abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:04:35 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_62425266
Suus wil een knijntje en eigenlijk vind ik ze ook wel erg leuk (ja ik weet veel verzorging voor mij, veel werk voor mij, geen speelgoed voor Suus ) Maar eigenlijk wil ik het knijntje dan wel buiten in de tuin. In een ruim hok, met goed geisoleerd nachthok er aan vast. Maar kan je zo'n beestje als je die jong koopt nu direct naar buiten zetten? Is dat niet te koud dan? Staat me vaag iets bij dat je dat moet opbouwen qua nachttemperaturen. Vriendin van mij zegt dat ik hem gewoon naar buiten kan doen nu, dat ie daar wel vacht genoeg voor heeft, maar we spreken hier dus wel over een beestje van een week of 12 a 14 oud!

Wie o wie helpt me even met de juiste informatie?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_62425327
Informeer bij een goede fokker. Kun je ook direct kiezen wat voor soort konijntje er eigenlijk het beste bij jullie past. En zij zullen je graag alle goede informatie willen en kunnen geven.
Heb zelf begin dit jaar geinformeerd bij een fokker van Pooltjes (de echte dwergkonijntjes) en deze meneer was zeer vriendelijk en heeft mij veel info gegeven.
pi_62425379
Ik heb een konijntje los buiten rond lopen. Maar die heb ik gekregen in de zomer, dat het binnen net zo warm was als buiten. Dan hebben ze alle tijd om zich aan de seizoenen aan te passen.

Bij strenge vorst gaat ie sowieso nachten naar binnen.
pi_62425624
Mijn ouders haalden altijd het konijntje een paar dagen voor kerst uit het hok. Maar dat wist ik toen niet natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 16 oktober 2008 @ 09:50:09 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62427131
Wij hadden vroeger ook een konijn in een hok buiten. Als het koud werd, ging er 's avonds een dikke juten zak voor de opening. Het konijn bleef goed Heeft vele kerstdagen overleefd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:39:47 #6
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_62429858
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:19 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb een konijntje los buiten rond lopen. Maar die heb ik gekregen in de zomer, dat het binnen net zo warm was als buiten. Dan hebben ze alle tijd om zich aan de seizoenen aan te passen.

Bij strenge vorst gaat ie sowieso nachten naar binnen.
Het is ook de bedoeling dat hij bij vorst in de schuur komt te staan, maar ik vraag me gewoon af of het nu niet te koud is ('s nachts) om een babykonijn al direct naar buiten te doen. Echt wennen er aan lukt ook niet meer nu?
pi_62429902
Ik zou het niet doen.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:02:29 #8
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_62430453
Na overleg een beslissing genomen over knijn er komt NU geen knijn. Buiten zetten nu van zo'n jong beestje vind ik onmenselijk, het is daarvoor gewoon al te koud 's nachts en binnen heb ik geen plek voor een hok. Anders had ik binnen overwinterd en dan in het voorjaar naar buiten gegaan. We gaan dus pas in het voorjaar op zoek naar een knijntje.

Wel jammer, het was zo'n schatje (en hij is pas 8 weken oud bereken ik net!)
pi_62430548
Die beesten kunnen toch ook gewoon in het wild leven? Alles went voor zo'n konijn hoor.
pi_62430692
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 12:06 schreef DSS24 het volgende:
Die beesten kunnen toch ook gewoon in het wild leven? Alles went voor zo'n konijn hoor.
Hoe zou jij het vinden als je in je zomerkleding, 's winters buitengezet word? Een wintervacht bij een konijn groeit er niet overnacht aan.
pi_62430897
"Konijnen kunnen zowel binnen als buiten leven in een hok. Konijnen kunnen goed tegen kou maar niet tegen tocht, nattigheid en felle zon. Ze hoeven dan ook niet tijdens een vorstperiode in een schuur gezet, tot -15 graden celcius kunnen ze prima leven. Wel hebben konijnen een warm tochtvrij hok nodig met voldoende stro. Konijnen kunnen ook makkelijk binnen leven. De dieren zijn erg schoon en verspreiden geen nare luchtjes, zolang je de kooi maar op tijd schoon maakt. Omdat konijnen veel lichaamsbeweging nodig hebben moet je ze regelmatig los laten lopen in een grote (buiten)ren of in de kamer, zolang de dieren niet bij giftige planten en bedrading kunnen komen. Bedrading kan worden weggewerkt in plinten en goten."
pi_62430951
Nadat ze een wintervacht hebben zoals Keiichi zegt.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 12:23:54 #13
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_62430989
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 12:19 schreef DSS24 het volgende:
"Konijnen kunnen zowel binnen als buiten leven in een hok. Konijnen kunnen goed tegen kou maar niet tegen tocht, nattigheid en felle zon. Ze hoeven dan ook niet tijdens een vorstperiode in een schuur gezet, tot -15 graden celcius kunnen ze prima leven. Wel hebben konijnen een warm tochtvrij hok nodig met voldoende stro. Konijnen kunnen ook makkelijk binnen leven. De dieren zijn erg schoon en verspreiden geen nare luchtjes, zolang je de kooi maar op tijd schoon maakt. Omdat konijnen veel lichaamsbeweging nodig hebben moet je ze regelmatig los laten lopen in een grote (buiten)ren of in de kamer, zolang de dieren niet bij giftige planten en bedrading kunnen komen. Bedrading kan worden weggewerkt in plinten en goten."
mjaah.. das de algemene globale informatie, maar dit beest komt net uit het nest bij moeders vandaan en heeft de eerste weekjes van zijn leven binnen geleefd. Ga hem dan echt niet direct naar buiten miepen.
pi_62430998
lekker wachten tot na de winter, dan kan ie lekker buiten wennen en zelfs met vorst buiten blijven in principe ( bij ons gingen de konijnen altijd in de winter naar binnen, maar in theorie kunnen ze wel buiten)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62498716
Ik heb ergens gelezen dat je konijnen met zijn tweeen moet houden ?
pi_62499761
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:39 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat je konijnen met zijn tweeen moet houden ?
owjah, vergeten erbij te zeggen konijnen inderdaad lekker met zn tweeën houden. Ik had vroeger altijd een konijn en dacht dat het wel gelukkig was. Nu hebben we meerdere konijnen en nu weet ik pas hoe een echt blij konijn eruit ziet ze spelen met elkaar, wassen elkaar en slapen samen...
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:12:22 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_62513083
Mjaahh... we zijn toch overstag. Knijn is er en mag lekker binnen overwinteren en groot worden. Volgend jaar in de zomer mag hij dan naar buiten in groot buitenhok met geisoleerd nachtverblijf en uitloopren op het gras. Maar vooralsnog issie nog te klein, is het buiten te koud en staat er nu een grote kooi in de woonkamer

Meets Flappie!

zondag 19 oktober 2008 @ 21:48:36 #18
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_62514074
Wat lief !

Heel verstandig, lekker binnen overwinteren nu nog
Wel optijd naar buiten volgend jaar (zodra het niet meer vriest), en het zijn gravers he, zou wel een stevig stuk gaas onder de ren doen dan dat graven gaat heeeeeel snel als ze het eenmaal doorhebben
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 oktober 2008 @ 21:59:03 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62514368
Wat een lieverdje (en Suus ook natuurlijk)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 19 oktober 2008 @ 22:49:04 #20
202348 Susi
Temple of Love
pi_62515933
Hihi wat lief ! Het lijkt net een knuffel !

Maar blijft het bij eentje ?
pi_62522069
OMG die onderste foto, plak er hoofdletters op, snel!!
pi_62529284
Als konijnen gewend zijn om buiten te staan, dan kunnen ze vorst wel hebben.
Mits met z'n tween, flink veel hooi en stro en eventueel een jute zak voor de opening van het konijnenhok. Zo ging het bij mij ook jaren goed.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 06:55:48 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62546042
een konijn is zielig. met zijn tweeën is het veel gezelliger.

[ Bericht 48% gewijzigd door lady-wrb op 21-10-2008 07:04:16 ]
pi_62554970
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 06:55 schreef lady-wrb het volgende:
een konijn is zielig. met zijn tweeën is het veel gezelliger.
Ja, dat klopt, maar je moet met de volgende dingen rekening houden:

- eigenlijk zou je verstand moeten hebben van het koppelen van konijnen.

- een van de konijnen zou geholpen moeten worden, het liefst beiden.

Dat brengt kennis en kosten met zich mee.

En eigenlijk: is een konijn helemaal geen huisdier...
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:02:53 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62558666
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja, dat klopt, maar je moet met de volgende dingen rekening houden:

- eigenlijk zou je verstand moeten hebben van het koppelen van konijnen.

- een van de konijnen zou geholpen moeten worden, het liefst beiden.

Dat brengt kennis en kosten met zich mee.

En eigenlijk: is een konijn helemaal geen huisdier...
ja duh, logisch dat twee konijnen meer kosten. maar gaat het welzijn van het dier niet boven de kosten?
o en een konijn kan best een leuk huisdier zijn hoor, het is alleen geen levende knuffel.
pi_62558826
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja duh, logisch dat twee konijnen meer kosten. maar gaat het welzijn van het dier niet boven de kosten?
o en een konijn kan best een leuk huisdier zijn hoor, het is alleen geen levende knuffel.

Nee, ik doelde meer op eventuele castratie.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:12:23 #27
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_62558914
Lief konijntje!

Wij hebben er twee, een mannetje en een vrouwtje en beide zijn geholpen (we wilden ieder risico uitsluiten ). Ze wonen nu in een buitenhok met heel veel stro. Als het te koud wordt gaan ze misschien wel naar binnen. Iig als het waterbakje bevriest.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:12:54 #28
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62558930
en alle prikken die konijnen tegenwoordig moeten hebben.
die lopen ook lekker in de papieren.
http://www.konijnen.nl/ziekten/inentingen.htm
pi_62559029
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:12 schreef Tinkepink het volgende:
Lief konijntje!

Wij hebben er twee, een mannetje en een vrouwtje en beide zijn geholpen (we wilden ieder risico uitsluiten ). Ze wonen nu in een buitenhok met heel veel stro. Als het te koud wordt gaan ze misschien wel naar binnen. Iig als het waterbakje bevriest.
Ook dan bleven mijn konijnen buiten

Mijn pooltje had een cm's dikke vacht, als ik die binnen zou zetten zou het temperatuurverschil te groot zijn.
pi_62559068
- Oh ha ha -

[ Bericht 98% gewijzigd door senesta op 21-10-2008 19:00:35 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_62559069
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:12 schreef lady-wrb het volgende:
en alle prikken die konijnen tegenwoordig moeten hebben.
die lopen ook lekker in de papieren.
http://www.konijnen.nl/ziekten/inentingen.htm
Ik heb toch mijn twijfels bij 2 maal inenten per jaar.

Goed dat mensen het doen hoor, maar toen ik beiden konijnen kreeg heb ik ze ook niet op 8 weken leeftijd laten enten. Pas veel later.

Nu scheelt het ook wel dat ik niet in een extra groot risico-gebied woon.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:31:18 #32
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62559353
ik heb een vriendin die te laat was met inenten en het beestje kreeg mixomatose.
het beestje heeft een vreselijke lijdensweg gehad.

en idd wat ze ook op die site zeggen: dierenartsen houden speciale konijnenspreekuren.
dan vallen de kosten best mee.
pi_62559411
Ik kan me nog herinneren dat het een paar jaar geleden aangeraden werd om 1 keer in het jaar te enten.

En nu is het 2 keer per jaar.

Wat zou daar de reden van zijn?

En idd, meestal kost het rond de 10 euro voor enten, dat valt te overzien. Ze kijken dan ook nog het konijn even na en knippen eventueel zijn nagels.
pi_62559591
-optiefen-

[ Bericht 28% gewijzigd door Litso op 21-10-2008 18:53:12 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_62559609
Je bent niet grappig.
  † In Memoriam † dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:05:33 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62563005
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 20:05 schreef lady-wrb het volgende:
en hier nog wat leuk informatie
http://www.konijnenbescherming.nl/speelhoek.html
leuk inderdaad zal ook weer eens onze nijntjes verblijden met een pleerol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo