Het is ook de bedoeling dat hij bij vorst in de schuur komt te staan, maar ik vraag me gewoon af of het nu niet te koud is ('s nachts) om een babykonijn al direct naar buiten te doen. Echt wennen er aan lukt ook niet meer nu?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:19 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb een konijntje los buiten rond lopen. Maar die heb ik gekregen in de zomer, dat het binnen net zo warm was als buiten. Dan hebben ze alle tijd om zich aan de seizoenen aan te passen.
Bij strenge vorst gaat ie sowieso nachten naar binnen.
Hoe zou jij het vinden als je in je zomerkleding, 's winters buitengezet word? Een wintervacht bij een konijn groeit er niet overnacht aan.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:06 schreef DSS24 het volgende:
Die beesten kunnen toch ook gewoon in het wild leven? Alles went voor zo'n konijn hoor.
mjaah.. das de algemene globale informatie, maar dit beest komt net uit het nest bij moeders vandaan en heeft de eerste weekjes van zijn leven binnen geleefd. Ga hem dan echt niet direct naar buiten miepen.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 12:19 schreef DSS24 het volgende:
"Konijnen kunnen zowel binnen als buiten leven in een hok. Konijnen kunnen goed tegen kou maar niet tegen tocht, nattigheid en felle zon. Ze hoeven dan ook niet tijdens een vorstperiode in een schuur gezet, tot -15 graden celcius kunnen ze prima leven. Wel hebben konijnen een warm tochtvrij hok nodig met voldoende stro. Konijnen kunnen ook makkelijk binnen leven. De dieren zijn erg schoon en verspreiden geen nare luchtjes, zolang je de kooi maar op tijd schoon maakt. Omdat konijnen veel lichaamsbeweging nodig hebben moet je ze regelmatig los laten lopen in een grote (buiten)ren of in de kamer, zolang de dieren niet bij giftige planten en bedrading kunnen komen. Bedrading kan worden weggewerkt in plinten en goten."
owjah, vergeten erbij te zeggenquote:Op zondag 19 oktober 2008 09:39 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat je konijnen met zijn tweeen moet houden ?
Ja, dat klopt, maar je moet met de volgende dingen rekening houden:quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 06:55 schreef lady-wrb het volgende:
een konijn is zielig. met zijn tweeën is het veel gezelliger.
ja duh, logisch dat twee konijnen meer kosten. maar gaat het welzijn van het dier niet boven de kosten?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat klopt, maar je moet met de volgende dingen rekening houden:
- eigenlijk zou je verstand moeten hebben van het koppelen van konijnen.
- een van de konijnen zou geholpen moeten worden, het liefst beiden.
Dat brengt kennis en kosten met zich mee.
En eigenlijk: is een konijn helemaal geen huisdier...
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:02 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja duh, logisch dat twee konijnen meer kosten. maar gaat het welzijn van het dier niet boven de kosten?
o en een konijn kan best een leuk huisdier zijn hoor, het is alleen geen levende knuffel.
Ook dan bleven mijn konijnen buitenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:12 schreef Tinkepink het volgende:Lief konijntje!
Wij hebben er twee, een mannetje en een vrouwtje en beide zijn geholpen (we wilden ieder risico uitsluiten). Ze wonen nu in een buitenhok met heel veel stro. Als het te koud wordt gaan ze misschien wel naar binnen. Iig als het waterbakje bevriest.
Ik heb toch mijn twijfels bij 2 maal inenten per jaar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:12 schreef lady-wrb het volgende:
en alle prikken die konijnen tegenwoordig moeten hebben.
die lopen ook lekker in de papieren.
http://www.konijnen.nl/ziekten/inentingen.htm
leuk inderdaadquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:05 schreef lady-wrb het volgende:
en hier nog wat leuk informatie
http://www.konijnenbescherming.nl/speelhoek.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |