tijd over is op het moment dat George zijn deel kan beginnen. George laat echter het koffertje een keer vallen en doet er vrij lang over om het te pakken. Later haalt hij nummers door elkaar, waardoor het koffertje nog maar net binnen de tijd opengaat. Winst: 10.000 Euro
Totaal 44.300 in kas.
Ondervraging: Jantien doet haar best, maar lijkt bij de ondervraging niet meer te weten dan ze zelf gezien heeft. John vertelt dat ze een test hebben gedaan en dat hij het rode scherm kreeg. Later liegt hij wel over het bedrag en de bewaarder van het geld, zodat Jantien op het verkeerde been wordt gezet. George geeft de meest belangrijke informatie prijs: Dat ze bij de test in het hoofd van Jantien moesten kruipen en dat het de test van aflevering 2 was. Winst: 10.000 Euro.
Totaal 54.800 in kas.

Nog even over dat verdwenen geld:
Na de jeugdfoto-opdracht zegt Angela: 'Als het goed is zit er nu 46.300 in de pot.
Harry: 'Zou kunnen...'
A.: 'Jullie hebben het gisteren geteld!'
H.: 'Ja, maar dat ben ik weer vergeten. Wat was het....?
23.800, dat was het. (!)
A.: 'Dus jullie zijn 5.000 kwijt?'
H.: 'Ja, die zijn we toen toch verloren....? Ik weet het niet meer, in de kroeg is ermee gestrooid'

Kortom, voor of na de rondleiding hebben ze het geld geteld. Er had toen 28.800 in kas moeten zitten, maar Harry heeft het over 23.800. Conclusie is dus dat Harry verkeerd geteld heeft OF er 5.000 verdwenen is. Wanneer dat gebeurd is weten we niet, want dat kan op elk moment gebeurd zijn. Bij de zangopdracht, maar ook al daarvoor. Ze hebben het waarschijnlijk zelf niet door, omdat ze de tel kwijt zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 07-04-2002 23:20]

† In Memoriam † maandag 8 april 2002 @ 00:54:09 #240
10849 Hagelslag

pi_3756499
Ik las een aardige theorie op http://www.wieisdemol.com die er op zou kunnen wijzen dat George de mol is:

857 8726 930 613

Als je nu de eerste 2 cijfers bij elkaar optelt, dan krijg je
8+5=13=M
8+7=15=O
9+3=12=L
6+1=7=G

Deze tekst is (c) 2001 en (c) 2002 by Hagelslag.[br]
  maandag 8 april 2002 @ 08:54:16 #241
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_3757351
* Jojogirl gaat voor George als de Mol, John als de Winnaar en Jantien als de Verliezer.

George is vanaf het begin al mijn Mol en ook in deze aflevering heeft niets me daar vanaf kunnen brengen. In het code-spel kon hij weinig doen doordat hij zijn deel van de opdracht voor de ogen van de anderen moest uitvoeren, al had ie het best sneller gekund volgensmij.
De manier waarop hij doorsloeg in het ondervragingsspel vond ik heel vreemd en onnatuurlijk.

John gaat winnen omdat hij nu George als Mol begint te zien.

maandag 8 april 2002 @ 10:35:21 #242
1986 Jane
pi_3758156
* Jane is het helemaal met Jojogirl eens!
  maandag 8 april 2002 @ 11:19:50 #243
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_3758455
Ik wil heel graag dat ik het vanaf het begin bij het rechte eind heb (dat John de mol is). Maar ik vind George nu zooo verdacht!!! Nou, ik blijf bij John als mol, maar is hij het niet, dan wint hij het geld wel
  maandag 8 april 2002 @ 11:22:52 #244
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3758474
Thx voor de samenvatting Jane
Ik moet zeggen dat ik er niet echt iets wijzer van word Allemaal hebben ze wel goed gedaan en ook weer dingen verprutst. Moeilijk hoor.

Toch blijf ik maar bij George. En als hij de Mol niet is, dan moet ie maar de winnaar zijn hoor! Het is in ieder geval de leukste kandidaat.

When I rush it hits me
  maandag 8 april 2002 @ 11:27:08 #245
16976 Fling
Fan o' man
pi_3758498
Ik heb de uitzending gemist vrijdag, hier baal ik echt enorm van
Uit wat ik hier lees, ben ik echter nog steeds overtuigd van mijn mol George.

P.S. Barb, Nice was móóói!

pi_3760033
Ik bedacht me net ineens dat de Mol bij het kofferspel natuurlijk op de hoogte was van de ingevulde kaartjes van de deelnemers.

Jantien -> 5 vragen
Harry -> lege koffer
George -> belminuten met de mol
John -> 5 vragen

Wat zou jij doen als jij de mol was en je wist wat de anderen hadden ingevuld?

Ik zou iets nemen dat een ander ook had, zodat die persoon niets meer aan zijn/haar koffer had en je ook nog eens Ellen om de tuin zou leiden en de vrijstelling door haar neus kan boren, want die gaat er van uit dat iedereen wat anders neemt.

Harry was al buiten spel gezet, want die gaat voor de lege koffer. Dan is het natuurlijk dom om de lege koffer te nemen, want daar heb je als mol niets aan.

Als John de mol zou zijn, dan moet hij kiezen tussen Jantien een hak zetten of George een hak zetten. Ik denk dat ik voor Jantien zou gaan. Met 5 goede antwoorden kom je veel verder, dan een telefoongesprek met jezelf (als mol), want dat telefoongesprek kun je precies naar je eigen hand zetten en zo veel vertellen als je wilt of de kandidaat op het verkeerde spoor zetten. 5 goede antwoorden richten daarintegen veel meer schade aan voor de mol...

Dit verhaal kan ook opgaan voor Jantien, als zei de mol zou zijn.

Als George de mol zou zijn... dan wist hij dat John en Jantien hetzelfde hadden gekozen en dat die dus niets zouden krijgen. Hij wist dat Harry de lege koffer had gekozen. Dus dan kon hij ongestraft de belminuten nemen, zodat je de andere kandidaten nog meer kan verwarren en jaloers kan maken, zoals door niets te vertellen over het gesprek.

Maar het lijkt me aannemelijker dat de mol in dit geval de opdracht heeft gesaboteerd door iets te nemen dat een ander ook al had genomen. Jantien of John dus.

pi_3761337
Ik snap nog steeds niet dat Ellen eruit is. En dat de aflevering voor de finale! Nou wordt het gewoon giswerk. George valt voor mij af, als hij de mol was is dat een veel te groot risico voor de AVRO (tenzij dat dat knullige allemaal geacteerd is natuurlijk). Na deze aflevering is Jantien definitief afgevallen: echt geen mol. En ja, dan blijft John over he! Hij heeft veel Mollige dingen gedaan en je moet toch een mol hebben he. Ik ben wel benieuwd naar alle molacties, volgende week vrijdag....
  maandag 8 april 2002 @ 15:10:59 #248
4177 Jojogirl
pi_3761356
Hoezo lijkt George als mol je een veel te groot risico Tom_tom?
pi_3761617
Nou als je kijkt naar de vorige 2 mollen, Deborah en Nico. Dat waren allebei rustige, onopvallende persoontjes. Ze mengen zich niet teveel in de groep, namen niet de leiding en deden lekker rustig. Nu heb je John Jantien en George. Alledrie redelijk opvallende mensen. Jantien is een gezellig moedertje, John is een stoere bink en George een beetje het lawaaierige jongetje uit de klas. Alledrie hebben ze een belangrijke functie binnen de groep. Vorig jaar had je Yvonne, Sigrid en Nico. Yvonne was heel erg opvallend, Sigrid minder en Nico nog minder. De eerste Molserie had je Deborah, Petra en Robin. Ook daar was Deborah weer de rustigste van (niet dat Petra zo'n uit het oog springende wildebras was, maar goed). En als ik het zo bekijk is John gewoon de beste mol van die drie. Als mol ga je je niet ontfermen over de groep, toch? En wat George betreft, mijn gevoel zegt dat hij het niet is. Nou wil dat ook helemaal niets zeggen, maar toch. Ik moet me ergens op baseren. Ik zal wel weer rustig aan doen, want ik heb al vanaf week 1 geroepen dat Ellen de mol is, met 2x Kerstin erbij, maar dat was dus ook helemaal fout.
  maandag 8 april 2002 @ 15:32:28 #250
4177 Jojogirl
pi_3761749
Ik begrijp wel dat je George geen logische keuze van de makers vindt als Mol, maar ik snapte het 'risico' niet zo. (nog niet eik)

* Jojogirl heeft het idee dat dat warrige van George erg gespeeld/overdreven is.

Jantien vind ik trouwens echt te warrig om Mol te zijn (maargoed, misschien is dat ook juist wel gespeeld).

John zou kunnen, maar ik heb hem toch wel erg vaak goed zien meewerken.

* Jojogirl blijft bij George als Mol.

pi_3762266
Ik blijf voorlopig ook bij John. Vorig jaar dachten veel mensen dat Sigrid de mol zou zijn, en toen bleek ze het niet te zijn, maar Nico (waar ik trouwens 1 dag voor de finale achter kwam via de Mol-website, en waar ik nu nog steeds trots op ben )

Nu denken veel mensen dat George de mol is, maar dat is voor mij te voor de hand liggend.

Dus waarschijnlijk is Jantien de Mol.

maandag 8 april 2002 @ 16:45:16 #252
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_3762967
quote:
Op maandag 08 april 2002 16:01 schreef CJ het volgende:
Ik blijf voorlopig ook bij John. Vorig jaar dachten veel mensen dat Sigrid de mol zou zijn, en toen bleek ze het niet te zijn, maar Nico (waar ik trouwens 1 dag voor de finale achter kwam via de Mol-website, en waar ik nu nog steeds trots op ben )

Nu denken veel mensen dat George de mol is, maar dat is voor mij te voor de hand liggend.

Dus waarschijnlijk is Jantien de Mol.

maar voor wie is het te opvallend?
voor de deelnemers niet. george komt nu pas naar voren als een mol voor de andere deelnemers.
pi_3763109
quote:
Op maandag 08 april 2002 16:45 schreef evert het volgende:

[..]

maar voor wie is het te opvallend?
voor de deelnemers niet. george komt nu pas naar voren als een mol voor de andere deelnemers.

Het is voor de kijker te opvallend. Een programma als De Mol is natuurlijk door en door ge-edit, geplakt, gepaste etc. En het is natuurlijk vooral voor de mensen thuis gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat de Avro nu allerlei dingen in elkaar edit, zodat het lijkt alsof George de mol is. Dat komt de spanning ten goede, want het is natuurlijk niet leuk als mensen al de aflevering er voor door hebben wie de mol is.

Voor vele kijkers is George nu gewoon de mol. En de Avro heeft de mensen dan precies waar zij ze wil hebben, namelijk op het verkeerde spoor.

Wat de deelnemers denken, is dus helemaal niet van belang.

maandag 8 april 2002 @ 17:01:35 #254
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_3763208
quote:
Op maandag 08 april 2002 16:01 schreef CJ het volgende:
...maar Nico (waar ik trouwens 1 dag voor de finale achter kwam via de Mol-website, en waar ik nu nog steeds trots op ben )
ow ja! hoe ging dat ook al weer?
pi_3764062
quote:
Op maandag 08 april 2002 16:55 schreef CJ het volgende:

[..]

Voor vele kijkers is George nu gewoon de mol. En de Avro heeft de mensen dan precies waar zij ze wil hebben, namelijk op het verkeerde spoor.

Dat weet ik allemaal niet: de aflevering daarvoor lieten ze allemaal dingen zien waaruit bleek dat George juist niet de mol was (zoals de "spontane" reactie op Jantien toen ze, naar George's telefoontje met de mol, aan hem vroeg of hij met zichzelf gebeld had en zijn fanatieke boomhakken)

Ik geloof al vanaf de eerste aflevering dat George de mol is en hoop steeds harder dat het klopt. Maar ergens denk ik wel dat John een betere (stabielere) mol is en dat de kans groter is dat de AVRO hem als mol heeft gekozen.

pi_3764066
Ssssssssssssssssssss........
pi_3764070
lotje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')