abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62866751
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:51 schreef Basp1 het volgende:
Mensen kunnen beter op dit moment in nieuwe auto's rijden dan oude barrels. Oude barrels verbruiken meer, en vervuilen meer.
Dat klopt. Maar hoe veel energie kost het om een nieuwe auto te maken en hoe veel CO2 uitstoot wordt er dan gecreerd? Stel dat je een 10-jaar oude auto hebt, die met gemak nog 5 jaar mee kan (zeg een Mercedes diesel). Je rijdt 40.000 km per jaar met het ding. Is het dan beter voor het milieu om een nieuwe auto te kopen, dan nog 5 jaar in de Mercedes rond te rijden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_62867297
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 11:58 schreef Drugshond het volgende:
Deze is nog leuker, en staat zelfs los van de economie. Deze doet de EU in zijn uppie.
[..]
De EU wil alleen sectoren die landbouwsubsidie nodig heeft, de rendabele sectoren maakt ze kapot, hetzelfde is al gedaan met de fruitteelt die nu nog slechts 20% is van 25 jaar geleden.

Door de AID, (Algemene Inspectie Dienst) en het CB (Centraal Bureau), toen de meeste fruittelers gestopt waren, moest het CB zelf ook gaan inkrimpen, er waren geen fruittelers meer
  zondag 2 november 2008 @ 08:53:04 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62876755
quote:
Fusie Chrysler en General Motors in de wacht

1 november 2008, 15:23 | ANP
NEW YORK (AFN) - Plannen voor een mogelijke fusie tussen de Amerikaanse autofabrikanten General Motors (GM) en Chrysler staan in de wacht. De Amerikaanse overheid wil niet meefinancieren in de mate waarop GM had gehoopt.

Na de Amerikaanse verkiezingen op 4 november zal meer duidelijk worden over de fusie. Presidentskandidaat Barack Obama gaf deze week aan dat hulp aan autofabrikanten voor hem een economische prioriteit wordt.

Uitstel van de fusieplannen voegt een nieuw element van onzekerheid toe aan de Amerikaanse auto-industrie. Ford, GM en Chrysler zijn zwaar getroffen door de financiële crisis. Volgens vakblad Automotive News Europe hebben bronnen in Washington de sector gewaarschuwd voor een diepe financiële crisis, die tienduizenden banen zal kosten.
Obama zal wel weer flink met geld gaan strooien, want dit zijn de iconen van de Amerikaanse industrie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62878192
Drukkerijen is een goede investering dan.
***** Kraak.....
pi_62878311
quote:
Op zondag 2 november 2008 08:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Obama zal wel weer flink met geld gaan strooien, want dit zijn de iconen van de Amerikaanse industrie.
Nou laat ze maar failliet gaan , ze hebben zich niet op tijd aangepast aan andere tijden

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=7817
honda hybride
  maandag 3 november 2008 @ 14:13:37 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62907415
quote:
Autoverkopen Spanje storten in

3 november 2008, 13:40 | ANP
PARIJS (AFN) - De verkoop van nieuwe auto's in Spanje is in oktober met 40 procent gedaald ten opzichte van vorig jaar. Het aantal auto's dat de showroom verliet was 77.660, zo maakte de Spaanse brancheorganisatie ANFAC maandag bekend. In oktober vorig jaar waren dat er nog 129.384.

Het is al de zesde achtereenvolgende maand dat de autoverkopen afnemen. In heel Europa is er sprake van een daling. In de eerste negen maanden lagen de verkopen 4,4 procent lager dan vorig jaar, zo werd vorige maand bekend. Maar de situatie in Spanje is uitzonderlijk. Voor het gehele jaar 2008 voorziet ANFAC een val in de autoverkopen van 25 procent.

De ontwikkeling toont aan dat de Spaanse economie ernstig vertraagt, zo liet de ANFAC in een verklaring weten. De Spaanse economie kromp in het derde kwartaal met 0,2 procent en veel economen voorzien een recessie. Deze wordt gekenmerkt door twee achtereenvolgende kwartalen van krimp.

In Frankrijk daalde de verkoop van nieuwe auto's in oktober met 7,3 procent, zo maakte de Franse brancheorganisatie bekend. Over de eerste tien maanden van het jaar is er nog sprake van een groei van 2,3 procent.
Spanje was dan ook een van de ergste 'bubble' landen. Een groot deel van de economie dreef op stijgende huisjes. Denk aan al die Engelsen en Nederlanders die daar een tweede huis kochten. Er is overigens een enorm huizenoverschot in Spanje. Er zal gesloopt moeten gaan worden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 3 november 2008 @ 14:50:19 #67
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62908250
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Spanje was dan ook een van de ergste 'bubble' landen. Een groot deel van de economie dreef op stijgende huisjes. Denk aan al die Engelsen en Nederlanders die daar een tweede huis kochten. Er is overigens een enorm huizenoverschot in Spanje. Er zal gesloopt moeten gaan worden.
Dat zal in Amerika ook gaan gebeuren....
Maar goed... in Spanje is het wel aardig toeven... denk dat er zat mensen zijn die toch graag een mediterraan 2e huisje willen hebben. Dat kan alleen als de prijs verder zakt.
Tegen een beetje verlies verkopen = goedkoper dan de sloopkogel.
  maandag 3 november 2008 @ 19:24:10 #68
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_62915466
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:50 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat zal in Amerika ook gaan gebeuren....
Maar goed... in Spanje is het wel aardig toeven... denk dat er zat mensen zijn die toch graag een mediterraan 2e huisje willen hebben. Dat kan alleen als de prijs verder zakt.
Tegen een beetje verlies verkopen = goedkoper dan de sloopkogel.
Ik denk dat het in de VS wel mee zal vallen qua slopen. Er worden genoeg kinderen geboren en er is ook veel immigratie. In tegensteling tot Spanje waar een enorme vergrijzing is en ze het eigenlijk moeten hebben van buitenlandse pensionado's.

Wellicht over 5-10 jaar een leuk appartementje aan zee voor ¤40.000
pi_62915689
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 17:55 schreef kriele het volgende:
Waarom stappen auto fabrikanten niet in het lucratieve gat dat electrische auto's heet?
- omdat dat véél researsch vereist
- omdat de grootte van de markt nog niet bekend is
- omdat de infrastructuur daar nog niet op berekend is
- nog tig redenen

Er is een markt en die markt zal groeien... Maar het is een te grote inverstering voor noodlijdende bedrijven...
  maandag 3 november 2008 @ 19:45:51 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62916043
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:24 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de VS wel mee zal vallen qua slopen. Er worden genoeg kinderen geboren en er is ook veel immigratie.
Echter, die huizen worden vanzelf gesloopt als ze leegstaan (deuren, kozijnen, wastafels, waterleidingen, etc allemaal eruit. Daarna is het huis bijna niks meer waard)
quote:
In tegensteling tot Spanje waar een enorme vergrijzing is en ze het eigenlijk moeten hebben van buitenlandse pensionado's.
Die boom hebben we nu gehad en er is veel teveel bij gebouwd, ook om die pensionados te huisvesten. Bovendien kunnen veel mensen met tweede huis hun hypotheek niet meer betalen. En mensen met baan kunnen daar niet gaan wonen want er is geen werk (op de plekken waar die huizen zijn gebouwd)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 3 november 2008 @ 19:49:44 #71
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_62916143
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Echter, die huizen worden vanzelf gesloopt als ze leegstaan (deuren, kozijnen, wastafels, waterleidingen, etc allemaal eruit. Daarna is het huis bijna niks meer waard)
[..]

Die boom hebben we nu gehad en er is veel teveel bij gebouwd, ook om die pensionados te huisvesten. Bovendien kunnen veel mensen met tweede huis hun hypotheek niet meer betalen. En mensen met baan kunnen daar niet gaan wonen want er is geen werk (op de plekken waar die huizen zijn gebouwd)
Vwb Spanje bedoel ik ook dat er gesloopt moet gaan worden, omdat ze daar dus immers geen aanwas meer voor hebben.

Persoonlijk denk ik dat het in de VS nog wel mee zal vallen, tenzij Obama aan de macht komt. Dan blijft er weinig over van de flexibele economie
  maandag 3 november 2008 @ 19:55:27 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62916306
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:49 schreef Richie_Rich het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het in de VS nog wel mee zal vallen, tenzij Obama aan de macht komt. Dan blijft er weinig over van de flexibele economie
Ik bedoelde dus dat die huizen onofficeel gesloopt/ gestript worden. Als je een huis leeg laat staan dan komen buurtbewoners dat huis gewoon helemaal strippen van alles wat nog een beetje waarde heeft. Dat gebeurt nu al op grote schaal.

En Obama
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:38:34 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62941530
quote:
Mogelijk ook vaste banen weg bij DAF

Rotterdam, 4 nov. Vrachtwagenfabrikant DAF in Eindhoven gaat mogelijk ook vast personeel ontslaan. Het bedrijf heeft gisteren een sociaal plan van die strekking voorgelegd aan de bonden. Die tonen zich „zeer verbaasd”.

De vrachtwagenfabrikant, die last heeft van een teruglopende vraag, zette eerder dit najaar het tijdelijk personeel op straat: ongeveer een kwart van de 6.200 werknemers. Daarnaast gaat het bedrijf de personeelskosten drukken door het inroosteren van collectieve vrije dagen en een verplichte ‘vakantie’ van twee weken rond de jaarwisseling. „DAF heeft met al deze maatregelen een deel van het productieverlies kunnen opvangen”, zegt vakbondsbestuurder Felix Alejandro Perez van FNV Bondgenoten. „Maar dat is blijkbaar niet genoeg.”

Het sociaal plan van DAF heeft de vakbond „verrast”. „DAF heeft ons gevraagd om mee te praten, maar we weten niet eens om hoeveel mensen het gaat. Er wordt over een sociaal vangnet gesproken, terwijl we niet weten wat dat vangnet zou moeten opvangen”, aldus Alejandro Perez.

DAF wil nog geen concrete uitspraken doen over mogelijke ontslagen. „We zijn nog niet zover”, zegt woordvoerder Ron den Engelsen. „De wereld om ons heen verandert razendsnel, wij moeten dus ook snel schakelen. We onderzoeken verschillende scenario’s en hebben een sociaal plan opgesteld voor het geval dat straks nodig is.” Gedwongen ontslagen zijn daarbij niet uitgesloten.

Slecht nieuws, vindt Alejandro Perez. „DAF heeft al meer dan duizend tijdelijke krachten naar huis gestuurd. Die komen allemaal terecht op de arbeidsmarkt in de regio.” Op die arbeidsmarkt gaat het druk worden. „Het gaat heel hard nu. Er zijn meer bedrijven in de regio waar het niet goed gaat, zoals elektronicabedrijf Neways.”
Yup, de pionier sector heeft het zwaar, bubble 2001-2002 revisited (been there got the t-shirt)
pi_62941611
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:49 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

Vwb Spanje bedoel ik ook dat er gesloopt moet gaan worden, omdat ze daar dus immers geen aanwas meer voor hebben.

Persoonlijk denk ik dat het in de VS nog wel mee zal vallen, tenzij Obama aan de macht komt. Dan blijft er weinig over van de flexibele economie
Als er maar weer consumenten terug komen dan gaat de economie wel goed.
  dinsdag 11 november 2008 @ 12:29:45 #75
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_63126240
quote:
'Crisisoverleg' kabinet, werkgevers en bonden
Uitgegeven: 10 november 2008 19:02
Laatst gewijzigd: 10 november 2008 19:57

DEN HAAG - Het kabinet overlegt volgende week met werkgevers en de vakbeweging om de negatieve gevolgen van de kredietcrisis op de economie het hoofd te bieden.


Ook wordt een top georganiseerd met gemeenten erbij, omdat in de regio vooral manieren bedacht moeten worden om zoveel mogelijk mensen aan het werk te krijgen en te houden.

Dat heeft minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) maandag gezegd in reactie op de plannen die de vakcentrale FNV heeft gepresenteerd ter bestrijding van de economische neergang.

Volgende week dinsdag is een overleg gepland op het ministerie van Economische Zaken met werkgevers en vakbonden. Een dag komen de partijen weer bijeen, maar dan ook met gemeenten erbij.

Ideeën

Volgens Donner is het eerste overleg vooral bedoeld om ideeën uit te wisselen over hoe de negatieve economische gevolgen op te vangen.

Daarbij wordt ook het verzoek bekeken van sociale partners de regeling voor werktijdverkorting aan te passen en WW-gelden in te zetten om werkgevers door deze moeilijke tijd heen te loodsen zonder dat ze personeel hoeven te ontslaan.

Werktijdverkorting

De bewindsman benadrukt wel dat werktijdverkorting bedoeld is voor bedrijven die plotseling te maken hebben met een terugval in de productie, maar snel een herstel van de vraag verwachten en hun personeel weer hard nodig hebben.

De regeling is volgens hem niet bedoeld om bedrijven op een langere termijn bij economische ontwikkelingen te steunen met WW-gelden.

Langere termijn

Donner stelt verder dat oplossingen voor de langere termijn gevonden moeten worden door vraag en aanbod van personeel in de regio beter bij elkaar te brengen.

Hij wees erop dat al tijdens het najaarsoverleg tussen het kabinet en sociale partners is afgesproken daarover nog een top te organiseren met gemeenten erbij.

Samenwerken

Het is volgens de minister zaak dat het bedrijfsleven ook zelf bekijkt hoe werkgevers die werknemers kwijt moeten, beter kunnen samenwerken met collega's die naarstig op zoek zijn naar geschikte arbeidskrachten. Hij wees erop dat met de economische problemen van nu er nog steeds zo'n 200.000 vacatures zijn.
  zaterdag 15 november 2008 @ 18:10:13 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63247912
quote:
Merkel en Opel gaan praten over staatssteun

15 november 2008, 14:46 | ANP
WASHINGTON (AFN) - De Duitse bondskanselier Angela Merkel heeft de top en ondernemingsraad van de Duitse autofabrikant Opel uitgenodigd om maandag te praten over mogelijke staatssteun aan het concern. Dat zei Merkel zaterdag tijdens de G20-top in Washington.

Eerder maakte minister Peer Steinbrueck van Financiën al bekend dat de Duitse overheid de eisen van de Duitse autofabrikant Opel om staatssteun onderzoekt.

Opel, eigendom van het Amerikaanse General Motors (GM), heeft de kredieten van de Duitse overheid nodig voor investeringen in de fabrieken in Europa. De Duitse autofabrikant gaat zwaar gebukt onder de sterke afname in de verkopen van auto's wereldwijd. Moederbedrijf GM lijdt al maandenlang zware verliezen.
Ja hoor, staatssteun voor Opel
Waar gaat dit heen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63248666
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja hoor, staatssteun voor Opel
Waar gaat dit heen
Ik denk dat ze Opel uit GM gaan tillen voor weinig , dat zou een goede deal zijn he??
Er zitten grote jongens achter joh
pi_63257964
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 18:48 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat ze Opel uit GM gaan tillen voor weinig , dat zou een goede deal zijn he??
Er zitten grote jongens achter joh
http://finance.google.com/finance?q=gm

Zie ik het nu goed dat het totaal aan GM aandelen "maar" 610.000.000 zijn.

Nou hoeveel aandelen zou opel vertegenwoordigen in het geheel? Stel dat eens even op 1/6 van het totaal . Zou dan opel overgenomen kunnen worden door op dit moment 300 miljoen dollar op tafel te leggen?
pi_63258720
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

http://finance.google.com/finance?q=gm

Zie ik het nu goed dat het totaal aan GM aandelen "maar" 610.000.000 zijn.

Nou hoeveel aandelen zou opel vertegenwoordigen in het geheel? Stel dat eens even op 1/6 van het totaal . Zou dan opel overgenomen kunnen worden door op dit moment 300 miljoen dollar op tafel te leggen?
Het probleem daarbij is niet zozeer de prijs, maar ook de kosten die je er bij krijgt om het bedrijf draaiende te houden. Er zullen best wel wat Japanse en Europese Autobouwers zijn die op basis van de kostprijs heel GM kunnen overnemen. Echter moeten ze dan ook opdraaien voor het draaiende houden van de fabrieken, pensioenen, enz. Dan kom je dus op een veelvoud van de aanschafprijs uit
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_63258865
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:14 schreef Frezer het volgende:
Echter moeten ze dan ook opdraaien voor het draaiende houden van de fabrieken, pensioenen, enz. Dan kom je dus op een veelvoud van de aanschafprijs uit
In nederland zit mijn pensioen toch echt bij een bedrijfsfonds, daar heeft mijn werkgever niets mee van doen, zou dat in duitsland ook niet zo zijn, of is het daar net zoals in de VS geregeld?

Verder ja je hebt je operationele kosten maar zolang de uiteindelijke producten met een winstmarge verkocht worden is daar niet zoveel mee aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')