abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62381333
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat hier concreet om Marokkaans straattuig dat buurten in Gouda, Gorinchem en tal van andere steden, zoals Amsterdam, Utrecht, Ede en Den Haag terroriseert. Spekman geeft heel duidelijk aan dat de goeden niet onder de kwaden moeten lijden, maar jij windt je vooral op dat Spekman het beestje bij de naam noemt. En dat vind ik veelzeggend. Opkomen voor de eigen bevolkingsgroep is voor jou belangrijker dan een daadwerkelijke oplossing voor het probleem. Uit je eerste reactie wordt al pijnlijk hoe weinig afstand je neemt van je gewelddadige broeders. Wat je verder nog uitkraamt, is eigenlijk overbodig.
Waarom geloof je dat direct wat de media zegt ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_62381350
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:56 schreef Mutant01 het volgende:
Gouda is zelfs in m'n huiskamer TS! Regelmatig last van hangmarokkanen aldaar.
Gooien ze ook jouw ruiten in? Plunderen ze al je voorraadkastjes? Word je uitgescholden en bedreigd? Of komen ze alleen gezellig op de thee en een beetje rondhangen?

Als het bij hangen bleef, was dit hele topic er niet.
pi_62381407
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:05 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Fucking boehoe Meki, ik heb ook niet echt veel meer dan 1100 en dan werk ik nog gewoon 40 uur ook.

Slaat totaal nergens op wat je nu zegt.
Ik heb het over een algemene Nederland
niet over een paar mensen etc.
Ik werk zelf 40 uur en krijg ikzelf 1400 euro netto. waar ik me zelf moet onderhouden en me ouders help ermee. en mijn familie
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:09:55 #64
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_62381423
Dan gaan ze maar niet in een flat wonen die 600euro kost als je maar 1000 verdient
pi_62381469
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:06 schreef Meki het volgende:
Waarom geloof je dat direct wat de media zegt ??
Omdat ik de Nederlandse media geloofwaardiger vind dan jou; heel simpel. En ook omdat de berichtgeving dusdanig massaal wordt opgepakt door de media, dat er weinig gelogen aan kan zijn. Legio cameraploegen zijn de wijk in geweest (en daar bedreigd en mishandeld) en ook menig inwoner van Gouda heeft op het nieuws gereageerd: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7075 (En voordat je die link aanklikt: die reacties zijn een stuk minder mild dan de berichtgeving in de meeste media).

Een stad als Gouda schijnt al 20 jaar te kampen met de overlast die Marokkaanse probleemjongeren veroorzaken. En al die tijd is er veel te weinig aan gedaan, waardoor het compleet uit de hand is gelopen. De bewijzen daarvan zijn gewoon zichtbaar op straat. Of je denk je soms dat de buschauffeurs van Connexxion gewoon verzinnen dat ze worden bedreigd. Of dat de winkeleigenaar gewoon verzint dat zijn winkel wordt geplunderd?
pi_62381496
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik heb het over een algemene Nederland
niet over een paar mensen etc.
Ik werk zelf 40 uur en krijg ikzelf 1400 euro netto. waar ik me zelf moet onderhouden en me ouders help ermee. en mijn familie
Het valt mij vaak op dat gezinnen met geldproblemen vaak hordes kinderen hebben, waarom 8 kinderen nemen als je het nooit kunt betalen?

Wat denk je anders dat de reden is dat veel mensen maar 2 of 4 kinderen nemen?
pi_62381519
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef Darklight het volgende:
Dan gaan ze maar niet in een flat wonen die 600euro kost als je maar 1000 verdient

Zo makkelijk gaat het niet
ze hebben geen keus
pi_62381521
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:09 schreef Darklight het volgende:
Dat dus.
pi_62381542
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:13 schreef Meki het volgende:

[..]

ze hebben geen keus
Zoals ik al zei minder kinderen nemen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:15:18 #70
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62381556
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:04 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst moet bekijken wat een armoede kan betekenen voor een hele familie een hele gezin die er onder leidt
en een 1100 is nog veel hun , sommige verdienen niet eens 800 euro per maand
en de huur is al 600 euro voor een 4 kamer woning en dan komt er nog vele lasten erbij.
Voor de allochtonen is het erg moeilijk om vanuit de armoede te komen.

Ik heb zelf onder de armoede geleefd.
Nogmaals, zijn er geen autochtonen in die situatie ? Krijgen wij allemaal zomaar duizenden euro's van de staat ofzo ?

Is dat een valide reden om je als een straatterrorist te mogen gedragen ?
"Nou m'n vader is arm dus ik mag dingen in de fik steken en mensen bedreigen !" ?

Zomaar een idee, maar als je arm bent kun je beter zorgen dat je een goede baan krijgt, dat werkt beter om uit de armoede te komen dan straatterroristje uithangen en je eigen bevolkingsgroep enorm impopulair maken - zegt men.
zzz
pi_62381642
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat ik de Nederlandse media geloofwaardiger vind dan jou; heel simpel. En ook omdat de berichtgeving dusdanig massaal wordt opgepakt door de media, dat er weinig gelogen aan kan zijn. Legio cameraploegen zijn de wijk in geweest (en daar bedreigd en mishandeld) en ook menig inwoner van Gouda heeft op het nieuws gereageerd: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7075 (En voordat je die link aanklikt: die reacties zijn een stuk minder mild dan de berichtgeving in de meeste media).

Een stad als Gouda schijnt al 20 jaar te kampen met de overlast die Marokkaanse probleemjongeren veroorzaken. En al die tijd is er veel te weinig aan gedaan, waardoor het compleet uit de hand is gelopen. De bewijzen daarvan zijn gewoon zichtbaar op straat. Of je denk je soms dat de buschauffeurs van Connexxion gewoon verzinnen dat ze worden bedreigd. Of dat de winkeleigenaar gewoon verzint dat zijn winkel wordt geplunderd?
Nederlandse media ( tokkieskrant Telegraaf voornamelijk ) is de enige krant in de hele EU die de feiten omdraait in leugens en zo jou propogandeert. waar de krant jou wil laten zien dat de Marokkanen niet duegen. Het vrije volk is niet serieus te nemen. die lees ik dus niet.

Nederlandse media zijn kapatalisten. ze zoeken dagelijks naar hebzuchtige nieuws en maken van allerlei nieuws een mug een olifant van.

je moet nieuws brengen en geen propoganda die van Wilders komt
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:19:40 #72
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_62381662
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:13 schreef Meki het volgende:

[..]

ze hebben geen keus
Keus is er altijd
pi_62381665
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Het valt mij vaak op dat gezinnen met geldproblemen vaak hordes kinderen hebben, waarom 8 kinderen nemen als je het nooit kunt betalen?

Wat denk je anders dat de reden is dat veel mensen maar 2 of 4 kinderen nemen?
Carriere en hebzucht en kapatalisme is de reden daarvan
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:20:30 #74
31101 _Led_
pi_62381683
Dus Meki, er is volgens jou niks aan de hand - geen Marocs die een supermarkt hebben geplunderd, geen bedreigingen, die reporters zijn niet beroofd in gouda, ik ben ook nooit met een mes bedreigd bij station Muiderpoort, allemaal niks aan de hand - het is gewoon die nare Telegraaf ?
zzz
pi_62381713
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:15 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nogmaals, zijn er geen autochtonen in die situatie ? Krijgen wij allemaal zomaar duizenden euro's van de staat ofzo ?

Is dat een valide reden om je als een straatterrorist te mogen gedragen ?
"Nou m'n vader is arm dus ik mag dingen in de fik steken en mensen bedreigen !" ?

Zomaar een idee, maar als je arm bent kun je beter zorgen dat je een goede baan krijgt, dat werkt beter om uit de armoede te komen dan straatterroristje uithangen en je eigen bevolkingsgroep enorm impopulair maken - zegt men.
Nou dat heb ik niet gezegd. maar er zijn onderzoekers die dat hebben vastgesteld waarom de criminaliteit zijn,

neem even een kijkje in het westen van US
en vele landen die ermee te kampen hebben
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:22:58 #76
31101 _Led_
pi_62381752
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Carriere en hebzucht en kapatalisme is de reden daarvan
Wacht even, nou wordt ie helemaal mooi !

Eerst zeg je dat allochtonen het zo moeilijk hebben omdat ze weinig geld hebben,
maar als we zeggen dat veel autochtonen misschien meer geld hebben omdat ze minder kinderen hebben is dat stom van die autochtonen ???

Je moet gewoon niet meer kinderen nemen dan dat je (goed) op kunt voeden !
Waarom 6 kinderen nemen als je maar 1100 verdient en je maar voor 1 of 2 kinderen kunt betalen ?
Vind je dat zelf niet een recept voor armoede en ongeluk ?
zzz
pi_62381761
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:20 schreef L.Denninger het volgende:
Dus Meki, er is volgens jou niks aan de hand - geen Marocs die een supermarkt hebben geplunderd, geen bedreigingen, die reporters zijn niet beroofd in gouda, ik ben ook nooit met een mes bedreigd bij station Muiderpoort, allemaal niks aan de hand - het is gewoon die nare Telegraaf ?
Vele nieuws worden zelf gemaakt
dus voor mij is er niks aan de hand
criminaliteit moet worden bestreden.
pi_62381788
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:22 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Wacht even, nou wordt ie helemaal mooi !

Eerst zeg je dat allochtonen het zo moeilijk hebben omdat ze weinig geld hebben,
maar als we zeggen dat veel autochtonen misschien meer geld hebben omdat ze minder kinderen hebben is dat stom van die autochtonen ???

Je moet gewoon niet meer kinderen nemen dan dat je (goed) op kunt voeden !
Waarom 6 kinderen nemen als je maar 1100 verdient en je maar voor 1 of 2 kinderen kunt betalen ?
Vind je dat zelf niet een recept voor armoede en ongeluk ?
Nogmaals waarom de autochtonen 2 kinderen nemen, is te schrijven naar weinig tijd , carriere hebzucht kapatalisme op het werk
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:24:48 #79
31101 _Led_
pi_62381798
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou dat heb ik niet gezegd. maar er zijn onderzoekers die dat hebben vastgesteld waarom de criminaliteit zijn,

neem even een kijkje in het westen van US
en vele landen die ermee te kampen hebben
Dat er overal domme mensen zijn die denken dat armoede een excuus is om te mogen moorden en stelen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een excuus is.

Als jij wordt beroofd en de dader zegt "Tja, maar mijn vader was arm !", zeg jij dan "O, nou ja, okee, dan mag je mensen beroven !" ?
zzz
pi_62381837
Nee maar daarvoor moet er oplossingen komen.
pi_62381861
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Nogmaals waarom de autochtonen 2 kinderen nemen, is te schrijven naar weinig tijd , carriere hebzucht kapatalisme op het werk
Nee dat is omdat je gewoon geen geld hebt om 8 kinderen te onderhouden en goed voor te kunnen zorgen.

Heeft niets maar dan ook niets met hebzucht te maken.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:27:15 #82
31101 _Led_
pi_62381879
quote:

[..]

Aha
Dus dat heeft niks te maken met het feit dat ze misschien nadenken "Hmmm, hoeveel geld verdien ik, zou ik ook nog kunnen rond komen als ik 4 kinderen heb ?" ?

En misschien zou het dan goed zijn als allochtonen ook wat meer aan geld en carriere dachten.
JIJ begon immers te klagen "Ja maar we zijn zo arm !",
maar een beetje logisch nadenken ("Nou, als ik nou 2 ipv 4 kinderen neem scheelt dat 14000 per jaar") schijnt moeilijk te zijn
zzz
pi_62381902
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:18 schreef Meki het volgende:
Nederlandse media (tokkieskrant Telegraaf voornamelijk ) is de enige krant in de hele EU die de feiten omdraait in leugens en zo jou propogandeert. waar de krant jou wil laten zien dat de Marokkanen niet duegen. Het vrije volk is niet serieus te nemen. die lees ik dus niet.

Nederlandse media zijn kapatalisten. ze zoeken dagelijks naar hebzuchtige nieuws en maken van allerlei nieuws een mug een olifant van. je moet nieuws brengen en geen propoganda die van Wilders komt
Wat bedoel je? Dat overlast door Marokkaans straattuig zo vanzelfsprekend en normaal is geworden dat het geen nieuwswaarde meer heeft? Helaas voor jou is het niet alleen de Telegraaf die aandacht besteedt aan de misstanden in Gouda en tal van andere steden; alle media doen dat. Van Volkskrant tot Elsevier, van AD tot NOS. En de Tokkies, hoe asociaal ook, zijn heel wat minder erg dan het tuig dat jij hier verdedigt.

Je hoeft het Vrije Volk niet te lezen, maar de reacties geven een goed beeld hoe de normale man op straat tegen de problematiek aankijkt. ZIJ zijn degenen die last hebben van het tuig. Maar ja, zij hebben natuurlijk geen recht van spreken. Het is allemaal propaganda om te zeggen dat je ruit net is ingegooid door een 12-jarig Marokkaans snotaapje. Dat verzinnen ze allemaal maar.

Het hele punt van dit topic is nou JUIST dat het geen mug is waar een olifant van wordt gemaakt. Het IS een olifant. Niet voor niets is de uitspraak: Gouda is overal. Overal dus, waar straattuig de dienst uitmaakt en buurten terroriseert. En ook in Gouda zelf is er kennelijk toch een olifant, want er moet 10 miljoen euro op tafel komen om de problemen op te lossen. Zo veel geld uittrekken voor alleen een 'mug' ?

En dan ook nog de schuld geven bij een volksvertegenwoordiger die de misstanden aankaart en actie wil. Wilders heeft 500 procent gelijk in deze kwestie.
pi_62381942
quote:

[..]

En de kinderen van Marokkaanse komaf die haast op straat leven; kinderen van tien of elf jaar die om 11 uur of 12 uur 's avonds nog steeds op straat hangen en geen opvoeding genieten is, omdat hun ouders zoveel tijd hebben?
Verklaar dat eens dan in dezelfde logica.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_62382002
Ik moet weg nu
k kom zometeen weer
pi_62382058
Het Vrije Volk, sorry hoor...maareh ben je serieus Elfletterig?
Allah Al Watan Al Malik
pi_62382172
Het gaat, volgens mij, om de selectie van reacties op de uitlatingen van Stikvoort.
Daar verwijst hij immers naar.

NB het betreft dus reacties die niet van HVV zelf afkomstig zijn.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:38:39 #88
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_62382213
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

Laatste maal:
Het Marokkaanse jeugdprobleem is zo'n apart verhaal ten opzichte van alle andere probleemjongeren.
Dat weet je donders goed.
Tenzij je ergens op de Veluwe woont natuurlijk.
Omdat het zo'n apart verhaal is verdient het ook speciale aandacht. Los van de andere jeugdproblematiek.

Het apart je pijlen richten op deze Marokkaanse probleemjeugd is niet zogen voor meer ellende.
Dat klinkt tevens als een soort chantage:
Niet ons specifiek benoemen, anders gaan we nog meer rotzooi trappen.
Zo werkt dat natuurlijk niet in de echt wereld lieverd.
Overigens schoppen ze nu al teveel rotzooi om ongenoemd te laten.
De kop in drukken dit probleem, linksom of rechtsom.
Ik woon in Den Haag en er is inderdaad problematiek rond marrokaanse jongeren, maar net zo goed zijn er ook best problemen onder duindorpjongeren die tot 12 uur rondhangen.

De kop indrukken, maar focus alsjeblieft niet op de marokkanen daar krijg je alleen maar nutteloze discussie's over discriminatie enzovoorts zoals hier op Fok al menig maal gevoerd is. Kom met oplossingen!
pi_62382949
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Nederlandse media ( tokkieskrant Telegraaf voornamelijk ) is de enige krant in de hele EU die de feiten omdraait in leugens en zo jou propogandeert. waar de krant jou wil laten zien dat de Marokkanen niet duegen. Het vrije volk is niet serieus te nemen. die lees ik dus niet.
Ach gu .. Fok's eigen huistroll is er ook weer..
met zijn constante gejank over de bron

Elke krant staat er vol van tegenwoordig, gek he
En Gouda heeft ook al weer 10 miljoen gevraagd voor een niet bestaand probleem ...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62382970
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:33 schreef Mutant01 het volgende:
Het Vrije Volk, sorry hoor...maareh ben je serieus Elfletterig?
Die website neem ik niet zo bijster serieus, WEL de reacties die ze vanaf ANDERE websites hebben verzameld. Het gaat namelijk om reacties van mensen die zelf in Gouda wonen en de problemen van dichtbij ondervinden. Het zal jouw auto maar zijn die gemold wordt, of jouw huis waar een steen door het raam vliegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')