abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62438849

Kriebel op vrijdag 17 oktober

Onze Abessijn van bijna 13. Geboren in februari 1996. Ik kom net van de dierenarts en ze heeft met grote waarschijnlijkheid leverkanker en zal het niet lang meer maken. Ze krijgt nog even een soort prednison maar dat is misschien vooral om ons aan de idee te laten wennen.

Ze is van 5, 2 kilo in 2006 via 4,2 kilo afgelopen juni afgevallen naar 2.9 kilo nu. Ons lieve dikkerdje is erg slank, in tegenstelling tot haar baasje. Maar dat blijkt dus te komen door kanker, waar ik al bang voor was. Ze heeft vocht in haar buik en de lever is erg klein.

In ons gezin van 2 mannen, 2 katten en een poes is Kriebel de enige vrouw maar misschien wel de felste van ons 5-en. Ze heeft een ongelooflijk jagersinstinct, is altijd de hort op al is ze ook best graag thuis.

We laten haar natuurlijk geen pijn lijden dus het zou best snel kunnen gaan. Ik heb weinig verstand van stervensbegeleiding. Iemand nog tips? Ik heb nu een mandje voor haar gemaakt en voor de kachel gezet. Ze gaat niet echt lekker liggen maar zit eigenlijk de hele tijd een beetje zo en soezelt dan wat weg.

[ Bericht 6% gewijzigd door SCH op 18-10-2008 11:17:57 ]
pi_62439147
Wat verdrietig

Meestal zijn speciale fratsen niet echt welkom. Ik probeerde te zorgen voor een warm plekje en heb wel eens een kleedje ergens neergelegd omdat ze om de een of andere reden steeds dáár op de vloer ging liggen met dr oude botten. Verder rust, als je meubels gaat verplaatsen ofzo gaan ze misschien stressen. Voor anti-vermageren haalde ik extra lekkere hapjes (vers vlees / vis). Maar vaak zijn ze aan het wegzakken en denk ik dat het meer voor mezelf was dan voor t beestje in kwestie.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 17:37:11 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62439415
Oh, dat is heel verdrietig nieuws, SCH. Veel sterkte gewenst.

Ik heb dit twee keer meegemaakt en ik vond het twee keer een zware last om te bepalen wanneer het écht het einde moest zijn. Maar beide keren is het moment gekomen en wist ik dat het moest en kon ik er vrede mee hebben.

Vertrouw er maar op dat je zult aanvoelen wanneer het voorbij moet zijn. Probeer tot die tijd nog te genieten van dat ze er nog is.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 19:29:14 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62441976
Heel veel sterkte SCH

Mooi kut dit
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_62442398
Dank.

Ik merk dat ik nu wat meer moeite heb met Djamu (die jullie misschien nog kennen van de gebroken poot topics). Een ontzettende lieverd, maar zo speels en bij vlagen te enthousiast. Dan draaft en rent ie door het huis en van morgen ging ie ook nog eens achter die arme Kriebel aan. Weet hij veel. Maar ik denk, doe even rustig nu je stiefzujse dat nodig heeft.

En net in een momentje van onachtzaamheid zou het wel eens kunnen zijn dat hij stiekem van haar prednison heeft gensoept
  Trouwste user 2022 donderdag 16 oktober 2008 @ 20:43:23 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_62443842
Kusje voor Kriebel en voor SCH

Mooi plaatsje geven SCH

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:07:45 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_62444489
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 19:43 schreef SCH het volgende:
Dank.

Ik merk dat ik nu wat meer moeite heb met Djamu (die jullie misschien nog kennen van de gebroken poot topics). Een ontzettende lieverd, maar zo speels en bij vlagen te enthousiast. Dan draaft en rent ie door het huis en van morgen ging ie ook nog eens achter die arme Kriebel aan. Weet hij veel. Maar ik denk, doe even rustig nu je stiefzujse dat nodig heeft.

En net in een momentje van onachtzaamheid zou het wel eens kunnen zijn dat hij stiekem van haar prednison heeft gensoept
mhaw, kan niet zoveel kwaad geloof ik. Die prednison.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_62446274
Heel veel sterkte SCH, geniet nog even lekker van Kriebel
Keep the faith!!
pi_62446329
Wat naar dit SCH.
Hopelijk hebben jullie nog wat fijne dagen, aan de andere kant hoop ik dat het snel over is voor haar.

Sterkte.
pi_62447208
Ze heeft lekker bij me op SCHoot gezeten, we hebben samen So You Think You Can Dance gekeken, vind ze mooi. En ze vond Ronald Sorensen stom bij NOVA, ze is Abessijn dus heel multicultureel.

Het gekke is dat ze dan af en toe weg lijkt te zakken en hele waterige oogjes heeft. Maar op het moment dat Nick een eierkoek gaat eten (waar ze echt helemaal dol op is) dan is ze ineens weer bij de tijd, ze eet een klein stukje en vervolgens niet meer. Net ook nog een stukje kaas, daar is ze ook altijd zo dol op.

Heb in ieder geval nog even de tijd om wat mensen in te lichten en ik ben zelf morgen vrij en heb mijn afspraken voor morgen en het weekend afgezegd, zou de hele tijd weg zijn, heb ik nu geen zin in.
pi_62447260
Erg he dat een dier je zo kan raken.
Ik moet er niet aan denken om ooit een van mijn katten kwijt te raken maar ik weet dat die dag ooit aanbreekt.
Wordt al verdrietig bij alleen de gedachte
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 oktober 2008 @ 22:51:26 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_62447301
Sterkte SCH en Kriebel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_62447517
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:49 schreef sjimz het volgende:
Erg he dat een dier je zo kan raken.
Ik moet er niet aan denken om ooit een van mijn katten kwijt te raken maar ik weet dat die dag ooit aanbreekt.
Wordt al verdrietig bij alleen de gedachte
Hoeveel hebben jullie er?

Het is wel een troostrijke gedachte dat Koen en Djamu er dan nog zijn.

En het overlijden van Jochem, onze Siamees is een jaar of 7 geleden heel naar gegaan. Heel plotseling bij een vreemde chagrijnige dierenarts midden in de nacht. Ik was er niet, heb geen afscheid kunnen nemen. Nick heeft zich er altijd rot en schuldig over gevoeld. Ik hoop dat het nu anders kan gaan.
pi_62447573
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoeveel hebben jullie er?

Het is wel een troostrijke gedachte dat Koen en Djamu er dan nog zijn.

En het overlijden van Jochem, onze Siamees is een jaar of 7 geleden heel naar gegaan. Heel plotseling bij een vreemde chagrijnige dierenarts midden in de nacht. Ik was er niet, heb geen afscheid kunnen nemen. Nick heeft zich er altijd rot en schuldig over gevoeld. Ik hoop dat het nu anders kan gaan.
Wij hebben er 2.

Afscheid nemen is moeilijk maar ook zo
Beter afscheid nemen dan achteraf horen dat je kat is overreden.
Maar laat ik maar niet verder zo gaan in dit topic, daar heeft niemand wat aan.

Ik weet in ieder geval hoe je je voelt en dat is al heel wat voor mij doen
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:06:13 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62447665
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 22:47 schreef SCH het volgende:
Ze heeft lekker bij me op SCHoot gezeten, we hebben samen So You Think You Can Dance gekeken, vind ze mooi. En ze vond Ronald Sorensen stom bij NOVA, ze is Abessijn dus heel multicultureel.
SCH, wat mooi en grappig en lief praat je over haar. Prachtig.
quote:
Het gekke is dat ze dan af en toe weg lijkt te zakken en hele waterige oogjes heeft. Maar op het moment dat Nick een eierkoek gaat eten (waar ze echt helemaal dol op is) dan is ze ineens weer bij de tijd, ze eet een klein stukje en vervolgens niet meer. Net ook nog een stukje kaas, daar is ze ook altijd zo dol op.

Heb in ieder geval nog even de tijd om wat mensen in te lichten en ik ben zelf morgen vrij en heb mijn afspraken voor morgen en het weekend afgezegd, zou de hele tijd weg zijn, heb ik nu geen zin in.
Neem je tijd voor het afscheid. Goed dat je je afspraken hebt afgezegd. Het is allemaal niet niks. Sterkte!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_62447666
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 23:02 schreef sjimz het volgende:

Ik weet in ieder geval hoe je je voelt en dat is al heel wat voor mij doen

Kattenmensen hebben altijd een streepje voor bij mij
  Admin donderdag 16 oktober 2008 @ 23:08:53 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_62447730
SCH, allereerst: wat een kloterig bericht.
Verder, je kent zelf je kat het beste, kijk en luister naar haar wat ze aangeeft.
Als ze terminaal is zal ze wat meer gaan drentelen, iets in haar zegt haar een afgelegen plek te zoeken, dat kan onder de kast, bed, maar net zo goed in de badkamer zijn.
Met de prednison kan ze tijdelijk even wat opknappen.
Neem de tijd om aan het afscheid te wennen en laat haar op waardige wijze dit leven verlaten.
Ik wens jou en je partner veel sterkte en wijsheid toe.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_62447872
Dank yvonne en anderen. Ik gebruik dit topic ook maar even om het van me af te schrijven.

Ze is wel een kanjer, altijd heel strijdbaar en dapper geweest. Waar onze Koen een bange wezel is. Het zou me niet verbazen als ze nog even opleeft.

Wat me net opviel en wat heel grappig is: ze heeft altijd van die hoektandjes gehad die een beetje uitstaken. Maar omdat ze nu zo afgevallen is, ook in haar koppie zie je ze nog echt veel beter. Ze steken echt uit.

Vampire-cat
pi_62447899
Wat naar zeg. Heel veel sterkte.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_62451686
Kriebel heeft de hele nacht bij ons op bed gelegen. Heerlijk tegen Nick aan, ze ging in het begin ook echt weer even lekker liggen op haar zij. Vanochtend is ze direct even naar buiten gegaan om te plassen. Het is verschrikkelijk om te zien dat ze het kleine sprongetje naar de verhoging met het luikje nauwelijks meer kan maken. Haar achterlijf laat het eigenlijk een beetje afweten. Ze ligt nu weer in haar mandje voor de kachel.

De medicijnen heb ik er nog niet in gekregen vanochtend. Ze heeft geen zin in eten en ik heb even geen zin om die dingen in haar keelgat te proppen. Ik heb heel veel foto's gemaakt. Als Bluezz eidnelijk wakker is zal ik er wel een paar posten, zij is mijn fotovrouwtje

Vroeger noemde we Kriebel vaak Rolrondia omdat ze gezelilg dik was. Nu past dat niet meer. Kriebelotta of gewoon 'lief vrouwtje', daar luistert ze nog wel naar
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:40:43 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_62451816
Je vraagt in je OP om tips. Als ik lees hoe het met jullie siamees ging, dan wil ik je adviseren te zoeken naar een dierenarts die bij je thuis kan komen. Daar heb ik ook voor gekozen en ik was blij dat de poezen in hun eigen omgeving konden sterven.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:43:01 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_62451843
Ik wens je veel sterkte SCH. bij mijn kat is kanker in het been geconstateerd. Maar dat is gelukkig meegevallen. Het zit op een plek. En zaait verder niet uit. Wat pillen aangaat dat probleem ken ik. Ik pak de kat op een zeg maar rustig moment. En niet echt op vaste tijden. Dat deed ik wel. En dan is de kat zoek op die tijd. Slimme diertjes.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_62451914
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 08:40 schreef Lienekien het volgende:
Je vraagt in je OP om tips. Als ik lees hoe het met jullie siamees ging, dan wil ik je adviseren te zoeken naar een dierenarts die bij je thuis kan komen. Daar heb ik ook voor gekozen en ik was blij dat de poezen in hun eigen omgeving konden sterven.
Ja, dat is een goed idee. Dat heb ik gisteren ook al min of meer met hem afgesproken. Hij bood dat direct zelf aan, ik heb zijn mobiele nummer. Ik bel hem vanmiddag nog even heb ik afgesproken. Aardige man maar hij wil altijd met me discussieren (leuk, z o'n journalist in de praktijk) en begon 5 minuten na de diagnose leverkanker alweer over de kredietcrisis

Ik had tegen Kriebel gezegd dat ze niet teveel mag gaan kosten omdat het baasje zo dom is geweest de centjes bij Icesave neer te zetten
pi_62454404
ik wil je heel veel sterkte wensen.
otzettend verdrietig om afscheid te moeten nemen, maar wel mooi dat het kan.
geniet nog maar even van je meisje, een lekkere knuffel af en toe.
en idd zoveel mogelijk thuis zijn nu.
ik hoop dat ze zachtjes weg zal gflijden, zonder pijn of ongemak.
nogmaals sterkte!
pi_62463356
Ze komt wel steeds op schoot als ze ziet dat ik op de bank ga zitten. Zo hebben we net gezellig samen naar TBS op DVD gekeken, en we waren het erover eens dat het wel heel naar afliep. We hebben het beide niet zo met de dood vandaag.

Ze eet gewoon helemaal niks, ze ruikt wel aan de sultana maar waar ze normaal het rozijntje zo weg zou happen, blijft het bij snuffelen. Het loopt gewoon af, dat voel en zie je aan alles. Een van de buurvrouwen kwam net al even afscheid nemen, die komt pas dinsdag terug en grote kans dat ze er dan niet meer is, raar idee. Ik hoop dat ze lekker gaat slapen vannacht, heel lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')