Dat snap ik niet helemaal?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Net op 't NOS Journaal:
Normaal wordt een paar miljard euro per dag aan overtollige gelden door banken tegen lage rente bij de ECB weggezet (i.p.v. tegen hogere rente bij andere banken). Gisteren ging 't om 200 miljard euro
Banken durven niet aan andere banken uit te lenen (bang dat ze het niet terug krijgen). De Europese Centrale Bank wordt natuurlijk wel als veilig gezien.quote:
Nee, je zou denken als overheden garant staan voor interbankair uitlenen dan kan je als bank net zo goed aan een andere bank uitlenen. Levert als het goed is meer op toch.quote:
Juist de keer dat er echt slecht nieuws is gaat ie omhoogquote:Op donderdag 16 oktober 2008 18:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
En toen wassie weer groen.
Ja, ook babyboomers/ ouderen moeten nu de broekriem aanhalen nu hun huis en pensioen geen reet meer waard zijnquote:Harley-Davidson kan economie niet trotseren
MILWAUKEE (AFN) - De Amerikaanse motorfietsenfabrikant Harley-Davidson heeft zijn nettowinst in het derde kwartaal met 37 procent zien afnemen tot 166,5 miljoen dollar. Het bedrijf werd zowel in de Verenigde Staten als in Europa getroffen door de verslechterende economische omstandigheden.
Dat maakte Harley-Davidson donderdag bekend. De omzet van de onderneming daalde met bijna 8 procent tot 1,4 miljard dollar. Het bedrijf exporteerde door de zwakke ontwikkeling van de wereldeconomie bijna 14 procent minder motorfietsen.
Bestuursvoorzitter Jim Ziemer toonde zich in een toelichting niet optimistisch over de nabije toekomst. ,,We verwachten dat de wereldeconomie en de zorgen van consumenten ons tot en met volgend jaar voor grote uitdagingen zullen zetten.''
reëel, blijft een moeilijk woordquote:
Ja k blijf maar F5enquote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:29 schreef lithoijen het volgende:
[..]
reëel, blijft een moeilijk woord
De beurs is zo inieder geval veel spannender dan de gemiddelde voetbalwedstrijd.
Met het inmiddels bekende boertje van het PPT na de lunch.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:13 schreef Tokamak het volgende:
Als de huidige lijn gewoon wordt doorgetrokken, komen we vanzelf wel weer op daylow uit !
Deze crisis gaat leiden tot een golf van RSI klachten, vooral van de wijsvingers en een enorme toename in de verkoop van Prozacquote:
Voorlopig: lucky bastardquote:Op donderdag 16 oktober 2008 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ha ik ben weer thuis na een fijne dag tussen in de college bankjes, hoorcollege's over the great depression, het hoe wat waarom hoe te voorkomen etc. Kom ik thuis is mijn order om de turbo short te verkopen tegen -2% van de beurs niet doorgekomen. Ik heb ze dus allemaal nog!
LOL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |