Dat is wat lastigquote:
Daar verschillen meningen over uiteraard, of Vista goed is of nietquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:00 schreef Saekerhett het volgende:
Wat dacht je van games?
En bijvoorbeeld Vista werkt toch prima? Waarom dan moeilijk gaan doen.
Die reactie krijg ik inderdaad ook vaak. Het zou mooi zijn om het meer mensen te laten kennen, maar er is gewoon weinig advertentiebudget omdat er geen/weinig geld mee verdiend wordt..quote:
juist die mensen zouden prima Ubuntu kunnen gebruikenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:06 schreef DjDev het volgende:
Omdat mensen klik-klik-klik-klaar fijner vinden
Dat lukt tegenwoordig makkelijker met bijvoorbeeld Ubuntu dan Windows...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:06 schreef DjDev het volgende:
Mensen zijn bang voor nieuwe klik-klik-klik-klaar knopjesquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:07 schreef Klonk het volgende:
[..]
juist die mensen zouden prima Ubuntu kunnen gebruiken
Snap ikquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:06 schreef DjDev het volgende:
Okee, goeie. Kijk eens op de website van ubuntu. Je kan daar een cd bestellen en gewoon even kijken hoe je het vindt, zonder te installerenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:06 schreef Cydex het volgende:
Ben geen gamer, gebruik mijn pc voor office, internet en photoshop. Graag een alternatief voor Vista (zat er op). Ik stoor me ontzettend aan de lange tijden van laden en vooral afsluiten van systeem.
Ik ben geen held op pc gebied en heb geen zin in problemen als ik Linux zal installeren. Weet niet wat op mijn weg komt en laat het daarom maar zo.
Wat kun je doen om Linux te promoten...
Vrijwillers per regio naar kneuzen zoals mij laten gaan en hulp bieden bij problemen of zelfs installeren.
wat een partij stierenpoepquote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:09 schreef Hpzone het volgende:
Het probleem ligt denk ik op diverse vlakken;
Om te beginnen heb je natuurlijk het onbekende aspect, mensen weten niet wat het is en het voelt niet vertrouwd aan. Daarnaast zijn er weinig bekende programma's die ook op Linux werken, dus is support krijgen lastiger.Je kan niet je ervaringen en tips delen met anderen, omdat Windows zo enorm geïntegreerd is onder de mensen. Het installeren en updaten van programma's kan via diverse wegen, en gaat niet altijd dmv een installatiewizard.
Het is gewoon niet geschikt voor de beginnende gebruiker, en dit omvat het grootste gebied van de gebruikers. Computersupportbedrijven blijven hierdoor ook achter op Linux, omdat Windows veel meer gebruikt word. Pubers die thuis rommelen maken ook de start met Windows, en vinden Linux teveel gedoe om opnieuw te bestuderen vanaf 0.
My 2 cents
De meeste distributies van Linux, zoals Ubuntu, zijn ook "klik klik klaar" installaties. Daarna beschik je over een systeem met een browser, Open Office en nog wat standaard meuk.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:06 schreef DjDev het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |