quote:Friet is een gerecht van gefrituurde aardappelreepjes.
Het is bekend onder diverse benamingen die in verschillende delen van het Nederlandse taalgebied gebruikelijk zijn. In de drie zuidelijke provincies van Nederland spreekt men van friet en in Vlaanderen wordt meestal van frieten, frietjes of fritten gesproken, terwijl in de rest van Nederland men het meestal over patat heeft.
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:12 schreef stamppot het volgende:
het vet in zo'n kleine frituurpan koelt veel te snel af.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:21 schreef fransbreda het volgende:
Omdat je dan eerst naar huis loopt met die zak en hij dan slap en ranzig word.
ja dat staat er tochquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:07 schreef Posdnous het volgende: -edit- het is trouwens friet. ipv patat.
ja precies. dus al die mensen die altijd lullen over verse vet..quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 18:41 schreef Wooldoor het volgende:
Vooral patat dat in net nieuw vet is gefrituurd smaakt vaak nergens naar en is zo bleek als het maar kan.
Je weet niet hoe het moet zeker.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:54 schreef Apfelsaft het volgende:
Ik vind ook de patat uit de snackbar veel lekkerder... Sterker nog, thuis eet ik nooit patat.
Ik weet heel goed hoe ik patat moet eten.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:56 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Je weet niet hoe het moet zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |