abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62395522
quote:
De provincie Noord-Holland heeft 98 miljoen euro aan deposito's uitstaan bij banken die in de problemen zijn gekomen. Dat heeft gedeputeerde Ton Hooijmaijers gisteren bekendgemaakt.

De provincie heeft 78 miljoen euro staan op de noodlijdende Landsbanki uit IJsland. Verder staat er 20 miljoen euro uit bij een Duitse dochter van Lehman Brothers, Bankhaus Lehman geheten. Gedeputeerde Hooijmans rekent erop dit geld terug te krijgen omdat de Duitse staat zich garant heeft gesteld voor de bank.

Noord-Holland is op dit moment de provincie die het meeste geld heeft uitstaan bij banken die getroffen zijn door de kredietcrisis. Tot nu toe spande de provincie Groningen de kroon met 30 miljoen euro.

Hooijmaijers gaat minister Wouter Bos (Financiën) om opheldering vragen waarom het bij de Nederlandsche Bank al sinds juli bekend was dat er problemen waren bij de Landsbanki zonder dat lagere overheden daarvan op de hoogte werden gesteld.
Noord-Holland: 98 miljoen bij crisisbanken:-98-miljoen-bij-crisisbanken.html

Oké, ik snap iets niet. De kredietcrisis (dus de problemen van die baken ) waren al in juli bekend? Waar halen ze ineens al dat geld vandaan?

Wat voor gevolgen heeft dit voor de burger? Waarom wist de burger van niets? Er was niet zoveel aan de hand en het kwam wel goed.

Ja sorry, ben een nOOb op dat geld gebied, dus graag in Jip en Janneke taal
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_62395711
De gemeente Noordholland heeft honderden miljoenen belastingeld bij 23 verschillende buitenlandse banken geparkeerd , 100 miljoen is er nu verdwenen, dat komt toch een beetje op mij over, dat er mischien 1 of 2 miljoentjes makkelijker kunnen verdwijnen , ik zou maar eens goed onderzoek doen bij die provincie.

Tenminste zo zou ik het ook doen als ik een paar miljoen wilde stelen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:42:12 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_62395781
Dat ze geld hadden bij een Amerikaanse bank kan ik nog begrijpen, tot die over de kop ging was het niet te verwachten.
Maar dat ze geld hadden in IJsland moet haast wel enorm veel provisie hebben opgeleverd voor een van de "adviseurs"!
censuur :O
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:42:33 #4
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_62395785
Wat is er mis mee omdat "overtollige" geld bij de bank Nederlandse Gemeenten te stallen ??

Of is dat weer marktwerking??
pi_62395857
Ik begrijp niet dat overheidsinstellingen geld naar het buitenland sluizen en dus aan de Nederlandse economie onttrekken. Bij de BNG komt de winst tenminste in ons eigen land terecht.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_62396073
Is het nu zo dat het geld gewoon weg is? En dat de rest van Nederland dier domme fouten van de Noord-Hollanders weer op moeten knappen?

Ik snap toch al niet veel van dat sparen. Iemand zet 200.000 op een bank en iemand die nauwelijks KAN sparen krijgt niets, maar degene die geld heeft loopt geen risico?

En dan nog, waar halen ze dat geld weer weg? bij de nettoloners? Of hebben ze ook daar een reserve potje voor?

Ik heb trouwens zelf een soort van spaarregeling, maar verwacht er niet veel van te zien. (sparen voor de kinderen...aandelen) is dat ook weg?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62396124
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:47 schreef Adfundum het volgende:
Ik begrijp niet dat overheidsinstellingen geld naar het buitenland sluizen en dus aan de Nederlandse economie onttrekken. Bij de BNG komt de winst tenminste in ons eigen land terecht.
Mja, moest ik dus ook aan denken. En we hadden geen geld voor de zorg en het onderwijs
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62396964
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:05 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, moest ik dus ook aan denken. En we hadden geen geld voor de zorg en het onderwijs
Ja Letwel, dit is slechts een deel van het overtollige geld he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')