Ligt eraan hoe oud je bent. En of je ook problemen ondervind denk ik. Als je er echt last van hebt praat is met een doktor en in heeze en den haag zitten centra die je kunnen onderzoeken met een doorverwijzing.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:55 schreef ElisaB het volgende:
Ik ga vrijwel altijd pas tussen 0:30 en 3:30 naar bed. Heb ik het nu ook, of houdt het syndrome nog meer in dan alleen 'avond- en nachtmens' zijn?
Mijn gemeten ritme ligt van 04:00 tot 12:00 ongeveer. Niet handig op werkdagenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:57 schreef Hakkyy het volgende:
ik denk dat heel veel mensen dan dat syndroom hebben, ik denk zelfs dat jij een lichte vorm heb van dsps. Ik zou super blij zijn als ik een keer voor 1 uur snachts zou kunne pitte
Mag ik vragen waar je getest bent ? en hoe was jou eerste keer pillen slikkenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:06 schreef TheDenialTwist het volgende:
Ik heb het ook, mijn hele leven sliep ik altijd pas heel laat, ik werd gewoon niet moe. Een jaar terug ongeveer ben ik getest en toen bleek dat ik zelf helemaal geen melatonine aanmaakte dus nu slik ik melatonine en dat werkt goed. Ik merk het ook meteen als ik het een dag vergeet, dan slaap ik dus weer heel laat.
Ehm bij een neuroloog in Ede. En ja ik weet nog dat ik moe werd en inderdaad dacht van huh, dat heb ik nog nooit meegemaaktquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:08 schreef Quinie het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar je getest bent ? en hoe was jou eerste keer pillen slikken?.
Ik stond bij de wasbak me tanden te poetsen en kon amper staan. Me ogen vielen dicht wtf is dit moe zijn...
Ik ben dik in de 30 (om maar niet te zeggen: bijna 40). Wat problemen betreft: lastig is het soms wel, want ook ik word wel eens op kantoor verwacht. Verslapen komt bij mij niet voor; ik heb alleen gewoon geen enkele behoefte om 'smorgens voor 9:00 mijn bed uit te komen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:01 schreef Quinie het volgende:
Ligt eraan hoe oud je bent. En of je ook problemen ondervind denk ik. Als je er echt last van hebt praat is met een doktor en in heeze en den haag zitten centra die je kunnen onderzoeken met een doorverwijzing.
Eigenlijk komt het er volgens mij inderdaad op neer dat je "gewoon" een avond mens bent als je DSPS hebt. Maar het is dan wel echt biologisch geregelt zeg maar. Het is niet zo dat je het echt bewust wilt.
Vaak zie je dan dus ook dat volwassen in problemen komen. Je wilt vroeg op bed maar het lukt niet. Toch moet je er vroeg weer uit. Je verslaapt je regelmatig (9 tot 5 dan werk iedereen). Dus tja of je het hebt geen idee maar heb je er last van in je leven ?
Ik kan alleen maar zeggen dat het heel herkenbaar klinkt. Soms kan een reden vinden voor dingen problemen oplossen. Mocht je dat voor je zelf nodig vinden dan kun je via een arts wel ergens terecht. In Epe is blijkbaar ook nog een Neuroloog. Ik weet alleen van Heeze en Den Haag dat er echt speciale afdelingen voor zijn. Heeze heeft een epileptisch centrum omdat het blijkbaar raakvlakken heeft epilepsie en slaap stoornissen. Maar je verhaal klinkt in iedere geval herkenbaar. Zelf voel me eigenlijk niet gesloopt overdag.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:22 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik kan de hele dag 'gesloopt' zijn en om 22:00 leef ik weer helemaal op. Vroegah (sprak oma), voor ik getrouwd was en een gezinsleven had, was het mijn natuurlijk ritme om te slapen tussen 3:00 en 10:00 ongeveer. En daar doe ik het goed op!
Ik ook zeker niet altijd hoor, maar er zijn periodes dat ik nachten achter elkaar écht te weinig slaap heb gehad. Dan denk ik overdag: "Vanavond ga ik vroeg naar bed!" Is het eenmaal avond, dan ben ik rond 22:00 weer klaarwakker en kan ik zo door tot 6:00 's morgensquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:49 schreef Quinie het volgende:
Zelf voel me eigenlijk niet gesloopt overdag.
Ja ik heb dan ineens last van extra haargroei, mijn nagels worden langer en de volgende ochtend tref ik stukjes mensenvlees tussen mijn tanden aan en kan ik me niet herinneren wat ik die nacht gedaan heb, máár afgezien daarvan valt het wel mee.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:03 schreef Guncta het volgende:
Hebben jullie er extra last van met volle maan? En ja, dit is serieus.
Bekend fenomeenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ook zeker niet altijd hoor, maar er zijn periodes dat ik nachten achter elkaar écht te weinig slaap heb gehad. Dan denk ik overdag: "Vanavond ga ik vroeg naar bed!" Is het eenmaal avond, dan ben ik rond 22:00 weer klaarwakker en kan ik zo door tot 6:00 's morgens
Grappig..quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:07 schreef TheDenialTwist het volgende:
[..]
Ja ik heb dan ineens last van extra haargroei, mijn nagels worden langer en de volgende ochtend tref ik stukjes mensenvlees tussen mijn tanden aan en kan ik me niet herinneren wat ik die nacht gedaan heb, máár afgezien daarvan valt het wel mee.
Potverdikke, er is een verschil tussen na en naar... Verstoord bioritme is slecht voor je grammatica.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:40 schreef Quinie het volgende:
...Na aanleiding van het Topic...
...Nu naar een paar jaar heb ik....
Ik ben vaak wat meer rusteloos tijdens volle maan. Dus ja, ik zweer het je; ik merk de volle maan...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:03 schreef Guncta het volgende:
Ik heb dat ook gehad; dacht dat het van het slaapgebrek kwam. Inmiddels ontdekt dat het niet daarvan kwam, maar van de toegenomen koffieconsumptie (vanwege het instortingsgevaar dus).quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:10 schreef ColdFeet het volgende:
Bekend fenomeenHoewel ik merk dat ik na nachtenlang te weinig slaap wel instort en een migraine-aanval krijg, ofzo.
Als het volle maan is slaap ik heel erg slecht, ook een paar dagen ervoor en erna.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:03 schreef Guncta het volgende:
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben vaak wat meer rusteloos tijdens volle maan. Dus ja, ik zweer het je; ik merk de volle maan...
Hier thuis precies hetzelfde.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:42 schreef .Michelle het volgende:
[..]
Als het volle maan is slaap ik heel erg slecht, ook een paar dagen ervoor en erna.
Heb geen idee hoe het komt, maar ik vind het wel ontzettend vervelend.
Je hebt gelijk mijn Nederlands is mijn andere zwakke puntquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:25 schreef Sigg het volgende:
[..]
Potverdikke, er is een verschil tussen na en naar... Verstoord bioritme is slecht voor je grammatica.
OT: ja, uitslapen is fijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |