abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62444001
quote:
Johan Derksen wordt met de dood bedreigd
16/10/2008 18:05

Bij de politie Midden-Brabant in Tilburg is een melding binnengekomen, dat hoofdredacteur Johan Derksen van Voetbal International neergeschoten wordt indien hij zich bij de wedstrijd Willem II-Feyenoord vertoont.

De melding kwam van een man die zich Feyenoord-supporter noemde. De politie heeft Derksen woensdagmiddag op de hoogte gebracht van dit dreigement. In overleg met de politie zal Derksen de wedstrijd niet bezoeken, maar de Tilburgse politie stelt wel een onderzoek in.

Zowel de politie als Derksen neemt het dreigement uitermate serieus, al is de hoofdredacteur al meerder keren bedreigd. Hij genoot al eens politiebescherming tegen een sponsor van RKC Waalwijk en tegen supporters van ADO Den Haag.

Voor RTL analyseerde hij enige tijd Eredivisie-wedstrijden in gezelschap van bodyguards en ook op het Mediapark in Hilversum werd hij een half jaar door bodyguards beschermd.
Wat heeft Derksen zo verkeerd gedaan dat die al een half jaar met bodyguards moet rondlopen?

http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)etDeDoodBedreigd.htm
pi_62444571
trieste zaak!! Ik mag die man wel, met zijn droge opmerkingen maargoed dat terzijde..
Enorm triest, en zeker goede zaak dat ze het wel serieus nemen.. ik hoop dat ze die gast wel snel vinden !
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_62444784
Je bent laat, er is al 'n topic over dus:

IB4TL

[edit] ik zie nu pas dat 't in NWS is en 't andere topic in VBL: Johan Derksen wordt met de dood bedreigd
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_62446227
Feyenoord

Voetbal is oorlog
pi_62450911
Ik vraag me vooral af waarom deze man tot zijn daad is gekomen. Johan Derksen heeft zich de laatste tijd regelmatig niet al te mild over Feyenoord uitgelaten en gezegd dat het voetbal niet om aan te zien is. Kijk even naar de ranglijst: Feyenoord staat troosteloos 14e met vier punten uit 5 wedstrijden. Je kunt Derksen toch niet verwijten dat hij zijn functie van voetbalanalist correct uitvoert? Wat moet hij dan? Zeggen dat Feyenoord oogstrelend speelt?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 05:25:57 #6
225540 Pugg
Friends forever
pi_62451021
Je bedreigt iemand niet.
pi_62451023
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 03:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vraag me vooral af waarom deze man tot zijn daad is gekomen. Johan Derksen heeft zich de laatste tijd regelmatig niet al te mild over Feyenoord uitgelaten en gezegd dat het voetbal niet om aan te zien is. Kijk even naar de ranglijst: Feyenoord staat troosteloos 14e met vier punten uit 5 wedstrijden. Je kunt Derksen toch niet verwijten dat hij zijn functie van voetbalanalist correct uitvoert? Wat moet hij dan? Zeggen dat Feyenoord oogstrelend speelt?
Volgens mij gaat het meer over zijn kritiek op de rellen bij Nancy.
pi_62451031
Interesseert me geen fuck wat ze met hem doen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_62451038
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 05:52 schreef Beach het volgende:
Interesseert me geen fuck wat ze met hem doen.
Stoer
pi_62451064
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 06:07 schreef Resco het volgende:

[..]

Stoer
Ja he
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:22:28 #11
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62451228
Mjah, het mag niet en netjes is anders.

Daar staat tegenover dat een toch vrij onbenullig persoon (en niet te vergeten, een voetballer van lik m'n naad) diverse podia heeft vanwaar hij soms behoorlijk de plank mis slaat.

Hoewel dit dan weer een tikkeltje overdreven is, verdient Derksen niet direct het grootste medelijden wat mij betreft.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:47:38 #12
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62451357
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 07:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
Mjah, het mag niet en netjes is anders.

Daar staat tegenover dat een toch vrij onbenullig persoon (en niet te vergeten, een voetballer van lik m'n naad) diverse podia heeft vanwaar hij soms behoorlijk de plank mis slaat.

Hoewel dit dan weer een tikkeltje overdreven is, verdient Derksen niet direct het grootste medelijden wat mij betreft.
Eens.
"Probleem" van Derksen is dat'ie alles maar gewoon ongenuanceerd (en soms ook nog eens zonder iets te checken) de wereld in brengt en zich gedraagt alsof'ie de wijsheid in pacht heeft.. Dat stuit op weerstand, niet dat'ie daardoor bedreigd/ neergeschoten moet worden maar het is een, jammer genoeg, logisch gevolg.
pi_62451402
Dit is natuurlijk een beetje achterlijk om over 'voetbal' je zover te laten drijven dat je zoiets gaat roepen maar eerlijk is eerlijk, als je dan toch iemand echt dood wil dan vind ik die Derksen helemaal nog niet zo een slechte keuze.
pi_62454377
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 05:28 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het meer over zijn kritiek op de rellen bij Nancy.
Dat is wel iets waar je gewoon kritiek op mag hebben lijkt me.

Maar heeft die het alleen bij Feyenoordfans verbruid of ook bij andere clubs?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:41:11 #15
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62454473
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:37 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Dat is wel iets waar je gewoon kritiek op mag hebben lijkt me.

Maar heeft die het alleen bij Feyenoordfans verbruid of ook bij andere clubs?
Bij zo'n beetje iedere club zitten wel supporters die z'n bloed kunnen drinken
pi_62456881
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Bij zo'n beetje iedere club zitten wel supporters die z'n bloed kunnen drinken

Wat overigens heel veel zegt over die zogenaamde supporters
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:37:29 #17
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62457279
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:20 schreef kriele het volgende:

[..]

Mwah. De manier waarop hij dingen over clubs of spelers zegt is vaak, op z'n minst, provocerend te noemen.
Kan er wel bij voorstellen dat er supporters zijn die daardoor z'n bloed kunnen drinken, dat ze een stap te ver gaan door middel van bedreigingen is een ander verhaal.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:44:55 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62457442
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:20 schreef kriele het volgende:

[..]

Oh ja, wat dan?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62457815
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:44 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Oh ja, wat dan?

Niks aan de hand zolang je ze naar de mond praat, maar owee als je eens met wat kritiek komt op de club of op de supporters zelf! Dan heb ik het niet over de doorsnee supporter, maar over de harde kernen. Het gaat toch allemaal nergens over?
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:59:21 #20
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62457864
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:57 schreef kriele het volgende:

[..]

Niks aan de hand zolang je ze naar de mond praat, maar owee als je eens met wat kritiek komt op de club of op de supporters zelf! Dan heb ik het niet over de doorsnee supporter, maar over de harde kernen. Het gaat toch allemaal nergens over?
Kritiek is iets anders als ongenuanceerd maar wat de lucht in brallen
pi_62457901
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Keltie het volgende:

[..]

Oke, waar doel je dan precies op?
pi_62458054
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 12:59 schreef Keltie het volgende:

[..]

Zelfs dan nog is het niet normaal om iemand met de dood te dreigen. Je hoeft niet naar Derksen te luisteren.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:06:32 #23
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62458057
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:00 schreef kriele het volgende:

[..]

Oke, waar doel je dan precies op?
Op de maniertjes waarop Derksen nogal eens iets op TV verkondigd.
Laat ik m'n eigen clubje nemen. 2 Weken terug, meen ik, begon hij over de Talent Pools van Feijenoord. Iedereen weet wel dat Talent Pool 2 en 3 minder zijn dan 1 maar als meneer dat op TV verkondigd dan blijkt hij niet eens de gasten te kennen die erin zit. Tjah, dan ken je ook niet zeggen dat het talentloos is
Dit is even 1 voorbeeldje wat nu even in mij op komt.

Maargoed, zo vind ik hem ook een draaikont eerste klas want op het ene moment is Van Den Herik iemand die plaats moet maken en deugd er niets van, is'ie weg dan is het ook niet goed want "het gepeupel op de tribunes heeft de redder van Feijenoord onjuist behandeld"
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:08:30 #24
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_62458122
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:06 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Zelfs dan nog is het niet normaal om iemand met de dood te dreigen. Je hoeft niet naar Derksen te luisteren.
Verder kijken dan je neus lang is, paar posts terug laat ik mijn afkeur met betrekking tot de bedreiging al zien.
Maargoed, "je hoeft niet naar Derksen te luisteren"? Dat valt tegen als voetballiefhebber
pi_62458182
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 13:08 schreef Keltie het volgende:

[..]

Verder kijken dan je neus lang is, paar posts terug laat ik mijn afkeur met betrekking tot de bedreiging al zien.
Maargoed, "je hoeft niet naar Derksen te luisteren"? Dat valt tegen als voetballiefhebber
Ja die heb ik wel gezien. Ik verduidelijk mijn mening alleen maar even.
Hoezo is het moeilijk om niet naar Derksen te luisteren? Je kunt de TV uitzetten, de VI selectief lezen. Die man is prima te negeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')