abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 oktober 2008 @ 06:20:15 #1
217051 Brons_Juweel
I'm not going home.
pi_62424814
Beste mensen,
Ik heb na lang twijfelen begin september ingeschreven voor Psychologie. Nu blijkt het absoluut niet te zijn wat ik had gewild. Vooral door Statistiek baal ik echt van mijn opleiding. Nu denk ik al 2 maanden dat het voor mij beter was geweest dat ik Gezondheidswetenschappen zou gaan studeren. Maar mijn vraag is of ik nu nog van universitaire opleiding kan wisselen. Ik zit op de vu en wil daar absoluut gaan blijven. Ik heb in ieder geval geen zin om een jaar te vergooien en te gaan werken.
Gangstarr
pi_62425033
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 06:20 schreef Brons_Juweel het volgende:
Beste mensen,
Ik heb na lang twijfelen begin september ingeschreven voor Psychologie. Nu blijkt het absoluut niet te zijn wat ik had gewild. Vooral door Statistiek baal ik echt van mijn opleiding. Nu denk ik al 2 maanden dat het voor mij beter was geweest dat ik Gezondheidswetenschappen zou gaan studeren. Maar mijn vraag is of ik nu nog van universitaire opleiding kan wisselen. Ik zit op de vu en wil daar absoluut gaan blijven. Ik heb in ieder geval geen zin om een jaar te vergooien en te gaan werken.
In Leiden doe ik in totaal bijna 30 ECTS aan statistiek van de 180 van een hele bachelor. Ik weet niet hoe het op de VU zit, maar laat je voor zo'n klein stom stuk van je studie de rest ook maar vallen?!
I will take the sun in my mouth
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:09:28 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62425308
Er zullen vrij weinig wetenschappelijke studies zijn zonder statistiek. Dus wat je ook kiest, de kans dat je statistiek krijgt is hoog.
En wat warrel zegt natuurlijk.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:11:05 #4
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_62425324
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 07:25 schreef warrel het volgende:

[..]

In Leiden doe ik in totaal bijna 30 ECTS aan statistiek van de 180 van een hele bachelor. Ik weet niet hoe het op de VU zit, maar laat je voor zo'n klein stom stuk van je studie de rest ook maar vallen?!
ik vind 30 ects eigenlijk geen klein stukje
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_62425619
bijna alle studies hebben statistiek...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:45:48 #6
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62425742
Wil je geen statistiek / methoden? Ga rechten doen
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:48:50 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_62425795
Ik vind het ook stom dat je alleen vanwege statistiek met je studie wilt stoppen. Bij elke studie is er wel een vak (of soms meerdere vakken) dat je niet aan staat. Bovendien zul je statistiek bij heel veel studies tegenkomen, zelfs bij taal en cultuurstudies kan kennis van statistiek verrekte handig zijn en het is echt niet zo verschrikkelijk moeilijk hoor .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 08:51:28 #8
13250 Lod
Sapere aude!
pi_62425843
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:45 schreef JaZekerZ het volgende:
Wil je geen statistiek / methoden? Ga rechten doen
Heeft Rechten geen statistiek? Lijkt mij stug omdat ze er volgens mij best vaak mee te maken krijgen. Maar goed, ik heb het zelf nooit gestudeerd.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:24:20 #9
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62426513
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het ook stom dat je alleen vanwege statistiek met je studie wilt stoppen. Bij elke studie is er wel een vak (of soms meerdere vakken) dat je niet aan staat. Bovendien zul je statistiek bij heel veel studies tegenkomen, zelfs bij taal en cultuurstudies kan kennis van statistiek verrekte handig zijn en het is echt niet zo verschrikkelijk moeilijk hoor .
Wat de viking zegt

Maar als je dan echt wil stoppen, zou je dan niet beter even de tijd nemen om je te oriënteren op wat je wél echt wil? Hals over kop een andere studie kiezen omdat iemand op FOK! hem je aanraadt en je je jaar niet wil verspillen, dat kan haast niet goed gaan
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:25:54 #10
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62426552
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:51 schreef Lod het volgende:

[..]

Heeft Rechten geen statistiek? Lijkt mij stug omdat ze er volgens mij best vaak mee te maken krijgen. Maar goed, ik heb het zelf nooit gestudeerd.
Ik weet het niet voor alle rechtenstudies, maar dat neem ik aan van we aangezien ik er een aantal ken die zo werkenl. Ik meen dat ook de hoofdzakelijke reden is voor de afwijkende titel (Mr.) bij Rechten tov van 'echte' wetenschappelijke studies (Drs. of Ir.)
pi_62429832
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 08:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het ook stom dat je alleen vanwege statistiek met je studie wilt stoppen. Bij elke studie is er wel een vak (of soms meerdere vakken) dat je niet aan staat. Bovendien zul je statistiek bij heel veel studies tegenkomen, zelfs bij taal en cultuurstudies kan kennis van statistiek verrekte handig zijn en het is echt niet zo verschrikkelijk moeilijk hoor .
dat dus



miep niet zo en zet door. Zo moeilijk is statistiek nu ook weer niet en ja, ik heb ook een grafhekel aan wiskunde en alles wat er op lijkt
Ja doei.
pi_62438995
Ik meen me te herinneren dat je eigenlijk ook een andere studie had willen doen, maar dat niet kon vanwege vooropleidingseisen. Speelt dat misschien ook niet zwaarder mee, dan enkel de Statistiek?

Dat zit namelijk in elke studie, je moet tenslotte kunnen onderzoeken.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_62440306
Als je een jaar werkt is dat niet weggegooid. Werkervaring levert meer op dan een jaar studie.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 21:51:53 #14
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_62445553
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 09:24 schreef Litso het volgende:

[..]

Wat de viking zegt

Maar als je dan echt wil stoppen, zou je dan niet beter even de tijd nemen om je te oriënteren op wat je wél echt wil? Hals over kop een andere studie kiezen omdat iemand op FOK! hem je aanraadt en je je jaar niet wil verspillen, dat kan haast niet goed gaan
maar FOK!kers geven toch altijd hele goede raad
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:03:04 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_62461433
Hm er staat wel dat TS "vooral door statistiek" baalt van zn studie, er zullen dus meer factoren zijn, al weet ik niet hoeveel tegenvallende dingen je tegen kan komen in ongeveer 2 maanden. Heb je al met ouderejaars gesproken om te zien wat je na deze periode kan verwachten aan vakken? Misschien liggen die vakken je wel beter. Zoveel mensen stoppen na de eerste weken/maand al En da's best zonde.

Als je dan echt nog wil stoppen, staat me bij dat je, als je binnen een half jaar stopt, in februari bij andere studies kunt instromen. Maar dat geldt geloof ik niet voor alle opleidingen, dus ik zou denken dat een gesprekje met een studieadviseur sowieso handig is Succes in ieder geval.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_62485426
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 18:21 schreef Koewam het volgende:
Als je een jaar werkt is dat niet weggegooid. Werkervaring levert meer op dan een jaar studie.
Bullshit, bij een baantje in de horeca leer je vrij weinig dan snel kunnen serveren en bier tappen. Misschien is het even leuk om in een werkritme te zitten voor een half jaartje, maar je hebt er weinig baat bij voor je studie.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:35:17 #17
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62485790
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:16 schreef frenkck het volgende:

[..]

Bullshit, bij een baantje in de horeca leer je vrij weinig dan snel kunnen serveren en bier tappen. Misschien is het even leuk om in een werkritme te zitten voor een half jaartje, maar je hebt er weinig baat bij voor je studie.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Je hoeft niet persé werkgerelateerde skills op te doen om er wat te leren. Ook hoe het er aan toe gaat op de werkvloer in het algemeen, samenwerking met collega's, problemen die je tegenkomt met leidinggevenden en het beleid, al dat soort dingen zie je in iedere baan terug. Ik mag dan wel geen nuttige inhoudelijke kennis over hebben gehouden aan mijn banen als helpdeskmedewerker, hamburgerbakker en ober, maar ik heb er toch echt wel bepaalde kennis en ervaringen aan over gehouden die goed meegenomen zijn in serieuzere banen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_62485998
Wat die man boven mij zegt dus.
En bovendien, een jaar horeca is wel zwaar en zou ik niet direct op richten, meer in een richting die je aanspreekt en eventueel studiegerelateerd kan zijn.
pi_62486158
Statistiek.... Ook gehad ja.

Niet leuk. Zeker wanneer je cijfermatig maar matig bent.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62486169
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:35 schreef Litso het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je hoeft niet persé werkgerelateerde skills op te doen om er wat te leren. Ook hoe het er aan toe gaat op de werkvloer in het algemeen, samenwerking met collega's, problemen die je tegenkomt met leidinggevenden en het beleid, al dat soort dingen zie je in iedere baan terug. Ik mag dan wel geen nuttige inhoudelijke kennis over hebben gehouden aan mijn banen als helpdeskmedewerker, hamburgerbakker en ober, maar ik heb er toch echt wel bepaalde kennis en ervaringen aan over gehouden die goed meegenomen zijn in serieuzere banen
eensch
Ja doei.
pi_62486249
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:16 schreef frenkck het volgende:

[..]

Bullshit, bij een baantje in de horeca leer je vrij weinig dan snel kunnen serveren en bier tappen. Misschien is het even leuk om in een werkritme te zitten voor een half jaartje, maar je hebt er weinig baat bij voor je studie.
Hetzelfde geldt voor studiegerelateerde werkzaamheden. Komt neer op suf werk onder je niveau, maar dat moet je vervolgens wel superserieus gaan nemen

Meer ergernis dan dat je er wat van opsteekt, maar dat kan per persoon verschillen natuurlijk.

Ik heb er nu bv bewust voor gekozen fysiek werk te doen in de nacht. Kan ik ondertussen een beetje nadenken over wat ik overdag ga doen voor nuttigs en leerzaams (naast een nieuwe echte baan te zoeken dan)
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:59:03 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_62486300
Koewam noemde me een man
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_62486359
ja, dat deel snapte ik ook niet helemaal
Ja doei.
pi_62486415
werken, wat dan ook is goed voor je skills: sociaal, ervaring en kunde.

Of je nu putjes gaat scheppen of bijklust op een kantoor: je leert WERKEN, samenwerken en dat niet voor niets de zon op gaat

je leert anderen respecteren én niet te vertrouwen --> je eigen zaakjes op orde hebben: je vakantie kan zomaar geweigerd worden omdat je collega's alles bij elkaar liegen

je leert een hoop, of het nu direct van toepassing is op je toekomstdromen of niet, ervaring is ervaring.

dat zeg ik met WoWen ook altijd, zodat ik maar weer een leveltje hoger word
Ja doei.
pi_62486518
Ik denk dat je bij Gezondheidswetenschappen nog wel meer statistiek zal krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')