had ook geen idee waar ik moest beginnen, zat een hele tijd in utrecht en gelderland te zoekenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:47 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Goed gevonden joh!
Toen ik de opgave zag zonk me de moed meteen al in de schoenen, geen flauw idee waar het zou kunnen zijn.
Helemaal goedquote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:01 schreef redunzl het volgende:
Kunstenaar Jorgen Leijenaar heeft een plek ontworpen waar bezoekers stil kunnen staan bij het verleden van wat eens een bescheiden woon- en werkplaats was. Na een bewogen geschiedenis uitgegroeid tot Stadskanaal, het belangrijkste centrum langs de Semslinie. Het ontwerp bestaat uit een terp van 25 x 25 meter, geïsoleerd van het landschap door een omringende sloot. Op de terp zijn negen grafzerken met poëtische teksten opgesteld ter nagedachtenis aan de eerste kolonisten. Een smeedijzeren hek sluit het kunstwerk af. De bezoeker zal zich afvragen of het om een kunstwerk gaat of daadwerkelijk om een begraafplaats. [tekst: www.semsliniekunstlijn.nl] Het kunstwerk is te vinden tussen het Noorderdiep en de H.J. Kniggestraat, vlakbij het schuurtje-met-gedenksteen aan de Pekelderstraat
1787, Jorgen Leijenaar
Stadskanaal, aan het Noorderdiep
http://www.cultuurwijs.nl(...)wijs.nl/i000774.html
maar wel een grote kerk ernaastquote:Op zondag 11 januari 2009 03:13 schreef rubbereend het volgende:
damn wat zijn de details tegenwoordig klein
Ik heb een idee (tvp)quote:
juistem!quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:44 schreef Maizena het volgende:
Monument
Op zaterdag 8 juli 2000 werd in Vollenhove een beeldhouwwerk onthuld, dat de herinnering levend houdt aan de "Durgerdammer vissers". Het beeld heeft een plaats gekregen aan de westkant van de Grote Kerk, tussen de binnenhaven en de buitenhaven. Het initiatief tot plaatsing is genomen door de Belangenvereniging Vollenhove-Stad. Het beeld is vervaardigd door de kunstenaar Henny Zandjans uit Diepenheim.
http://www.henkvanheerde.nl/vollenhove/Diversen/durgerdammers.htm
[ afbeelding ]
Is goedquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:15 schreef redunzl het volgende:
bij Koudum in Friesland
[ afbeelding ]
aha, natuurlijk, dacht al aan Piet Boon oidquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:09 schreef JDude het volgende:
Ik gok op kubuswoningen, ontworpen door Piet Blom.
helemaal goed!quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:16 schreef Maizena het volgende:
http://www.sphh.nl/monumenten/kalkovens.htm
De Kalkovens
Net buiten de kern van de vestingstad Hasselt ligt het kalkoventerrein. In 1990 sloot deze laatste nog brandende schelpkalkbranderij van West-Europa haar poorten. Dit betekent dat aan het ambacht van kalkbranden een einde is gekomen. Om dit industrieel erfgoed in stand te houden zijn de kalkovens gerestaureerd, zodat het nu als industrieel monument kan blijven bestaan
Ik was te snel...geen steenfabriek maar kalkovens dus...
Kijk, de kubus-achtige huizen...
Het "Draaiend Huis" staat op rails en maakt in enkele uren tijd een rondje om de rotonde. De kosten (enkele tonnen) deden in de Tilburgse politiek nogal wat stof opwaaien.quote:Wie de stad Tilburg binnenkomt vanuit het noorden, stuit op de Hasseltrotonde. Deze rotonde vormt één van de belangrijkste toegangspoorten tot de stad. Niet zo gek dus dat de gemeente deze plek waar dagelijks veel mensen langsrijden - en die voor veel mensen het eerste beeld van Tilburg is - heeft aangewezen als locatie voor kunst. Voor de stad Tilburg die met haar openbaar kunstenplan lef wil tonen en ongewone dingen wil laten zien, is de Hasseltrotonde dé plek voor een grootschalig en ongewoon kunstwerk als het Draaiend huis van John Körmeling. Meer informatie en foto's vind u op deze pagina.
Is helemaal goed en snelquote:
thx!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Gefeliciteerd redunzl met je vermelding in de hall of fame!
Inderdaadquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tnx voor het speurwerk redunzl. Ik heb het aangepast hierboven (nu nog de wiki)
Is het trouwens het Afrikamuseum in Berg en Dal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |