abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62437106
Zou iemand mij kunnen helpen of advies kunnen geven bij het volgende:

Mijn moeder werkt al 12 jaar als schoonmaakster in dienst van de school op een school.
Ni is het zo dat ze afgelopen zomer een nieuwe school hebben gebouwd waar drie verschillende scholen in samen zitten. Omdat dit teveel werk was voor de schoonmaaksters die de school in dienst heeft hebben ze de rest uitbesteed aan een schoonmaakbedrijf, Wat blijkt vandaag, hebben alle schoonmaaksters die in dienst zijn van de school een brief op de deurmat dat ze worden overgenomen door het schoonmaakbedrijf, Dit verdiend veel minder en de arbeidsvoorwaarden zijn veel slechter, Kan dit zomaar??? Heeft iemand tips of weet iemand hier meer van.? Ik heb zelf al even op internet gezocht, maar kan niet echt wat vinden dus als je nog goede sites hebt voor informatie!! Ik zou er in ieder geval heel blij mee zijn!

Groetjes Sabine
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 16:16:20 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62437204
Vraag even een schopje naar WGR, daar is dit beter op zijn plaats

Het lijkt me overigens dat dit niet zomaar mag; in zoverre dat de arbeidsvoorwaarden en het salaris er niet op achteruit mogen gaan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62437353
hoe doe ik dit! Sorry hoor
pi_62437501
in feedback topic
uit een aspergernest
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 16:27:00 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62437511
Duimen dat er snel een moderator langskomt Ik heb al even een berichtje in WGR-feedback gedropt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62437721
lol dit is nogal simpel. Ze bieden je moeder minder salaris aan, in de hoop dat ze het niet accepteert. En dan dus ergens anders gaat werken. Zodat het schoonmaakbedrijf weer meer eigen personeel door kan schuiven naar die school. En daardoor dus meer verdiend.
Nessuno attaca noi senza essere punito.
pi_62437829
-Nieuwe aanbod niet accepteren
-Overname heeft voor personeelsleden geen gevolgen
-Gewoon op oude contract verdergaan
-Als ze haar willen ontslaan, gaat dat ze geld kosten
censuur :O
pi_62438938
Thanx voor alle berichten. Ze gaat ook niets tekenen! Ook bedankt voor het plaatsen onder het goede kopje!
Beetje lastig als je voor het eerst bent! Hoop dat er nog veel tips zullen volgen.

Groetjes Sabine
  donderdag 16 oktober 2008 @ 19:53:10 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_62442622
schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:02:25 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62442845
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 16:38 schreef RemcoDelft het volgende:
-Nieuwe aanbod niet accepteren
-Overname heeft voor personeelsleden geen gevolgen
-Gewoon op oude contract verdergaan
-Als ze haar willen ontslaan, gaat dat ze geld kosten
Wat hier staat! Ze moet per brief terugschrijven dat ze beschikbaar is om haar werk uit te voeren en dat ze verwacht dat haar werkgever zich (net zoals zij) aan het arbeidscontract zal houden.

De school zal dan zeer waarschijnlijk alsnog van haar af willen (die beslissing is al gemaakt en zal niet teruggedraaid worden), maar dat kunnen ze dan via de kantonrechter of via een zak geld doen. En de rechter zal bij de ontslagvergoeding kijken naar de dienstjaren, dus dat kan een leuk bedrag opleveren.

Wel even belangrijk is het om te reflecteren op haar arbeidsmogelijkheden. Ik weet niet hoe oud ze is, maar veel werkgevers houden niet zo van ouderen aannemen. Het zou zomaar kunnen zijn dat ze lastig aan de bak kan komen op dit moment. Of dat ze bij een nieuwe werkgever ook niet het salaris haalt dat ze graag wil. Als je het spelletje hard speelt, moet je de gevolgen ook goed doordenken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62443428
Heeft ze een vast contract, of een 0-uren contract?
pi_62449834
Had mijn moeder ook. Ze werkte voor schoonmaakbedrijf A die opeens liet weten dat het project waar mijn moeder schoonmaakte werd overgenomen door bedrijf B. In de regels over overname bij project (en als ik me niet vergis staat dat in de CAO) staat dat dit alleen onder gelijkblijvende omstandigheden kan en dat de werknemer recht heeft om te zeggen dat ze niet in dienst van bedrijf B wil komen maar bij A wil blijven.
Bedrijf B bood haar een lager uurtarief aan en al een half uur minder schoonmaaktijd in de week voor hetzelfde project. Bedrijf A pushte mijn moeder om met B verder te gaan, maar ze heeft dat geweigerd. Ze werkt nu nog steeds voor A alleen niet meer op dat project.

Kortom, kijk wat er is vastgelegd over het wisselen van opdrachtgevers op een schoonmaakproject.

http://www.csu.nl/files/CAO_Cleaning2008.pdf Volgens mij is dit de schoonmaak CAO en van vanaf punt 34 en verder.....(heb ff snel gescant en niet aandachtig gelezen, maar volgens mij was het zo iets....)
pi_62461241
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:26 schreef hydra77 het volgende:
Heeft ze een vast contract, of een 0-uren contract?
Ze heeft een vast contract voor 14 uur per week!
pi_62461373
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 00:44 schreef boarn het volgende:
Had mijn moeder ook. Ze werkte voor schoonmaakbedrijf A die opeens liet weten dat het project waar mijn moeder schoonmaakte werd overgenomen door bedrijf B. In de regels over overname bij project (en als ik me niet vergis staat dat in de CAO) staat dat dit alleen onder gelijkblijvende omstandigheden kan en dat de werknemer recht heeft om te zeggen dat ze niet in dienst van bedrijf B wil komen maar bij A wil blijven.
Bedrijf B bood haar een lager uurtarief aan en al een half uur minder schoonmaaktijd in de week voor hetzelfde project. Bedrijf A pushte mijn moeder om met B verder te gaan, maar ze heeft dat geweigerd. Ze werkt nu nog steeds voor A alleen niet meer op dat project.

Kortom, kijk wat er is vastgelegd over het wisselen van opdrachtgevers op een schoonmaakproject.

http://www.csu.nl/files/CAO_Cleaning2008.pdf Volgens mij is dit de schoonmaak CAO en van vanaf punt 34 en verder.....(heb ff snel gescant en niet aandachtig gelezen, maar volgens mij was het zo iets....)
Dank je wel voor je bericht. Mijn moeder valt volgens mij niet onder de cao van een schoonmaakbedrijf maar van een school. Maar ik zou haar dat eens vragen. In ieder geval bedankt voor de moeite. En voor je bericht. Daar heb ik wel wat aan.
pi_62462304
Ze is gewoon werknemer van de school. Tenzij de hele school wordt overgenomen hoeft ze ook bij gelijkwaardig salaris (en voorwaarden!) niet accoord te gaan met een overname van haar contract door een andere partij.

Gewoon blijven werken bij de school (semi overheid) dat is voor het salaris, de salarisgroei in de toekomst, de secundaire arbeidsvoorwaarde etc. veel voordeliger.
Daarnaast zal het nieuwe schoonmaak bedrijf jouw moeder (te duur?) graag willen ontslaan. Ze hebben immers het schoonmaak contract al binnen. Dan bieden ze jouw moeder een nieuw contract aan en sturen haar weg met maar 1 maand salaris immers ze werkt nog niet 1 jaar bij dat bedrijf. Als de school jouw moeder wil ontslaan zijn ze 12 maandsalarissen kwijt.

Wat er ook gebeurt blijf werken op die school. Geef dat nu al schriftelijk aan.
Leg een dossier aan van alle correspondentie en als de school moeilijk gaat doen, schakel de rechtbijstandsverzekering in of betaal die advocaat zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')