abonnement Unibet Coolblue
pi_62442780
Ik heb mij vandaag aangemeld voor de jaarlijkse algemene vergadering van aandeelhouders. Ik bezit aandelen van Fortis Obam N.V. en het lijkt mij wel interessant om eens een kijkje te nemen.
Heeft iemand ervaring in het bijwonen van aandeelhoudersvergaderingen, hoe gaat dit in z'n werk?
-weg, zie banmeldtopic-
pi_62443410
Ervaring heb ik er niet mee. Maar ik heb toevallig wel onlangs in een zeer gerenommeerde Duitse krant een nuttig artikel hierover gevonden:

http://www.zeit.de/campus/2008/03/studenten-aktien

De belangrijkste stukjes vertaald:

"Waarom investeren studenten niet op de beurs?

[Je] begrijpt meteen dat het hier om iets heel belangrijks gaat: om het eten. En wel het eten dat je als aandeelhouder uitgeserveerd voorgeschoteld krijgt. Wanneer je naar de jaarvergadering van een bedrijf gaat, om precies te zijn. Beleggers noemen dat de 'natuurlijke dividend'.

Het kapitalisme leeft ervan dat iedereen een stuk van de koek wil hebben. Nergens is dat zo gemakkelijk als op de jaarvergadering. Met slechts één aandeel mag je er tenslotte bij zijn.

[Tenslotte] kan je op een jaarvergadering ook nog wat voor de universiteit doen.

Al met één aandeel heb je hetzelfde recht als met duizend aandelen. Je mag de managers vervelende vragen stellen. Je mag echter ook gewoon een kleine rede afsteken. Een soort ad-hoc lezing en niemand mag je daarin hinderen. Als aandeelhouder ben je immers mede-eigenaar van de zaak. En waar anders heb je de kans om voor een groot publiek te oefenen voor de volgende werkgroep-presentatie?"
pi_62731858
Geen ervaring maar wel zin in!
pi_62731877
Is er ook een Dresscode?

En dan plak ik die sticker met "Kia rijdt een klasse rijker" weer op mijn wagen! (oude bak van 11 jaar oud)
pi_62736640
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:09 schreef HPoi het volgende:
Is er ook een Dresscode?

En dan plak ik die sticker met "Kia rijdt een klasse rijker" weer op mijn wagen! (oude bak van 11 jaar oud)
Nee. maar wil je serieus genomen worden moet je net gekleed zijn. En dan heb ik het niet over een spijkerbroek met een overhemd.
Ga een kijken op http://www.dagvandebelegger.nl/
Eind deze maand. Als. Soort van 10x sensationeler dan een aandeelhoudersvergadering. Ik kan je verzekeren dat het leuk is. En op foto's zie je hoe iedereen erbij loopt.
hoe oud ben je al sik ht vragen mag?
live's a game...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')