abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62738807
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:44 schreef Ronalld het volgende:
[ afbeelding ]
1. Of had ik de boom meer moeten centreren en minder gras onder moeten laten staan?

Nee! Eerder nog meer gras er bij en iets meer ruimte om de boom. Omdat je juist zo mooi de lichtval en de schaduw op het gras hebt lijkt de boom nog mooier.

Er komen prachtige foto's voorbij
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_62740450
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:38 schreef DRIZZEN het volgende:
Ook nog het bos in geweest
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij die eerste heb je een hele gave lichtval te pakken, maar hij is niet lekker scherp. Da's jammer. Die tweede is een tikkie overbelicht. Probeer die eens iets minder licht te krijgen en je hebt een hele toffe foto denk ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_62740456
quote:
Lekker licht had je bij die eerste zeg Iets meer omgeving daar was denk ik ook fraai geweest
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Admin dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:59:05 #79
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_62744783
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 06:47 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lekker licht had je bij die eerste zeg Iets meer omgeving daar was denk ik ook fraai geweest
Ja, het licht zat lekker mee gistermiddag

Nog eentje van iemand's tuin

bigger @ flickr
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_62756748
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 06:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Bij die eerste heb je een hele gave lichtval te pakken, maar hij is niet lekker scherp. Da's jammer. Die tweede is een tikkie overbelicht. Probeer die eens iets minder licht te krijgen en je hebt een hele toffe foto denk ik
Thanx voor de tips. Foto's zijn genomen met een Kodak Easyshare c713. En we blijven posten....
Life is a bitch , so fuck it
pi_62756780
danny, jij bent de laatste tijd goed bezig met je fotodingesen

kan ik nog een voorbeeld aan nemen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!fotograaf dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:42:07 #82
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_62767620
Bij herfst horen ook herfstbuitjes...

Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:06:58 #83
147091 janeway
live long and prosper
pi_62778629
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:42 schreef CompuMess het volgende:

[
Oei die wil je niet op je hoofd hebben. wat een dreiging gaat daarvanuit. Mooi gezien
pi_62778986
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:59 schreef Danny het volgende:

[..]

Ja, het licht zat lekker mee gistermiddag

Nog eentje van iemand's tuin
[ afbeelding ]
bigger @ flickr
Heel mooi!!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:16:24 #85
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62799995
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:42 schreef CompuMess het volgende:

[ link | afbeelding ]
Ja! Zoiets zag ik vanmorgen hier ook hangen

Weinig tijd gehad ivm met werk, of anders regende het

Prachtige foto's staan hier zeg; gewoon een feestje om door dit topic te scrollen
pi_62802445
Het is de gekte van de verslaving.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:15:08 #87
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62804371
pi_62817986
Vanmiddag een aantal foto's geschoten in het park hier. Net begonnen, dus hoor graag commentaar .

pi_62822238
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:46 schreef JusNieuwegein het volgende:
Vanmiddag een aantal foto's geschoten in het park hier. Net begonnen, dus hoor graag commentaar .
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tip 1: Probeer eens het onderwerp van de foto uit het midden te halen. Dus iets links of rechts van het midden.
Tip 2: Plaats alleen scherpe foto's dus geen bewogen plaatjes.
Tip 3: Direct flitsen (laatste foto) is vaak niet zo mooi. Kortom je zult of indirect moeten flitsen, beter licht afwachten. Of langere sluitetijden, maar dan zul je al snel bij een statief uit komen.
  Admin donderdag 30 oktober 2008 @ 23:07:05 #91
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_62825113
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 18:46 schreef JusNieuwegein het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik sluit me even aan bij Noxa, met een paar aanvullende tips. Niet dat ik het nou zo goed weet, maar gewoon even uit mijn persoonlijke ervaring.
Wees niet bang om gewoon tien foto's van hetzelfde onderwerp te schieten uit verschillende hoeken, met verschillende instellingen etc. Zeker als beginner heb je dan veel meer kans op een goed geslaagde foto. Naarmate je langer foto's maakt gaat de ratio geschoten->gelukt omhoog. In het begin maakt ik wel 200 foto's om er vervolgens 5 imo goed gelukte uit te krijgen. Nu is gemiddeld 1 op de 5 geschoten foto's 'gelukt' naar mijn eigen maatstaven. Als ik een middagje wegga en ik schiet 100 foto's dan heb ik een 15 tot 25 foto's waarvoor ik me niet zou schamen om ze te plaatsen.

Bedenk je dat je digitaal schiet en je in principe door kunt schieten tot je geheugenkaart vol is of je accu leeg is. Het kost niets en je vergroot je successrate. De tweede foto vind ik trouwens de meest geslaagde. Met wat slidertjes in fotosoep zou het er nog net wat warmer op worden.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_62825851
Oja, hier moet ik dan ook even posten dat ik wat zeer geinige plaatjes heb gekiekt van kuiken met de paarden maar ik werkelijk niets moois voor in dit topic heb weten te schieten. Okay. Feit: Stali is zeer fantasieloos en het lag niet aan de cam. .

Een bescheiden tvp dan maar. .
pi_62826740
Danny en Noxa, bedankt voor jullie tips, ik ga er mee aan de slag
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:38:59 #94
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62830438
Wat ik merk is dat het licht heel belangrijk is. Woensdag bv, was zo'n dag met prachtig licht! Maar helaas wachtte mij toen de taak om aan het werk te gaan van 9 tot 5, dus geen tijd om op speurtocht te gaan. En had ik nou maar die cam meegenomen; toen ik van mijn werk terug ging, reed ik langs een heidegebied en de mist kwam er letterlijk en figuurlijk vanaf rollen, prachtig, maar geen cam......
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:28:19 #95
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62839748
Prachtige foto's in dit topic. Ik geloof dat ik persoonlijk de herfst toch wel het mooiste seizoen vind om te fotograferen. Ik vind dat de meesten hier de sfeer erg mooi vastleggen. Uitschieters Marjo, Danny, Dutchie, Pea, Sugar, Blue-funk ...
Marjo, je hebt echt een groot, groot talent!!!

Dan een paar van mij. Ik maak alleen maar saaie landschapjes en zo,

1.
Ook een herfstbuitje

2. Vogelparadijs, besjes!!!

3. Bos

4. Bos

5. Bos

6. Bos

7. Varen

8. En nog wat blad

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  FOK!fotograaf vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:02:46 #96
89055 CompuMess
Bzzz ?!?
pi_62840751
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:28 schreef ElizabethR het volgende:
Prachtige foto's in dit topic. Ik geloof dat ik persoonlijk de herfst toch wel het mooiste seizoen vind om te fotograferen. Ik vind dat de meesten hier de sfeer erg mooi vastleggen. Uitschieters Marjo, Danny, Dutchie, Pea, Sugar, Blue-funk ...
Marjo, je hebt echt een groot, groot talent!!!

Dan een paar van mij. Ik maak alleen maar saaie landschapjes en zo,

---8<---
Hee, psst... je bent jezelf vergeten in het lijstje!

Ik ben gek op die saaie landschapjes van jou, Ierland is hartstikke mooi in de herfst!
Favo's: #3, lekker mysterieus bos met knuffelbare stenen en #8, prachtige kleuren en detail.

PS: m'n foto uit dit bericht is uit Flickr geflikkerd (slechte fotolijm gebruikt), ik heb hem hier opnieuw vastgeplakt!

[ Bericht 9% gewijzigd door CompuMess op 31-10-2008 16:55:55 ]
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -
pi_62841153
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 16:02 schreef CompuMess het volgende:

[..]

Hee, psst... je bent jezelf vergeten in het lijstje!

Ik ben gek op die saaie landschapjes van jou, Ierland is hartstikke mooi in de herfst!
Favo's: #3, lekker mysterieus bos met knuffelbare stenen en #8, prachtige kleuren en detail.
Moet me hier bij aansluiten. Nummer 3 is erg mooi!!

1. Paddostoel

Groter
2. Leafy roof top

Groter
3. Herfst in het park

grotur
4. Blaadjes

Groter
pi_62847804
Hi mensen, ik ben nieuw hier op FOK, kijk wel al lang mee, maar heb sinds kort een nieuwe hobby; fotografie. Vandaar mijn nieuwe Camera, starter Eos 1000D Kit.

http://www.flickr.com/photos/danielrenepinxter/

Hope you like it, and some comments appreciated!

Groeten,Daan
pi_62848200
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 20:27 schreef Danielrene het volgende:
Hi mensen, ik ben nieuw hier op FOK, kijk wel al lang mee, maar heb sinds kort een nieuwe hobby; fotografie. Vandaar mijn nieuwe Camera, starter Eos 1000D Kit.

[ afbeelding ]

http://www.flickr.com/photos/danielrenepinxter/

Hope you like it, and some comments appreciated!

Groeten,Daan
Leuke foto, zou iets meer de achtergrond laten vervagen (kleiner diafragma bijvoorbeeld). En ik vind de witbalans een beetje raar. De foto is heel erg groen(ig).
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:09:27 #100
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_62848756
ER, die besjes.

Wat hoort er ook bij de hersfst?
Nou?
Precies!
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: